Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos haleista Hathor, Sharlin ja OnniUnelma.

Tiedättekö mitä menin tekemään... Töistä tultuani kaivelin aamulla tekemäni testin roskiksesta ja siinähän oli sitten erittäin haalea haamuinen viiva!!! Niinhän siinä ohjeessa sanotaan, että älä tulkitse 3 min jälkeen, mutta silti. Eikä koskaan ennen ole päivienkään jälkeen viivat muuttuneet. Kertokaa rakkaat ihmiset, kannattaako tuosta nyt toivoaan herätellä enää? Ja olihan testini 2 päivää liian aikaisessa... Klinikalta eivät antaneet lupaa lopettaa lääkkeitä ennen keskiviikkoa.

Anteeksi taas omanapaisuuteni, mutta olen nyt niin hämilläni, etten kykene mihinkään järkiperäiseen toimintaan:confused:
 
amv
Minni: Oi ja voi, toivottavasti viiva tulee huomenna/keskiviikkona (?) testiajan puitteissa! Testaatko huomenaamulla uudelleen? bd Etkä tosiaan saa lopettaa vielä lääkitystä!


Voi kuule, rakas kohtalotoverini OnniUnelma... Samassa epätoivoisessa tilanteessa ollaan :( Joskin meille on myös jo siirretty lahja-alkioitakin, eikä koskaan ole tullut plussaa (lahjablastosta tosin roskishaamu, verikoetta ei koskaan otettu, joten en tiedä, mistä johtui). Mäkin olen yrittänyt kuumeisesti etsiä tietoa siitä, mitä voisi tutkia tai tehdä. Mulla on myös ollut lahja-alkiosiirroissa mukana sekä hepariinipiikit että kortisoni. Olen myös kysellyt täälläkin joistain asioista, esim. kohdun tähystyksestä. Mä ajattelin, että teen sen vaikka omalla kustannuksella, jos en saa lähetettä julkiselle, nyt kun menen VL:eek:on lääkärin pakeille.

Sitä tukostaipumusta multa ei ole tutkittu, ja nyt laitoin Tartoon viestiä, et pitäskö tutkituttaa, etten turhaan pistele kalliita piikkejä (täytyis alottaa jo noin kk ennen siirtoa!), niin sain vastaukseksi, että pitäisi otattaa trombosyytit, APCR, proteiini S ja C. Nehän voi mennä tutkitiuttaan joihinkin labroihin ilman lääkärin lähetettäkin, mutta silloin jää se vähäinen kelan korvaus saamatta. Sain lisäksi ohjeeksi, että aloitan kortisonin myös hyvissä ajoin ennen siirtoa, ja sit parin viikon päästä katsotaan joku TNF-arvo, ja jos se on kohonnut, nostetaan annostusta. Kortisonia joudun kaikesta huolimatta syömään autoimmuunisairauden takia.

Ehkä voisit testauttaa samoja asioita...?

Vielä semmonen juttu, että tuntuu niin kamalalta, kun hoitojen alettua ajatteli, että jes, kyllä ivf:llä onnistuu, kun niin monilla on onnistunut, jopa eka kerrasta. Eipä onnistunut. Sitten tuli avuksi inssit lahjasiittiöillä ja taas uusi toivo heräsi. Ja taas sama tulos. Sit ivf lahjasiittiöillä. Ei niilläkään. Ja viimeisenä keinona lahja-alkiot, jotka ei nekään näytä ainakaan vielä tuoneen onnea meidän perheeseen. Tämän negatiivisen purkauksen jälkeen - niin naurettavalta kuin tämä esitysjärjestys nyt tuntuukin - haluan silti luoda uskoa ja sanoa, että kokeilkaa vielä lahja-alkioilla!


