Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, hoito toukokuussa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka, PAS toukokuussa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Minni 73 (36) esikoisesta haaveileva
lokakuu, (40+) haaveissa toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, hoito touko-kesäkuu

Piinistelijät

sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), testi 19.4.
Dream73 (36), haaveissa eka, 2 siirretty, testi 26.4.

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
 
Hei kanssasisaret pitkästä aikaa :) Pieni päivitys omasta navasta. Mullahan meni pakastesiirto myttyyn tossa maaliskuussa ja ekaa kertaa alotin heti uuden hoidon. Kaikki meni suunnitelmien mukaan, mutta tällä kertaa lisänä Prednisolon. Kahden alkion siirto oli 13 vrk sitten eikä oikein ole ollu mitään tuntemuksia koko aikana. Tällä kertaa olen liikkunut ja harrastanut ihan normaalilla tavalla. Mä olen tosi innokas liikkuja ja ratsastaja ja yleensä olen pistänyt pikkasen jarruja siirron jälkeen. Sitten onkin ollut entistä karmeempi olo itsensä kanssa kun on tullut noita pettymyksiä: henkisen huonon voinnin lisäksi on ollu ihan veltto olo ja taas (!) on ollu alotettava kaikki liikkuminen nollasta. Nyt keskustelin lääkärin kanssa ja hänen mielestään ei ole mitään syytä pitää taukoa mistään. Siis piinistely meni helpommin mutta sitten sunnuntaina (11 pv siirrosta) tuli tuhruvuotoa. Tällasta mulla ei ole aiemmin ollut ja lääkkeiden lopettamisen jälkeenkin menee 2-3 vrk ennenkuin on vuoto alkanut. En sitten malttanut odottaa huomiseen pissatestiin vaan testasin tänään. Ensi alkuun näytti negalta, mutta tarkempi tarkastelu paljasti hyvin valjun viivan. Nyt olen hämilläni, että onko tuo jotain joka on ollu ehkä meneillään ja antanut periksi, vai jotain joka voi kääntyä positiiviseksi. Mä juoksen parin tunnin välein veskissä koko yön eli virtsakin oli siis vaan pari tunnin "ikäistä". En ole vielä heittänyt kirvestä kaivoon vaan jatkan lääkkeitä ja testaan parin päivän päästä uudestaan tai yritän päästä verikokeeseen. Onko kellään vastaavia kokemuksia ennen testiä tulleesta tuhrusta tai vaisuista viivoista ja niiden loppukohtaloista....? Tekis mieli toivoa vaan en uskalla.

Olen seurannut kyllä ahkerasti palstaa vaikken ole kirjoitellut :) Kiva kuulla hyviä uutisia ja toisilla taas hoidon etenemistä :)

plussatuulia toivottaa lokakuu
 
ja ihanan aurinkoista päivää kaikille!! Selan tuloksia tulin kurkkimaan ja ihana oli huomata, että myös LOKAKUULLE taitaa se plussa pärähtää. Minulla oli viiva alkuun myös hyvin hailakka ja vuotoa kuten sinulla. Nyt vaan kaikki peukut pystyyn. Tai pitkään olen niitä jo jumppaillutkin, kun kovasti täällä Selaa ja Dreamiä peukutan :D !!

Hyviä ultra kuulumisia niin KASSULLA kun DISCOVERYLLAKIN :p ..näitä aina mukava kuulla!!

HILLEVI, kovin harmittaa puolestasi tuo teidän hoitojen jatkuva epävakaisuus...koita kuitenkin vielä hetki jaksaa!! :hug:

NENNULIINI, mites siellä arki rullaa??

Halit kaikille VEKARALTA ;)
 
Tuossa juuri soittelin labraan tuloksia kysyäkseni,mut eipä ollu tullu vielä eli huomiselle menee ennen kuin lopullisen tiedon saan. Eli tällaiset laimeat kuulumiset minulta tällä erää.

