Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kukin kokee niin kuin tuntuu mutta mulla on yksi hyvä esimerkki :attn:

Äidillä vihreät silmät, isällä vaalean siniset...
Kolme lasta ja mitä löytyykään...
Ensimmäisellä vaalean siniset,
toisella vihreän ruskeat,
kolmannella ruskeat.
Kahdella ekalla ihokin vaalea, mutta kolmannella paljon tummempi.
Samoin hiukset, jotka olivat ihan tumman ruskeat syntyessään.
Niin ja molemmat vanhemmat iholtaan tosi vaaleita.
Eli ei noista tiedä. Ja tää on tosi =)


t.mybaby
:wave:
 
Minullakin sinisilmäinen blondi ystävä ja hänen miehensä espanjalainen (mustat hiukset ja ruskeat silmät). Heidän poikansa pellavapäitä ja ainakin esikoisella siniset silmät ja toinenkin vaalea jopa täyssuomalaiseksi. :)
 
Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan mitä on tapahtunut, ja WATROSSIN kuulumisia kyselemään. Mutta nyt onkin se ihana ihme tapahtunut. Oikein paljon onnea tuoreelle äidilleja isälle. :heart:

On täällä ollut vilkasta sen viime kerran jälkeen. Pikaisesti lueskelin tapahtumia ja pahoittelut GERPERALLE keskenmenosta. Ja Assarille pahoittelut, kun ei tullut mitään siirettävää. :hug:

BARTSULLE tsemppiä piinistelyyn!

VEKARALLE oikein paljon onnea täältä toivotellaan. Pekut ja varpaatkin pystyssa sulle. Ja oikein turvallista alkion haku matkaa!

Oliko muita jotka nyt ovat menossa siirtoon, en ihan muista...mutta jos on niin onnea myös teille. Níin kiireellä lueskelin, että saattoi unohtua...

Ja kyllä oikein JUUNIN puolesta harmittaa toi Ovumian touhu. Todella törkeetä miten voivat kohdella noin. Toivotaan, että kaikki sujuu nyt sieltä klinikan puolelta hyvin ja kohtelevat sua kunnolla!

ALIISA mainitsi Fertinovasta. Eli me ollaan oltu siellä hoidossa, ja ollaan edellenkin jonossa odottamassa uutta luovuttajaa. Mulla lääkärinä Annika, mutta Niklaksen "takana" on nämä luovutetut munasoluhoidot¨. Eli käyn Annikan vastaanotolla utrassa ym, ja Niklas viime kädessä päättää lääkityksen ym. muut. Olen kyllä ollut ihan tyytyväinen saamaani hoitoon. Aluksihan menimme Fertinovaan Annikan hoidettavaksi omilla soluilla. Nyt vaan odotellaan soittoa milloin päästäisiin tosi toimiin (ei oo vielä luovuttajaa löytynyt). Sen takia ei ole oikein tullut tännekkään kirjoiteltua, kun ei ole hoidot vielä käynnissä, mutta toivotaan, että kevällä päästäisiin aloittamaan.

Nyt taidan käydä nukkumaan, että jaksaa huomenna herätä töihin....ei kyllä huvittaisi yhtään

:whistle: Mutta pakkohan se on mennä, että saa rahaa, jotta voi näitä hoitoja läpi käydä.

Kaikille oikein ihanaa viikonloppua ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ (virtuaali ystäväni) :heart:

Ja jaksamista jokaiselle hoitoihin ja niiden aloittamiseen!

-Cornelius-

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ronyah:
Alkioiden adoptiosta:
Nykyisin alkioita ei saa enää "luoda" pakkaseen tällaista tarkoitusta varten.
Tätä mä oon kans miettinyt, että miten on. Onko vain klinikka kohtaista, sillä meidän omalta klinikalta selitettiin meille, että tämäkin on mahdollista. Sitten kun otimme toisiin suomalaisiin klinikoihin yhteyttä asettuaksemme munasolu-luovutus-jonoon (silloin vuosi sitten), niin vain yhdeltä klinikalta sanottiin, että tällainen ei sitten ole mahdollista.


