Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kun tuli tuosta vuototaipumuksestakin puhetta ASA:n yhteydessä mm. nimim. "lumeton", niin ohessa lista myös muista lääkkeistä ja luontaistuotteista joita verenvuototaipumuksesta kärsivien tulisi välttää.

Vuototaipumusta lisääviä lääkkeitä ja luontaistuotteita:

* tulehduskipulääkkeet, myös geelit (esim. Burana®, Ketorin®, Orudis®, Naprometin®)
* aspiriini (esim. Aspirin®, Disperin®, Primaspan®, Aspirin Cardio®, Asasantin®, Finrexin®, Coldrex®)
* dipyridamoli (Persantin®), klopidogreeli (Plavix®) ja muut verihiutaleiden toimintaa estävät lääkkeet
* varfariini (Marevan®), hepariinit ja muut antikoagulantit
* glukosaminoglykaanit ja niiden kaltaiset valmisteet, myös geelit (esim. Arthryl®, Mobilat®, Hirudoid®, Trombosol®)
* masennuslääkkeet: selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät (SSRI)
* kortisonivalmisteet, -voiteet (esim. Prednison®, Hydrocortison®)
* luontaistuotteet (esim. omega-3 , kalaöljyt, pellavan- siemenet ja -öljy, helokkiöljy, E-vitamiini)
 
Huh, en tiedä mistä silmäniskut tulivat lääkevalmisteiden jälkeen, en itse niitä lisännyt...
Nyt jätän taas tämän palstan ja palaan kun on jotain "konkreettista" ilmoiteltavaa tässä ihan lähiaikoina, olen kai vähän taikauskoinen, "kell onni on se... jne.:)

Aurinkoista ja keväistä loppuviikkoa kaikille tasapuolisesti!

t. scarlet
 
tuhannesti onnea hienosta sykkeestä!!!! Olen niin onnellinen puolestasi. Nauti raskaudestasi kera kaikkien oireiden =)

Tinulinen en tiedä kuka runon on kirjoittanut...

Ihanan aurinkoista kevätpäivää kaikille!!!


NellaMaija
:wave:
 

Upeeta Kauniskuu!!! Onnittelut pikkuisesta vauvanalusta!
Myös Bardolinolle vielä onnittelut!
Lähetin Teille enkelit suojaamaan pikkuistenne alkutaivalta. :)
Onko piinailijoita kuinka? Nellamaijalle plussaonnea!
Scarlet, joko olet testaillut? ;)
Kaikille mukavaa ja vauvarikasta kevättä! Minä lähen huomenna poies Suomesta pariks viikkoo. En hiihtämään vaan uimaan...

 
Kauniskuu, paljon onnea sykkeestä ja pikkuankasta :heart: Todella hienoa, että vuodoista huolimatta asukki voi hyvin. Vaikka huokaista voi kai vasta kun käärö on sylissä, niin yritä silti nauttia raskaudestasi ja olla levollisin mielin!

Tuohon hemoglobiini yms. keskusteluun. Minulla hb yleensä siinä 135 ja matalahko verenpaine, ekassa lahjasoluhoidossa cardioasperiini ei auttanut alkioita kiinnittymään. Toisessa en käyttänyt asperiinia ja alkiot kiinnittyivät. Kokeneen gyneni mukaan niukat kuukautiset voivat johtua sellaisesta rakenteellisesta tekijästä, että kohtuun johtavat hiussuonet ovat hyvin kiharaiset ja kuukautisvuoto tyrehtyy siksi nopeasti, ei niinkään hemoglobiinista. Minulta tutkittu hyytymistekijät ja niissä ei mitään häikkää, mutta hyvin niukat ja lyhytkestoiset kuukautiset ilman hyytymiä - jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan :saint:
Kaikenkaikkiaan olen päätynyt ajatukseen, että onnistuneessa raskaudessa varmaan 1000 tekijää täytyy osua kohdalleen ja niistä suureen osaan ei pysty itse eikä lääkärit vaikuttamaan. Toivotaan, että tällaisia napakymppejä osuisi pinoomme monta tänä keväänä!

