Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Iltaa kaikille,pieni päivitys listaan eli meillä eka haaveissa...
ja toivotaan et kiinnittyminen tapahtuu...onko mitään yhteyttä , mulla nimittäin alkoi eilen mukava kesälenssu :snotty: eikös se alkio kiinnity yleensä pp3 tai 4??
Iituska pp4
 
Huomenta

En tosiaan päässyt päivystykseen kun kuulemma jos ei kipuja eikä kovaa vuotoa, niin ei. Vuoto sitten loppu. Sitä ei lopulta sitten tullut kuin yksi siteellinen. Parin tunnin levon jälkeen se loppui niin, jotta ei valunut siteeseen saakka. Illalla kun laitoin luget sormi oli verinen. Tänään aamulla kun laitoin, ei mitään. Mitähän tämä on.. Voisiko vielä olla kuitenkin toivoa.. Kun tuo vuoto loppui aikas pian..
Pohdin tässä kuumeisesti että maksaisinko yksityiselle la:na 150?, jotta pääsisin näkemään onko tuolla kohdussa ylipäänsä enää pussia.. tai onko se ylipäänsä siellä.. Muutahan siellä ei vielä kuitenkaan näkyisi.. Vai odotanko ma:hin... En tiedä. kiitos tsempityksistä.
 
täällä jatkamme lomailua sateisessa ja koleassa parnussa. Säistä huolimatta saadaan ainakin hiukan lepoa ennen kun palaamme taas arjen hulinaan.

Kiitos HILLEVI kun päivität listaa. On mielestäni selkeä ja mukava nähdä missä vaiheessa kukin menee. Mukavaa mökki viikonloppua.

MAIJA, sinulla tulossa alkioadoptio. Onko kyseessä tuore vai pakaste siirto. Saatko yhden vaiko kaksi alkiota ja saatko luovuttajista mitään tietoa?? Paljonko alkioadoptio suomessa maksaa??

Sellaista olen myös miettinyt, että miten me yli nelikymppiset rouvat suhtaudumme mahdolliseen tuplaraskauteen?? Aiemmin jo kirjoittelinkin omia mietteitä asiasta. Aiemmin olen ollut valmis kahden alkion siirtoon (paljon ollut epäonnistumisia), mutta nyt on varovaisuus iskenyt. Miten teillä muilla; MATSALU, HILLEVI yms...)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja
jaksamista omiin vaiheisiin.

:heart: ;llä VEKARA
 
VEKARA, aluksi onnittelut kyytiläisestä. Minä olen tuota alkioiden määrää usein miettinyt. Tiedän, että kaksoisraskaus olisi minulle iso terveysriski. Silti olisin valmis ottamaan kaksi alkiota, koska en jotenkin jaksa uskoa mahdollisuuteen molempien kiinnittymiseen, kun ei se yksikään ole tarttunut kuin kerran. Nyt meillä olisi tiedossa yksi pakastettu alkio. Mutta kuinkahan tuo selviytyy sulatuksesta, kun neljästäkään ei yksikään selvinnyt. Hieman epätoivoisen toiveikas olo. Aiempien huonojen tuurien vuoksi taidan pelätä pahinta. Soittelen maanantaina klinikalle ja varmistan haluavamme yrittää. Vielä en tiedä luovuttajista mitään, ja meidän klinikka on ollut aika nuuka noista tiedoista. Hinnaksi aiemmin jutellessamme hoitaja sanoi noin tonni. Sulatus joudutaan maksamaan vaikkei alkio seviäisikään. Minulla on aina ollut ongelmana tuo ohut limakalvo, mitähän sen eteen voisi tehdä. Onkohan huonolla verenkierrolla vaikutusta, esim. sormet ja varpaat ovat jarkuvasti ihan jääkylmät.

Lämpimämpiä kelejä odotellessa Maija
 
Aliisa, toivoa on ehdottomasti! Muista vain Assarinkin tapausta. Jos kestät odottaa, niin odotat, mutta minusta joku tuommoinen yksityislääkärin lasku on pieni hinta mielenrauhasta. Mun mieskin (jolle siis raportoin palstan tapahtumista ja joka lukee parhaita ja pahimpia paloja olkani yli) sanoi, että no niin, tuo täytyy nyt sitten ultrata!

Vekaralle ja Nennuliinille paljon onnea onnistuneista siirroista!

