Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Alma, nauroin ääneen kirjoistustasi vyöhyketerapia- ja kosmetologihoidoista! =) Kirjoitit todella hienosti, että alkioadoptio on teille tasa-arvoinen ja -puolinen asia. Sitähän se juuri on, ja hieno asia muutenkin kaikin puolin, ainakin minusta. Siitä ei ole vielä montaakaan kuukautta, kun mietin paljon geenien merkitystä vanhemmuudessa, ulkonäköasioita ja sukupolvien ketjun katkeamista. Sellaiset pohdinnat kuuluvat tähän prosessiin, sillä prosessihan tämä lapsettomuustaival mitä suurimmassa määrin on. Itselleni on käynyt niin, että suru siitä, etten voi saada biologista lasta, on haihtunut. Vanhemmuus ja lapsen ja vanhemman välinen vuorovaikutus perustuu lapsiperheen arjessa ihan varmasti johonkin aivan muuhun kuin yhteisiin geeneihin. Ihanaa muuten kuulla, että olet rennolla mielellä ja pystyt nauttimaan raskaudestasi!

Bartsu ja Lotta, en ollut tullut ajatelleeksikaan, että pappi voisi kieltäytyä kastamasta lahjasolulasta! Varmasti niin voisi todella tapahtua, mutta minun maailmankuvaani moinen ei mahdu. Lapsia, jos ketä, tulisi kohdella tasa-arvoisina. Bartsu, tyttärelläsi on tärkeä paikka tässä maailmassa ja teidän perheessänne. :heart:

Löysin muuten sattumalta netin uumenista erään blogin (Helmeni), jossa kirjoittajan oli tarkoitus ryhtyä kirjoittamaan lahjasoluhoidoista, mutta elämä päätti toisin. Tuo blogi on hyvä muistutus siitä, että elämässä ei voi koskaan tietää etukäteen tulevasta.

Eteenpäin, sanoi mummo lumessa...

muoks. amv olikin ollut linjoilla samaan aikaan. Hyvä että polyyppi osoittautui pieneksi. Raskautuminen on niin suuri mysteeri, että se voi hyvinkin olla kiinni juuri jostain tuollaisesta. Toivotaan ainakin, että teillä onni nyt kääntyy. Ihmeitä tapahtuu aina joillekin - väistämättä siis myös edes joillekin meistä täällä, kuten Almankin esimerkki taas osoitti!
 
Viimeksi muokattu:
Cava: Minäkään en ole tällaisesta kuullut, että pappi kieltäytyisi kastamasta. Näin ei tietenkään voi olla. Kaste on kirkon sakramentti, jota ei voi keneltäkään kiistää eikä määritellä, kenelle se kuuluu. Tarkoitin aiemmalta kielteisellä kannalla jotain kannanottoa tai muuta paperia, joka sittemmin on onneksi piispojen mietinnässä muuttunut myönteiseksi kannaksi.
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
amv (34) eka, luovutetut solut -hoito
Älinä ()
plastex (33) eka yrityksessä
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka

Hoito lähestyy
Utopia(25), haaveissa eka, siirto vko 43
Lapseton_87, toiveissa eka, siirto vko 43
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, PAS 3.11.
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi), siirto vko 44 Riika
Hillevi (40+) haaveissa eka, pas vko 45
Lotta(33) toiveissa eka, 2. lahjasolu ivf, pas vko 45
Sharlin (35) eka haaveissa, siirto vko 46
Olki ( ) toiveissa eka, siirto vko 47

Piinistelijät

Plussanneet :)heart: = sydämet nähty ultrassa)
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 21.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkioadoptio 5.8. pp13 hcg 109 :heart:
Hathor (34), toka, pp14 hcg 381, ultra 18.10. :heart:
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta plussa 7.10.

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Viimeksi muokattu:
Hathorille isot onnittelut sykkeestä, upeaa että jo näkyi vaikkei viikkoja kovin paljon ollutkaan. Aina ei näy vielä tuolla viikolla, mutta korkea hcg-taso varmaan ennakoi tätä :heart:

Hienot ultraterveiset oli myös Tyynellä :heart:, vaikka todella ikävä ultraaja! Tuntuu, että ihan laidasta laitaan mielipiteitä on alan ammattilaisillakin.

Alma, ihanan rennosti osaat suhtautua lääkkeiden ottoon yms. Milloin sinulla ultra on?