Vekaralle: meidän lapsella on ruskeat silmät, vaikka meillä molemmilla siniset ja luovuttajalla oli vihreät. Saa nähdä, mitä tällä kertaa tulee, kun luovuttajalla oli kans siniset. Minua nuo suklaasilmät eivät ole haitanneet, sellaisia kommentteja on kyllä kuullut "ai teidän lapsella on ruskeat silmät". En sitten tiedä, mitä sanoja on tarkoittanut. Lähimmäiset ihmiset tietävät, että on käytetty luovuttajaa, joten sen takia he eivät varmaan ole ihmetelleet.

Vekaralle vielä onnea siirtoon!!!!!!!!!

Bardolinolle onnea ja voimia piinistelyyn!!!!!

Piri

 
Jopas tuli Vekaralle shokkinopea lähtö. Milloin sinulla on siirto? Silmien vari voi periytyä jo aiemmasta sukupolvesta, samoin hiusten väri. Meiltä ei kyselty mitään toiveita. Ei taida olla paljon varaa valkata, vaan ottaa se mikä vuorollaan osu kohdalle. Vaikka en ole kysynyt josko he ovat meidän ulkonäöstä jotain merkintöjä papereihinsa laittaneet, ja sen mukaan valkkaavat jonosta sopivimmat. Meillä ei taida olla suvussa sinisilmäisiä, mutten usko sen herättävän huomiota vaikka meillä olisi sinisilmäinen lapsi. Minulla vaan on sellainen tunne, että saan odotella sitä soittoa tosi pitkään. Itse en iästäni ole niin huolissani, mutta esim. äidilleni en enää kerro jos hoitoon päästään. Hän on niin valtavasti tohissut siitä miten minu pitää jo ajatella ikääni, ja sopeutua lapsettomaan elämään. Tiedän että taustalla on vain pelko minun hyvinvoinnista, joten en aio huolestuttaa häntä. Kerron vasta jos on jotain kerrottavaa, ja auta mikä touhotus mun jaksamisesta sitten alkaisi. No salailu tekee pienen lisäjännitteen tähän touhuun, niin kuin sitä ei ilman olisi tarpeeksi.

Nyt koiran kanssa postia hakemaan, meillä kun postilaatikolle on hieman käveltävä.

Maija
 
Kiitoksia kannanotoista väri asiaan. Päätimme, että emme anna asian häiritä.

Sellaista vielä kysyisin, että häiritsisikö teitä sellainen jos mies luovuttaja olisi huomattavasti omaanne lyhyempi?? Meillä mies 187cm ja tämä mies luovuttaja 174cm. Nainen kanssani suunnilleen samaa kokoa (3cm lyhyempi).

Ajatukseni tuntuu varmasti pikkumaisilta (minustakin), mutta kaikki tunteet läpikäytävä. Kuitenkin innolla menen siirtoon ja yhden alkion meinaan siirtää. Kaksosia en varmaan enää jaksaisi.

Ja kiitoksia edelleen tsempistä. Mukava oli kuulla sinusta CORNELIUS.

Terkuin, VEKARA ;)
 
Vekara, nykyajan ruokavaliolla lapset taitaa kasvaa järjestäin meidän ikäpolven ohi omien vanhempiensa geeneillä. Voihan olla, että tuon luovuttajan geeneissä lisäksi olisi ainesta pidempään, mutta on itse ollut köyhällä ravinnolla lapsena. Ja onhan myös paljon perheitä, joissa lapset ovat vanhempiaan lyhyempiä. Ja kun nainen on sinun mittaisesi, en usko että kymmenien senttien eroja tulisi. Lisäksi, kun lapsi olisi täydessä mitassa, te olette jo painuneet vähän kumaraan (ehkä) ;)

Matkustatko vielä tänään? Tosi paljon nyt onnea matkaan, *halaan lämpimästi*
 
Aivan ihana oot ja tapasi "ajatella" asioita on aina niin jotenkin positiivista ja lämminhenkistä :hug: :

Matkalla oon sinnikkäänä, aamulla heti klinikalle sovittiin. Otin murkkuikäisen tytön matkaan, saa lintsata huomisen koulusta ja vähän lomailla äidin kanssa. Shoppaillaan ja seikkaillaan tyttöjen kesken...kotiin palaamme sunnuntai iltana. Palaan silloin kertomaan, koska en tiedä näistä netti maksuista virossa (tytöllä kone mukana).