Ihanaa lokakuu ja toivotaan että viivat sieltä vahvistuu ja veritestit on hyvissä lukemissa.

vekara Kysyinkin tuolla aikaisemmin jo että oliko teillä ensimmäinen alkioadoptio nyt mistä plussa. Kysyn nyt uudelleen koska en tiesä oletko huomannut sitä. Mutta jos et halua vastata niin asia ok :)

Huomasin muuten sellaisen jutun kun unohdin tänään aamulla laittaa tuon lugen niin ei ollut minkäänlaisia kipuja ei siis mitään,mutta kun olin sen laittanut(kolme tuntia myöhässä) niin kivut alkoi lähes samoin tein. Ihan ku, vaikutus alkaisi loppumaan niin helpottaa. Aikaisemminkin uumoilin samaa, mutta luulin kuvitelleeni vain. Voiko edes olla näin. Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?

Minäpä jatkan piinailua vielä huomiseen. :wave: ja illanjatkoja
 
SELA, meillä hoitoja ja siirtoja jo niin paljon, että en oikein edes itse pysy mukana. Toinen alkioadoptio toi sen kauan kaivatun plussan :heart: !!

DREAM, meille myös ARTSI painotti sitä, että tärkeintä on terve lapsi. Nähtävästi miehestä ei kerrota mitään, jos alkiot jääneet pariskunnilta. Meidän luovuttajat olivat klinikan omia, joten saimme kaikki mahdolliset tiedot (ovat valmiina listassa, josta luovuttajan voi valita luovutushoidoissa). Tämä lienee käytäntö.

Kovin jänskään huomista SELAN tulosta, toivottavasti se toisi kaivatun plussan. Mutta jos toisin kävisi, niin uusi siirto olisi mahdollista tehdä jo heti seuraavaan kiertoon.

Nyt toivottelen kaikille kauniita unia |O

- VEKARA -
 
Kiitos vekara vastauksestasi.
Niin kun olen aina sanonut olevani tällainen hätähousu niin olen jo toivoni menettänyt ,mutta sitkeästi kuitenkin ajattelen mahdollisia seuraavia hoitoja ja siirtoja jo :) Jotenkin pahalta tuntuu kun näin ajattelen kun olen tosiaan lukenut teidän juttujanne ja kuinka sitkeitä ja monen monissa hoidoissa te olette käyneet ja silti ette ole toivoanne menettäneet. Ammennan niin paljon voimia teistä itseeni, että voi kun tietäisitte mikä voimakimppu olenkaan :)
Onkohan parempi pitää taukoa vai tehdä heti perään, onkohan siinä mitään eroa?

Huomaan jännittäväni itsekkin kun höpötän taas kaiken näköistä ylimääräistä. Nytkin piti vaan laittaa kiitos vekaralle, mut tähän juutuin kirjoittelemaan.

Hyvää yötä minunkin puolestani kaikille
 
SELA, meillä oli myös hoitoa toisen perään. Mitään taukoa en juurikaan pitänyt reilun kahden vuoden hoidoissa. Ja pahempaa hätähousua :D saa kyllä hakea...minulla oli myös ajatukset aina jo seuraavassa hoidossa.

Mutta toivotaan kuitenkin, että mitään hoitoa ei enää tarvita ja koitahan saada nukutuksi :hug:

- VEKARA -
 
Huomenta!

Tulin toivotteleen sekä Selalle että Lokakuulle tosi paljon tsemppiä testailuun ja verikokeen tuloksiiin Selalla!!!
Itse olisin tehnyt hoidot peräkkääin jos se olisi ollut mahdollista elikkä jos ois ollu suoraan nega. Ekan km:n jälkeen jouduttiin oottamaan pari kuukautta ja nyt tämän km:n jälkeen on tarkotus tehä heti perään kun hcg laski heti.
Mitähän muuten kuuluu Aliisalle ja Tuuttituulialle????
 
Kassu:

Yritin laittaa sulle yv, mutta sulla kansio täynnä, et pysty vastaanottamaan.Mahtava saalis ultrassa! Miten punktio meni tänään? Oliko kivulias? Miten jakselet nyt?Hormooneilla saatiin niin hyvä vaste, että sinulla varmaan riittäisi pienempikin lääkitys. Turhaa kasvattaa liikaa soluja, kun se on vaan sinulle hankalampaa ja tuo tukalamman olon. Eli vähempikin riittäisi, on minun mieleipide.. Mutta luovutuksen vastaanottaja on varmasti ihan hirmu tyytyväinen!Oikein hyvää vointia ja muista nyt levätä riittävästi ja juoda paljon!