Oma sydän jätti eilen taas muutaman lyönnin väliin, kun tosiaan puolen päivän maissa kohtu alkoi aika tavalla supistella. Olin silloin töissä käymässä ihan pika pikaa, valmistelemassa lomalle lähtöä, mutta kesken piti hommat jättää. Hyppäsin taksiin ja huristin kotiin siinä pelossa, että runsas vuoto alkaa millä minuutilla tahansa. Kotona sitten vain tuhti side pöksyyn ja sohvalle selälleen odottamaan, mitä tapahtuman pitää.

No mitä sitten tapahtui? Tasan ei mitään! Kivut laantuivat vähitellen, mitään vuotoa ei tullut. Lopulta nukahdin siihen sohvalle ja heräsin vasta, kun kännykkä hälytti lugeja laittamaan.

Viime yönä näin sitten kamalan painajaisen, jossa sain keskenmenon. Uni oli niin todellinen, että en heti herättyäkään tajunnut, missä olin. Puoliksi valveilla funtsin, että ok, täytyy nyt sitten mennä sairaalaan tarkistuttamaan, onko kaikki tullut ulos. Jos on, ehditään sitten vielä ensi viikolla lähteä maalle... Vitsit mitkä fiilikset, kun lopulta heräsin kunnolla ja tajusin, että se olikin vain unta!

Kaikki tämä osoittaa, että vieteri on nyt todella kireällä. Mutta onneksi tajuan sen itsekin ja yritän löysätä joka kohdassa, missä vain mahdollista. Päivän hyvät uutiset: tuhru näyttää viikon jatkuttuaan nyt loppuneen.
 
:/ Voi sua Matsalu. On se rankkaa, mutta toki niin sen arvoista ! Ja minkä niille fiiliksilleen oikein voi, ei varmaan mitään. Mutta selkeesti pelko on alitajunnassa kun uniakin siitä näät. Voimia säteilytän sulle täältä, ymmärtäen tuskasi, pelkosi ja odotuksesi. Mutta jokainen päivä on aina askel sitä toivottua lopputulosta kohti. Mieli vaan täytyy yrittää pitää positiivisena, kaikesta pelosta huolimatta. Kaikenlisäksi sulla on oikein ymmärrettävää tuo pelko, mutta voithan yrittää ajatella, että jospa teidän aikanne on nyt ja tässä. Että se on kohtalon kirjoihin kirjoitettu, että teille suodaan nyt se ihana pieni nyytti :flower: Mahtavaa, että miehesikin on tässä kaikessa niin täysillä mukana ! :)
 
Luin juuri tekstejä ja ...vitsin vitsi, etpä ASSARI tiedä miten täällä jännitän!! Ultraa odotan varmasti yhtä kovin kun sinäkin :D !!

MATSALU, mietin tossa montako alkiota siirsitte. Selaamalla en tietoa löytänyt.

Nyt tämä poppoo suunnistaa täällä johonki hyvään ravintolaan. Ihana päästä valmiiseen pöytään!!

Terkuin, VEKARA :wave:
 
Vekara ja Nennuliini, todella hienoa että saitte kyytiläisen mukaan!

Aliisa, toivotaan parasta! :hug:

ON: Itse joudun toteamaan, että saan liittyä tuhruttelijoiden "iloiseen" poppooseen. Tänään illalla tuli inhottava paineentunne alavatsaan, ehkä hieman menkkatuntemuksia voimakkaampi. Ja eikös vain sitten vessassa käydessäni tullut vaaleanpunaista vuotoa. :( Pelottaa vietävästi, mutta ei tässä voi muuta kun seurata tilannetta miten käy. Levossa paineentunne hieman helpottaa, mutta heti kun nousen ylös, se voimistuu.

Simmis
 
Voi Simmis :hug: Toivotaan että vuotosi pysyy vain vaaleanpunaisena ja niukkana. Verestävä vuotohan voi olla herkistä limakalvoista.

Itse uskon vahvasti että tämä oli tässä. Eilen en vuotanut mitään. Tänään vuodan taas ruskeaa ja kunnolla.. odotan kk:sia alkaviksi. Vatsa on litistynyt ja alavatsaan koskee. Päivä kerrallaan etiäpäin. Su:sin ei taida ultraankaan yksityisille päästä, joten koitan sitten huomenna mennä jos vuoto ei ihan kamalaa.. Vatsassa on muutenkin niin kovin tyhjä olo.. Henkisesti on jo itketty ja valmistauduttu siihen, että ei meille lasta taida tulla..

Hienoa Vekara ja Nennuliini kyytiläisten mukaan saamisesta! Kovasti tarrasukkia ja vuodottomia seuraavia 9 kk:tta toivotaan!
 