Terkuin, VEKARA-matkaaja B)
 
Ohhoh! Onpas täällä tapahtunut!

Vekaralle halusin toivottaa onnea matkaan! Ja kaikki täällä toivoo paljon paljon tarrasukkia ja plussaonnea!

Eilen hcg kontrollin tulos puhdas nolla, joten uuteen yritykseen vaan sairaalan lääkärin mukaan... Palailen lähipäivinä kertomaan enempi.. nyt kiirus..
 
Paljon onnea Watrossille ja pienelle pojalle ja isälleen myös. Olette onnenne ansainneet koko perhe. :flower: Ihana kuulla näin positiivisia uutisia välillä. Tämä on ollut muutenkin tosi mukava päivä täynnä kivoja uutisia..:)

t. Scarlet
 
VEKARAlle onnea masuasukkaan hakumatkalle !

ALIISA: hyvä, että arvot vihdoin normalisoituneet niin pääsette sitten kohti seuraavaa hoitoa.

Täällä piinailu on alkanut sekavissa merkeissä. Ei oikein tiedä miten suhtautuis koko hommaan. Toisaalta yrittää olla ihan cool, mutta taas toisaalta.....Tulee olemaan pitkät 12 päivää.

Bartsu ja PP1 lopuillaan
 
Voi että.. multa mennyt ohi ihan tuo Bardolinon siirto.. No, hienoa että kyytiläinen on mukana:) Ja hurjasti plussonnea toivotaan! Eihän sitä ikinä voi etukäteen valmistautuakaan siihen, että kuinka suhtautua hommaan.. Ite oon aatellu että viimeinen pakkassiirto saa tulla ja mennä.. että kävi miten kävi.. mutta tiedän, että jos joskus siihen siirtoon päästään niin mä oon varpaillaan varmaan koko ajan:D

Olin tänään yhteydessä tuohon Typyliinin mainitsemaan Graviditakseen[/b] . Heillä tosiaan alkaa hoidot uusissa tiloissaan Helsingissä. He ottavat jonotuskäytännön käyttöön, mutta ristiinluovuttajalla tai omalla luovuttajalla pääsee hoitoihin melkeinpä heti.. siis sitten siellä uusissa tiloissa. Hinnastoa heillä ei vielä ole.. se selviää maaliskuun aikana. Kehotti käymään lääkärillä, jos haluaa jonoon luovutetuille munasoluille.. ilman lääkärikäyntiä ei onnistu.. Me tässä näitä vaihtoehtoja pohdiskelemme ja mietimme että eipä tuossa montaa euroa häviä jos kävisikin siellä lääkärissä ja menisi jonoon.. se kun ei lopulta kuitenkaan velvoita mihinkään..

Pistin tänään s-postia meidän VL:ton lääkärille, kun hoitaja kehotti kysymään useampia asioita häneltä suoraan s-postitse tai puhelinajalla.. vapaa puhelinaika olisi ollut vasta ensi viikon lopulla niin sanoin että s-posti käy hyvin.. Saa nähdä mitä hän vastaa...

ENs viikolla vielä hemon kontrolli.. Olo kuitenkin on jo paljon parempi:) Ehkä se elämä tästä taas ja 1,5kk:n päästä viim. vikaan pakkasalkion siirtoon.. jos sulatuksesta selviää.

Mukavaa vkl:a kaikille!
 
Suzyanne
Oho, onpas täällä tapahtunut paljon!

Watrossille ihan hurjasti onnea pikkuisesta!! :flower: :flower: Tuli oikein kyyneleet silmiin liikutuksesta, vauvan syntymä on aina ihana asia, mutta tuntuu että se on sitä tuplaten niiden (eli meidän) kohdalla, joille asia ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys.