Selan puolesta täällä jännittelen kovasti vastauksia..
 
No niin, nyt on sitten arvo tullut ja tällä kertaa en onnistunut raskautumaan. Hcg-arvo oli 6 joten ei käsittääkseni ole ollut mitään yritystäkään. Ei auta ku siirtää nokka kohti uutta siirtoa, toivottavasti jo pikapuoliin tai sitten hetken päästä.

Kaunis kiitos kaikille
=)
 
Voi harmi SELA, että näin kävi, mutta positiivisin mielin eteenpäin :hug: !! Minusta tuo arvo viittaa siihen, että yritystä on ollut kiinnittyä. Muuten se olisi alle 1.

Jos teillä on mahdollisuus uuteen yritykseen, niin se on mahdollista tehdä jo heti seuraavaan kiertoon. Itse teimme usein näin. Kun vuoto alkoi, aloitin zumenonin. Soittoa vaan ARTSILLE!!

- VEKARA -
 
:hug: Selalle . Hienoa kuitenkin, että sinulla on katse jo uudessa siirrossa. Positiivisuudesta on paljon hyötyä :)

Täällä ollaan oltu niin samperin väsyksissä, että ei oikein ole ollut jaksamista kirjoitella. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän kirjoituksia ja elänyt taustalla hengessä jokaisen mukana. Ei tästä palstasta ikinä tule irtaantumaan.. niin tärkeitä teistä on minullekkin tullut :) Niin paljon on koettu yhdessä.

Omaa napaa.. Teekuppi jo ehtikin kuulumisia kyselemään. Hyvin voidaan, ihme kyllä. Pahoinvointi on tosiaa tullut nyt viime aikoina.. mutta se ei ole niin rajua, etteikö sen kanssa pystyisi elämään. Viime viikolla oli NT ultra.. siellä kaikki hyvin.. ei ollut turvotustakaan kovin.. olisko ollut 0.7.. eli ei pitäisi olla hätää. Verikokeiden tuloksia en ole vielä saanut. Tänään oli neuvolalääkäri, jossa kaikki hienosti. Pikkuinen niin kovasti siellä liikkui ja potki, jotta kun sykettä kuunneltiin niin lähtipä tuo aina karkuun.. Mutta vastaa aivan viikkoja ja alkaa muistuttaa yhä enemmän ihmistä.. on jo kädet ja jalat ja kaikki. On sitä vaan niin vaikea uskoa tätä todeksi :heart: Josko sitä kohta puoliin uskaltais alkaa nauttimaankin tästä raskaudesta.. taitaa tosin jäädä vaan haaveeksi..
Täällä on myöskin tuollainen kotidopleri. Itseasiassa 2. Jos joku haluaa, niin toisen laitteen saisi täältä ostaa.. toimii kyllä ihan täysin. Ehdittiin vaan itse jo myöskin semmoinen hankkia, kunnes sitten saimmekin toisen käytetyn.. tosin ei siitä käyttöä kyllä huomaa.. ihan uuden veroinen on. Sellaista tällä kertaa. Rakenneultra taitaa olla seur. ultra.. joka on kesäkuun puolessa välissä.. katsotaan nyt josko sinne asti jaksetaan olla levollisin mielin. Onneks tuo doppler rauhoittaa aina epätoivoisissa tunteissa, kun kuulee sydänäänet..

Kaiklle piinailijoilla hurjasti tsemppiä ja kiinnittymisliimaa! Nämä hoidot eivät tosiaankaan ole mitään tosta noin vaan juttuja.. kyllä tämä semmosta tunteiden vuoristorataa on, ettei moni uskoisikaan.

Mukavaa kesän odotusta kaikille:)
Täällä ollaan kyllä kuulolla, vaikkei kirjoittelemassa niin usein näykkään!

-Aliisa 13+0
 
IHA-naa kuulla, että siellä ALIISALLA kaikki hyvin :hug: !! Siinä taas yksi esimerkki miten sinnikkyys palkitaan vaikean ja raskaan yrityksen jälkeen!! Olen niin SO SO HAPPY puolestanne :D !!

