Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tervetuloa Marbel joukkoon mukaan! Laitanko listaamme sinusta tiedot näin:
Marbel (47), esikoinen toiveissa

Kirjoitit, että sinulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa. Minullakin on sitä epäilty ja olen käynyt myös lapsettomuudesta tietävällä sisätautilääkärillä. Hän ja muutama muukin lääkäri ovat pitäneet tärkeänä, että TSH olisi tarpeeksi matala, jotta raskaus voi onnistua. Minulle ovat sanoneet, että arvo lähempänä 1:tä kuin 2:ta on parempi, vaikka yläraja-arvo onkin Suomessa neljään saakka. Ko. lääkärin mukaan kilpirauhasvaivat kertovat autoimmuunihäiriöstä ja siksi hoidon onnistumiseksi kannattaa sen aikana käyttää kortisonia (esim. Prednisolon tai Prednison).

Lahjasoluhoidossa vastaanottajan limakalvon kasvaminen varmistetaan estrogeenihormonilla, yleisesti käytetyn lääkkeen nimi esim. Zumenon. Toinen hormoni on progesteron, jota myös näissä hoidoissa ihan vakiona käytetään. Helsingin Stockmanin apteekista saa heidän itse valmistamiansa progesteron-kapseleita, jotka ovat paljon mukavampia käyttää kuin yleisesti apteekeista saatava Lugesteron-kapselit. Käytetään alateitse, ja Lugesteron on sotkuista ja valuvaa.

Lisäksi usein hoidoissa on käytössä miniasperiin 100mg (esim. Primaspan), jolla voidaan helpottaa verenkiertoa kohdun hiussuonissa. Vahvempi lääke samaan tarkoitukseen on pistoslääke Klexane.

Tässä lyhyesti näistä lääkkeistä. Toivottavasti teillä hoito onnistuisi mahdollisimman pian!

Minni73:lle hyviä lomapäiviä ja limiksen kasvattelua!

Mites Tyynen siirto meni?
ja onkohan Kaipuu jo saanut lapsen...

Listallamme on aika paljon nimiä, kenestä ei ole kuulunut kuin pari kertaa joskus kauan aikaa sitten. Uskaltaisikohan heitä poistaa?

T. Hillevi
 
Tervetuloa Marbel!
Omaa napaa...täällä asustelen nyt ihan yksikseni muuttolaatikoiden keskellä...mies ja kissa lähtivät matkaan tänään. Mulla on vuoden Suomessa oleskelu ohitse, ja päätimme palata takaisin Norjaan. Itse lähden perässä parin viikon päästä kunhan loma alkaa. Ensi viikolla vielä ultra, vaikka rakenneultrassa olimme siis jo viime viikolla. Tämä ensiviikkoinen olisi se varsinainen, mutta kun mieheni ei siihen sitten päässyt.

Onkohan kaikki kesälaitumilla kun on aikasten hiljaista.

terv. lokakuu 19+2
 
Hei vaan kaikille!
Tervetuloa Marbel minunkin puolestani ja kaikille tsemppiä omiin vaiheisiinne!

Ihan pakko oli kommentoida kun on niin älyttömän hyviä tietoja noista lääkkeitä, kiitos niistä =) !
Minulla ei tässä ensimmäisessä siirrossa ollut käytössä muuta kuin tuo Lugesteron ja sitten sellainen kuin Progynova, jota ei tässä taidettu mainitakaan. Nämä on tietysti aina yksilöllisiä nämä lääkeasiat, mutta oletteko itse noita muita (esim. miniaspirin tms.) vaatineet vai ovatko tulleet automaattisesti?

Meillä on suunnitelmissa pas nyt sitten syyskuussa tai marraskuussa. Minulla vuodot tulevat kahden kuukauden välein, joten ne mahdollisuudet tänä vuonna on. Miehen mielestä minä saan tämän päättää. Olen hieman kallistumassa marraskuun kannalle, koska varmaan olisi hyvä jos yksi vuoto välissä tulisi.

Iloista loppukesää kaikille!
t:Tinulinen
 
Hei! Onko kellään hoidoissa kävijällä tietoa siitä, että kuinka
vaikuttaa vai tekeekö hoidon mahdottomaksi toteuttaa jos
on kuukautiset hukassa enemmän ja vähemmän olleet puolisen vuotta.

Olette aivan mahtava porukka ja toivon Teille ihan jokaiselle
sitä toivottua lopputulosta !
 