Hathor, onko kaikki ok tai siis "ok"?

amv
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Hathor (34), toka haaveissa
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
amv (34) eka, luovutetut solut -hoito
Älinä ()

Hoito lähestyy
Utopia(25), haaveissa eka, siirto viikolla 43
Hillevi (40+) haaveissa eka, pas vko 44
Lotta(33) toiveissa eka, 2. lahjasolu ivf, pas vko 45
Sharlin (35) eka haaveissa, siirto vko 46
Olki ( ) toiveissa eka, siirto vko 47

Piinistelijät
plastex (33) eka yrityksessä, Tartossa 2 alkion siirto 2.9.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, siirto lokakuussa
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkioadoptio 5.8. pp13 hcg 109 :heart:
Hathor (34), toka, pp14 hcg 381, ultra 18.10.
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta plussa 7.10.

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Viimeksi muokattu:
Minni, toivottavasti testasit vain vähän ajoissa ja keskiviikkona olisi oikein kunnon viivat testissä. Peukut ja pottuvarpaat nyt pystyssä! :hug:

Toivottavasti lista on nyt ajan tasalla... Et ole Hathor tarkoituksella pudonnut listalta :heart:

amv, samansuuntaisia ajatuksia ollut täälläkin. Hoitoihin lähdettyä sitä toivoi inssistäkin plussaa, sitten ivf:stä ja kun toinen lahjasoluhoito toi plussan (kesken meni), kolmannelta lahjasoluhoidolta toivoikin sitten taas ihan epärealistisen paljon. Nyt ei enää paljonkaan onnistumiseen usko, mutta täytyy kuitenkin kokeilla pas:t loppuun. Meilläkin kokeiltu jo kortisonin ja klexanen kanssa - vaikkei selvää tarvetta. Hivenaineanalyysiin ajattelin mennä ennen seuraavaa siirtoa, jos sieltä joku vakava puutostila löytyisi. Mistähän tuon tutkimuksen saisi alle 700e (tuo on Antioksidanttiklinikan aika suolainen hinta)... mutta onneksi aina joku plussaa ja aika moni pinolainen on saanut vauvan syliinsä asti. Toivoa voi siis loppuun asti. =)

Hillevi
 
Hei,

Hillevi, en minä epäillytkään että olisit siirtänyt minut tahallasi pois plussanneiden joukosta :) Oli vaan hassu yhteensattuma kun samalla niin vahvasti epäilin tätä raskautta :)

Minni: En tiedä testien toiminnasta mitään, mutta toivon todellakin että testituloksesi olisi positiivinen keskiviikkona! Peukkuja kovasti täältä!

amv: kiitos kysymästä. En osaa nyt sanoa että olisi ok eikä edes "ok", koska en tiedä. Viikonlopun kuumetauti varmistui enterorokoksi kun käsiä rupesi kutittamaan ja rakkuloita nousemaan. Nyt on kaksi unetonta yötä takana voimakkaan kutinan ja kivun takia, en pysty kävelemään enkä mitään :( Terveyskeskuksesta ei osattu antaa muuta neuvoa kuin särkylääkettä ja kortisonivoidetta. Ja ne on molemmat testattu jo ja todettu tehottomiksi. Tämä kutina/polte/pisto käsissä saa minut välillä tuntemaan että sekoan kohta, se on kamalaa kidutusta. Tällä hetkellä odotan soittoa neuvolasta, soitin sinne ja kysyin onko tästä vaaraa sikiölle, ja hän ei heti osannut vastata vaan lupasi vähän tutkia asiaa.

Ja näitten lisäksi sitten aamulla oli tullut taas vähän verta pikkuhousunsuojaan. Vaikka osasin vähän odottaa tätä, ekassa raskaudessa minulla oli kans vuotoa juuri näin, viikon välein. Miksi tämä kaava pitää toistua??? Toivottavasti se sitten toistuu myös lopputuloksen osalta. Huolestuttaa myös sen takia, että raskausoireita on niin vähän.

Anteeksi omanapainen ruikutus, ei minulla tavallisesti ole tapana valittaa, mutta harvoin on näin surkea olo...

Hathor rv 6+3 (kirjoitan viikot nyt väkisin kunnes toisin todistetaan!)
 
