Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

hirmuisan isot onnittelut Tyynelle!

amv, me menossa Tarttoon ensi viikolla (iiks) ja meillä määrättiin tuoresiirtoon Zoladex. Ei Progrenia. Vaikutustapa lienee sama molemmilla stoppareilla?

Keskiviikkona viimeinen lääkäri täällä Suomen päässä. Silloin katsellaan limiksen paksuus. Ja ensi viikolla tosiaan Tarttoon. Toivottavasti tulos yhtä hyvä kuin Tyynellä!

Rutistus reippaille akoille!
 
Nostelen ketjua samalla, kun kokeilin, pääsenkö kirjautumaan tänne vielä palstauudistuksen jälkeenkin... :wave:

Mukavaa syyspäivää kaikille! Erityisen kovasti tsemppiä Lotalle, amv:lle ja plastexille lähestyviin hoitoihin.

PS. Siis mitä, täällä on nykyisin vampyyrihymiö?! :LOL:
 
Heips taas naiset!

Tyynelle onnittelut plussasta, hienoa!

Siirtoon meneville peukkuja, eikös olisi plussa-aallon aika? :) Näyttää siltä, että meistä tulee piiniskamuja, amv!

Mitäs Lyyralle kuuluu?

Lomat on lomailtu ja arki pyörii taas. Rakas lapseni on nyt reipas koululainen ja hyvin on mennyt :) Päätimme yrittää PASia nyt tähän kiertoon (kaksi alkiota pakkasessa), joten lääkitys alkaa tänään ja siirto olisi viikolla 37, jos alkio/-t vain selviävät sulatuksesta. Minä haluan, toivon ja uskon nyt NIIN kovasti, että tämä onnistuisi!!! Yritän olla ajattelematta mitä sitten tapahtuu, jos ei onnistukaan. Se on liian iso asia vielä käsiteltäväksi.

Terv. Hathor
 
Tyyne, toivottavasti ihan vaaratonta ja eikä enteile mitään kummempaa. :hug::hug: kyllähän täällä on moni kertoillut vuodoista, joita tullut raskauden alkamisen jälkeen. pitäisikö sitä selvittää...?

).( eilen limisultra ja paksuus 9,6 mm. lääkärin mukaan oppikirjalimis. josko olisi hyvänä merkkinä? sunnuntaina lähdössä tarttoon. maanantaina miehen aika ja keskiviikkona siirto. yritän olla stressaamatta. jännittävää tämä on joka tapauksessa, kun ensimmäistä kertaa yli 3 vuotta kestäneiden hoitojen aikana päästään siirtoon asti. miltäköhän se tuntuu, kun ensimmäistä kertaa saa oikein piinistellä? ja ajatella, että ehkä siellä on joku?
 
Tyyne! Voi kauhistus. Onko muutosta tapahtunut päivän aikana? Ei varmaan tarvitse edes sanoa kuinka säikähdin tuon luettuani ja kuinka hartaasti toivon että olisit vain säikähtänyt turhaan. Ilmoittele miten siellä menee :hug:

Lotta, tsemppiä sulle. Toivotaan hyvää saalista.

Hathor, onnea sinulle hoitoon. Kyllä minäkin niiiiiin kovasti toivon että se pas onnistuu. Olikos haikeaa saattaa lapsonen koulutielle?

plastex, sinulle onnea Viron reissuun! Musta oli mahtavaa kun aikanaan pääsi vihdoin luovutetuilla siirtoon asti! Kyllä se on ihanaa kun saa piinistellä. Ihanaa ja kamalaa yhtä aikaa. Loppua kohden piina kyllä käy jo ihan kestämättömäksi. Mut on siinä ainakin alkupäivinä ihanat fiilikset kun kerrankin oikeasti voi toivoa! Meillä oli toukokuussa tuo sama reissu, ma ja ke asioinnit klinikalla. Ja mä näin jopa luovuttajamme siellä ma, kannattaa olla silmä kovana. Mulle sillä oli merkitystä, ei tietystikään varmana kaikille.

Itse olin tänään np-ultrassa ja laskentaa siirrettiin nyt sitten päivän verran niin että jo huomenna tulee 12 viikkoa täyteen. Hurraa!
 
Viimeksi muokattu:
amv
Tyyne, voi kuinka kauheaa! Samaa toivon kuin muut, että ehkä se onkin vain sitä samanlaista vuotoa, mitä monilla muilla on ollut. Mutta ehkä tieto ei yhtään helpota oloasi. Voimia!