Marbel Meille alkioadoptio sen takia koska ajattelimme asian niin, että molemmille helpompi ,että lapsi ei ole kummankaan biologisesti ja tietysti tuo hinta vaikutti myös paljon. Meillä ei siis miehesssä ollut vikaa vaan minulta munasolut loppu.
 
Hellekeskiviikkoa!

Tinulinen, kyllähän joiltain lääkäreille täytyy itse ehdottaa noita lisälääkkeitä mm. miniasperiinia, ei tule automaattisesti. Jotkut tekisivät hoidot mahdollisimman luonnollisesti, toiset taas tarjoavat kaikkea mahdollista onnsitumista tukemaan.

Pääpilvissä, kyllä ne kuukautiset lääkkeillä varmaan saadaan tulemaan ja sitten voidaan tehdä hoito. Puoli vuotta vanha limakalvo ei ole kovin otollinen alusta hyvällekään alkiolle.

Kaikille tsemppihalit :hug:
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka
Hathor (34), toka haaveissa
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen
Tinulinen (32) eka haaveissa
Hillevi (40+) haaveissa eka, syyskuussa pas
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
plastex (33) eka yrityksessä, hoito Tartossa syyskuun alussa

Hoito lähestyy
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, siirto 13.8.

Piinistelijät
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkion adoptio 5.8. testi 16.8.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Hei kaikki!

Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan palstalle ja päätin nopeasti ilmottautua,etten tule poispyyhityksi :attn: !
Tänne ei paljoa kuulu,elokuun tehtävissä lähinnä pakollinen psykologin haastattelu klinikalla,niin sitten voi OIKEASTI alkaa odottelemaan soittoa (vaikkakin tuskin tämän vuoden puolella mitään mahkuja on).
Tsemppiä kaikille vaiheisinne ja palailen taas aktiivisemmin,kun arki pyörähtää käyntiin!

Lidia
 
Hei kaikki!

Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan palstalle ja päätin nopeasti ilmottautua,etten tule poispyyhityksi :attn: !
Tänne ei paljoa kuulu,elokuun tehtävissä lähinnä pakollinen psykologin haastattelu klinikalla,niin sitten voi OIKEASTI alkaa odottelemaan soittoa (vaikkakin tuskin tämän vuoden puolella mitään mahkuja on).
Tsemppiä kaikille vaiheisinne ja palailen taas aktiivisemmin,kun arki pyörähtää käyntiin!

Lidia
 
On tosiaan hämmästyttävää, että viikkoja on kohta 31 kasassa. Vähän tämä raskaus noudattaa samaa kaavaa kuin aiempi. Sokerit koholla, turvotus melkoinen, rannekanavaoireyhtymä vaivaa jo pahasti etenkin öisin ja verenpaineet alkavat kohota. Loppu saattaa olla taas raskausmyrkytys. Taysin epikriisissä oli, että sikiö on makrosominen. Rv 29+4 painoarvio peräti 1,9 kg. Huolestuttaa...Mutta ihanaa, että on raskaana. Mahtavaa, että vauva liikkuu niin paljon ja voimakkaasti.


Cavakyllä se mietiskely hoidon suhteen on ihan ok. Täällä on meitä saman kokeneita.

Kaikille paljon onnea hoitoihin ! Tsemppiä jo raskautuneille ja vauvan saaneille !
 
Terveisia Tartosta. Reissu meni mainiosti. Tilasimme taksin hotellin ovelta Tarttoon klinikan ovelle. Ei hermoiluja bussissa tms. Yks 200 e ei enaa paljoa tassa konkurssissa tee...

Melkoinen pino oli niitakin papereita...

Mukaan lahti 2 kpl ykkosluokan alkiota. 6 ja 8 soluiset. Limis oli 8 mm. Andrei oli erittain miellyttava. Ja kiitos tytot etta varoititte siita poydan kaantamisesta... nauratti kun piti siirtya ylamakeen lahemmas laakaria...

Veritesti olis 16.8 mutta silloin alkaa just tyot, en tieda paasenko meidan kylilla sillon labraan...

Laakkeista: Zoladex, estrofem, prednisolon, multivitamiini, Lugesteron ja mulle Andrei maarasi viela lisaksi jotain Tromb Ass laaketta... vissiin vastaavaa kuin disperiini ... Melkoinen coctail

Mut huomenna kotisuomeen...
 