Meidän hoito lykkääntyy, ei näy menkkoja. Enkä aio testata, koska viime kierrossa oli Zumet käytössä. Varmaan tässä oma keltarauhanen täytyy kasvattaa ja menkat tulevat vasta sitten. Parempia uutisia sen suhteen, että varastorauta-arvoni oli kahden kuukauden rautalääkityksellä noussut oikein hyvin.

Päivittäkää ihmeessä muutkin listaamme, en minä halua päivitystä omia! Joskus minulla menee viikkokin, etten tänne ehdi. Silloin päivitystoiveet ja tapahtumat saattavat jäädä huomaamatta.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Eka ultra on ensi tiistaina, jolloin viikkoja 7+2. Mittautin huvikseni koulun terkkarilla hemoglobiinin, koska se on aina ollut minulla huono. Olen verenluovuttaja ja pari kertaa minut on hyllytetty, kun en ole saavuttanut 125 arvoa. Arvatkaapa paljonko oli? 148!!! Se ei ikinä ole ollut näin hyvä. Onkohan raskaudella tekemistä hemoglobiinin kanssa? Menkkojahan ei ihan äsken ole ollut, mutta syyskuun alussa kuitenkin. Popsin kyllä vitamiinipillereitä, koska olen allerginen kaikille hyville hedelmille ja tiettyjä juureksiakin pitää välttää.

Viikonloppuja kaikille! Minulla on lomaa ensi viikko ja suunnistan "pikkukoiran" (8 kk, 19 kg) kanssa koiranäyttelyyn heti alkuun. Muutama takku odottaa selvittämistä. Yhtään ei auta jättää, tuomaritäti länttää kätensä siihen heti ja peli on pelattu.
 
Polyypista oli pakko kommentoida, että mulla oli kanssa sellainen ja sitä ultrailtiin tarkkaan moneen kertaan ennen siirtoa ja lääkäri lopulta päätti, että on se on niin pieni ettei pitäis haitata, mutta aikamoista arpapeliä on sekin.

Meillä miehen mielestä papille olis pitänyt kertoa hoidoista, mutta mä kielsin ehdottomasti, koska mullekin tuli sellanen olo, että suostuukohan kastamaan lainkaan. Kummeille halusin kertoa (no 3/4 tiesikin jo) mutta siinä menee mun raja, mun mielestä muiden kavereiden ei tarvitse tietää. Lähimmät perheenjäsenet tietää myös. Meillä on perhepiirissä pappi ja hänen reaktiota jännitin tosi paljon, mutta hän suhtautuu meidän lapseen kuten kaikkiin muihinkin, mistä olen toki tosi iloinen. Varmasti voisi olla toisinkin, mahtuuhan kirkonkin sisään monenlaisia mielipiteitä.

Mitenkäs Aliisalla menee, jännittääkö jo kovasti? Tai onko vauva ehkä jo syntynyt :)

Hyvä että Hillevillä rautavarasto kunnossa! Harmi tosin, että hoito siirtyy. Tuntuu, että olet joutunut jo odottelemaan kauan. Kai se niin on, että hyvää kannattaa odottaa ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!:wave:
 
Mulle tuli kyllä yllätyksenä tuo kirkon kanta lahjasoluhoitoihin, tai itseasiassa en olis osannut edes ajatella, että siinä jotain väärää voisi olla. Kirkkoon toistaiseksi vielä kuulun, mutta saapi nähdä kuinka kauan. Kirkon hyviä ja huonoja puolia listatessa alkaa miinusmerkkiset seikat kyllä olla jo melkeinpä enemmistönä :/

Oman navan alla kuuluu sen verran uutta, että tänään oli kontrolliultra kp 12 ja limakalvo oli nyt jo huikeat 9,9mm. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin tuoresiirto on ensi to 28.10. :) Siitä se meidän hoitotaival siis alkaa, huh.

Valoisaa viikonloppua kaikille, vaikka valoisan ajan pituus huimaa vauhtia lyheneekin!
 