Hathor: Mulla on samanlaiset aatokset - tai pelot pikemmin - kuin sulla. Pelottaa niin pirusti, että miten kestän, jos ei nytkään onnistu... Toisaalta en siis ole yhtään innoissani, että siirto on jo kohta.


plastex: Onnea matkaan! Mulle se Andrei kyllä kirjotti myös jarruksi Zoladexin, mutta Suomessa lääkäri vaihtoi Procreniin, kun on helpompi pistää tms. Ihana lukea, että olet positiivisin ja odottavin mielin menossa :) Jännittääkö, kuinka paljon tulee munasoluja? Mä pelkään, että huono onnemme jatkuu eli että luovuttajalle käy niin kuin mulle: soluja tulee vähän. No, mut nyt en halua tartuttaa suhun omaa pessimismiäni.


Kaikille muillekin kaikkea hyvää toivottaa
amv
 
Ihan pikaseen tuli kertomaan, että viime viikolla kuulin klinikalla että luovuttamistani munasoluista on syntynyt jo yksi pikkuinen! Sitähän en tiedä että onko Fertinovalla luovutetuista munasoluista syntynyt vauvaa mutta väestöliitolla luovutetuista on siis jo yhteen perheeseen syntynyt lapsi. Eli näillä näkymin olis tarkoitus miettiä vielä yhtä luovutus kertaa keväälle. Ihana tunne että olen voinut auttaa jotakin paria näin ihanassa asiassa!
 
Riivinrauta Tosi hienoa! Varmasti lahjoituksesi vastaanotetaan jossakin perheessä todella onnellisesti.
Mikä on Tyynen vointi tänään?
Hathorille onnea PAS:iin! Sulatetaanko ja siirretäänkö molemmat?
Muille myös tsemppiä tuleviin hoitoihin!

Viron kävijät! Jaksaisitteko taas vastata muutamaan kysymykseen..? Eli kuinka monta teille on siirretty, saako itse toivoa, vai päättääkö Andrei sen? Onko jollekkin tehty PAS.. muistelisin, että ainakin Selalle, vai muistanko väärin..? Maksoiko se jotakin 1500 sitten lisää..?
 
Vuotoa ei ole sen koommin näkynyt. Eilen sitä tuli päivällä ihan kunnolla. Tänä aamuna tein taas viikkonäyttödigitestin ja se näyttää vaan edelleen 2-3 viikkoa.... eli ei ole edennyt 5 päivän aikana mihinkään.... pelko on kauhea, oireetkin tuntuu haihtuneen.... Ultra olis 7.9. ensiviikon olen reissussa... huh, pää tässä hajoaa.... kun ei tiedä mitä ajatella

Miksi minua koetellaan taas, eikö 3 keskenmenoa ole jo riittävästi....
 
Voi Tyyne! Sulla on kyllä tosi rankkaa. Ihan hirveä tilanne. Toivoa ei voi vielä heittää mutta varmasti on tosi epävarma olo nyt. En tiedä, voisiko km mennä noin nopeasti, vain päivässä. Vai voiko olla niinkuin joskus on kahden alkion siirron jälkeen, että toinen tulee ulos, sehän on hyvinkin mahdollista. En tiedä. Kunpa tietäisin! Et varmaan enää tänään pääse mihinkään ultraan, ehkä siellä edes jotain näkyisi... En tiedä, kamala tilanne kerrassaa jos et ensi viikollakaan pääse tilannetta tarkistamaan. Kuinka luotettava se viikkonäyttötestikään on. En tiedä.

Ja kyllä, kolme keskenmenoa on todellakin riittävästi. Siinä on kolme liikaa. Toivon koko sydämestäni että tämä kääntyisi vielä parhain päin. Ja jos ei käänny, tämä ei kuitenkaan ole sinun viimeinen tilaisuutesi onnistua. Virossa riittää alkioita. Varmasti me kaikki täällä toivomme todella lujasti nyt sinulle parasta. Voimia!!!! Periksi ei anneta!
 
Tyyne, olet kulkenut niin pitkän tien keskenmenoineen kaikkineen, että voi kunpa tämä raskaus nyt etenisi onnellisesti! Joka tapauksessa on hyvä, että vuotoa ei ole eilisen jälkeen enää ollut. Jäin miettimään tuota viikkonäyttöisen testin luotettavuutta, kuten Lyyrakin. Tänäänhän sulla olisi 5+1, joten tuskin siitä voi mitään täysin varmasti päätellä. Me kaikki täällä tosiaan toivomme, että kaikki päättyy vielä onnellisesti. :hug:

Lyyralle onnittelut merkkipaalun saavuttamisesta!
 
