Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

...eli meidan pieni kultahippunen syntyi Runebergin paivana eli paivaa ennen laskettua aikaa keisarinleikkauksella. Strategiset mitat olivat 49cm ja 3135g. Fiilikset on sanoinkuvaamattomat, en tieda oikein mita muuta sanoisin kuin etta elama oikeasti on ihme. Naiden lapsettomuushoitojen kautta on alkanut ymmartamaan kuinka monta tuhatta juttua pitaa menna nappiin ennen kuin se vauva on siina ja mika lahja elamalta se on.

Tulen paremalla ajalla kertomaan miten kaikki loppujen lopuksi meni ja tsekkaamaan teidan kaikkien kuulumiset. Nyt vauva alkaa herailemaan ja mun taytyy valmistautua imettamaan.

Haleja

Watrossi ja Gustav
 
SYLINTÄYDELTÄ onnea tuoreelle äidille ja isälle vauvan syntymän johdosta!!! Tulee WATROSSI sellainen ole, että ei sitä olla täällä kahta vuotta turhaan taisteltu. Lämpöset halit kamu :heart: !!

RUDY, tervetuloa mukaan mukavaan poppooseen :D ajatuksia vaihtamaan ;) !!

ALIISA, tartossa pääset aloittamaan hoidot jonottamatta maksamalla varausmaksun 1850 eur. Luovuttajan saat valita itse listalta, jossa näkyy kaikki mahdollinen tieto luovuttajasta. Kokonaishoidon hinta on alle 5000 eur ilman lääkkeitä.

HILLEVILLE ja JUUNILLE kiitos tsempistä :flower: . Täällä kovin odottelen Artsilta tietoa luovuttajista. Saa nähdä miten on ottanut toiveita huomioon (ulkoiset piirteet), kun toivottiin, että jokin ulkoinen (pituus, hiusten ja silmien väri) olisi samaa.

Pakaste alkio adoptiossa lääkäri valitsee alkiot (parikunnilta jääneitä) kun taas tuore alkio adoptiossa saat itse valita molemmat luovuttajat listalta. Jälkimmäisessä hinta onkin lähes sama kun luovutushoidossa. Pakaste alkion adoptio maksaa 1650 eur ilman lääkkeitä.

Terkuin, VEKARA vapaapäivällä :p
 
Vekara oletteko menneet Tartoon jonkun klinikan kautta? Vaiko itse vaan ottaneet sinne yhteyttä? Puhuuko tartossa kukaan Suomea?? Mihin sitä pitäisi ottaa yht. jos haluaisi sinne lähteä yrittämään? Jos kerran jonottamatta pääsisi hoitoihin niin sehän kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta...
Kai tuo kuitenkin on ihan norm. käytäntö, että siihen kuuluu sitten pakastetut alkiot samaan hintaan vai kuinka? Ja hinta ei siis sisällä luovuttajan lääkkeitä vai omia? Vai ei kumpiakaan?
Kamala pino kysymyksiä:) Kertoilkaa ketkä olette siellä olleet..
 
Otimme yhteyden itse tartoon. Suomea eivät puhu, englantia kylläkin.

Hinta sisältää kaiken muun paitsi omat lääkkeet ja matkat tulee tietty päälle.

Jos saatte alkioita pakkaseen, niin passin hinta oli ainakin viime vuonna n. 1600 eur. Meillä ei jäänyt yhtään eikä muistaakseni Mateltakaan. Suzyanne taisi saada pakkaseen 5 jos oikein muistan. Tätä vähäistä saalista olen ihmetellyt, koska aiemmissa hoidoissa olemme saaneet aina paljon myös pakkaseen. Myös tartossa hedelmöittyi runsaasti alkioita, mutta miksi ainoastaan kaksi selvisi siirtoon :/ . Samaa muistaakseni ihmetteli Mate kohdallaan.

