Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Huomenta hanit!

Hyvin nukutun yön jälkeen oli ihana herätä tähän aurinkoiseen aamuun. Vuoto on loppunut jälleen kerran aivan täysin.. ei tule ruskeaa eikä punaista. Tämä voi olla normaalia tai sitten ei. Mies tuossa pohti että olisiko hyvä käydä katsomassa, että onko siellä mitään.. ettei ole kohdun ulkopuolinen tjn. Päätin kuitenkin että jos vuoto pysyy poissa niin ultraan ei mennä.. annetaan asioiden mennä omalla painollaan..

Ihana viettää vielä vapaa päivä tänään. Jotenkin olen miettinyt että kun minulla aika fyysinen työ loppujen lopuksi.. että ei kai se ole voinut aiheuttaa vuotoa.. vaikka aina hoetaan kuinka ei voi.. mutta mistä sitä tietää. Töissä tuli sellainen ihan kuin joku olisi revennyt kipu ja sitten lorahti verta.. No, tämä on vain minun ajatteluja..

Pian pääsee Matsalu ultraan. Hyviä uutisia odotellessa.. enää pari yötä.

Kauniskuulla tosiaan oli todella kovat vuodot ja on hieno esimerkki kuinka kaikki voi mennä silti hyvin. Joko sinulla on masu kasvanut?

Mukavaa ma päivää kaikille!
 
myös täälltä päin B) . Ikäviä nuo vuotoasiat, huolestuttavat, vaikka monasti myös vaarattomia ja ohimeneviä.

ALIISALLE :hug: ja mukavaa vapaapäivää!!

ASSARI, onnea sykkeestä :heart: ja aivan ihanaa, että kaikki hyvin!!

HILLEVI, koska testailet??

MATSALU, koska ultra??

Illalla myöhään palasimme eikä vielä oikein ajatus juokse. Väsy olo reissaamisesta ja töihin pitäisi jaksaa.

Palaan illalla, VEKARA
 
Hei kaikille!

No mulla ei ollut mitään vuotoa... pp12! Lauantaina oli kauhea itku kohtaus! Pari päivää mahani oli niin turvoksissa ja kaasuja täynnä, kauhea olo! Eilen illalla tuntui että lämpötila nousee, mutta se oli vain 36,4.... Onkohan mulla vielä toivoa?=/

 
Huomenta! Jotenkin eilista valoisampi aamu tuntuu täällä olevan. :)

Aliisa, jos sulla on raskas työ, niin etkö voi pitää muutaman päivän saikkua? Varmaan se on totta, että työ ei voi keskenmenoa aiheuttaa. Mutta jos siellä nyt vuoteleekin vaikka joku kohdunkaulan verisuoni, niin minun logiikkani mukaan pystyasennossa vuotaa herkemmin ja vaaka-asennossa ehkä hyytyy paremmin... Voi olla omaa luulonikin kyllä. Lääkärissä käynnistä olisi se hyöty, että voisit sitä saikkua pyytää... Taikka työpaikkalääkäriltä sitten. Mutta oman tuntuman mukaan tietysti teet.

Pomppaduu, mullakin on jonkinlaisia kipuja vähän väliä, välillä aika ilkeitäkin. Mutta kun ei vuoda, niin eipä se mitään!

Marisabel, aina on toivoa! Koska testaat?

Vekara, mun ultra on keskiviikkona.

Onkohan Hilde ihan nettipimennossa siellä mökillä?

Oma kohtu: Vk 6+3. Ei tuhrua. Syvälle kohtuun sen sijaan pistää välillä erittäinkin ilkeästi. Mulla ei oikeastaan ole aamupahoinvointia, mutta illalla etoo. Niin se kyllä taisi olla viimeksikin. Ja sitten vielä yksi oire: nenä on välillä puolittain tukossa ja pitää niistää. Tämän bongasin Anna-Leena Härkösen kirjasta Heikosti positiivinen. Lukaisin sen tuossa uudemman kerran viikonloppuna.
 
Matsalu varasin nyt kuitenkin ajan lääkäriin miehen pyynnöstä.. niin saavat katsoa että näkyykö jossain jtn mikä vuotaisi verta.. ja samallahan saadaan ainakin tietää, että onko mahdollisesti kohdun ulkopuolinen tj muu. Vähän itseasiassa alkoi pelottamaan tuo lääkäriin meno. Jospa sieltä tulee se lopullinen tuomio tälle raskaudelle.. no, sitten se tulee, jos on tullakseen. Puolelta päivin pääsen lääkäriin.. Täytyyhän miehenkin mielipiteitä ja toiveita kunnioittaa. Yhteinen taival tämä kuitenkin on.. oli lopputulos sitten mikä tahansa. Tulen kertomaan sitten, jos jotain kerrottavaa on.
 