Täällä haravoitu pihaa, kun neiti vetelee unia vaunuissa...

 
Voihan jummi Sela ! On se niin epäreilua...

Aliisa ! Sinähän otat minut kohta kiinni. Kävin eilen neuvolalääkärillä. Kaikki ok, paitsi ronkki minua vastusteluista huolimatta alapäästä, niin että keskenmenoa pelkäsin. Kohdunsuu oli kuitenkin napakasti kiinni. Lääkäri totesi vaan, että se on sitten sektio, kun edellinenkin oli ja on noita vatsanalueen leikkauksia tehty. Ei ensteksi meinannut uusia Fragmin-reseptiäkään. Uteli vain, että miksi se on kirjoitettu ja missä. Minulla ei enää pahoinvointia ja aamusta olen liiankin pirteä.

Tässä odotellaan nyt alkuviikon tuloksia punktion ja lennon suhteen.

Discovery 15+3
 
Aamulla oli punktio ja kyllä te jotka useita hoitokertoja läpikäytte olette minun arjen sankareitani :hug: En nyt voi sanoa, että se olisi tuskaa ollut mutta kyllä sen verran sattui, että pisti irtvistämään hieman. Nyt olo on pökkeröinen yhä ja alavatsa hieman arka. Mutta kaikenkaikkiaan luovutusprosessi on ollut sen verran harmiton ja niin lyhyt verrattuna teidän joidenkin monien vuosien yrityksiin, että lähden varmasti uudestaankin! Kaikki 18 kerättyä munasoluani olivat aika isoja ja lääkäri sanoi suoraan olevansa erittäin tyytyväinen. Perjantaina on vastaanottajalla istutus ja siitä 2 viikkoa niin saan minäkin kuulla (en tiennyt että se kerrotaan) onko raskaus lähtenyt käyntiin.

selalle voimia :hug: ja katse tulevaa kohti!


IIIISO voima :hug: kaikille tasapuolisesti :heart:


Kassu ja matkaanlähteneet munasolut :wave:
 
Selalle pahoittelut, lohtuhalit ja parempaa onnea ensi kerralle. Toivottavasti pääsisitte pian uuteen hoitoon! :hug:

Aliisalla oli kivat kuulumiset :heart: Minäkin olen sinun puolestasi tosi onnellinen. Voi kun uskaltaisit jo nauttia raskaudesta, eikös kriittisimmät viikot ole jo takana.

Ja Kassu, mahtimunija! ;) Olipa aikamoinen satsi. Suuri kiitos sinulle vaivoistasi ja hieno kuulla, että saatat luovuttaa toisenkin kerran, valitettavasti meitä tarvitsijoita on paljon enemmän kuin munasolun luovuttajia. Pikaista toipumista, muista tosiaan juoda paljon vettä ja välttää rajuja kiertoliikkeitä, jos maha on yhtään arka.

Kiitos Vekara, kyllä täällä jaksellaan odotella, vastahan vuosi on mennyt edellisestä hoidosta... Aika pitkästi siis, mutta onneksi elämässä on kaikkea muutakin ihanaa. Eilen kyllä näin lähes ikäiseni naapurin maha pystyssä ja siinä muutama viisikymppinen lapsenlapsistaan höpisi. On se niin väärin, että ei sitten sitäkään ole mahdollisuus kokea, jos ei ensin omaa lasta saa. Joskus tekisi mieli sanoa isovanhemmaksi itsestään selvästi aikoville, että ei se ole ihan niin yksinkertaista ja automaattista.

Mutta kevät mielen keventää ja aurinko murheen poistaa,
Hillevi B)
 
Heips :wave:
Kiitoksia kaikille pahoitteluista ja haleista. Ikävältähän tämä tuntuu, mutta niin kuin sanoin etteen päin mennään tuli mitä tuli.
Olemmekin ollut Tarttoon Artsiin(niin kuin vekara tuttavallisesti sanoo)sähköpostitse yhteyksissä jo heti tänään eli pyörät on taas pyörähtänyt liikkeelle :) Toivottavasti nuo menkat tuolta alkaa pikapuoliin ( on tää kans hauskaa välillä ku toivoo et menkat ei alkaisi ja sit hetken päästä toivoo et alkais nyt. Olemmekohan me naiset aika vaikeita välillä ;)

Elämä kuitenkin voittaa

Mä menen saunaan rentoutumaan. Mies lupasi kunnon selkähieronnan ja sitä ennen pitää saada lihakset lämmitettyä.
 