Mutta plussaa nopea hoitoon pääsy ja se, että saat itse valita luovuttajan. Ja ehkäpä myös vähempi alkio saalis riittäisi :p ...
 
Watrossi , lämpimät onnittelut sinulle ja miehellesi. :heart:
Teillä on nyt reilu 3 kiloa kultaa sylissä. Voikaa kaikki oikein hyvin ja nauttikaa elämän ihmeestä, joka teille lopulta suotiin!

Kävin hcg-mittauksessa ja arvo oli 81, kuulemma riittäisi että se on alle 1000, niin voidaan todeta että kohtu on tyhjentynyt. Uutta raskautta voi kuulemma yrittää jo. Me kyllä odotellaan ainakin yhdet kuukautiset, ennen kuin mennään pakasteen kantta avaamaan.

Onko pakastealkion adoptiossa sukusolut lapsettomien omia, hoidoista yli jääneitä, vai luovutussoluista alkunsa saaneita alkioita?

Watrossin uutiset valaisivat tämän päivän :)
Hilde
 
Meille sanottiin, että pariskunnilta jääneitä, jotka siis jo onnistuneet saamaan lapsen eikä lisää enää tahdo. Ovat luovuttaneet alkiot käytettäviksi.

Olen myös pohtinut, että onkohan pariskunnat käyttäneet klinikan omia luovuttajia. Kohta tiedän miten kohdallamme, kun saamme tiedon alkioista. Minulla on listat ja tiedot klinikan luovuttajista.

 
Sitä mietin, että onko pakastealkion adoptiossa välttämättä solut vapaaehtoisilta luovuttajilta peräisin vai voivatko olla hoidossa olleen pariskunnan omia, voihan omilla soluilla tehdyistä hoidoistakin jäädä alkiota yli. Hoitoon turvautuneiden omat solut vaan eivät varmaankaan ole kovin vahvoja, ja jos niistä saatuja alkioita lahjoitetaan, millaisetkohan onnistumismahdollisuudet ovat... Suomessahan esim. lapsettomuushoidoissa joskus olleet naiset eivät sovellu munasolun luovuttajiksi, eikä kai sitten heidän munasoluistaan tulleet alkiotkaan, jotka ovat ylimääräisiä.

mutta mä nyt olen tällainen pilkun viilaaja.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hillevi:
Suomessahan esim. lapsettomuushoidoissa joskus olleet naiset eivät sovellu munasolun luovuttajiksi, eikä kai sitten heidän munasoluistaan tulleet alkiotkaan, jotka ovat ylimääräisiä.
Mun käsityksen mukaan kelpaavat. Tällaisen käsityksen sain ainakin meidän suomen klinikalta, jossa siis esikoinen sai alkunsa. Sitä silloin ehdoteltiin meillekin - kun ennen tätä uutta lakia heillä oli kai vähän kiire päästä eroon tällaisista alkioista, kun ei ollut varmuutta haluaakö tällainen pariskunta sitten rekisteröityä luovuttajiksi, kun uusi laki tuli voimaan.

Niin, eihän ne välttämättä ole top alkioita, mutta toisaalta voi ajatella, että näiden pariskuntien soluista on varmaan syntynyt ainakin se yksi, todennäköisesti useampikin lapsi, kun ovat lahjoittaneet alkionsa muiden käyttöön, eli ei kai ne silloin ihan surkeitakaan voi olla! Siis ne alkiot.