Aliisa, kyselit Tarton klinikasta, Vekara jo osaltaan vastailikin. Mutta tosiaan, ihan itse sinne voi ottaa yhteyttä. Muistaakseni me menimme suoraan käymään paikan päällä viime keväänä, kun satuimme Tartossa olemaan muutenkin, meillähän on se loma-asunto Tartosta puolen tunnin ajomatkan päässä. Sen jälkeen meilitse pidimme yhteyttä.

Kaikkiaan hoito tuli maksamaan meille lääkkeineen pikkuisen yli 5000 e. Meillä saatiin 7 alkiota, ja 5 tosiaan jäi pakkaseen, niinkuin Vekara muistikin. Ja tosiaan, 1600 e/ kerta on PAS:in hinta.

Itse haluaisin antaa meidän huurunenämme muille tarvitseville aika pian sen jälkeen kun vauvamme on syntynyt. Mutta mies haaveilee vielä toisesta lapsesta, ja haluaisi kuulemma mahdollisimman pian tämän jälkeen yrittää toista. Minulle taas riittäisi yksi, ja uskon että lääkärit ovat samaa mieltä, minä kun tosiaan olen ainakin yhden perussairauteni takia riskisynnyttäjä, jonka synnytystapaa lekurit joutuvat pian arvioimaan oikein erillisessä palaverissa. :whistle: Ja muutenkaan en usko toista haluavani. Miehen äiti on jopa luvannut jo maksaa toisen, koska hänkin haluaisi että yrittäisimme toista mahdollisimman pian. No sen miettiminen on jokatapauksessa ennenaikaista, mutta pelkäänpä, että aikanaan meillä tulee aika tiukkasävyinen keskustelu asiasta miehen kanssa.. :/

Vekara, olipa ylläri, että naisluovuttaja on sama kuin sinulla aiemminkin oli, ja siis sama kuin minulla! Eli meillä on vielä mahdollisuus sisarpuoliin! =) VOI kun tällä kertaa onnistuisi, nyt olisi tosiaan sen aika! :flower: Tulehan kertomaan heti kun ehdit, miten siirto meni! Jos muuten olet hommannut kartan Tartosta, ja siinä näkyy lähialueet, niin meidän lomakämppä on Tartosta etelään sen 38 km, Valgjärven kylässä. Mies on siellä juuri paraikaa, minä en jaksanut lähteä, kun matkustaminen alkaa jo olla tukalaa, ja pitkä autossa tärinässä istuminen lisää suppareita.

Täällä oman navan alla alkaa olla potkupallo, ainakin siltä tuntuu. B) Painoa on tullut jo 10 kg, ja lisääkin tulee vielä.. Olen ollut sairaslomalla viikosta 23 asti, eikä kuulemma enää töihin ole asiaakaan. Supistuksia tulee edelleen heti kun vähänkin rasittuu, mutta levossa hellittävät onneksi.

Tällaista tänne, leppoisaa viikonloppua kaikille!

Suzyanne rv 28+2
 
Oikein ihanaa ystävän päivää rakkaat ystävät :heart: :heart: :heart:

Kiitos Suzyanne Tarton kerronnasta.. Me täällä kuumeisesti mietitään vaihtoehtoja eri klinikoista.. Toisaalta ei jaksais odottaa kesään, että pääsisi taas yrityksiin, mutta toisaalta ei viitsisi sitten maksaa ihan maltaita, jotta pääsisi hoitoihin aiemmin.. Tosissaan pohditaan nyt tuota Graviditasta, sillä sieltä olisi mahd. päästä jonon kärkipäähän kun jonoa ei vielä ole muodostettukkaan.. tosin sielläkin luovuttajia aletaan etsimään vasta huhtikuussa.. mutta pidetään kaikki auki.. eiköhän se tässä muutaman viikon sisällä hahmotu, että mihinkä sitten päädymme..

Meillä on ihan hirmuinen vauvakuume ja tuntuu kyllä niin pahalta kun sen eteen ei konkreettisesti itse pysty tekemään mitään. Ympärillä kaikki tuntuu saavan lapsia tuosta noin vaan.. semmoisetkin jotka ei niistä pysty huolehtimaan.