Piti vain Tyynelle tulla pikaisesti toivottelemaan voimia ja muistuttamaan hieman omasta tilanteestani.. Meillähän oli myöskin kahden alkion siirto ja vuosin melko alkuviikoilla muutamaan otteeseen verta ja ajattelin jo useaan kertaan, että tässä tämä taas oli.. mutta tosiaan jos ollut kahden alkion siirto, niin on aivan mahdollista, että molemmat olisi yrittäneet kiinnittyä ja toinen vuotaisi pois heti ihan alussa. Haluan vaan sanoa, että älä menetä toivoasi! Se, että vuoto loppui lyhyeen, on hyvä merkki. Tiedän kyllä tasan tarkkaan fiiliksesi tällä hetkellä.. kyllä täälläkin niitä keskenmenoja on koettu ihan riittämiin ja ne ei ikinä ole mitään helppoja.. Tsemppiä! Toivon täällä parasta...

Ja tuosta viikkotestistä, että jos se toinen tosiaan olisi vuotanut pois.. niin hcg:hän laskee hetkellisesti.. siksi ei kannattaisi heti vuodon jälkeen testatakkaan.. kyllä se testi näyttää esim. viikon kuluttua jo eri lukemaa, jos kaikki hyvin.. näin kävi ainakin minun kohdallani.
 
Hej,

Tyyne, on ainakin positiivinen uutinen se että vuoto loppui jo. Minullakin oli alkuraskaudessa kolmesti vuotoja (oli yhden alkion siirto), eka tuli viikolla 5+3, seuraava 6+2 ja sitten 12+ jotakin. Kaikki alkoivat nopeasti (ennen oli vähän jomotusta kyllä ollut), ja veri oli kirkasta. Kirkas vaihe loppui muutamassa tunnissa. Ekalla kerralla ei käyty ultrassa, koska ajattelin että kun sikiötä ei kuitenkaan voi vielä nähdä niin se ei oikeasti kerro onko asiat hyvin vai ei. Tokalla kerralla sitten ultrattiin ja syke näkyi! Toivon todellakin että sinulla olisi vastaavanlainen vaaraton vuoto, eikä se olisi merkki keskenmenosta! Näissä hoidoissa vuodot ovat kuitenkin hyvin yleisiä. Minulla vuoto tuli istukan reunasta.

Sharlin: alkiot pakastettiin erikseen, joten toivon mukaan sulatetaan ja siirretään vain yksi ja toinen jäisi vielä odottamaan. Olen kuitenkin sen verran pessimisti tämän asian suhteen että luulen että meille käy joko niin että molemmat sulatetaan ja yksi/kaksi surkeaa alkiota siirretään ja nega tulee, tai että molemmat sulatetaan eikä kumpikaan selviä siitä... Tietysti TOIVON (taas kerran), että yllättyisin positiivisesti :)

Lyyra: olihan se vähän haikeaa, kun huomaa että kotona ei olekaan pientä vauvaa :´) Mutta hyvä niin, kyllähän sitä haluaakin että lapsesta kasvaa iso ja reipas. Vauvakuume tässä vaan tuntui lisääntyvän tämän myötä :)

Riivinrauta: Ihanaa :) Ajattele, joskus kauan sitten kun istuin yo-terveyshuollon odotushuoneessa ja luin AVAn luovuttajanhakuilmoitus, ajattelin että voisin sitten joskus vaikka luovuttaa, kun minulla on omia lapsia. Kävikin niin että minusta tuli se joka niitä soluja tarvitsen, ja olen tässä asiassa riippuvainen teistä, jotka olette valmiita auttamaan toista näinkin isossa ja tärkeässä asiassa :)

Minun kehossani on tapahtunut jotain sitten viime yrityksen (tai sitten siinä yhteydessä). Aiemmin minulla on vuosikausia ollut aina TOSI niukka vuoto (hormonikorvaushoidolla), joka on kestänyt kolme päivää ja olen suurimman ajan pärjännyt pikkuhousunsuojalla. Viime yrityksen jälkeen oli ihan erilaista, vuoto kesti pitempään ja oli selvästi runsaampaa. Ja sama juttu nyt tässä kierrossa, viidettä päivää jo mennään, ja vasta tänään rupesi rauhoittumaan. Eihän tätä nyt voi ihan Niagaraan verrata, mutta on aika samanlaista kun nuorena, silloin kun oma kierto vielä toimi. Ihan ihmeellistä! Mietin jo silloin heti hoidon jälkeen, että olisiko alkio sittenkin yrittänyt kiinnittyä silloin, ja on siksi nyt vähän sekoittanut kropan? Toivoa se ainakin herättää vähäsen, tällainen muutos :)

Hathor
 
Tyyne, toivotaan että vuoto olisi tosiaan ollut harmitonta ja kolme km riittää vallan mainiosti, eli ei tarvita yhtään enään. Peukkuja ja tsemppiä jaksaa vielä odottaa muutmia tuskaisia päiviä ennen kuin asia selviää.