Assarille Onnittelut sykkeestä! Pysyisipä vuodot poissa ja saisit nauttia loppuraskaudesta!

Muillekin vuotojen ja tuhrujen vaivaamille toivon, että kaikki olisi hyvin ja vuodot pysyisi poissa.
Piinistelijöille paljon plussasäteitä!

Itsellä mahaa juilinut viikonlopun menkkamaisesti, vuotoja ei ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Keskiviikon ultraa jännityksellä odottelen.

aurinkoista viikkoa,
Marru
 
Onnittelut Assari sykkeestä !!! :flower: :heart:

Pomppaduu, nuo tuhrut ovat niiiiiiin inhottavia! Meillä ei plussasta tiedä kukaan. Ehkä sitten kerrotaan, mikäli mahdollisessa rakenneultrassa kaikki on ok... :D

Aliisa, on varmasti ihan hyvä päätös mennä kyämään ultrassa. Miehelle tämä odotus saattaa välillä olla jopa vaikeampaa, sillä hehän eivät voi itse "tietää ja tuntea" mitään, eli ymmärrän hyvin sun miehesi toiveen mennä ultraan tarkistamaan tilanne.

Marrulle ja Matsalulle tsemppiä ultraan!

ON: Nyt tuhrut ovat poistuneet (ainakin hetkeksi), mutta pelko jäi. :eek: Murun raskaudessa rv:llä 6 tulleen vuodon jälkeen pelkäsin joka kerta vessakäyntejä synnärille saakka, eli pitkät kuukaudet saattaa olla edessä nytkin... Oireista mulla on pahoinvointi hieman lisääntynyt. Tänään on aamusta asti ollut todella oksu olo. Pahoinvointi harmittaa, kun tiedän, että se ei kuitenkaan kerro minulla mitään raskauden jatkumisesta. Toisessa km:ssä raskauspahoinvointia oli vielä kaavinnasta kotiin ajellessakin, kun luge- ja zumevaikutus ei ollut täysin vielä elimistöstä poistuneet.

Simmis
 
Heij
Pikaisesti tulin kertomaan.. Ultrasta tultu. Ultrassa näkyi raskauspussi ja ruskuaispussi, muttei tietenkään alkiota vielä.. ei se vielä voikaan näkyä. Vuodolle ei löytynyt mitään syytä. Kaikki toistaiseksi hyvin siis. Ainakin olin oikeassa paikkaa. Vielä n. 1,5vko pitää jänskätä, että löytyykö alkio ja syke sitten 18 pv:n ultrassa. Toiv siihen saakka pysyisi vuodot pois. Nyt ei ole tosiaan tullut minkäänmoista vuotoa.

Marisabel aina on toivoa! Tuohan on ihan normaalia että on kaasua ja saa kohtauksia.. Hormonit pistää mielen ja kropan sekaisin! Tsemppiä to:n testiin! Kaikista apteekeista ei saa Clear blueta.. mutta se on testi, johon itse olen tykästynyt. Myös predictor antaa varman tuloksen..

Milloinkas se

Hillevi pääsee testailemaan?:)

Mä lähden nyt koirien kanssa ulkoilemaan.. on niin kovin kaunis päivä.

Aliisa rv5+3
 
Sattumalta kurkein taas tänne ja mikä iloinen ylläri...sulla vuoto loppunut ja ultrassakin kaikki ok! Tuli oikein hyvä mieli itellekin. Toivon todella että tämä raskaus on SE raskaus :) . Muuten noista viikoista laskin että sulla ois nyt 5+5, jos siirto oli 15.5. Mutta eihän tuo pari päivää mitään muuta. Onnittelen kuitenkin sinua jo. Mulla sellanen kutina et nyt se onnistuu :) .
Ja Hillevi, missä piileksit? Heti kertomaan oireista! Itellä ei muuta oiretta ku menkat tulos.
 
Gerbera ei, kyllä mulla 5+3 on. Siirrosta seur pv on 1 ja meidän lääkäri laskee sen niin, jotta siirtoon kun mennään niin on tasan 2 viikkoa. Jotkuthan kyllä laskee siihen ne viljely päivät vielä.. Niin kuin Assari on laskenut.. mutta noilla laskuilla täällä oltiin viimeksikin ihan oikeissa päivissä.. vaikka eipä tuolla mitään väliä sinänsä ole päivällä parilla :LOL: Kiitos kovasti tuestasi. Toivotaan todella, että tämä olisi SE raskaus, joka saataisiin viedä loppuun asti. Välillä pitäisi olla lukematta netistäkään kaikkea.. nyt sitä alkaa jo miettimään että jos onkin tuulimuna jne... No, mutta toivotaan parasta:)
 
Menihän se päivä jotenkin iltaan. Täällä olen ruokia laitellut ja tavaroitakin pitäisi jaksaa purkaa.