Olen taustalla seuraillut ketjuanne ja pohtinut onko minun sopivaa kirjoittaa tähän, mutta koska en ole ainoa, niin kaipa se on :) Olen siis luovuttamassa nyt ensimmäistä kertaa ja alta 3 tuntia klinikkakäyntini jälkeen sain puhelun jossa kerrottiin, että vastaanottajapari on löytynyt.

Jännittää.

Ihan ensimmäinen reaktio oli että apua, se on nyt sitten menoa. Noin 15 min kuluttua tunnekuohu tasaantui ja sitten tuli sellainen tasainen ja hyvä olo :) Toisaalta asia on pyörinyt pitkin päiviä mielessä ja se tulee jopa uniin jotta kyllä tässä taitaa vielä myllerrystä olla :)

Mietin vastaanottajaparia. Miltä heistä on mahtanut tuntua saada puhelu? Jännittääkö heitä hirmuisesti, ovatko he iloisia saadessaan pitkän odotuksen jälkeen sen puhelun jota he ovat tosiaan jo pidempään odottaneet. Pohdin pelkäävätkö he sitä, että peräännyn tai että minulle tulee este. Toivon että he voisivat olla luottavaisin mielin :)

Tänään aamulla oma pienokaiseni heräili ja kun nuuskuttelin hänen poskeaan niin mietin, että miten paljon toivon vastaanottajaparille onnea jotta heillekin oma lapsi suotaisiin.

Lääkärin kanssa kun juteltiin, niin hän sanoi että saan halutessani tietää onko vastaanottajaparin raskaus alkanut. Toisaalta hän sanoi, että kannattaa miettiä haluanko tietää. Ja tätä asiaa pitää ihan oikeasti miettiä. Pohdiskelen jo nyt, mikä pettymys on jos raskaus ei ala. Se on varmasti ihan mieletön pettymys parille, mutta toki myös minulle.

Niin miljoona asiaa pyörii päässä. Päälimmäisenä kuitenkin on tunne siitä, että tämä on asia, jonka haluan tehdä. Ja jos kaikki menee hyvin, niin luovutan useamman kertaa.

Onnea teille kaikille tasapuolisesti, toivon koko sydämestäni, että teille joakiselle nyytti suodaan :flower:
 
Mukavaa että muutkin luovuttajat tänne uskaltavat kirjoittaa :attn: Itsekkin kyllä mietin ensin monta kertaa, onko se "soveliasta" ja miltä teistä tuntuu. Minulla varmistui punktiopäivä ensi keskiviikolle :heart: Sitä odotellessa. Ja tällä kertaa saa kaksi pariskuntaa solujani :hug:
 
Tyyne73 Loistavaa, että matka mennyt hyvin ja pienet kyytiläiset tuliaisina. Tsemppiä piinailuun :)

Tervetuloa Chef Ihana,että sinäkin halua lapsettomia pareja auttaa ja tehdä heistä onnellisia :) Arvostan luovuttajien toimintaa aivan mahdottomasti. Me saamme olle teille kiitollisia siitä.

Kassu Sinulla uusi koitos ihan sit jo ovea kolkuttaa. Tsemppiä ja kivutonta punktiota :)

Omaanapaa: Meillä täällä Pikkaraisen kanssa menny mukavasti, paiti että toissa päivänä alkoi sellainen ruskea vuoto ja vain pyyhuttäessä tulee ruskeaa paperiin. Eilen tuli myös hyytymä, mutta mikään näistä tosiaan ei ole veristä. Pikkaraisen sydänäänet kuuluu kyllä kotidopplerilla joten uskon ja toivon, että kaikki on kuitenkin hyvin. Nää saamari aina pelästyttää vaan niin hitosti. Nytkin tosiaan ajattelen että vielä kaikki hyvin, mut menossa huonoon suuntaan. Alavatsaa vihloo munasarjan kohsilta ja selkää pistelee joskus aina välillä. Ä.polilta sain nuivan vastauksen kun sinne soittelin huolissani. Eli jos on tullakseen ulos niin sille ei voi tehdä mitään. Pitää vaan katsoa pari päivää. Juu, varmaan totta,mutta asian voisi oikeasti esittää hieman toisinkin.
Vuotojahan täällä on ollut monella ja eikös niitä ole ollut täällä Rv 15+4 vielä jollaina ja kaikki silti ollut ihan hyvin.
Mietin vaan mistä tuo vuoto voi johtua. Onko teille löytynyt mitään syitä niille?