Sharlin, PAS oli mulla. Eli oli alkioita mitkä oli jääneet yli hoidossa olleelta pariskunnalta ( alkioadoptio ) ja olivat sitten lahjoittaneen ne sitten klinikalle. Hinta oli 1650e halusi sitten yhden tai kaksi alkiota, itse saa päättää. Me valitsimme silloin kaksi alkiota mistä sitten toinen tosella kerralla kiinnittyi ja jatkaa edelleen kasvuaan.

Lokakuu, kiva kun muuttu sujui mutkattomasti ja voit nyt osotella pientäsi "rauhassa". En aikaisemmin tajunnutkaan, että sinullakin tällainen ikävääkin ikäväpi kokemus takana, mitä kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan. Olen pahoillani pienen menetyksestä. Tiedän,että
odotus on vielä vaikeampaa kun ikävää takana ja ei voi täysin rauhoittua missään vaiheessa, paitsi ehkä sitten kun sen pienen eläväisen saa käsivarsilleen. Uskon ja toivon ,että kaikki menee nyt hyvin :)

ON: Kävin perjantaina kontrolliultrassa siitä pari viikkoa sitten tulleesta vuodosta. Kaikki oli hyvin ja pikkarainen vastaa viikkoja. Oli nyt kolme pvää edellä kun silloin np-iltrassa oli viisi. Eli aina näissä hieman heittoja oli. Pienen reisiluu oli 26mm ja siitä sit viikot 18+2 :) Liikkeet tuntuu jo ihan mukavasti ja joka ilta ja aamu vielä kuuntelen sydänäänet :heart:
Rakenneultra olisi siten 7.9 ja toivotaan,e ttä kaikki kunnossa ja hieman myös jännitää osuuko mun tyttö veikkaus oikeaan.

Kaikille tsempit ja peukut tulevaan =)

Sela ja Pikkarainen
 
Tyyne: Toivon kovasti, että kaikki on kunnossa. Lyyra kirjoitti niin ihanan viestin, etten osaa itse näin hyvin asiaa ilmaistakaan, mutta siis yhdyn täysin Lyyran sanoihin!

Plastex: Kiva juttu, että meitä on nyt sitten kaksi piinistelijää!! Minä päivänä sinulla onkaan alkionsiirto? Minulla on tulossa maanantaina, jos kaikki menee hyvin.
 
kiitoksia kaikille toivotuksista!

huomenna suunnataan päivällä kohti helsinkiä ja illalla lahden yli.

Lyyra, pitääpä pitää silmä tarkkana luovuttajan suhteen maanantaina! :)

amv, kyllä jännittää munasolujen määrä. tiedustelin määrää tällä viikolla, mutta eivät kerro ennen siirtopäivää. sen kertoivat, että viime kerran luovutuksessa maaliskuussa oli tullut 16 munasolua ja vastaanottaja on raskaana. :) sama tänne, kiitos! :D

Lotta77, toivottavasti päästään piinistelemään yhdessä! :) missä te olittekaan hoidossa?

ja lopuksi tyynelle :hug::hug::hug: toivon niin kovasti, että kaikki on kuitenkin kunnossa. sinua on ihan tarpeeksi koeteltu jo. toivottavasti epätietoisuus loppuu pian ja pääset taas nauttimaan pullistumisesta.
 
Plastex: Olemme hoidoissa Fertinovassa. Toka yritys on lähdössä käyntiin lahjasoluilla (ekassa hoidossa tuoresiirto + pas, molemmissa kahden alkion siirrot, testit suoraan negatiivisia). Luovuttajan punktio oli keskiviikkona eli nyt viljellään viisi päivää tarkoituksena tehdä siirto viisipäiväisillä blastoalkioilla. En ole vielä kysynyt klinikalta alkioiden tilanteesta eli todella jännittää jo kuulla maanantaina tilanteesta!! Mukavaa matkapäivää huomenna Helsinkiin ja lahden yli :) Toivottavasti meillä molemmilla on pian onnellisesti alkiot kyydissä!
 
Se siitä sitten....

Yöllä heräsin vessaan ja sänky lainehti verestä. Pönttöön tipahteli hyytymiä ja aamuön aikana yöside oli tullut täyteen.... kipuja ei ole. Soitin TK:n päivystykseen olivat sitä mieltä, ettei mitkään ultrat nyt auta kesken se on mennyt ja olisivat antaneet jotakin kapseleita tyhjennykseen... en ottanut

Kiva lähteä huomenna opiskelireissulle....

Tyyne

Parempaa onnea teille muille.....
 

Yhteistyössä