Sela, kiitos tiedosta. Raskautumisesta olisi mukava tietää jos joku alkioilla sitten onnistuisi. Ja kun asiakkaita käy eri maista, niin luulisi ettei ole kovin vaikea toteuttaa toivettamme että alkiot annettaisiin muille kuin suomalaisille.
Ja sela mä oon miettinyt kanssa että koska ilmoitan meidät pois suomalaisen klinikan jonosta. Mieheni sanoo ettei oo mitään kiirettä eikä tietysti olekaan. Kauan ehditte sinne klinikalle jonottaa ennenkuin tuo soitto tuli?
Hillevi, sitä suuresti toivotaan että rautavarastot olisi jo eri mallilla. Ja etenkin sen asian positiivisia seurauksia. Meillä oli "oma" munasolun luovuttaja eli kaikki alkiot tuli meidän käyttöön. Yhteensähän saimme 13 alkiota joista jäljellä on 6.
Minni, kovasti jaksamista tilanteeseesi. Minusta tuntuu että tosi usein juuri silloin kun on kaikkein vaikeinta lapsettomuusongelman kanssa, kuulee vauvauutisia. Pahimpia ovat nuo epäilyttävät vanhemmat, joita ei voi edes iseiksi ja äideiksi kuvitella. Minäkin vuoden alussa sain kuulla juuri negan testaamisen jälkeen samana päivänä, että yksi ihminen, joka ei edes juuri ole sietänyt lapsia, saa oman juuri sopivasti n. 10 kuukautta häiden jälkeen. Tuntuu oikeasti välillä, että mitä epäsopivampi äidiksi, sitä hedelmällisempi! No, se on vain minun katkeran kuvittelua varmasti. Siltä vaan joskus tuntuu.
Cava, mitäs sun mietinnöt sen suhteen että pidättekö taukoa vai ette, oletko saanut päätettyä asiaa?
Tyyne, sinulle tsemppiä piinailuun. Mitkä on nyt tunnelmat?
Minulla oli eilen eka neuvola. Ihme, sydänäänet kuuluivat jo. Vatsakin alkaa vähän näkyä joten alkaa olla sellaiset helpottuneemmat tunnelmat jo. Etenkin kun lääkäri arvioi km-riskin olevan enää n. 2%.
Lyyra, nyt 10+0