Sela ja Pikkarainen 15+4
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa.

olen tässä pitänyt taukoilua palstalta, jotta saisi ajatuksia vaihdettua hetkellisesti. turhaan. tämä asia pyörii mielessä kuitenkin, että sama palata. lisäksi hoidot ovat pian alkamassa, joten minut voisi lisäillä listalle! =) eli plastex (33) ensimmäinen yrityksessä, hoito Tartossa syyskuun alussa

luin läpi chef ja kassu - tekstejä ja itku pääsi. mielestäni on ihana kun kirjoitatte ajatuksianne ja mielettömän ihana, että olette olemassa. miljoonat rutistukset jokaiseen päiväänne. teette mielestäni parhaan teon mitä tässä maailmassa voi tehdä. =)

Kiva kuulla Tyyne73 Tarton kuulumisia. Toivottavasti alkiot tarraavat kiinni!! Me olemme reissaamassa sinne syyskuun taitteessa! Ajattelimme mennä sinne autolla ja lautalla yli.

Mulla lääkkeenä zoladex (auts!), zumenon (vastaava ku estrofem, mutta kela-korvattava), multivitamiini ja lugesteron. miksi sulla on prednisolon?
 
PLASTEX: Hyvä valinta tuo Tartto. Onnea reissuun! Mulla varmaan endon takia tuo kortisooni. Sen pitäisi estää elimistöä hylkimästä alkioita. Ikinä ennen en ole sitä käyttänyt. Turvottaa ja hiukset ohenee... mutta en valita.

Täällä piinistellään rauhallisesti. En usko onnistumiseen. Miksi nyt kun ei aina ennenkään... joten odotellaan vain päivien kulumista... testaan varmaan tiistai-aamuna tikkutestillä. Veritestin tuloksen kun saan vasta ti iltapäivällä vaikka maanantai-aamuna käyn.

Tyyne PP4
 
Tyynelle kovasti onnea piinailuun!!

Cava,oli todella mielenkiintoista kuulla pohdintojasi!Olitte siis hoidossa Suomessa,missä se olikaan?Anteeksi,unohdan kaiken :headwall: !
En myöskään tiedä/muista,oliko teillä ongelmia sinun puolellasi;siksi vaan mietin,kun niin kovasti kannustivat vielä "lomaan" ennen hoitoa.Itseäni hirvittää odotusajassa vain se,että endo ehtii kasvaa takaisin.Leikkauksestani kun on jo yli vuosi ja huomaan kyllä jo nyt,ettei tilanne ole yhtä hyvä kuin viime keväänä.
Eli tällä sekavalla sepustuksella tarkoitan vain sitä,että tunteet ovat kyllä ristiriitaisia.Omista hoidoista on tosiaan niin vähän aikaa,että tauko tekee vaan hyvää,mutta toisaalta fysiikka ei ainakaan tästä parane...Taisimme olla aika samanikäisiä.
Toisaalta oli ihana kuulla,että koit käynnin hyödylliseksi ja antoisaksi!Sitä itsekin toivoisin,ettei se jäisi vain velvollisuudeksi,molemmin puolin.

Tuo "yllättävän pian" tuleva hoito voi tosiaan vaihdella paljon.Meille sanottiin,että alkuvuodesta tilanne oli niin hyvä,että luovuttajan sai puolessa vuodessa.Nyt ollaan venymässä taas lähemmäs vuotta.Saas nähdä...

Voimia kaikille lämpöön!

Lidia
 
Tyynelle leppoisia piinailupäiviä :flower:

Lidia toivottavasti teidän vuoronne olis jo pian.


ON: Tänään tuli ihan vähän veristä vuotoa ja tietenkin soitin siitä klinikalle. Häkkisen Liisa oli ehdottomasti sitä miletä, että tämä hoito täytyy keskeyttää. Ei kannata tuhlata alkioita näin epävarmalle limikselle. Yksi välikierto olis kuulemma tarpeen ja seuraavaan otetaan sitten hoidoksi laastarit ( estrodol tai jotain sinne päin). Niillä pitäis kuulemma saada lääkitys pysymään tasaisempana. Olikos kellä näistä kokemusta? Päälimmäinen tunne on armoton vitutus, ihan suoraan ilmaistuna. Tuli tunne että minä en onnistu tässä koskaan :headwall:
Todella kiva töihin paluu kesälomalta!!!!