Aurinkoa kaikille ja Gerperalle iloista lomaa!
Hillevi B)
 
Kiitos NELLAMAIJA ja HILLEVI :heart: Ja tulkaahan pian perästä, Nellamaija kerrohan pian mitä testitulos näytti!!
GERBERA vau! Hyvää matkaa!! Uitkos kilpaa vai meetko ihan lomauimaan :)?? KADE!!! B)
ASSARI miten pitkiä sun luovuttajat sitte oli..? Mietin vaan, että voihan lyhyelle äidille tulla muutenki isokoinen lapsi.. Sisko esim on laiha kuin oljen korsi ja 155 pitkä, silti tuli ihan 50cm ja normikokoinen vauva :) Oma luovuttajanikin on lähes 20cm mua pidempi..
Mutta.. kaipa nuo viisaammat tietää paremmin..voihan se toki varmasti olla riski. Onnea kuitenki uuden luovuttajan etsintään. :heart:

Ihanaista keskiviikkoa. Tää lähtee laahustamaan duuniin :p

Kauniskuu ja käärö 7+1
 
Moi!

Assari: mä olen kans 158, puolisko 182. Ekassa raskaudessa, munasolun luovuttaja oli 173. Ihmettelin sitä silloin vähän itsekin, mut kai oli pulaa luovuttajista tms, joten emme tuohon takertuneet. No vauva oli 53 ja 4400g, joten iso, mutta ei mikään liian iso synnytettäväksi.

Piri

 
Alkuperäinen kirjoittaja Typyliini:
Meille löytyi Suomesta lahja-alkio, siis 1kpl pakkasessa varattuna meille 4-5 s 2lk. Eli ihan ok, MUTTA hoidon hinta n. 1000e, josta saa n. 200 e alennusta jos ei selviä pakksesta, eli huonolla tuurilla heitämme 800 e taivaan tuuliin, ja tietty hyvällä onnella siitä alkaa raskaus.
Onpa aika jännä systeemi! Miten ne kehtaa pyytää 800,- jos tuloksena ei ole mitään? Mun mielestä me ei aikoinamme maksettu yhdestä PAS:sta yhtään mitään, kun sulatetut alkiot eivät selvinneetkään siirtoon asti.

Oletko kysynyt uudestaan, millä perusteella he laskuttaa?

En kyllä tiedä, mitä itse tekisin tuossa tilanteessa. Tietysti jos rahaa on kuin roskaa, niin mikäs siinä, mutta harvallapa sitä on ja 800,- tyhjästä on tietty paljon. Toisaalta voihan se olla, että tuosta se raskaus alkaa. Mutta toisaalta kyseessä on vaan yksi alkio. Jos olisi edes useampi, niin olisi varmempaa, että pääsisitte siirtoon asti.

En nyt osannut auttaa, tämä oli tällaista pohdintaa.
Piri

 
Kauniskuulle onnittelut sykkeestä! Ihanaa!! :heart:

Ketäs piinailijoita meillä onkaan ja milloin teillä on testipäivät? Ei pysy millään mukana, kun meitä on niin paljon. Ainakaan minun muistillani. :p

Minä kysyin lääkäriltä joskus, voisiko tuon hyytymistekijän tarkistaa, niin sanoi, että niitä kokeita on joiltain otettu, eikä hänelle ollut yhtään tullut vastaan, joten testi jätettiin tekemättä. Tietysti se joillain kuitenkin on, joten jos lääkäri olisi ollut sitä mieltä, että minulta kokeen voi ottaa, niin olisin kyllä otattanut. Miniasperiinin syömistä ei pitänyt pahana kohdallani, joten yhdessä siirrossa söin ja nyt viimeisimmässä en syönyt. Kummassakin sama tulos eli nega.

Terkuin,
Nennuliini
 
Nellamaija; mitä testi näytti ? Jännittää ihan vietävästi sun puolesta.... Peukuttelen viimeiseen asti !!!

