Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Terveiset lomalta,

Ihana sää ja ulkoilemaan lähdössä, kun mies sai netin viimein toimimaan... tänään olisin voinut testata, mutta ehdin käydä aamupisulla ennen kuin tajusin. Huomenna testaan..

Nyt en malta jäädä lukemaan kirjoituksia, mutta mielessä olette :wave:

Tsemppiä kaikille ja kuulumisiin!
Hilde
 
Voimia kaikille plussanneille piinistelijöille. Voin rehellisesti sanoa, että teidän miltä se tuntuu. Joa toinen tunti miettii, että voisko iloita ja taas joka toinen tunti koittaa ajatella, että pitää pitää jalat maan pinnalla, jos jotain pahaa tapahtuu. Mä pystyin hieman rauhoittumaan vasta NP-ultran jälkeen. Osittain tilannetta helpotti myös ihana neuvolatäti joka sanoi, että sinne voi mennä sydänääniä kuuntelemaan vaikka joka päivä jos siltä tuntuu ja suositteli ostamaan tuon kotidopplerin millä olen saanut aina epävarmuuden iskiessä äänet kuuluviin ja varmuuden, että pieni on hengissä. Mutta ihan tuohon alkuvaiheen piinaan ei ole mitään lääkettä. Muuta kun pakko koittaa ajatella, että suurin osa raskauksista menee kuitenkin hyvin.

ALIISAlle erityishalaus :hug: Kyllä olisi teidän aika vihdoin se oma vauva saada.

VEKARA: mulla ainakin luget turvotti, mut se helpotti sit silloin rv 10 aikaan kun ne sai lopettaa ;)

MARSIABEL: Meillä oli yht. 8. alkionsiirto joka toi tuloksen. Jos lasketaan omillakin soluilla tehdyt siirrot mukaan...

SELKÄSÄRYSTÄ: Mullahan oli ihan menkkamaista selkäjomotusta enne plussaa ja senkin jälkeen. Myös mahajomotuksia. Kohtutuntemukset jatkuu edelleen repimiskipuina, jos äkillisesti liikkuu, vaihtaa asentoa sängyssä tai kävelee normivauhtia lenkillä....

Kaikille piinistelijöille PIINISPINNAA ja plussasäteitä ~~~>

ON: Nyt on aika seesteinen vaihe menossa. Enemmän luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, vaikka aika ajoin tulee välillä pelkoja, jos jotain vielä sattuu esim. rakenneultrasta löytyy jotain kauheaa tai synnytyksessä menee joku pieleen. Luulen, että nää kaikki pelotkin kuuluu asiaan, mutta useimmiten olen kuitenkin vieläkin täynnä kiitollisuutta enkä oikein voi vieläkään uskoa tätä todeksi.
Vatsakin on alkanut kasvaa, tosin edelleenkään tuntemattomat ei pystyisi päättelemään olenko lihonut vai mahd. raskaana...kuitenkin kohdun korkein kohta on jo navan seutuvilla.
Maidontuotanto se vaan kiihtyy ja mietinkin jo, että mahtaako se keritä jo loppumaankin ennen vauvantuloa....liivinsuojia on pakko pitää päivisinkin. Muistankin, että aikanaan, kun lapsettomuustutkimuksia tehtiin niin mulla oli just tuo maitohormoni marginaalisesti koholla jo silloin.
Vauvan liikkeet on alkaneet tuntumaan. Välillä hän jytää oikein urakalla. Oikeastaan ne tuntuu silloin parhaiten, kun itse on paikallaan.

Tällaista tänne pitkästä aikaa ja toivon, että kukaan ei näistä mun omanapaistista teksteistä pahoita mieltään.

Bartsu ja Marianne 18+5
 
Omaa napaa: Mulla on ihan tajuttomat selkäsäryt. Töissä mietin moneen otteeseen, että lähtisinkö kotia ja hakemaan sairaslomaa. Sitten mietin, että millä syyllä saisin sairaslomaa.. sillä että selkä on kipeä..? Onko jollain muulla ollut selkäsärkyä? Siis ihan kunnon särkyä. Jomottaa välillä alaselkään, välillä ristiselkään ja välillä yläselkään. Töissä oli aikas tuskasta.. ja taas jälleen kerran.. tavaroiden nostelun jälkeen pikkuhousuihin tipahti pari veritippaa.. ja pyyhittäessä tulee vaaleaa verta.. Kovasti tämä taitaa enteillä joko tuulimunaraskautta tai sitten keskenmenoa.. No, päivä kerralla etiäpäin.. Nämä selkäkivut minua lähinnä ihmetyttää.. Voiko liittyä näin voimakkaasti raskauteen? Ei näitä enne siirtoja ole ollut. Rinnat ovat nyt viime päivinä tulleet erittäin aroiksi. Sitä vaan niin kovasti toivoo, että raskaus alkaisi ja kaikki menisi hyvin.. mutta silti samaan aikaan niin kovin kovin pelkää. Vielä kun on vuotoja ja näitä kaikennäköisiä selkäkipuja. En tiedä jaksanko odottaa tuonne 18.6 saakka ultraan.. jos vuoto ja kivut jatkuvat niin aion kyllä käydä yksityisellä ultraamassa.. Tuulimuna kovasti mielessä pyörii kun ei ennen tälläisiä selkäkipuja ole ollut..