Mutta parempia vointeja teille muille
 
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :wave:

Minni73 voi kökkö, mikä tilanne, varmasti vituttaa :( Mutta tietysti järkevää ottaa varman päälle, vaikkei se nyt paljon lohduta. Mulla oli Estradot-laastarit tässä viimeisimmässä hoidossa ja olivat helppoja käyttää. Sivuoireita tuli mielestäni vähemmän kuin Zumeista. Estradot ei kasvata limakalvoa ihan niin tehokkaasti kuin zumenon, mutta lääkemäärää on helppo lisäillä ja vähentää tarpeen mukaan. Mulla on aina kasvanut limis hyvin, niin myös noilla laastareilla. Oli viimeks muistaakseni 11 mm. Paljon tsemppiä ja peukkuja sulle tulevaan hoitoon :heart:

Meillä kaikki hyvin. Vauvat arvatenkin edelleen aivan ihania ja niiiiiiin rakkaita :heart: :heart:, kasvavat vaan turhan nopeasti. Toivon, että teistä kaikki saavat tämän onnen omakseen. Voimia ja jaksamista :hug:

Rudy ja Rupsukat 7kk
 
Cava Kiitos =) Soittein tosiaan uudestaan vielä synnärille vkonlopun aikana ja siellä sit oli ihan eri kätilö ja eri ääni kellossa. Oli oikein ystävällinen ja mukava, mutta ei ollut päivystys asia joten neuvolan tai tk:n kautta sitten srkipäivänä voi tulla jos ei vuoto ala rajummaksi.
Soitin ma neuvolaan ja siellä juuri kesälomilta palannut neuvolatäti miettimitä pitäisi tehdä. Päätyi sitten siihen,että ke soitan uudestaan jo vuoto ei ole loppunut niin sitten lääkäriin ja ultraan. Päätyi tähän koska vuoto ei tosiaan veristä ja sse on niukkaa. Oli oikein tyytyväinen kun minulla tuo doppleri ja sillä saan äänet kuulumaan, sitä samaa hän olisi voinut tarjota siihen hätään eli sydänäänien kuuntelua.. Pyysi vielä, että pari kertaa päivässä kuuntelisin ja uskoi että ei ole kuitenkaan mitään hätää. Oli myös sitä mieltä että on sairausloman paikka jos vuoto ei lopu, tuli sitten mistä tuli tuo vuoto.
Onneksi vuoto on nyt hiipumassa ihan selvästi ja katsotaan vielä huomiseen aamupäivään asti, että mihin muuttuu. Pikkaraisella tuntuu kuitenkin kaikki olevan ihan hyvin ku äänet kuuluu ja möngertääkin jo jonkin verran :)

Kuulumisiaan täällä taas kirjoittteli Sela ja Pikkarainen rv 16+0 ( jos tosiaan olen laskuissa pysynyt mukana) :)

:hug: kaikille omiin koitoksiinsa. Lyyran kuulumisia kaipailen kovasti :hug:
 
PAS-sista plussanneet kirjatkaapa oireitanne. Missä vaiheessa alkoi tuntua ja mitä?

Yritin selata taaksepäin, mutta löysin vain oireettomia piinoja =)

Kauheeta tämä itsetutkiskelu. Luulin, että tämä piina menis rauhallisesti, mutta ei...oireita ei nimittäin ole..... ei suuntaan eikä toiseen

Tyyne pp5
 
Lyyra tuosta makrosomiasta on netissä hyviä tietopaketteja. Kaikenlaisia riskitekijöitä raskausaikaan ja synnytykseen liittyen johtuen mm. lisääntyneestä hapentarpeesta. Ei pelkästään sikiön vyötärön ympärys ole kasvanut vaan myös sydän, maksa ja perna saattavat kasvaa. Kurja juttu. Mutta insuliini saatta eliminoida näitä. Torstaina näen taas,kuinka paino ja koko on kehittynyt. Jospa tilannne normalisoituisi. Kauhea punnerrus on mahassa etenkin illalla.

Tyyne minullahan on pas-vauva. Jännää, kun nyt on jo oireet aika lailla unohtuneet Sen muistan, että Lugesteron niitä sotki, koska aiheuttaa samankaltaisia. Selviä olivat kuitenkin pahoinvointi (hajut) ja väsymys. Testasin ja plussasin kaksi päivää etuajassa. Tämä oli kuitenkin pitempään viljelty. Liekö se vaikuttanut asiaan. Plussaa peukutan !

Ihanaa, enää tasan 2 kuukautta laskettuun aikaan !
 

Yhteistyössä