Kiitos blogivinkistä Cava! kävin lukemassa ja oli kyllä koskettavaa lukemista. Sen jälkeen olenkin miettinyt, että kun välillä tulee surkuteltua tätä lapsettomuuden kohtaloa, että kyllä sitä jollakin toisella voi on niin surullisia kohtaloita, että onko ne asiat ihan niin huonosti sitten itsellä. Unohtaa arvostaa niitä hyviä asioita. Terveys on niin kaikki kaikessa ja on paljon ihmisiä jotka esim. elävät kovien kipujen kanssa päivästä toiseen taistellen jne. Vaikka välillä ajattelen, että pitääkö itseni tämän lapsettomuuden kanssa aina tsempata, vai saako valittaa ja sitten valitankin.. Mutta pitäisi osasta nauttia niistä elämän pienistä iloista.

Mulle myös tuli tuo kirkon kanta vähän puun takaa. Tuntuu vaan, että jotkut tietyt ihmiset ovat niin mustavalkoisia ja haluavat helposti tuomita toisia ihmisiä, mutta uskon kuitenkin ettei se sielläkään ole yleinen kanta, vaan tiettyjen yksittäisten henkilöiden..

Utopia onnea, sullahan tosi hyvä limis!
 
plastex lääkityksistä.. oisin kyllä itse ottanut pelkät Zumenonit kans. Nillä meni ihan ok. Nyt kun laitoin Zoladex implantin, niin menkat alkoi parin pv:n päästä ja siitä lähtien onkin vuotanut. Menkkojen jälkeen koko ajan sellaista välivuotoa.. ei kiva.
Onko jollain muulla ollut samaa? keskiviikkona onneks lääkäri..
 
Moi pitkästä aikaa täältä lumisateen keskeltä.

Utopialle ja Lapseton 87:lle onnea ja tarrasukkia ensi viikon siirtoon.

Joko Aliisalla nyytti sylissä?

Mulla ensi tiistaina kp 13 ultra ja jos siellä kaikki ok, siirto olis varmaan vko 44. Sattuis omien synttäreideni alle. Kaikki hentoisetkin oljenkorret pitää nyt ottaa käyttöön. Meillähän on viimeiset 2 alkiota pakkasessa. Oikeastaan olen jo luopunut ajatuksesta, että meillä koskaan olisi lasta. Mieli on vähän sellainen, että kokeillaan nyt tämä ja sitten menen jonottamaan kohdunpoisto leikkausta. Toisaalta kuitenkin tuntuu pelotavalta ajatus, että muutaman viikon päästä olen oikeasti sen tosiasian edessä, että minusta ei ikinä tule äitiä. En tiedä kuinka voin siitä selvitä.
Mieskin painaa hullun lailla töitä ja pelkään menettäväni hänetkin, koska tuolla tahdilla hän tappaa itsensä työllään. Eikä hän itse sitä myönnä/ ymmärrä vaikka olen siitä hänelle sanonut. Niin kai siinä käy, kun on keskellä oravanpyörää ettei enää huomaa omaa väsymystään.

Anteeksi taas tämä valitusvirsi, mutta tällä hetkellä tuntuu että te olette ainoita ihmisiä, jotka voitte edes vähän ymmärtää näitä tuntemuksia.

Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille :wave:

Minni
 
amv
Lauantaita!

Hillevi: Voi kurjuus. Taas takapakkia. Kyllä nyt on kovasti esteitä sun tiellä seuraavaan siirtoon. :hug: Onneksi oli hyviäkin uutisia, nimittäin kohonneet rauta-arvosi.

Utopialle ja Lapsettomalle onnea ensi viikon siirtoon!

Sharlin: Valitettavasti en ole käyttänyt Zoladwxia, joten en osaa auttaa sinua.

Minäkin kävin lukemassa sen Helmeni-blogin. Aika sanattomaksi veti... Vaikka olihan mukana myös valoa ja positiivisuutta kaikesta huolimatta.

Minni: Toivon täydestä sydämestä teille onnistumista nyt! Saanko kysyä, miksi kohdunpoisto on mielessäsi? Endon takia?
Mua itseä on alkanut houkuttaa ajatus hoitojen lopettamisesta. :O Tai siis tunnen jonkinlaista helpotusta, kun ajattelen, että ensi kesä on takaraja. Ennen moisen takarajan asettaminen tuntui ahdistavalta ajatukselta. Tuntuu, että "heräsin" ajatukseen ihan yllättäen hetki sitten. Niin se vain mieli työstää asioita ihan huomaamattakin.