Tulen paremmalla ajalla yöhemmin, nyt vain tulin Nellamaijan uutisia kurkkimaan. Omaan napaan ei kuulu mitään, ei siis YHTÄÄN MITÄÄN OIREITA :| Ei edes lugeista. Mulla aina tullut rinnat araksi ja vähän huono olo, huoh. Piina puolivälissä pp7.
 
Negaahan täällä taas testattiin :'( . Sanat ei riitä kertomaan miten epätoivoinen ja surullinen olo on nyt. Hyvä kun tältä kyyneleiden virralta nään mitä tänne kirjoitan...

Kiitos kaikille tsempistä ja pekukutuksista, olette niin ihania!!


NellaMaija
 
ei Nellis!! EI! :hug: Mä kävin jo pikkutunneilla jännäämässä uutisia. Voi hemmetti.. Olen pahoillani, ja mitkään sanat tuskin lohduttaa tällä hetkellä. Jaksuja sinne.. :hug:
RUDY.. hyvälle kuulostaa, ei oireita tarvi aina ollakaan! Tuolla odotuspuolella on todettu, että reilusti puolet menee oireettomina.. ja yks syy voi olla että näissä hoidoissa hormonit on nii katossa jo valmiiksi. pp7, hienoo!! Testailut jo lähellä!! Mie testasin höperönä jo pp8.. sitä en suosittele, heh..

Kauniskuu ja käärö 7+3
 
NELLAMAIJA :hug: Olen niin pahoillani. Toi on niin epäreilua :hug:

HILLEVI: Kyllähän tuo raskautuminen on niin monien tekijöiden summa, että välillä olen miettinyt miten ylipäänsä kukaan voi raskautua, kun siinä tosiaan niin monien palasten ja kemiallisten viestien ym. pitää osua just eikä melkein nappiin.

RUDY: Mulla oli tää plussakierto varmaan piiniskierroista kaikkein oireettomin. Yleensä on ollut tissikipua ja kaikkea, muta nyt siis ei ollut ennenkuin plussaksen jälkeen. Tsemppiä piinistelyyn.

TYPYLIINIllä on aikas hankala paikka tuon alkon suhteen. Niinkuin Pirikin totsei niin jos olisi rahaa kuin roskaa niin eihän se päättäminen olisikaan varmaan vaikeaa, mut harvoilla on.

GERPERAlle hyvää uintireussua!

MYBABYlle :wave:

ON: Eilen tää toukka pelästytti meikäläisen pahanpäiväisesti kun vessareissulla tuli pyyhittäessä ihan kirkasta verta.No se jäi siihen, mutta normaali ruskea tuhruilu kyllä jatkuu. Pari päivää olikin jo vähän rauhallisempaa sen suhteen. Varasin ajan yksityiselle ultraan, että saan selvyyttä mitä tuolla mahassa oikein tapahtuu. Se onpi ensiviikon keskiviikkona.


Bartsu ja toukka 8+0
 
Nellamaija :hug: voi kun ikävää. Koita jotenkin jaksaa. Jospa teille vielä plussa myöhemmin annettaisiin. Lämmin lohtuhalaus sinulle :heart:

Rudylle parempaa onnea! Tuntuu, että onnesta näissä arpajaisissa on pohjimmiltaan kyse...

Bartsulle voimia vuotojen kanssa. Ihan mielenrauhan takia on kyllä varmasti fiksua käydä ultrassa. Toivon niiiin kovasti, että toukalla on kaikki hyvin. :hug:

Kaikille muillekin tasapuolisesti kaikkea hyvää toivon :wave:
Hilde
 
Kiitos lohdutuksen sanoista!!!

Musta tuntuu niin pahalle....tuntuu, että tukehdun justiinsa!!! Kun näitä siirtokertoja menee ilman plussaa niin ahdistus käy yhä suuremmaksi. Jotenkin usko onnistumiseen alkaa olla nyt liian lujilla. Että miten se enää vois onnistua kun ei oo tähänkään asti onnistunut!! Voi on tää niin epäreiluu. Onneks mies jaksaa lohduttaa ja kannustaa, ja kantaa muakin nyt kun tuntuu et en ite jaksa....mutta eiköhän tää taas tästä...pakkohan sen on. Ens kierrosta uuteen yritykseen!!


