Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

eka lomapäivä ja täällä jo tunti kukuttu ylhäällä... Mietin vaan, että mistä sen siivoamisen alottaisi. En vaan osaa olla ketarat ojossa lomallakaan jos kotona ollaan, vaan jotain pientä tulee jatkuvasti puuhasteltua. Toki otan välillä kirjan käteen tai nautin auringosta heti kun mollikka pilkistää B) :D ...

MARISABELILLE pahoittelut negasta :/ :hug: !!

HILLEVI, kun kirjoitit, että vatsaontelossa varmaan nestettä, kun vihloo....niin onko se yleisesti lääkkeistä johtuvaa??

Mukavaa alkavaa päivää kaikille!!

- VEKARA -
 
Apuva! Minä tajusin, että olen lukenut väärin lugesteron paketista ohjeen. Oon laittanut niitä puolet liian vähän... Miten tämmöstä voi tapahtua. .Joo ja sit luin heti netistä, että kohdun supistelut alkuraskaudessa voivat johtua liian vähäisestä keltarauhashormonipitoisuudesta ja aiheuttaa keskenmenon. Paskaa, jos suomeks sanon..

Pomppis
 
Pomppaduu, paljonko olet laittanut ja mikä oli määrä? Lisää vaan heti oikea määrä, en usko tuon vaikuttavan mitään. Supisteleehan se kohtu muutenkin alkuraskaudessa, tai voi tuntua supistelulta mutta varmaankin se on kohdunkasvua.
 
Marrulle onnea sykkeistä! :heart: :heart:

Pirin perheelle lämpimät onnittelut pienokaisesta! :heart: Ihana, kun tuo meidän listan viimeinen osio kasvaa. =)

Mihin on meidän Alma hävinnyt? Toivottavasti kaikki hyvin.

Alissa, hyvä että sait saikkua. Tuntuu varmaan vähän hassulle olla saikulla, kun ei ole kipeänä. Mutta jos tuosta on apua raskautumiseen, niin hyvähän se silloin on.

Marisabel, :hug: !

Gerpera, kiitos enkeleistä! Ne on ihania! :heart:

Kaikille terveisiä tasapuolisesti ja aurinkoista päivää!

Nennuliini
 
Pirille valtavasti Onnea pienokaisen johdosta!

Aliisa saikkuile hyvällä omallatunnolla! Parempi levätä, niin ei tarvitse miettiä työn vaikutusta pienokaisen alkutaipaleeseen. Mulle lääkäri eilen just sanoi, että useat joutuu tässä vaiheessa jäämään sairaslomalle väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Johtui varmaan siitä, kun sanoin epäileväni hetkellisen huonovointisuuden olevan vaan mielikuvitusta.

Oma kohtu: Eilinen painelu sai mahan kovin araksi. Housut alkaa myös ahdistaa ja ponnistelu tuntuu kipuna mahassa. Mulla kohdun koko vastasi 9 vkoa, kun tosiaan kaksi pussia. Pitäis alkaa vahvistamaan heikkoja selkä- ja vatsalihaksia.. yritys hyvä ollut jo monta vuotta, toteutus puuttuu...

Marru
 
pääsee nyt säästöön...

varasin ajan elokuuksi, kesällä klinikka on suljettu! nyt pitää alkaa säästää, jotta pääsee yksityisille hoitoon. Kauanko ne jonot kestää tällä hetkellä yleensä? Silloin viimeksi odotimme noin puolisen vuotta. Mahani on kipeä... muttei siellä ketään ole... :x
 
Marisabel :hug: pahoittelut negat. tuloksesta. Mille klinikalle ilmoittauduit jonoon? On vaikea sanoa jonon pituudesta mitään ilman klinikan nimeä.. Jonot vaihtelevat niin klinikoittain..

Tsemppiä Vekaralle ja Nennuliinille piinailuun.

Täällä taas vuodot jatkuvat.. ei kk vastaavia määriä mutta kuitenkin.. Toistaiseksi hyytymiä ei ole tullut.. Hulluksihan tässä tulee.. jos kesken menee,niin ei kai sille mitään voi. Tuo tuulimuna mielessäni kummittelee... Olisko siinä ultrassa pitänyt näkyä alkio? Vaikka lääkäri sanoi ettei...
 
Aliisa08,

Meillä on JKL:n In-tiimi klinikassa sitten hoidot. Onko se muuten hyvää klinikkaa? ja onko kellään positivista kokemusta siitä? Mulla olivat vain siirrot ja miehen siemennesteanalyysi tehtiin siellä.

Toivottovasti me saadaan vielä lasta!