Hyvää viikonloppua!
amv
 
Amv- Kyllä vaan endon takia kohdun poisto olis esissä. Siitä on ollut itse asiassa lääkärinkin kanssa puhetta jo ennen näitä lahjasoluhoitoja. Hänen mukaansa se parantaisi elämän laatuani huomattavasti. Ja sen uskon aivan täysin. Kuukautiseni ovat nimittäin jotain aivan hirveää; vahvoilla särkylääkkeillä saa kipuja sen verran pois, että juuri ja juuri voi töissä käydä. Ja vuodon määrä on oma luku sinänsä. Mitään menoja ei voi ajatellakaan kuukautisten aikaan, kun vuoto on niin runsasta. Toki siihenkin lääkkeet on olemassa ja ne auttavat milloin auttavat.

On ihan totta, että toisaalta on helpottavaa, kun on saanut päätetyksi takarajan hoidoille ja nyt tietää ,koska ne loppuvat. Olipa se lopputulos sitten mikä hyvänsä. Minä olen siis aivan totaalisesi jo luovuttanut ja toisaalta jo odotan että tämä olis ohi. Olen kyllä varma myös siitä, että vielä tulee eteen se kamala tuska ja ahdistus lapsettomana elämisestä. Mutta kaikki sureminen sitten aikanaan.

Että tällaisia ajatuksia tänä sunnuntaina
 
Hei, Olen lapsettomuusasioihin erikoistunut psykologi ja psykoterapeutti. Minulla on pitkäaikainen kokemus lapsen psykologisesta kasvusta ja kehityksestä. Voit ottaa yhteyttä, jos jokin asia lapsettomuushoidoissa tai parisuhteessa mietityttää Sinua. Jos raskaus on jo alkanut, saatat miettiä lapsen terveen kasvun edellytyksiä. Yksilö- pari ja ryhmäkeskustelut mahdollisia.
 
Älinä
Olen ollut lomilla, ja lomien jälkeen aina silloin tällöin piipahtanut näille sivuille katsomaan mitä teille kaikille ihanille kuuluu!!!

Olen niin onnellinen teidän plussaneiden puolesta, ja ultrassa käyneille.

Piinajia näytti olevan pikapuolin tulossa aikamoinen joukkio.......mahtavaa!!!

Hillevin puolesta olen pahoillani, mutta kuten joku jo aiemmin kirjoitti>>>hyvää ei odota koskaan liian kauan!

Älä Minni vielä luovuta, teillä on hoidot edessä, ja ehkä just nyt on SE aika, kun kaikki menee nappiin.

Varmaan muistattekin oman tilanteeni, rankan kesän ja syksyn jälkeen edelleen keräilemme voimia, mutta vieläkin vaan harmittaa... siksi päätimmekin pitää tauon ainakin tän voden loppuun, ja katsoa uusin voimin mitä tapahtuman pitää ens vuonna.

Tsemppejä kaikille, ja ihanaa alkavaa viikkoa!!!
 
(Lapseton_87) Hei taas kaikille. Sunnuntaina aloitin sit Progesteronin ja keskiviikkona ois alkion siirto :) Jännittää kieltämättä jo kovasti. En tajua kyllä miten tuo progeteron voi tehdä näin väsyneen ja huonon olon...
 
Heips kaikille!
Meillä näytääkin siltä että siirto onkin jo ensiviikon maanantaina.
Luovuttajan ultra oli tosi hyvä joten punktio jo perjantaina. Itsellä limis ultran tulos mahtavat 10,7mm
Aika lailla nyt jännittää, kohta on tosi kyseessä.
Luget aloittelen torstaina 2x400mg annoksella..
 
Ikäänkuin jo lupauduin pysymään täältä poissa, mutta oli pakko tulla kertomaan hyvät uutiset.

Sain tänään kuulla, että kuukausi sitten luovuttamistani soluista on alkanut raskaus!!! Aivan mahtava fiilis. Nyt kovasti toivon, että mahdollisesti molemmat tai vähintäänkin toinen vauva pysyy kyydissä mukana loppuun saakka.

Samalla sovittiin uudesta luovutuksesta joka tällä kertaa aloitetaan Primoutien kanssa, eli tämä hoito tehdään hieman erillä tapaa, kuin viimekertainen. Luulin että seuraava luovutuskerta sijoittuu tammikuuhun, mutta olin väärässä. Aloitan Primolutit jo viimeistään ensi viikolla ja punktio olisi sitten joulukuun ekalla tai tokalla viikolla. Eli saattaapi olla, että joku onnellinen tekee plussan vielä jouluksi :)

Kolmatta kertaa tuskin luovutan tähän putkeen, mutta pidän erittäin todennäköisenä sitä, että sen vielä myöhemmässä vaiheessa teen :)
 
Lähes päivittäin olen teitä kurkkinut,mutten ole kommentoimaan saakka päässyt!