Rydylle jaksuja loppupiinistelyyn ja peukut täällä pystyssä, että sulla onnistais ja kaikille muille myös kaikkea hyvää!!


NellaMaija (vapaapäivällä keräämässä itseään)
 
Koita löytää jostain voimia jatkaa eteenpäin, vaikka tiedän toki että helppoa se ei ole. Kuitenkin niin kauan kuin jaksatte yrittää, ON myös toivoa! Jaksamisia!!!

Kauniskuulle paljon onnea sykkeestä! Upea juttu !!! :flower:

Bartsu: Toivotaan että vuoto ei enää säikyttelisi. :heart:

o.n Ihan uskomattomalta minustakin tuntuu että lahja-alkioille määritetään hinta vaikka ovat klinikalle periaatteessa ilmaisia. Tietenkin esim. infektiokokeet toki vastaanottajan kuuluu maksaa, eikä luovuttajaparin, mutta eipä ne silti niin paljon kustanna. Meillehän on tehty toki ennenkin lahja-alkiohoitoja ja silloin kokonaishinta on ollut alle 500 e ja jos ei olisi ollut siirrettävää niin olisimme maksaneet vain sulatuksen eli n. 200 e. 800 e tällä budjetilla on paljon, varsinkin kun varmuutta ei ole mistään. Jos niitä olisi edes 2 alkiota niin tilanne olisi kokonaan toinen...Nyt en kyllä tiedä mitä pitäisi tehdä...Varmasti jään sitäkin harmittelemaan jos emme tartu tilaisuuteen. Ollaan toisaalta hoitoihin laitettu niiiin paljon rahaa että en tiedä...Kaikilla tietty sama tilanne. Ja niinhän se on, että mitään ei saa jos ei yritä...

typyliini
 
NellaMaijalle suuret pahoittelut ja voimahalit :hug: . Toivotaan, et seuraava kerta oisi sit positiivinen...

Kauniskuulle onnittelut sykkeestä :heart: Toivotaan, et kaikki menee jatkossa hyvin...

Itselläni on lääkäri neljän viikon päästä, jolloin mietitään PAS-hoidon ajankohtaa...
 
täällä taas!! Olen pitänyt tietoisesti taukoa ja antanut pääkopan levätä näistä hoitoihin liittyvistä asioista. Lueskelin vasta sivut nopeasti läpi ja kylläpä täällä on paljon tapahtunut.

WATROSSI, mukava kuulla, että siellä voidaan hyvin. Laitan viestiä myöhemmin ;) !!

JONSKU, halit negasta. Ihana, että jaksat kuitenkin ajatella taas eteenpäin!!

KAUNISKUU, onnea sykkeestä :heart: !!

BARTSU, onnea onnea ultran johdosta :heart: !!

RYDY, tsemppiä piinailuun ;) !!

ASSARI, ihan paha mieli tuli puolestasi kun luin miten hoidossanne kävi. Kuitenkin sydämestäni toivon sinne jaksamista ja jälleen sitä uskomista onnistumiseen...sitten joskus!! :hug:

CORNELIUS, onnea tulevaan hoitoon ;) !!

TYPYLIINI, tartossa saa kaksi alkiota hintaan 1650. Eikä matkakaan mikään hankala.

NELLAMAIJA, pahoittelut negasta ja voimia jatkaa eteenpäin :hug: !!

MYBABY, täällä voidaan hyvin kiitos. Leikkaus onnistui ja siltä osin elämä hymyilee ;) !!
Mukavaa kevättä sinne teille ja käyhän täällä aina piipahtamassa :hug: !!