Watrossille paljon onnea pienestä pojasta!!!!!!!! Nauttikaa täysin siemauksin jokaisesta sekunnista! Vuoden päästä kun kaveri jo saattaa tepastella omilla jaloillaan ja näyttää omaa tahtoaan - eli ei se vauva aika kauaa kestä! :hug: :flower: :heart: =)

Piri

 
Alkuperäinen kirjoittaja piri:
Niin, eihän ne välttämättä ole top alkioita, mutta toisaalta voi ajatella, että näiden pariskuntien soluista on varmaan syntynyt ainakin se yksi, todennäköisesti useampikin lapsi, kun ovat lahjoittaneet alkionsa muiden käyttöön, eli ei kai ne silloin ihan surkeitakaan voi olla! Siis ne alkiot.
Yleensä kai aloitetaan omat yritykset parhailla alkioilla, mutta eihän ihan huonolaatuisia edes pakasteta. Varmaan sulatuksen kestävät ovat ihan ok lahjoitettunakin. Onkohan Suomessa tällaisia ylimääräisiä alkioita kuinka paljon klinikoilla ja mikä on sellaisten hoitojen hinta.

Ai niin, mä soitin sinne Graviditakseen ja varsinaisia hoitoja aletaan tehdä huhtikuussa. Suunnittelukäynnille voi jo mennä. Vielä ei heillä ollut hinnastoa eikä jonojärjestelmää lahjasoluhoitoihin.

T. Hilde
 
WATROSSILLE perheineen sylin täydeltä onnea ja ihania hetkiä uuden ihmeen kanssa.

Me olemme Suomessa jonossa alkion adoptioon. Alkiot ovat minun mielestä pariskunnilta jääneitä alkioita. Niitä ei ilmeisesti ole Suomessa kovin paljon tarjolla rekisteröitymisen takia, joten jonot ovat melkoiset. Meillä on kuitenkin kokonaan pois laskuista ulkomaille meno. Miestäni en varmasti saisi lähtemään sinne, enkä ehkä itsekään olisi valmis. Hintakaan ei täällä ole paha, sanoivat että suunnilleen tonnin luokkaa ja omat lääkkeet. Nyt vaan täytyy toivoa että meidän vuoro tulisi, ennen kuin mä olen ihan ikäloppu.

Toivotaanettä tän palstan ilmapiiri pysyy jatkossakin lämpimänä ja kaanustavana. Välillä jo hieman kauhistelin sellaista provosoivaa kirjoitustyyliä, mutta eihän anneta sellaisen vaikuttaa. Antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, meitä kun on niin moneksi.

Paljon positiivisia tunteita teille joilla on hoidot täydesä vauhdissa. Vekaralle onnea matkaan. Mä kyllä käyn lukemassa lähes päivittäin, mutta on jotenkin vielä ulkopuolinen olo kun olemme odotuskannalla. Jotenkin koen luvallisemmaksi kirjoitella ja kommentoida kun oma hoito on päällä.

Kohti kesää tiiraileva Maija
 
Kiva oli kuulla Maija sinusta. Kirjoittelen illalla enempi kun tästä tokenen... tuli kun kuhmu otsaan!!! HUOMENNA LÄHDEN HAKEMAAN TUOREITA ALKIOITA KOTIIN!!!

Aivan niin, empä tiennyt äsken itsekkään :p !! Täällä odotan tietoa alkioista, kun Artsilta tulee viesti, että soita heti. Olisi sinulle hyviä ja sopivia tuoreita alkioita...pääsetkö tulemaan.

Kaikkea on Artsin kanssa väännetty, mutta nyt ukko yllätti. Harvoin menen hiljaiseksi. Mistä alkiot??? Mietin!!!

Palaan myöhemmin illalla.
 
Onnea pienestä kultahippusesta, pojasta Watrossi! :heart: :heart:

Täällä on tapahtunut niin paljon, että olen pudonnut ihan kärryiltä muutamassa viikossa.. Kaikille kuitenkin terveisiä! :wave: Mulla on niin kiire töissä kun teen johtajan työt ja omani, että en mitenkään ehdi lukea viestejä saati kirjoittaa mitään ja illalla ei jaksa.. :ashamed:

Mutta tauolla siis ollaan ja odotellaan aikaa parempaa, yksi ainokainen pakkasessa ja kaiken lopullisuus tekee sen, että siirrän alkionsiirtoa hamaan tulevaisuuteen. En siis ole valmis kohtaamaan vielä sitä lopullista lapsettomuutta.. Sitähän tämä on.