Ihanaa kuulla sinusta Bardolino :hug: Hienoa kuulla, että siellä kaikki mennyt hyvin. Sinä oletkin jo mukavilla viikoilla. Meillä aikanaan neuvolassa sanottiin myös, että siellä voi käydä kuuntelemassa vaikka joka päivä jos siltä tuntuu.. Doplerista sinulla ilmeisesti oikein hyviä kokemuksia?

Vekara mullahan luget ilmeisesti turvotti ja paljon! Ihan alusta alkaen. Maha ollut kuin pallo..

Hilleville +++++++ säteitä huomiseen testiin

Marisabel Minulla 4 yritystä. 1 tuoresiirto ja 3. PASsia. 3 alkanutta raskautta, 2 mennyt kesken, 1 biokemiallinen raskaus ja nyt tämä.. saa nähdä kuinka tässä käy.

Voi ihanaa, huomenna tulee ultrauutisia kaksin kappalein! Tsemppiä Matsalu ja Marru

Tuosta laskuista. Kyllä se varmasti lasketaan juuri että 2pv.. Meillä vaan lääkäri laski erilailla ja se viimeksi täsmäsi alkion koon kanssa aina yksiin.. mutta varmasti olette oikeassa:)



 
Hilleville ja Marisabelille plussasäteitä testailuun! Ja Hilleville mukavaa mökkeilyä!

Vekaralle positiivista piinailua! Ihanaa, että mutkien jälkeen saitte siirrettävää.

Bartsu kiva kuulla kuulumisiasi :heart:

Pomppikselle, Aliisalle ja muille säryistä kärsiville voimia ja tsemppiä! Pikkuiset ne siellä vaan tekee asuntoaan sopivammaksi, niin ainakin toivon!

Me muuten varmaan paitsi panikoidaan helpommin kuin ekalla yrittämällä raskautuneet, niin myös siedetään paremmin oireita. Itsestä ainakin tuntuu, että olisi valmis vaikka seisomaan päällään 9kk, jos se varmasti auttaisi lapsen saamiseen. Mutta toivon silti, ettei meistäkään kenenkään tarvitsisi mahdottomia tuskia kokea, ei fyysisiä eikä henkisiä.

Saas nähdä tuleeko huomisesta työpäivästä mitään, kun mietin vaan tulevaa ultraa. Tosin ehkä iltapäiväaika on ihan hyvä ratkaisu, niin ei tarvii mennä sen jälkeen takasin töihin, keskittymiskyky luultavasti kun ehkä vielä huonompi kuin nyt. Ei kai tässä voi kun toivoa, että syke/sykkeet löytyy oikeasta paikasta ja odottaa vielä melkein 23 tuntia...

Ultraa piinistelevä Marru
 
Vekaralle hurjasti onnea hyvästä kyytiläisestä! Voi, että kun hoito nyt onnistuisi.

Onnea Assari sykkeestä! Niin ihanaa, että kaikki hyvin vuodoista huolimatta.

Kiva kuulla Kauniskuusta ja Bartsusta. Mitähän meidän jo "maaliin päässeille" kuuluu? Entä Alma???

Hilleville ja Marisabelille testionnea! Peukut pystyssä. Marisabel meillä neljäs siito toi tämän kaivatun plussan.

Voi Aliisallakin hienoja ultrakuulumisia! Toivottavasti selkäkivut helpottaneet.

Matsalulla ja Marrulla jännä päivä huomenna. Toivottavasti saamme hienoja uutisia. Kovasti täällä jännään kanssanne.

Voi tuhrujen tuhrut!!! Saisivat jo kaikilta loppua. Olenkohan ainoa, jolla ei plussauksen jälkeen ole vuodellut mitään? Täytyy koputtaa puuta.....

Omaan mahaan kuuluu tissikipuilua edelleen. Eilen ja tänään illalla ollut hiukan etovaa oloa. Pää on niin sekaisin, että en meinaa uskoa etovaa oloakaan todeksi....mietin, että jospa vain kuvittelen sen kun jotain oireita niin toivon tulevaksi. Vielä viikko ultraan. Mitenköhän sitä selviää sinne saakka täysjärkisenä!??