Te tytöt myös saatte=) :heart:
 
In-tiimistä ei kokemusta. Se tosin oli meillä vaihtoehtoinen klinikka silloin, kun suunnittelimme omia hoitojamme ja meillä olisi ollut luovuttaja. Mutta monien mutkien kautta päädyimme sitten jäämään tänne pk-seudulle. Positiivisia kokemuksia olen kuitenkin sieltä kuullut ja siksipä otin sinne silloin yhteyttä.
 
Hei kaikille,

Marisabel ikävää ettet sinäkään saanut plussaa.. :hug: Jonojen pituudet ja odotteluajat vaihtelevat paljon eri klinikoilla. Lisäksi jonot purkautuvat joskus yllättävän nopeasti, kun kaikille ei sovi hoito koska vain.

Vekara, älähän nyt ainakaan suursiivoukseen rupea, ettei masukki hermostu :)
On kuulemma aika tavallista, että nestettä kertyy vatsaonteloon kuukautisten aikaan ja raskaana ollessa. Ei ole vaarallista, ellei sitä ole aivan valtavasti. Minulla oli aika paljon talven raskauden jälkeen ja tyhjennyksestä noin 2 kk päästä vasta oli hävinnyt. Nyt on samanlaisia tuntemuksia. Luulen, että lääkkeet sen tekevät - turvotushan on nesteen kertymistä elimistöön. Täytyisi juoda paljon vettä. Rentouttavaa lomaa ja tsemppiä piinailuun! Milloin testipäivä?

Aliisa, hyvä että sait saikkua. Nyt saisi se vuoto loppua kokonaan!

Samoin Nennuliinille ja Iituskalle, tsemppiä ja kiinnittymissäteitä!

Onkohan Alma lähtnyt lomille, kun ei ole kuulunut mitään. Toivottavasti plussa taskussaan.

Ei ollut tänäänkään testissä edes häivähdystä toisesta viivasta. Enpä tiedä viitsinkö mennä edes veritestiin ensi viikolla...

Kaikille hyvää kesäpäivää!
Hilde
 
ALIISA: (((.))) Jaksuja vuotojen kanssa. Mulle määrättiin eka ultra sairaalasta vasta vkolle 7 siksi, että vasta silloin kuulemma voi varmasti näkyä syke. Ja jos olisin mennyt aiemmin eikä olis näkynytkään niin olisin vaan huolehtinut turhaan....

POMPPIS: Nyt vaan nostat heti sen lugeannoksen. Oliko sulla lääkkeelliseen kiertoon siirto? Mulla oli ainakin alussa jos jonkilaista tuntemusta alavatsalla ja selässä.

MATSALULLE ISO HALI ((((.)))) Elämä on epäreilua.

MARISABELIlle ja HILLEVILLE myös isot pahoittelut negasta. (((.)))

MARRULLE suuren suuret onnittelut tuplasykkeistä. Yksi askel on taas menty eteenpäin :heart:

PIRILLE Onnittelut prinsessasta :flower:

Bartsu ja M 19+0
 
Kiitos HILLEVI. Testipäiväksi lääkäri määräsi 16.6. Saapi nähdä maltanko odottaa sinne asti.

PAPILLON, kylläpä on ikävää, että asiaa ei ole huomattu. Mutta kuten sanoit, niin eteenpäin mennään. Onneksi asiat nyt hoidossa ja pian pääset taas jatkamaan.

- VEKARA -
 
Marrulle ja Pirille onnitelut minunkin puolestani! :flower: :flower: Ihana, kun edes joku onnistuu!

Aliisa, nyt vain rauhaa ja lepoa. Muuta et voi nyt tehdä, ja pian asiat selkenevät. Pidän sulle peukkuja, olisit totisesti onnellisen jatkon ansainnut!

Marisabel, pahoittelut negasta.

Hillevi, muruseni, voisit ottaa mut sieltä plussanneista pois ja siirtää hoitoa odotteleviin. Sitä pas-siirtoahan tässä nyt tavallaan odotellaan. Onko sulla itsellä mitään jatkosuunnitelmia?

Oma kohtu: tänään sitten käytiin Kättärillä lääkärissä. Sikiöpussi oli tosiaan tyhjä, vain ruskuaispussi näkyi, ei lainkaan alkiota. Pussi vastasi kooltaan vk 5 eli ihan alkuunsa oli elämä sammunut. Mullahan alkoi vk 5 se viikon kestänyt tuhruvuoto, ehkä se nyt tässä tapauksessa kertoi alkion kuolemasta. Tai sitten ei... Nyt odotellaan muutama päivä, tyhjenisikö kohtu itsekseen. Jos ei, tiistaina lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Tulihan se itkukin sitten eilen. Ajattelin, että kyllä ihan mikroskooppisen pieneksi jääneen alkionkin takia kannattaa ainakin pienet itkut itkeä... Ja samalla tuli ajateltua niinkin katkerasti, että ei minun kohdussani mikään pysy elossa, ei omat eikä vieraat! Toisaalta, valoisammalta kannalta katsottuna olen kuitenkin tullut kaksi kertaa vuoden sisällä raskaaksi. Minun kohdullani ja miehen siittiöillä voi tulla raskaaksi, luovuttajan soluilla raskaus ainakin alkoi. Meillä on vielä toivoa tasan niiden kahden pakkasalkion verran.