Mutta taustalla mukana ja Aliisa, kamalat on sun kokemukset olleet! Voi että! Toivottavasti voit jo paremmin!

Kaikille siis jaksamista, päivä on jo pidentyt kummasti ja kevättä jo rinnassa - ainakin toisessa =)

t. saaga :wave:
 
Ihana uutinen sinulle ja miehellesi... Ja kaikille meille.

Vekaranyt on vahva tunne täälläpäin, että kaikki menee putkeen. Kuulolla ollaan.

Maija, älä ikääsi mieti, et taida olla vanhin pinolaisista. Loppuun asti vaan yrittämään, ei jää mitään miettimistä ja jahkailua asiasta"vanhuuden päiville".

Muutenkin kaikille hyvää jatkoa. Täällä viime yö valvottu lapsen korvasäryn takia, mutta jotenkin olen kaikesta huolimatta positiivisemmalla mielialalla kuin piiitkään, piiitkään aikaan. Kevättä rinnassa?!

 
Alkioiden adoptiosta:
Ennen uutta lakia suomalaisilla klinikoilla oli kahdenlaisia luovutettuja alkioita: pariskuntien lahjoittamia sekä niitä, mitkä oli vartavasten tehty luovuttajien munasoluista ja spermasta. Nykyisin alkioita ei saa enää "luoda" pakkaseen tällaista tarkoitusta varten. Esim.meidän lapsi sai alkunsa tällaisesta luodusta alkiosta. Myös tämä Tartossa alkunsa saanut keskenmennyt raskaus oli saatu alkuun munasolunluovuttajan ja siittiöiden luovuttajan alkioista. Joku oli tässä jälkimmäisessä tapauksessa tehnyt klinikalla hoidon mihin olivat joutuneet käyttämään molempia luovutettuja soluja ja nämä alkiot olivat jääneet yli.

GERPERA: En muista olenko olenko pahoitellut keskenmenoasi, mutta en ollut uskoa lukemaani :'( Kovasti jaksamista!!!

VEKARAlle: Aivan ihmeissäni luin hoitosi käänteitä. Kerro heti kun tiedät lisää, valtavasti onnea alkioidenhakureissua varten!

WATROSSI: Onnea, onnea, onnea :heart: aivan ihana uutinen.

SCARLET nimimerkille pakko sanoa, että katsoisit peiliin...

En ole täällä paljon vieraillut. Ei jatketa hoitoja, joten luultavasti jatkossakin lueskelen vain taustalta. Kaikkea hyvää teille kaikille ja peukut pystyssä, että saatte ihan jokainen sen oman pienen vauvelin!
 
ASSARIlle pahoittelut, että ette päässeet vielä tositoimiin :(

VEKARALLE onnea matkalle. Päästään piinailemaan sit samaan aikaan.

WATROSSIlle onnittelut vauvelin syntymästä :flower:

Tänään käytiin tyhjentämässä pakkanen. Kaksi alkiota siirrettiin. Toinen 8-soluinen TOP alkio, toinen 7-soluinen hyvä alkio sekin. Lääkäri niitä oikein ääneen ihasteli. Limis oli 9mm. Siirto meni hyvin. Kone laski raskautumistodennäköisyysprosentiksi 34%. Ei ole paljon se, mutta parempi kuin ei mitään. Testipäivä 23.2

Bartsu
 
Bartsu, onnea hienoille alkioille. Toivottavasti tarrautuvat oikein kovasti kiinni ja syksyllä saatte ainakin yhden vauvan syliin asti. :heart:
Hauska tuo raskautumistodennäköisyydenlaskukone, onhan 34% kuitenkin hyvä luku. Kokenut lääkärini sanoi joskus, että hän on käytännössä todennut, että kun kolme naista on ivf-hoidossa, yksi saa plussan.