Aliisa, kyllä ainakin Hesassa jotkut yksityisetkin päivystävät. Mutta toisaalta voit varmaan mitään vaarantamatta odottaa huomiseenkin. Muistutan, että välttämättä vuoto, runsaskaan, ei tule alkiosta ja aina on toivoa, kunnes toisin todistetaan. Rohkeutta ja voimia sulle!

Mitenkähän Assarilla nyt menee?

Simmis, :hug: Nuo tuhrut ovat aivan tavattoman hermostuttavia, mutta eivät välttämättä vaarallisia. Tätä on niin helppo vakuuttaa toiselle, vaikka itselläkään ei ole enää sormissa eikä paljon varpaissakaan kynsiä jäljellä... Mitenkä mä muistelen tältä palstalta tai jostain lukeneeni, että näissä lahjasoluhoidoissa - vai oliko se ivf-hoidoissa ylipäänsä- on keskimääräistä enemmän alkuraskauden vuotoja? Muistaako joku muu? Koeta Simmis kestää!

Vekara, meille siirrettiin kaksi alkiota, mutta toinen oli jo etukäteen tuomittu elinkelvottomaksi, kun oli jakautumisessaan liian hidas. Pyysin sitä siirrettäväksi lähinnä sen takia, ettei menisi "hukkaan". Ainahan alkiolla kuitenkin paremmat mahdollisuudet kohdussa on kuin labrakaapissa. Toinen siiretty oli sitten oikein hyvälaatuinen alkio ja se arvattavasti kiinnittyikin.

Pääpilvissä, kiitos kaikesta lohdutuksesta. Päivä kerrallaan tässä raahustetaan. Niinhän minäkin periaatteessa ajattelen, että niin käy kuin Luoja suo. Tuntuisi vaan niin kamalalta saada taas keskenmeno, kun nyt kumminkin se plussa saatiin. Semmoinen on niin väärin ja turhauttavaa! :headwall:
 
Aliisa, ruskea vuoto on yleensä vanhaa verta, eli voi hyvin olla vielä jäämiä toissapäivän vuodosta, joka tulee nyt vasta ulos. Uskon kyllä, että sinulla alkaa henkisellä puolella olla toivo melko vähissä. :hug: Kamalaa tämä odottelu, mutta mtään muutakaan ei voi tehdä. Huomenna tiedät jo asiasta paljon enemmän, eteenkin mikäli menet vielä ultraan.
 
Kiitos teille kaikille ihanaisille muistamisesta! :heart:

Mahtavaa, Vekara, että päästään piinailemaan yhdessä! Jatketaanhan tuota hyvin alkanutta plussatuulta. :wave: Joko olette palanneet "hieman" koleahkoon Suomen säähän?

Aliisa, toivottavasti tuhruilu loppuu. Se on varmasti hermoja raastavaa.
Samoin Simmiksen tuhrulle hus hus!

Maijatar, limakalvon kasvattelua on tainnut yksi jos toinenkin yrittää auttaa vehnänalkioöljyllä. Viime siirrossa minullakin limis kasvoi hyvin, mutta tällä kertaa sitten ei niin hyvin, joten siihenkin varmaan vaikuttaa niin moni tekijä.

Miten Matsalun vointi? Toivottavasti supistelu olisikin hyvä merkki!

Kaikille muillekin onnea kaikkiin hoidon vaiheisiin!

Nyt tämä lähtee ulos, vaikka siellä tuntuu olevan tosi kylmä ja tuuleekin vielä.
Nennuliini
 
Nennuliini ja vekara onnea kyytiläisistä !!!! :heart: :heart:

pomppaduu; plussaonnittelut :heart: Ja hyvät oli sun hcg-lukemat!!!

Himputin vuodot !!! Niitä oli nyt ollut useammallakin :| Aliisa toivon sydämestäni,että alkio olisi vielä kyydissä :hug: Toivottavasti saat pian selvyyden.

Simmis; sinullekin oli vuotoa ilmaantunut, hus,hus pois !!! Onko jo loppunut ?

Niin, miten Assarilla sujuu ? Toivottavasti vuoto on pysynyt poissa !!

Matsalulle jaksuja, ei ole montaa päivää enää ultraan, eikös sinulla ke ole ? Toivon ja uskon, että saatte sieltä ihania uutisia.

Itse olen ihan töttöröö. Haluan vain nukkua,nukkua ja nukkua. Ja kun en nuku, suunnittelen milloin pääsen seuraavan kerran untenmaille....