Hathor ilmeisesti enterorokko ei ole vaaraallinen raskausaikana, mutta voi olla oireiltaan tosi ikävä. Ja nuo sinun oireetkin kuulostaa siltä. Toivottavasti paranet pian!

Hillevi ja amv Noista toiveista.. insseihin en kovinkaan uskonut, eka ivf oli suurin pettymys, kahdessa ICSI:ssä ajattelin, että no jos nää ei onnaa niin sit lahjasoluilla. Olin lähes varma, että kyllä niillä onnistuu. Sitten kun ei onnistunutkaan, oli aika pelokas olo, että eihän se niin itsestäänselvää olekkaan ja sitten aloin miettiä, että apua, jos ei koskaan onnistukkaan sekin on mahdollista. Ja taas huomaan että toiveet on korkeella seuraavaan hoitoon, vaikka juuri viime hoidossa ajattelin, että sitten en ainakaan seuraavassa hoidossa suunnittele yhtään mitään, mutta huomasin taas että olin jo katsomassa milloin vauvan laskettu aika olisi vauvalaskurilla ja kohta varmaan taas katson äitiysvaatteita jne..

Minnille edelleen peukutan d:)b
 
AARRGGGGG!!!! Hitto tätä tohua. Tänä aamuna tein uuden testin ja sain haaleistakin haaleimman viivan. Juuri ja juuri sen pystyi silmällä erottamaan. Mitä hittoa se meinaa? Testi oli kyllä erilainen kuin eilen. Hitto että taas pelottaa huominen testaus.

Kiitos teille kaikille peukutuksista, niitä totisesti nyt tarvitsen.

Kylläpä Hathoriakin koetellaan. Voin kuvitella tuon kutinan ja poltteen. Ja siihen sitten lisäksi kaikki muu jännitys. Ei meitä helpolla päästetä, ei. Milloinkas sulla se ultra olikaan?

Taidanpa lähteä vähän koiran kanssa lenkille köpöttelemään kun niin ihanasti tuo aurinko vielä paistaa.

Seinillä kiipeilevä Minni :rolleyes:
 
Minni: Testasitko tänään samanlaisella testillä kuin eilen? Ja mikä kp oli kyseessä? Oletko menossa vielä veritestiin? Mähän en silloin aikanaan dsaani mitään kovin vahvoja viivoja ja Predictorilla tuli vielä kp 17 tosi halea viiva, vaikka verikoe oli todettu positiiviseksi eli mulla erittyi toi hcg vaan hitaasti virtsaan.

bardolino
 
Kiitos Sharlin. Tuo sinä se kauan kaivattu plussa :hug:

Bardolino: Erilaine testi on ollut joka kerta.Ma tein firs signal, eilen apteekin testillä ja tänään predictorilla. Verikokeeseen on lähete, mutta aika hankala täällä käydä siinä, joten en ole sitä käyttänyt. Tosin nyt kävi mielessä et pitäiskö. Äsken soitin klinikalle ja ohjasivat lopettamaan lääkkeet. Olivat sitä mieltä että ilmeisesti joku kiinnitysyritys on ehkä ollut.

2 Alkiotahan meillä vielä pakkasessa odottaa ja heti kokeillaan ne ilman välikiertoja.

Näihin pettymyksiin alkaa tosiaan ehkä tottua ja turtua. Tällä hetkellä ei tunnu yhtään miltään. Tiedän ,että tunnetila voi ja muuttuukin vielä.

Anteeksi taas tämä omanapaisuus
 
Minni: :hug: Ikävää että näin kävi. Mutta uusi yritys heti voi olla ihan hyvä asia, ehkä kiinnittymisyritys tekee kropalle jotain niin että se on vastaanottavaisempi? Minullahan ei ollut nyt tuoresiirrossa minkäännäköistä viivaa testissä, mutta piinisoireista ja varsinkin hoidon jälkeisestä vuodosta olen päätellyt että jotain tapahtui kuitenkin. Ero oli niin selvä muihin negayrityksiin. Ja sitten se limakalvo kasvoikin nyt paremmin kuin mitä se on vuosiin tehnyt. Uskon itse että sillä oli jotain vaikutusta. Toivottavasti tekin saisitte ensi yrityksessä vihdoinkin sen plussan! :hug:

Mulla oli tänään yksi selvä raskausoire. Luin lehdessä elokuva-arvostelun ja rupesin itkemään ;) No, itse asiassa se oli kyllä henkilökohtaisesti hyvin koskettava asia, elokuva on nimeltään "Underkastelsen" (ruotsalainen dokumentti), se on dokumenttielokuva joka kertoo ihmisen kehoon kohdistuvasta kemiallisesta rasituksesta. Elokuvan tekijä itse aloitti käymällä verikokeessa selvittämässä kuinka paljon kemikaalijäämiä hänellä itsellä oli veressä. Hän odotti tulokseksi 20-30 ainetta, mutta saikin vastaus 200 aineesta. Elokuvaan osallistuu myös ruotsalainen näyttelijä, joka on raskaana. Hänkin käy verikokeissa, mutta lopulta kieltäytyy ottamasta vastaan enempää tietoa tuloksista, koska hän sanoo että se on kuitenkin jo myöhäistä, hän ei voi asialle enää mitään (syntyvän lapsen suhteen). Elokuvassa puidaan sitten tutkijoiden voimin sitä, miten tämä kemikaalicocktail meihin vaikuttaa ja vertaillaan eri sairauksien esiintymisen yleistymiseen, kuten syövät, diabetes ja immuunihäiriöt. Ja tämähän oli se mikä kolahti mulla. Olen jo vuosia ajatellut, että todennäköisesti POF johtuu ympäristövaikutteista, pienistä pienistä pitoisuuksista kaikenlaisia aineita jota saamme ruuasta, saippuoista, meikeistä, ihorasvoista, vaatteista jne. Toiset ovat näille herkempiä kuin toiset. Tänä päivänä mun saldo on jo kaksi autoimmuunisairautta, ja eihän niihin tiedetä syytä, tiedetään vaan että ne lisääntyvät kaiken aikaa, joten sen perusteella voi olettaa sen johtuvan meidän elämäntavoista. Ja mitä kurjinta on, minäkään en voi omia lapsiani juurikaan suojella tästä.

No, tuo oli pieni sivujuoni. En ole vielä elokuvaa nähnyt, mutta totta puhuakseen en varmaan kykene juuri nyt, reagoin aiheeseen niin voimakkaasti että en kehtaa katsoa sitä missään julkisessa paikassa. ;)

Rakkulat hieman paranevat, sain nukuttua tänä yönä vihdoinkin. Mutta edelleen tuntuu jalkapohjissa siltä kuin seisoisi kuuman keittolevyn päällä, ja käsiä kutittaa. Enkä pysty juurikaan kävelemään. Mahassa on rauhallista, ei vuotoja sen pienen tiputtelun jälkeen eilen. Ultra on maanantaina, eli vielä 5 päivää...

Hathor 6+4
 
Voi kuinka harmi Minni, ettei haalea viiva vahvistunut. Minäkin olen kuullut siitä, että keskenmenon jälkeen heti seuraavassa kierrossa voi raskautuminen olla helpompaa. Toivotaan että näin kävisi teille jo ensi kuussa!

Hathorille myös voimia enterorokon kourissa ja maanantain ultran odotteluun. Toivottavasti syke löytyy ja raskaus etenee mallikkaasti!
Ajatuksesi ympäristömyrkyistä jne. ovat tosi tuttuja minullekin. Hesarissa oli juuri mm. kaloihin merestä kerääntyvän myrkyllisen muovisilpun vaikutuksista ihmisiin ja toinene juttu liikenteen päästöjen vaikutuksista. Eihän näitä vastaan voi suojautua mitenkään!

Menen viikon päästä vaihtoehtohoitoon ja -tutkimukseen. Katsotaan, mitä löytyy. Hoitaja on myös länsimaisen lääkärikoulutuksen käynyt - ettei ihan puoskaroinnista ole kyse. Jos hoidosta on jotain apua, kerron sitten tarkemmin. Menkkoja odottelen viikonlopuksi ja sitten alkaa Zumenon ja siirtoon mahdollisesti viikolla 43-44.