HILLEVI, nyt en oikein muista, milloin olette aikeissa jatkaa hoitoja. Kovasti kuitenkin ajatuksissa. Mietin tässä juuri, että nyt mammat vähän lepäilee, että jaksetaan mennä eteenpäin taas kolinalla ;) :hug: !!

GERPERA, mukavaa uintireissua :wave: !!

Täällä kierto juuri alkamassa, mutta olemme päättäneet levätä vielä. Seuraavasta kierrosta joskus toukokuussa olemme matkaamassa riikaan. Tänään lähdemme miehen kanssa yhteiselle viikonloppulomalle aivan kahden :p !!

Kaikille toivottelen jaksamista omiin vaiheisiin ja annetaan auringon ladata akkuja!!

:heart: llä VEKARA :D
 
Hei vaan kaikki!

Pitkästä aikaa taas tänne kirjoittelemaan eksyin. Oon yrittänyt unohtaa koko lapsettomuuden ja sen mukana tulevat murheet.. Menihän tässä muutama päivä jo aivan hyvin.. mutta taas olen palannut:) Ensi ti:na toiv saan ne hyytymiskokeiden tulokset ja siitä sitten päästään viim. 1,5 kk päästä viimeiseen siirtoon, jos sieltä pakkasesta henkiin jotain jää..

On ollut puhetta taas aspiriinin, minidispiriinin yms. apukäytöistä. Näitähän käytetään tosi pieninä annoksina joo.. kyselin tätä asiaa hoitajalta ja hän oli lääkärin kanssa jutellut ja sanoivat että näistä ei ole todettu olevan niin suurta hyötyä että niitä kannattaisi käyttää.. ja missään nimessä ei omin päin saa mennä aloittamaan tälläisten käyttöä..

Lisäksi jotkut keskusteli täällä alkoholin käytöstä siirron jälkeisenä aikana. Meille lääkäri sanoi ihan suoraan, että alkionsiirron jälkeen ehdoton ei alkoholille. Ei siis plussatestiin asti saa juoda alkoholia, vaan se lopetettava heti siirron jälkeen. Tästäkin voi olla montaa mieltä. koska jos tavallisesti raskautuu niin asiathan menee aivan eri tavalla.. ei sitä alkoholia lopeteta kuin plussatestin jälkeen.. mutta kaipa se vähän niin on, että kaikkensa sitä tekee, jotta saisi joskus sen käärön syliin saakka..ja tuo alkoholin pois jättäminen on tod pieni asia siirron jälkeen..:)

Onnea Kauniskuu ja Bartsu hienoista ultra kuulumisista! Toiv kaikki sujuu hyvin loppuun saakka :heart:

Typyliini vaikeiden ratkaisujen edessä.. Sen verran itse tietäisin suoralta kädeltä jo sanoa, että meillä ei olisi varaa lähteä yritykseen, jossa kuitenkin melko suuri summa pitää maksaa vaikka takeita mistään ei ole. Tsemppiä päätökseen ja muutenkin hoitoihin mihin ikinä päädyttekin.

Assarille ensi kertaan rutkasti enemmän onnea matkaan! Toivotaan että se kolmas kerta sen toden sanoo. Enää ei teille kyllä soisi yhtään epäonnea..

Pahoittelut Nella maijalle negasta. Niin kurjalta kuin se tuntuukin, niin on vaan jaksettava suunnata katse jossain vaiheessa taas tulevaan..

Toukokuussa näyttää meitä piinailijoita sitten olevan enemmänkin, jos vaan kaikilla menee suunnitelmat hyvin:)

Mukavaa aurinkoista la päivää tasapuolisesti kaikille!
 
Sunnuntaita kaikille!!

Nellamaija; lohturutistus ja voimia uuteen yritykseen :hug:

" Ystävä, en tiedä miksi näin joudut kärsimään.
keskellä kirkkainta päivää putosit pimeään.

Ehkä en luoksesi yllä,vaikka niin tahtoisin.
Kanssasi vaellan kyllä, hiljaisin rukouksin.