Chef:mahtavia uutisia!Olet antanut suurimman mahdollisen lahjan,kiitos siitä!

Hoito lähestyy tosi suurella joukolla ja pian piinistelijöitä pursuu ovista ja ikkunoista-ihanaa!=)
Kaikille kovasti onnea matkaan :flower:

Tunteet myllertävät täälläkin laidasta laitaan,ihan niinkuin itselläkin.Suomen jonot eivät hievahdakaan (ilmeisesti kukaan ei halua luovuttaa Helsingissä...!) ja Tartoon ei vaan olla vielä saatu oltua yhteydessä,en tiedä miksi.Välillä masentaa,että tämän endon kanssa homma menee koko ajan vääjäämättä pahempaan päin,kun leikkauksesta kuluu aikaa.Ja sitten se raskaus olisi siinäkin suhteessa pelastus...Mutta rohkeneeko sitä edes toivoa,kaiken kokemansa jälkeen?
Omat hoidot ovat loppuneet vasta 5kk sitten ja jotenkin olen kyllä nauttinut aika lailla tästä ajasta ilman hormoonipöhöä.Siis pitäisikö se taas aloittaa,sama rumba?
Toisaalta en kai halua lapsettomaksikaan jäädä,joten eteenpäin vain sanoi mummo lumessa,vai miten se nyt meni...

Hyvää viikkoa toivottelee Lidia
 
Chef- ihanimman lahjan olet antanut. Voi että häntä onnellista, joka sinun avullasi plussannut. Varmaan mahtava fiilis myös sinulla. Sinunlaisiasi ei voi kyllin kiittää :hug:

Lidia- voimia ja tsemiä hoitojen jatkoon.

ON: kp 13 ultra oli tänään ja limis kasvanut kai normaalisti ,8-9mm. Eli tarkoittaa sitä, että PAS on ensi ke 3.11. Jos viitsit Hillevi listaan päivittää, en itse osannut sitä tehdä.

Mitä kuuluu Aliisalle, olet jo varmaan nyyttisi saanut.

Miten voit Hathor?
 
Hei kaikille!

Täällä on niin paljon meneillään ettei meinaa pysyä perässä, tosi paljon siirtoja tulossa, onnea teille kaikille niihin, toivottavasti tulee runsaasti plussia!

Chef oli saanut hyviä uutisia, hienoa! :)

Täällä kaikki tuntuu menevän hyvin, ne pienet pahoinvoinnit mitä kerkesin tuntea ovat näköjään ohi jo, kai siitä pitää olla kiitollinen vaan. Onneksi raskausoireena on vielä hyvin arat rinnat aamuisin, väsymys ja kauhea nälkä koko ajan :) Soittelin klinikalle ja sain ohjeita lääkkeiten lopettamiseen, ensi maanantaina rupean vähentämään ja siitä kaksi viikkoa eteenpäin ne loppuvat kokonaan. Torstaina on eka neuvola, harmi vaan kun taitaa olla liian aikaisin kuunnella sydänääniä. Jotenkin tahtoisin taas saada varmistusta siitä että siellä on elämää :heart:

Ny täytyy mennä auttamaan remontissa, että saadaan uusi makkari valmiiksi joskus!

Voikaa hyvin :wave:

Hathor rv 8+3
 
Heips!

Pikapikaa tulin kyselijöille vaan kertomaan, että vielä ollaan yhtenä kappaleena ja lähdön hetki tuskin on lähelläkään. Huomenna on la, mutta ei merkin merkkiä siitä, että synnytys olisi lähestymässä. Tulen paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää..

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinsa!
 