Syysauringon säteitä kaikille!
Hillevi
 
MINNI: (((.))) Mikä kp sulla oli nyt sen predictorin kanssa? Mähän testailin 10IU:n ja 25IU:n testeillä silloin kp 10 ja 11 plussat, mut predictorilla tosiaan sain ihan haalean viivan kp 17. Ja verikokeessa olin käynyt kp 12 milloin hcg oli jotain päälle 70 eli olis pitäny prectorinki näyttää, mut ei vaan erittyny virtsaan. No, ainakin jos oli vaan kiinnittymisyritys niin lupaa periaatteessa jo kuitenkin ihan hyvää.

B
 
Tuohon myrkkykeskusteluun.. kyllä tosiaan itseäänkin huolestuttaa. Silloin kun vielä omilla soluilla yritettiin niin erityisesti yritin kiinnittää kaikkeen enemmän huomiota.. sitten tuntui, että on niin mahdoton tehtävä. Luonnonkosmetiikkaa käytän kyllä, mutta myönnän että se mitä suuhuni pistän ei ole kyllä aina terveellistä. Itse kun en ole mikään keittiön hengetär. Jos McDonaldsin hampurilainen säilyy 14vrk homehtumatta, niin voi kyllä miettiä mitä aineksia siitäkin kehoon jää. Ja iho on meidän suurin hengittävä elin, kuinka paljon kaikkea sitä kautta imeytyy. Kuitenkin kuluttajana tuntuu, ettei mihinkään voi luottaa ja esim. luonnonkosmetiikka bisneksenä kasvaa koko ajan ja hinnat kalliimpia..
 
hitsi että täällä tapahtuu niin nopsaan, että ei perässä mahda pysyä. Joten tyydyn pahoittelemaan negoja ja onnittelemaan plussia ja piinaavia odotuksia.

Itse kävin sairaalareissun heittämässä alaselkä ja -maha kipujen takia. Eivät sit aprikoineet yhtään kun osastolle tempaisivat mukaaansa. Onneksi eivät sit paria päivää kauempaa pitäneet. Kivut hellitti makoillesssa, mut proteiini pissassa nosteli päätään ja verenpaine huiteli ihan omissa korkeissa lukemissaan. Asialle ei kuitenkaan tehdä mitään tässä vaiheessa. Sairausloman sain äitiysloman alkuun asti.
Minulta otettiin sairaalabakteerikoe nielusta ja neneän limakalvoilta koska olen käynyt ulkomailla hoidossa. Onko kellään muulla otettu moista näytettä? Tuli mulle ihan yllärinä. Täällä otetaan vaikka tulisi HUS:n alueelta tai Tampareen alueelta. Tarkkaan on, mut hyvä niin.

Meidän Pikkaraisen la on nyt vahvistunut 21.1.2011 ja viikkoja yt siis 25+4. Onpas tämä aika saanut siivet alleen, kolme kk vielä ja toivottavasti on pienokainen käsivarsilla eläväisenä. Hitsisti taas alko pelottamaan ja jännittämään sairaalassa ollessa,et mitenköhän tässä vielä käy.

Kaikille voimia ja tsemppiä toivoopi omanapainen Sela Ja Pikkarainen 840g
 
Pikainen päivitys tietoihini. Kävin eilen, kun viikkoja oli 5+2, veritestissä täysin edelleen epäuskoisena, että raskaana olisin. Tasan kolme viikkoa siirron jälkeen hcg oli 6 300. Huh, heijaa! Tukevasti positiivinen, kuten neuvolan täti asian ilmaisi. Hyvä etten käynyt ostamassa 4. raskaustestiä. Se oli eilen aamulla tosi lähellä. Muita oireita ei ole kuin nälkä ja aristavat rinnat.

Plussatuulia! Älkää antako periksi!
 

Yhteistyössä