Yritän nyt keksiä keinoja, jolla saisin vuodon alkamaan. Pöydältä lattialle hyppiminen, kova saunominen, rakastelu? Taitaa olla turha toivo, väkisinhän se edellinenkin piti sieltä irti riipiä.


 
Vekara, kyselit oireitani. :wave:
Mullakin välillä turvotusta ja välillä nippailee mahassa, mutta ei ehkä niin paljon kuin ennen. Tai sitten en vain ole kaikkia ehtinyt huomata. Tai jos ne ovatkin kuvittelua, niin en ole kuvitellut niitä tarpeeksi tänään. :LOL: Testipäivä alkaa jo ahdistaa, vaikka siihen onkin vielä aikaa. Tutut kysyivät meitä yökylään juhannusta viettämään heille, niin mitähän sitä taas keksisi, kun ei voi juoda. Lääkekuuri alkaa olla jo vanha vitsi. Toisaalta voisi ottaa mukaan alkoholitonta siideriä ja juoda sitä. Jos sitä ei kukaan huomaisi, mitä kyljessä lukee..

Niin aiotko testata jo 16.6. Hui, sehän on kohta! Sinä innolla odotat testausta ja minä voisin lykätä sitä niin pitkään kuin vain kehtaisi. Se valkoinen tyhjä ruutu ei innosta testaamaan....
Mutta nyt pitää vähän pirteämpiä ajatuksia keksiä. Lähden varmaan ostamaan kesäkukkia lisää. :flower:

Joku kysyi In-tiimistä. Me ollaan hoidossa, mutta Kuopiossa. Siellä on tosi ihana henkilökunta. Ainakin heitä voin lämpimästi suositella. Siellä jono oli n. vuoden luokkaa, nykyistä jonon pituutta en valitettavasti tiedä.

Terkuin,
Nennuliini
 
iltaa lämpimästä pohjois-savosta, vielä mennään hiekkarannalle siiderieväin, mutta välillä käväisemässä mökillä.

Meidän jatkosuunnitelmat taitavat olla sellaiset, että otamme yhteyttä miehen kotimaahan pariin tahoon ja yritämme etsiä omatoimisesti adoptiolapsen, mahdollisimman pienen - että saisi edes vähän aikaa viettää pienokaisen kanssa... Olemme myös jonossa Ovumiaan ja Graviditakseen, mutta en taida jaksaa odotella/etsiä omaa luovuttajaa. Viime syksynä kun kävin kaikki mahdolliset ristiinluovuttajakandidaatit läpi lähipiiristä...

Matsalu, katso vuodon käynnistämiseen niitä ohjeita, jotka Pirille annoin pari sivua aiemmin.

Nyt rannalle ja sitten savusaunaan..

B)
 
Oisko teille tarto aivan vieras ajatus. Sieltä saisitte luovuttajan heti alle viiden tonnin. Alkioadoptio 1650. Kaksi alkiota siirretään.

Olen alkanut miettiä, että paikka ihan OK, kun osaa suhtautua asioihin oikealla tavalla. Kerron mielelläni lisää jos sinne päätätte suunnata.

Mukavaa aurinkoista iltaa sinne teille ;) !!
 
Hei.. Nyt aloin jälleen miettimään.. tuo verenvuoto.. Pistin tunti sitten lugesteronit, makoilin tunnin paikallaan, sitten menin vessaan ja taas tuli verta pyyhittäessä. Sama juttu oli aamulla.. ennen lugejen laittoa ei mitään verta, mutta n. tunti niiden jälkeen kyllä. Voisiko johtua lugeista? Että jos limakalvot on niin herkkiä, että kun tökitään jtn sisään niin alkaa vähän tihkua? Mutta mikä tähän avuksi? Pitäisikö kokeilla laittaa 1 kerrallaan ja vaikka 30min välein? Onko tässä mitään perää, että mistä nämä vuodot lähtevät.. huomasin vaan tuon lugejen laiton yhteyden tuohon veren alkuun...
 