Kaikille mukavaa loppuviikkoa

:wave:


NellaMaija
 
Piinistelijöille tsemppiä!! Testailkaaha pian!!!

ALIISA tsemppiä.. käy ihmeessä yksityisellä jos vaan se rauhoittaa.. Mie kävin silloin kanssa, vaikka tottakai tiesin, ettei se mitään takaa/pelasta.. mutta silti. Vieläki sitä miettii ja vessassa käydessä tarkistelee... Mä en voi olla ku optimisti, koska jos tällasen maximusvuodon ja viikkojen tiputtelun jälkeen raskaus jatkui, niin miksi ei sinullakin :hug: Ja ei saikku ole väärin, vaikkapa vain oman päänkin takia!!

MATSALU heh, joo, toi on totta.. Tuttu tuli raskaaks ekasta kierrosta ja osteli kämpän täyteen tavaraa jo alkumetreillä.. ite en uskalla ees miettia mitään :ashamed: No, ei siinä.. kaikkeahan voi silti sattua vaikka viime metreillä. Tää on ollu ainakin mun elämän parasta ja ihaninta aikaa, alkuvaikeuden jälkeen, kun nyt vaan osais nauttia eikä pelätä aina pahinta..

Kyllä.. tosiaan.. Ihanaa ja seesteisempää, kuten BARTSUkin sanoi. Vihdoin.. vaikkei kai koskaan voi vieläkää täysin rentoutua. Kuplintaa tuntunu jo jonkun aikaa, ehkä ne tästä voimistuu. Rakenne ultra edessä, jussin jälkeen. Luottavaisin mielin :)

MARISABEL 7 vuotta, 4 IVF kokeilua ja 1 luovutettu munasoluhoito


Hus kaikkien tuhrut ja vuodot ja pelot!! Kaikkea ihanaa kaikille viikon touhuihin!

Kauniskuu 18+4
 
Aliisa, mene työpaikkalääkärille ja kerro vuodoista ja selkäsäryistä ja että pelkäät uhkaavaa keskenmenoa. Kyllä pitäisi saikkua irrota.

Bartsu ja Kauniskuu, kiva kun visiteeraatte. Minua ainakin onnistumiset rohkaisevat!

Hilleville ja Marisabellille onnea testaukseen!

Ja itselleni ja Marrulle rohkeutta ultraan! Meillä on aika jo aamulla, mutta onneksi olen kesälomalla, niin että pääsen kotiin toipumaan, kävi kuinka tahansa. Tänään on ollut taas epäuskoisempi päivä, kun ei juuri ole vatsakipujakaan ollut. Tuskin tulee ensi yönä uni silmään. Onneksi mies lähtee mukaan, niin että en pääse livistämään...
 
Huomenta tytöt!

Tsemppia kaikille ja jaksamista!!!

Multa on hävinneet kivut rinnoista melkein kokonaan, miten se voi olla, ei edes lugesteron vaikuttaa niihin...!? no on ne ehkä hyvin vähän arat =((( ei sen enempää...

Aliisa08, otaa ihmessa lomaa!! Ei sun saa tässä vaiheessa nostella mitään painava tavaraa eikä koko raskauden aikana... !!! ainakin selän kivuista on mahdollista saada alussa viikoksi sairasloma ja sitten tarvittaessa ne jatkaa sitä vielä! Mulle kävi niin toisella yrityksellä, olin 2 viikkoa sairaslomalla ainakin, kuin selkä oli kipeä! :attn:
 
kiitos rohkaisevista sanoista kaikille. Viime yönä on tullut vuodettua verta.. aiemmin yöt ovat olleet niitä, kun ei ole vuotanut.. kyllä tämä kaikki vaan pahaa enteilee.. Aion käydä ultrassa viimeistään ma:na jos vuoto ei sitä ennen pahene.. kerkeää sitten käydä kaavinnassa enne juhannusta.. Tämä on hermoja raastavaa.. pitääkö tämän vuodon vielä olla kuvassa mukana..

Halusin tulla Matsalulle ja Marrulle toivottamaan onnea ultraan! Toivotaan, että molemmat näkisivät pienokaisensa :heart: Tulkaahan sitten heti kertomaan.. ja hyviä uutisia :) Jättäkää huonot kotiin jo ennen ultraan menoa..
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti!

Marisabelin kanssa mulla sama tilanne, kaikki tuntemukset tisseistä hävinneet. Ihan tyhjät majavanhännät vaan tilalla. Ja ne vatsakivutkin kaikonneet sekä se vähäinen kuvotuskin. Plääh! Mitähän tämä oikein meinaa..