Rudu rupsukat rv 7+6
 
Nennuliini; pahoinvointi on aikas kamalaa :x Ei ihan 24/7, mutta iskee ihan puuntakaa ykskaks ja sit on yökittävä. Kaikki hajut käy pahasti nenään, myös ihan hyvät tuoksut, enkä koskaan voi ennalta arvata mikä niistä pistää yökkäämään. Voin pahoin myös aarteen alkuraskaudesta aina viikolle 16 saakka, mutta kyllä tämä nyt on voimakkaampaa. Tai sitten aika kultaa muistot ja ikääkin on nyt pari vuotta enemmän. Olen muuten 33, kun en sitä ole tuonne listalle ilmoittanut. Ja kokoajan olis jotakin syötävä, se vähän auttaa. Siis jotain raikasta; mandariinia, vesimelonia tms. Olen tosiaan nukkunut lähes päivittäin sellaiset 3 tunnin päikkärit ja yöunet tulee ihan ok :)
 
hei rakkaat :heart:

olimme mökillä Pohjanmaalla to-su. Juuri tulimme. Su olin koiranäyttelyssä Tuurissa... kun sitten paluumatkalla... joo-o vuoto alkoi taas!

Juuri tulimme kotiin ja ajattelimpa lähteä tästä päivystykseen....vuotoa on kestänyt n. 5 tuntia. saman verran kuin kuukautisten aikaan. selkäkipuja oli ja otin Panadolia oikein reilusti.

Aliisa: onpa ihme ettet päässyt päivystykseen. Minä viimeksi marssin sisään ja sanoin että nyt ja vähän äkkiä hoitoa. jos eivät voi alapäälle mitään niin hoitakaa yläpäätä! Ymmärrän kyllä jos on normaalisti aikaan saatu raskaus kyseessä ettei kaikki siellä ravaa mutta on se himputti jos tästä on omaisuus maksettu ja ei pääse hoitoon ku siltä tuntuu. Mutta onneksi sun vuoto loppua ja toivotaan että kaikki hyvin! Tsemppiä!

Mä menen ny. Tulen taas kertomaan miten meni.

assari 5+6 (vielä)
 
Oi voi, tylsiä tuhru-ja vuotouutisia palstalla. Minäkin valitettavasti liityn joukkoon.. Äsken päikkäreiden jälkeen huomasin, että oli tullut rusehtavaa tuhrua ja sama jatkuu nyt. Vatsa- ja selkäkivut ovat myös äärimmäisen kovat... Just niinku ennen menkkoja aina. Kurjaa.. Toivottavasti Assari saat lääkäriltä hyviä uutisia. Ja jospa Aliisa pääsis myös lääkäriin, mikäli tilanne jatkuu saman moisena. Ja jollakin muullakin tuhrutteli, Hus pois kaikilta nyt moiset. Sais vauvantaimet rauhassa kasvaa. :)

Mites Rudy, alkaako masu jo muotoutua uuteen uskoon kaksosten toimesta? Mun ystävä, joka sai kaksoset oli jo selvästi raskaana vko 9-10. Mutta varmaan yksilölllistä.

Ootteko missä vaiheessa kertoneet läheisille plussauksesta? Hoidoista kertomisesta täällä tais ollakin gallup jokin aika sitten. Mä kerroin plussasta yhdelle hyvälle ystävälle, mutta muille ei olla kerrottu. Ehkä sitten ekan ultran jälkeen, jos sinne päästään.

Positiivisempaa tulevaa viikkoa odotellen
Pomppaduu
 
Assari, voi itku! Pidän peukkuja ja ajattelen sua, tule kertomaan sitten.

Pompaduu, sinäkin Brutukseni! Onkohan täällä nyt yhtään ilman tuhruaja/vuotoja selviytynyttä plussalaista? Mutta juu, kuten muistanet, mullakin oli siis tuhruja ja kovia kipuja, mutta ohi ne sitten meni.

Nennuliini, kyselit mun kuntoa. No pää on parempi, en jaksa panikoida ihan ympärivuorokautisesti koko ajan. Tuhrua ei ole enää tullut, paitsi lugemömmöjen seassa joku mikroskooppisen pieni ruskea retale, jota en laske miksikään. Muuten oireet ovat nyt hiukan lisineet: rintoja suorastaan särkee ajoittain, mahaa ja nivuisia vihloo erinäisin tavoin ja jonkinlaista etomistakin on nyt sitten havaittavissa. Päivästä toiseen olo kyllä vaihtelee, tänään on taas huomattavasti oireettomampi päivä kuin eilen. Ja viikkoja siis 6+2 nyt.
 
hei....