Piti vielä kysymäni, että mistä maasta Hillevin mies on kotoisin? Tuollainen omatoiminen adoptointihan on yksi vaihtoehto.. eikä mikään huono semmoinen. Kovasti onnea etsintään, jos siihen ratkaisuun päädytte. Muussa tapauksessahan mm. tuo Vekaran Tarto kuulostaisi ihan hyvältä idealta..

 
Matsalu, tässä vielä linkki synnytyksen käynnistämisen ohjeista:
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Aliisa
, voihan Lugejen laitto tosiaan ärsyttää limakalvoja - varsinkin jos on muutenkin herkästi vuotavat. Kysy lääkäriltä, jos voisit ottaa suun kautta. Minä olen joskus ottanut suun kautta, kun ollut menossa esim uimaan. Ja nyt kun aion jatkaa pari päivää vielä, ettei vuoto tule lomalla - otan suun kautta, ettei tarvitse pöksysuojia käyttää. Tässähän ei ole enää mitään menetettävää, kun kuulemma vähän paremmin tehoavat alakautta "nautittuina".

Mun miehen maalaisia on niin vähän Suomessa, etten tässä viitsi mainita. Ei ole myöskään ihan pohjoismaalaisen näköinen, siksi alkioadoptio ei oikein innosta. Ja siksi, että olin toivonut, että edes mun miehen ihana luonne voisi tulla lapsellemme :saint: Nyt tuntuu, etten jaksa Tartoon lähteä, mutta katsotaan miltä myöhemmin kesällä tuntuu. Olen jo kerran ollut sinne yhteydessä viime syksynä.

Omatoimiadoptoinnissa on sellainen riski, että jos ei käytä suomalaisia virallisia yhteistyötoimistoja ulkomailla, voi käydä niin, että kela ei hyväksy adoptiota ja vanhempainetuudet jäävät saamatta. Tällaisia tapauksia on, vaikka pariskunta on käynyt valmennukset ja kaikki.
 
Kyllä, sellaisia riskejähän siinä omatoimiadoptoimisessa on. Itse olen jo miettinyt kotimaan adoptiota, tosin sellainen kestää 3-5 vuotta eikä siltikään ole takeita lapsen saamisesta. Kotimaan adotiossa olisi hienoa juuri se, että useimmiten lapset tulevat jo n. 2 kk:n ikäisinä. Siinä saisi vauva aikaa oikein kunnolla.. mutta se on nyt harkinnan alla. Ahdistavaa tuossa adoptointiprosessissa on se, että neuvonnasta lähtien ei saa enää lapsettomuushoidoissa käydä.. eli ts. oman lapsen saanti pitäisi unohtaa kokonaan.

Viime yönä vuosin sitten kuin seula. Vuodot jatkuu vaan. Nyt alkaa toivo olla mennyt. Soitan heti kasilta terv.keskukseen ja pyydän päästä ultrattavaksi. Hyytymiä ei ole toistaiseksi mielestäni tullut mutta erittäin limaista verta. Jos en sinne pääse, niin sitten menen suoraan Jorvin päivystykseen ja vaadin päästä ultrattavaksi. En jaksa enää elää epätietoisuudessa.. enkä syödä turhaan lääkkeitä ja kestää niiden sivuoireita, jos pienintä toivoakaan ei ole.. Tulen sitten kertoilemaan kun jonnekin olen päässyt... Muta kyllä on ollut nyt niin runsas vuoto, että taidetaan olla syksyllä taas hoidoissa...
 
Voi Aliisa! :'( Olen niin kamalan pahoillani puolestasi. Voimia! Onneksi sullakin on jo suunnitelmia tulevaisuuden varalle.

Hillevi, kiitos! Löysinkin tuon linkin eilen ja vähän ohjeita katseltiin. Tänään varmaan aletaan sitten oikein todella kokeilla, olisiko niistä apua. Vuoto on mulla kyllä jo alkanut, mutta aika vähän sitä tulee ja ennenkaikkea kohtu ei ole juuri lainkaan supistellut. Tulisipa nyt ulos sieltä se pikku sintti!

Keskenmenneellä raskaudella on se vaikutus, että tulee ihan pakottava tarve yrittää uudelleen. Että täytyy vain nopeasti toipua ja sitten heti luomuna ja niin pian kuin vain mahdollista uusi hoito. Ruumis ei suostu millään uskomaan, että se on loppu nyt ja sielu vielä vähemmän. Koko olemus huutaa täyttä kurkkua, että uudestaan! minä haluan raskaaksi uudestaan! Vaatii varmasti suurta mielenmalttia ja aikaa, että KM:n jälkeen pystyisi päättämään hoitojen lopettamisesta.
 

Yhteistyössä