Ultraonnea vielä kerran niille, jotka tänään sinne marssivat. :heart:

Pomppaduu
 
Hillevi oletko jo testannut? Peukut täällä niiiin pystyssä, että suonta vetää :)

Marrulle ja Matsalulle toivon oikein hyviä uutisia ultrista :heart: Tulkaahan sitten kertomaan,päivystän täällä ruudun takana =)

Aliisalle kovasti voimia vuodon kanssa :hug: Kauniskuun tarina on kyllä kannustava.

Plussaonnea kaikille lähipäivinä testaaville !!!!!

Kauniskuu ja bardolino kiva lukea teidän kuulumisia =) Kirjoittakaa vaan ahkerasti!!!

Rudy ja rupsukat rv 8+2
 
Ihana aurinkoinen ja lämmin aamu! =)

Tänään on jännä päivä! Hillevin testitulos ja oliko jopa useampi ultra. Käykäähän heti kertomassa kuulumisia tännekin. Niitä innolla odotellaan ja toivotaan kaikkea hyvää kuulevamme. :wave:

Nuo ikävät vuodot voisi jo loppua kaikilla. Pelottelevat turhaan, kun olisi näissä hoidoissa jo ihan tarpeeksi jännitettävää muutenkin.

ON: villasukat jalassa tunnollisesti olen kulkenut ja muutenkin "hyvin vaatetettuna". :) Maha tuntuu, että välillä olisi hieman turvoksissa ja välillä taas ei. Joskus tuntuu jotain nippailuja/tuntoja tuolla alamahan puolella, mutta en sitten tiedä kuvittelenko vain.. Siinäkin olen hyvä. Selän puolella on myös kipuja joskus ja välillä jalkojen lihakset/nivelet/hermot samalla tavalla kipeät kuin menkkojen aikaan. Mutta kaikki voi olla oman pääni tuotoksia. Tiedä sitten..

Bartsu, ihana kuulla teidän jo onnistuneiden mietteitä/tuntemuksia! Mukava, kun jaksat käydä silloin tällöin meidän palstaa muistamassa. Onhan meidänkin tarkoitus olla samassa "jamassa" kuin sinä ja vieläpä piakkoin. :)

Nennuliini pp 5
 
Huomenia,

Voi Aliisa, sinulla liian rankkaa tuon vuodon kanssa. Voimia!

Tyylipuhdas nega kotitestissä, pp14. Testaan vielä huomenna ja sitten vähennän lääkkeet, jos ei mitään näy. Vatsaa vihlonut sen verran, mm. aivastellessa, että lienee ontelot taas täynnä nestettä. Aikamoinen turvotus myös. Rintatuntemusten puuttuminen oli aika selkeä merkki tulevasta negasta, mutta aina täytyy silti toivoa loppuun asti.

Mites Marisabelin testaus? db (peukut pystyssa)

Valtavasti onnea ultriin tänään Marru ja Matsalu! :heart: :heart:

Kiitos kaikille onnen toivotuksista, puun takana vain taitaa meidän Onni luurata...

Aurinkoista päivää kaikille!
Hilde
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marisabel:
Mulla on vastaan huomenna se testipv. pitäiskö käydä yksityisellä jättämässä verinäyte? jotta saisin selvän tuloksen? tai onko se virtsatesti luotettava?

Kyllähän virtsatesti on luotettava, mutta jos viiva on kovin kovin haalea, niin siinä tapauksessa tuo verikoe kertoo enemmän. Voithan ensin testata pissatestillä ja jos siinä selkeä viiva niin sehän riittää.. ei siinä tarvi hcg.tä välttämättä mitata, etenkään jos klinikkasi ei ole sinua semmoiseen pyytänyt.. Ja jos viivaa ei tule, niin kyllä sekin useimmiten totuuden kertoo..
 
Huonoja uutisia ultrasta. Raskaus osoittautui tuulimunaksi. Lopetan nyt lääkkeet ja jään odottelemaan tyhjennysaikaa sairaalaan, jos ei vuoto sitä ennen spontaanisti ala.

Mieli on aika tyhjä, ei jaksa edes itkeä. Meillä tuntuu kaikki menevän raskaimman kautta...
Pakkasessa on kuitenkin vielä kaksi alkiota. Ne siirretään, kunhan tästä toivutaan. Sen jälkeen meidän lapsenteko on sitten loppu.

Parempaa onnea Marrulle! Ja Hilleville isot lohtuhalit. :'(
 
Voi ei Matsalu :hug: Tää on niiiiiin väärin. Ymmärrän hyvin että mieli on tyhjä, itku tulee ajan kanssa.. jos on tullakseen. Jokaisella on omat tapansa surra. Voimia kovasti sekä sinulle että miehellesi!

Itse pelkään myös tuota tuulimunaa. Vaikka sanotaan, että on erittäin huono onni, jos semmoinen tulee.. mutta näköjään niitä tulee. Toiv Marru saisi parempia uutisia.
 

Yhteistyössä