Mahassa aivan tajuton turvotus, säteilee taakse alaselkään. Lugeista johtuvaa?? Oli jo ennen siirtoa. Onko muille tuttua????

HILLEVI, huhuu, missä luuraat?? Onhan kaikki hyvin??

MATSALU, jänskää tuo sinun lähestyvä ultra.

NENNULIINI, mites siellä voidaan. Onko mitään tuntemuksia??

ilmapallo-VEKARA :/
 
Aliisa, mahtavaa! Odotus jatkukoon siis rohkein mielin. Toivottavasti sun vuodot nyt oli tässä!

Marisabel, yksityisissä apteekeissa myytävä Apteekin oma on minusta hyvä testi, Yliopiston apteekissa on muistaakseni vastaava nimellä Biocard.

Tuosta lasketusta ajasta: mulle klinikan hoitaja sanoi, ettei siirtopäivällä ole mitään merkitystä, kun alkioitahan siirretään niin monen ikäisenä. Hänen mukaansa punktiopäivänä = munasolun hedelmöittymispäivänä täyttyy teoriassa vk 2 ja siitä sitten lasketaan eteenpäin. Tämä mallihan vastaa jotakuinkin luomutilannetta. Mulla vielä sattuu niinkin, että omat menkat tosiaan alkoivat tasan 2 vk ennen punktiota.
 
Vekara: Mulla alkoi turvotus heti lugejen jälkeen. Alaselkäjomotukset pari päivää siirrosta. Taitaa kuulua ainakin osittain "taudin kuvaan".
Aliisa: Hyviä uutisia sait ultrasta. Nyt vain nokka kohti tulevaa. =)
Muutamalla jo ylihuomenna ultrat: Peukut ja varpaat pystyssä toivottamassa onnea!
ON: Kipuilua edelleen ollut tämä päivä. Tosiaan ekassa raskaudessa ei ollut mitään tällasta. Voihan tämä kuulua asiaan, mutta aika ilkeeltä tuntuu. Ja toki kun aina on oppinut pelkäämään pahinta.. No tässä kait pitäs ajatella, et raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan!

Pomppis ja hurjat 4+5
 
millaisia nuo sinun selkäkivut on?? Toivotaan, että vointisi paranee. Minulla myös kova väsy noista lääkkeistä.

Taidan painua unten maille jospa saisi kuitenkin nukutuksi.

Kauniita unia kaikille :hug: ;n VEKARA |O
 
Huomenta!

Taas mulla on tyhmä kysymys. Olen käyttänyt ripuli lääkettä ensimmäisinä päivinä alkion siirrosta, lääkkeenselosteessa lukee ettei raskana saisi niitä käyttää... olen ihan panikissa!

Mulla on kotona raskaustesti first signal, onko se huono?

Voi että enää 2 päivää, mua pelottaa...

:'(
 
Vekara: Mulla jomottaa alaselkään häntäluun yläpuolelle selkärangan molemmin puolin. Semmoista tasaista jyskytystä. Jota muuten just nyt ei ole!! =)

Marisabel: Minä testasin ekasta tuolla. PP 14 näytti oikean tuloksen. Tsemppistä sinulle!

Mulla meinaa hermo pettää tämän piina-ajan kanssa. Nyt melkein pahempaa kuin ennen testausta... Välillä oon satavarma, että pieni menee kesken. Seuraavassa hetkessä funtsin, minne esikoinen saadaan hoitoon synnytyksen koittaessa. Pöhköä! Kuvottava olo meinaa hetkittäin vaivata. Ei aamuun tai iltaan painottuvaa. Iskee yllättäen ja menee parilla yökötyksellä ohi. Mitä lie.

Pomppaduu
 
Voi Pomppaduu, samaan tapaan hettelevät mielialat mullakin. On se aivan kamalaa, kun ei yhtään voi tietää, missä mennään! Tuntuu, että itsellä on melkein liiankin paljon tietoa, niin että ymmärtää pelätä kaikkea mahdollista. Ajattele, jos oltaisiin heti ekasta yrityskierrosta raskautuneita parikymppisiä, osteltaisiin jo ihan onnessamme pieniä potkuhousuja tulevalle vauvalle. Nyt sen sijaan joutuu jännittämään varmaan koko raskauden ajan!

Marisabel, ensimmäisenä päivänä siirrosta alkio ei ollut vielä edes kiinnittynyt kohdun seinämään. Sillä ei siis ollut vielä mitään yhteyttä sinun verenkiertoosi. Tuskin siis on aihetta huoleen.

Oma kohtu: Vk 6+4. Jäitä poltellessa...
 

Yhteistyössä