Hei, minultakin pahoittelut ja voimahalit Selalle!
Tää on ihan tyhmä lohdutus, mutta mieluummin nega heti kuin km:n kautta, eikö niin? Nautinnollista sauna- ja hierontailtaa sinulle!
Mitenkäs Lokakuu, oletko testaillut uudelleen ja koskaohan se Dreamin testipäivä olikaan?
 
Ahhh...kyllä nyt on taas nautittu saunasta ja hieronnasta.

Kiitokset Dream73 ja teekuppi

Nyt jännitetään Dream sun piinistelyä ja toivotaan että korjaat potin

Ei ollenkaan huono lohdutus ja olet muuten niin oikeassa, että tosiaan mielummin näin, ettei ole edes annettu mitä sitten viedä pois. Toivottavasti et loukkaannu sanomastani. Km ja kaikki muukin menetys kun on niin syvältä, että ei siihen ole edes sanoja. En välillä ymmärrä tätä maailman julmuutta.

Saminne Artsilta jo vastuaksen ja oli sitä mieltä, että olisi steressin ja lääkitksen takia hyvä pitää tauko sa tehdä siirto kesäkuussa, mutta tekee kyllä toukokuussakin jos niin haluamme.
 
Selalle pahoittelut! Mukava, että pääsette kuitenkin pian jo jatkamaan ja että jaksat ajatella noin. Ja on sulla ihana mies :)

Onko Lokakuu jo saanut tuloksen? Ainakin hyvältä vaikuttaa!

Kiva kuulla Aliisasta ja tosi hienoa että kaikki kunnossa! Minä myös olen tosi iloinen teidän puolesta.

Sen verran kyllä hoidot jättää jälkeä, että mä en ole vieläkään ostanut yhtään mitään vauvan tarvikkeita.. Vaattet ym nyt ehtii hankkia mutta sen verran olen saanut selvitettyä, että osissa vaunuissa oli toimitusajat 3kk. No nehän voi tässä vaiheessa unohtaa, kun aikaa on enää pari kk, tosin voihan vauva toki syntyä millon vaan. Mulla on aika mennyt jännittäessä, toivottavasti muut raskaana olevat osaavat nauttia mua enemmän :) Ja toivottavasti hoidoissa olevat ja odottavat pääsevät pian plussalistalle!!
 
SELA, lääkityksen vuoksi ei tosiaankaan tarvitse pitää paussia. Meille tehtiin useita passeja putkeen, eikä koskaan taukoja vaadittu. Monasti juteltiin asiasta. Ja mitä siihen stressiin tulee, niin enemmän sitä kokisin jos hoitoa pitäisi pitkään odottaa (HÄTÄHOUSU KUN OLEN :D ). Tämä on taas niitä Artsin mielipiteitä, mutta kannattaa toki tehdä mikä teistä tuntuu hyvälle =) !!
 
Pahoittelut Sela :( .
Mä sitten kaivoin tänä aamuna esiin vanhan lähetteen verikokeeseen ja kävin aamulla heti työterveysasemalla. Ajattelin että sittenpähän selviää eikä tarvitse viivan vahvuuksia miettiä...oli se niin surkeen hailakka tiistaina. Huomen iltapäivällä neljän aikaan voin soittaa ja kysyä tuloksen. Kovasti tekisi mieli toivoa ja toivonkin, ja samalla pelkään pahinta. Vaikea keskittyä mihinkään muuhun...

Tohon taukoon ja stressiin. Munkin mielestä se on niin suhteellista. Tällä kertaa aloitettiin hoito heti perään ja samoin kuin vekara mielestäni paineita ja stressiä oli jollain tavalla vähemmän kun ei ollut odottelua. Mutta varmaan kannattaa tehdä juuri siltä miltä itsestä tuntuu, se on kumminkin se kaikkein oikein, jos ei lääketieteellisesti ole muita argumenttaja.
 

Yhteistyössä