Ystävä, en tiedä miksi kaikki on hämärää.
Tahtoisin surusi jakaa, kipua lievittää. "

Kauniskuu ihanaa,että pikku ankalla on kaikki hyvin :heart: Kaikkea hyvää 9 kk:n matkalle !!!

Bardolinolle tuhrun karkoitus-säteitä ~~~~ ja onnea odotukseen :heart:

Typyliini; mihin ratkaisuun päädyitte ? On kyllä erikoinen systeemi, että tuollaisen summan joutuu maksamaan, jos alkiot eivät selviydykään. Rahastuksen makua... Samoin kuin se, että meille sanottiin yhdeltä klinikalta,että meidän pitäisi mennä uudestaan psykologin vastaanotolle keskustelemaan, ennen uuden hoidon aloitusta. Ihmettelin tätä ja sanoin,että mehän juuri muutama vuosi sitten kävimme ?! Niin hän ihan pokkana heitti,että joo, mutta nyt uuden lain astuttua voimaan, täytyy psykologilla käydä uudelleen. Laki vaatii. Ja hah, nykyisellä klinikalla tällaisesta ei ollut mitään puhetta. Tsemppiä tulevaan, päädyitte nyt kumpaan tahansa :hug:

Vekara; kiitos tsempeistä =) Tsemppiä myös itsellesi tulevaan hoitoon !! Yhteinen viikonloppu miehen kanssa kuulostaa aika mukavalta... =)

Ja omaan napaan EI EDELLEENKÄÄN MITÄÄN :( Mä en edes tiedä, miten suhtautua tähän piinailuun... en ole (vielä) vaipunut epätoivoon, mutta en kyllä jaksa uskoa,että tuolla mahassa mitään tapahtuisi, kun olo on näin normaali. Testaus kyllä pelottaa ja ahdistaa,tai oikeastaan se nega ruudun tuijotus..se on kuin joku ruttaisi sydämen rusinaksi,kamala tunne !! Veritesti olisi tiistaina,mutta en taida sinne mennä, vaan testailen sitten torstaina kotona,tai perjantaina.... Torstaina on aamulla palaveri, niin en tiedä pysynkö siellä kasassa jos olen testannut negan juuri sitä ennen.. tai sitten testailen iltapäivällä. Kuten huomaatte yritän valmistautua pahimpaan, mutta toivon siemen itää kuitenkin :heart:

Rudy pp 10
 
Toivotaan että tuo oireettomuus toisi tullessaan mukavan yllärin. Mulla on plussahoidot olleet oireettomia tai siten niitä oireita on alkanut tulemaan vasta lähellä plussausta. Mulla selni alkuoire on ollut sellainen "kuumotus", vähän niinkuin pieni flunssaolo, eli johtunut varmaan lämmönnoususta. Tsemppiä!!!

Aliisa: Mukava kuulla Sinusta, parhainta mahdollista jatkoa Sinulle!!!

Me päätettiin niin, että pidetään se Vl alkio varauksessa toistaiseksi. Mulla on aika sinne lääkärille reilun kk päähän ja aion neuvotella tuosta hinnasta. Katsotaan tuleeko yhtään vastaan. Musta pitäisi ottaa heidänkin huomioon se että kyse vain yhdestä alkiosta. Sama hinta nimittäin olisin jos alkioita olisi esim. 3 . No jokatapauksessa huomenna lähtee paperit Tsekkeihin, että alkavat katsastamaan meille alkioita. Jos endotilanne paranee niin sinne matkaisimme sitten loppuvuodesta. Mulla nyt 3 kk kuivatus e-pillereillä ja sitten tilanteen tarkistus ja jos ei ole auttanut niin avoleikkaus. Se voikin tuoda sitten mukanaan mitä tahansa sillä endo kasvaa ilmeisesti myös suolistooni, toiv. ei jouduta poistamaan pätkää suolistosta :eek: Mutta olen ajatellut että en etukäteen murehdi, vaan päivä kerrallaan. Pääasia on että sais nyt hetkeksi nuo kivut hallintaan.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :heart:
 

Yhteistyössä