Siis olen ihan hölmistynyt kun sain niin hyvää palvelua päivystyksessä.... menin sinne sellaisella asenteella, että " POIS EN LÄHDE ENNEN KUN JOTAIN TEETTE", mutta.... pääsinkin heti naistenpolin päivystävälle lääkärille joka heti saman tien ultrasi. Ja arvatkaa mitä? siellä sykki pienen pieni sydän :heart:
Kovin pieni se oli vielä joten lääkäri siirsi kontrolliultraa perjantaille, ja sanoi että sitten näkyy paremmin ja voi mitata paremmin.

Vuodon syytä ei löytynyt ja lääkäri viittasi kintaalla ja sanoi että "alkuraskauteen nyt kuuluu kaiken näköiset vuodot ja kivut ja kivistykset, mutta todennäköisempää on että raskaus aina jatkuu kuin että se menee kesken".... ja kertoi vielä että kestenmeno prosentti on n. 10-15.
Olipahan hyvä kokemus Hyvinkään sairaalasta.... en uskonu että siellä tollasta saakaan.... :whistle:

Pomppaduu: älä sää nyt liity vuotosakkiin. ota iisisti jospa se vuoto helpottais. Ja ota panadolia reilusti! Mulla kun loppu kivut niin loppu vuotokin kun olen ottanut panadolia.

nyt tosin tuhruttaa kunnolla.


mutta siis kaikki hyvin ja edelleen assari 5+6
 
Olipa hienoja uutisia Assari!!! Onneksi noinkin iso vuoto voi olla ja kaikki silti hyvin! Hieno homma! :wave:

Pomppaduulle myös hus vuodoille!

Hyvä, että Matsalu vointisi on ihan hyvä! Ja eihän ne asiat murehtimalla miksikään muutu, mutta kyllähän ne tuhrut vain huolestuttaa enempi ja vähempi. Toivottavasti ne kaikilla olisivat ihan harmittomia.

Nennuliini, pp2
 
Oij, ihanaa Assari :heart: ! Ei vuodoista vaan sydämen sykkeestä. Ruskea vuoto loppui jälleen, joten kaikkihan voi olla vielä ok.. Oon nyt päättänyt että vuotaa jos vuotaa, mutta jos ei veristä niin ultraan en mene. Siellä kuitenkaan näy mitään.

Hienoa toimintaa teillä Hyvinkäällä. Luulisi että itse olisin myös päässyt ultraan, jos olisin paikan päälle ajanut, mutta kun soitin sinne niin puhelimessa on aina ihan eri ääni kellossa.. On se niin vaikeaa aina päivystyksessä. Huomasin sen heidän toiminnassaan jo silloin, kun vuodin niin etten tajuissa pysynyt ja he eivät reagoineet siihen mitenkään.

Hoksasin muuten että vuodin tismalleen samoina päivinä kun olet assari sinä vuotanut.. Voi olla että on norm. tai voi olla että ei. Itseä ei kamalasti nuo lääkärien prosentit kiinnosta. Viimeksikin kun oli 2 %:n km mahdollisuus, niin tottakai minä kuuluin siihen prosenttilukuun..

Pomppaduu toivottavasti sinunkin vuotosi on vaaratonta ja loppuu pian! :hug:

Täällä mennään pv kerralla. Koitetaan nyt olla murehtimatta. Itse ei kuitenkaan keskenmenoon voi vaikuttaa. Tsemppiä ja jaksamisia kaikille omiin vaiheisiin!
 
Heip kaikki, etenki vuotojen kanssa painivat. :hug:

Minähän vuosin kanssa, tosi lujaa, hyytymineen kaikkineen.. ei ainoastaan tuhrua vaan kunnon niagara.. useaan kertaan ja enemmän ku menkoissa koskaan. Tuhrua jatkui vk 11-12.. silti kaikki toistaiseksi ihan hyvin :) Elämässä on asioita joihin ei toki voi vaikuttaa vaikka päällään seisois, mutta uskokaa pois, todennäköisyys sille että kaikki menee hyvin on kuitenkin iso . Silti paine on kova, ja ite ainaki tarvitsin enemmän ylä kuin alapään hoitoja jatkuvan pettymyksen ja pelon kourissa. Muistakaa pitää huolta itsestänne, jokainen askel on aina kohti varmempia aikoja.

Voimia kaikille
Kauniskuu 18+2
 

Yhteistyössä