Chefille kiitos kaikkien lapsettomkien puolesta. Hienoa, että joitain sinunlaisia vielä on :flower:

Aliisalle paljon voimia H-hetkeä varten! Eipä sitä tiedä, vaikka meno tulisi painkin.. Ihanaa, että olet nyt tässä vaiheessa kaikkien keskenmenojen jälkeen. :hug:

Kiitos kaikille lohdutuksesta. :heart: Tätiä odotellessa... stressin vaikutuksesta sain vaihtoehtohoidossa tällaisen selityksen: Pitkäaikainen stressi (kuten minulla) lähettää elimistölle viestiä, että tilanteessa ei ole hyvä saada lasta, koska pitkään korkeasta stressitasosta kärsinyt todennäköisesti ei jaksaisi hoitaa lasta ja itseään. Sen sijaan lyhytaikainen stressi saattaa helpottaa raskaaksi tuloa, koska elimistö tulkitsee stressin aiheutuvan tilanteesta, jossa on tärkeä saada jälkeläisiä, jos "käykin hullusti". Ilmeisesti esim. sotatilanteessa. Kuulosti aika osuvalta selitykseltä. Minulla nyt hoidataan stressitasoa matalammalle. Mm. kehon rautavaraston ehtyminen johtuu stressistä useammankin lääkärin mukaan.

Kaikille jotain hyvää tähän syksyyn!
Hillevi
 
Chefille :flower: ja hatun nosto täältäkin. Olet uskomattoman hyvä sydäminen ja empaattinen ihminen. Kaikkea hyvää sinulle!

ON: eilen käyty ultrassa ja yksi :heart: sykki kiihkeästi ja mittaa oli lähes 12mm. Vastasi viikkoja 7+3. Kyllä helpotti. No, monta mutkaa on varmasti vielä edessä, mutta tällä hetkellä kaikki on todella hyvin. LA on kesäkuun 11, mutta lääkäri totesi, että "nämä tupaavat syntyä pari viikkoa aikaisemmin". Varmaankin vappuna aloittelen sitten pikkuhuoneen uudelleentapetointia!
 
Pitkästä aikaa minäkin taasen jotain saanen raapusteltua tänne.

Almalle paljon onnea hyvistä ultranäkymistä :)
Hillevi, voi harmi taas hoidon siirtymisetä, mutta ei mitään niin pahaa,ettei jotain hyvääkin koska rauta-arvot on sinulla hyvin noussut. Ja täällä kivut tosiaan jäänyt sinne parin viikon taakse.
Hathor Mukavaa alkuraskautta sinulle, onneksi olot jo paremmat. Siitä se sitten viikot lähtee huristelemaan.
Minnille ja kaikille muillekkin siirtoon menijöille voimia ja rutkasti onnea matkaan. Peukut pystyssä täällä toivotaan niin kovasti tiukasti tarttuvia alkioita.
Chef Oli varmasti mukavia uutisia. Ihana että sinulle on kerrottu raskausesta. Olet tehnyt monen monta ihmistä onnelliseksi teollasi.

ON: Itsellä tosiaan kivut on hellittänyt ja ei ole sairaalareissun jälkeen ollut kuin sellaisia vihlontoja enään. Kävin tänään taasen sitten ultrassa tarkistuttamassa sektioarpea ja hyvältähän se lääkärin mukaan näytti. Vajaan kahden viikon päästä taas ultra ja sama tarkistus. Kahden viikon välein nyt kuulemma sitä tarkistellaan. Hyvä näin :) Jotenkin tuntuu,että nyt on hyvässä hoidossa ( lääkäri vaikuttaa paljon. On tosi mukava ja kuuntelee ja keskustelee )
Viimeistään 37 rv on sit sektio jos ei anna aihetta leikata aikaisemmin. Eli en tiesä sit onko tämä vauveli 10 lapsi vai meneekö 11 puolelle. Lääkäri sanoi,etttä nyt jo ollaan hyvillä viikoilla,että ei ole sen puoleen hätää, mutta turhaa ei kannata kuitenkaan lähteä leikkaamaan liian aikaisin. Mutta, heti jos arvessa näkyy kuulemma yhtään pullistumaa ( en muista mikä oli se sana mitä lääkäri käytti , olisiko ollut fenestraatio ) niin sitten leikataan. Eivät ota mitään riskiä sen suhteen,että arpi antaisi periksi.
Pikkarainen painoin 1140g ja viikkoja tosiaan jo hui kauhistus sentään 27+5. Miten tää aika tosiaan menee ku siivillä.

Tällaista täällä tällä kertaa :)

Mukavaa viikon jatkoa ja lähestyvää talviaikaa toivottelee Sela ja varpaitaan imeskelevä Pikkarainen
 

Yhteistyössä