Ronyah, oikein hyvää jatkoa sinulle. :hug: Jossain vaiheessa itsekin tehtävä ratkaisu, ettei hoitoja enää jatketa. Kiva olisi, jos käyt meitä silti moikkaamassa omien jaksujesi mukaan aina joskus.

Hilde,
jospa huomenna työt maistuisivat paremmin kuin palstailu :ashamed:
 
Sylin täydeltä onnea pikku prinssistä koko perheelle!!! :heart:
Voin kertoa että vielä näin vuoden jälkeenkin olo tuntuu edelleen mahtavalta ja joka päivä jaksaa ihmetellä tuota pientä ihmistä...
Ja samalla onnea myös muille maaliin päässeille, sekä VEKARALLE extra onnenpotkut reissuun!!! :wave:

Täällä on tapahtunut niin paljon etten pysy perässä vaikka välillä aina käyn kurkkimassa mitä tänne kuuluu. Tämä palsta tuntuu niin "omalta" vieläkin ;)
Mahtaakohan pari kolme teistä muistaa minua enää, kun siitä on jo yli vuosi aikaa.
Mutta tsemppiä, onnea, voimia kaikille tasapuolisesti missä vaiheessa sitten olettekin!!!
Valitettavan moni on joutunut pettymään pahimmalla tavalla ja on käsittämätöntä että prosentit on täällä aivan jotain muuta kuin tilastot kertovat. Silti on hienoa nähdä, että jaksatte nousta aina uudelleen taistoon ja ammentaa voimia uudestaan ja uudestaan. Tämän palstan tuki ja turva on monessa kohtaa korvaamaton. Asiallisuus ennenkaikkea, lähtökohdista huolimatta, siitä pidetään kiinni... :whistle:

Ja niin vain sitten täälläkin ollaan kohta valmiita hakemaan niitä huuruneniä, jos onni on myöden :)
Tässä menee vielä pari kiertoa, on gynellä käyntiä jne, mutta alustavasti on suunniteltu että tuolla huhtikuussa kokeillaan vielä onnea... Meillähän on yhdessä oljessa ne kolme alkiota, mutta selviävätkö sulatuksesta ja sitten muuten jatkosta, koska eivät olleet mitään kauhean hyviä... mutta aika näyttää.

Tällä hetkellä nautin ja vietän aikaa kotosalla pojanvesselimme kanssa, joka vietti siis jo 1-vuotissynttäreitään!
Ettekä voi kuvitellakaan miten paljon toivon samaa teille kaikille :hug:

Palaillaan.. nyt laitan tämä sivuille äkkiä ennenkuin katoaa, meinaan on jo kolmas yritys :p
Tämä pieni apulainen on kovasti touhussa mukana...

:heart: :llä mybaby + natiainen 1v.
 
Paljon kiitoksia kaikille tsemppaamisesta, ootte kaikki aivan ihania :heart: !!

MYBABY, olipa mukava kuulla sinusta :hug: . Kylläpä se aika rientää, natiainen jo 1v :D!!

MAIJA, aina tänne saa kirjoittaa, ainoastaan mukava kuulla sinusta "vanha kamu" :hug: !!

Alkioista saimme tietoa, molemmat ovat klinikan luovuttajia. Ainoastaan miehen ruskea silmäisyys askarruttaa, koska meillä silmät siniset ja vihreät. Munasolun luovuttaja on sama joka meillä myös viimeksi, joten taas SUZYANNEN kanssa saadaan miettiä saammeko kenties sisarukset :hug: :D . Aika pieni tämä maailma!!

Miten itse kokisitte ruskea silmäisyyden jos ei itsellä samaa väriä?? Saitteko MAIJA esittää toivomuksia alkioiden suhteen??

Terkuin, vähän epäröivä, mutta onnellinen VEKARA :saint:
 

Yhteistyössä