Ihanaa kun sinä Suzyanne olet päässyt raskaudessasi jo noinkin pitkälle..:) Pian se loppukin sitten alkaa jo häämöttämään. Nyt ei varmaan kannata stressata sillä mieltä, että yritättekö toista vaiko ette.. sitten syntymän jälkeen teillä on aikaa sitä miettiä.. ja sen jälkeen voi mieli jos toinenkin muuttua suuntaan taikka toiseen.. Nyt vaan nautit raskaudestasi ja koitat olla rauhassa, jotta supistukset pysyvät poissa. Voi että, oon niin onnelinen sun puolesta että kaikki on mennyt kuitenkin suht hyvin noista supistuksista huolimatta. Oikein hyvää vointia toivotan jatkoon sinulle.

Miten Vekaran siirto meni? Pääsettekin Bardolinon kanssa yhdessä piinistelemään, hienoa..:)
 
ALIISA: Musta tuntuu, että meillä on kanssa lähistöllä nyt kauhea lisääntymisvimma ihmisillä. Töissäkin jo kolmas ilmoitti olevansa raskaana.....2 on jo äippälomalla. Tää kolmas vasta tuli hoitovapaalta töihinkin muutama kuukausi sitten... Eihän se multa mitenkään pois ole, mutta mietin välillä itsekeskeisesti, että saisi tässäkin hommassa jotkut vuoronumerot olla tai jotain ;)

VEKARA kai tänään palailee sieltä reissulta. Täällä odotellaan malttamattomana kuulumisia
=)

Piinispäivä 4 menossa. Samanlainen olotila on kuin aina ennenkin tässä vaiheessa. No ainoa ero on, että nyt ei ole luget aiheuttaneet mulle huonoa oloa. Muuten ihan samanlaiset olotilat. Olen koittanut nyt maksimoida lugejen vaikutustakin niin, että olen aina aamulla herännyt noin tunti aiemmin laittaan luget ja sit menny vielä takaisin nukkumaan ja samoin illalla makoillut sitten hyvän aikaan. Nytkin olen hiljalleen siirtänyt tuota laittoaikaa niin, että kun menen huomenna ja tiistaina iltavuoroon niin mun ei tarvi niitä siellä laittaa, kun ei siellä pysty paljon edes istumaan vaan voin sit laittaa ne kotona ja mennä taas makoileen. Kyllä ne silti samanlailla tuntuu valuvan mutta ei ainakaan niin nopsaan sit, vaikka mulle kyllä lääkäri sanoi, että kyll se lääkeaine niistä ehtii imeytymään siihen mennessä kun ne tahnat ulos tulee.
Joka toinen hetki tuntuu, että täytyy ajatella positiivisesti, että kyllä se nyt onnistuu ja sit taas että ei se ole ennenkään, miksi siis nyt. Eli sekavat on fiilikset. olen yrittänytkin kehitellä itselleni kaikenlaista pikkupuuhaa, että ei menisi tulevaisuuden spekuloimiseksi.
Ja jos vaan mitenkään pystyn en tee pissatestiä ennen verikoetta. Saa nähdä kuin hermo pitää.
Tulipahan tekstiä...
Bartsu ja kyytiläiset PP4
 
Moi moi kaikki!
Ihana lukea teidän elämän etenemistä.
Omia biolog.lapsia en voi saada, joten viimein päädyimme luovutusasiaan.
Itellä maanantaina siirto..jos nyt noi "saadut eli luovutetut" munasolut alkaa jakautua.
Millaisia määriä munasoluja on teillä saatu luovuttajalta? ENtä jos pakkaseen saadaan yhtään, sulatetaanko niistä yksi aina vai useampi kerallaan. Mulle nämä niin hämärää.
Pelottaa ja jännittää.. Hyvin monia pettymyskertoja takana..pian ei jaksas uskoo enää..
Tsemiä kaikille!!
:heart:
 
Kyselit noista munasolu määristä, meillä kävi juuri niin ettei yhtään munasolua saatu. Follikkeleja oli kyllä mukavasti tulossa mutta punktiopäivänä follit olivat surkastuneet jostain syystä. Emme kuitenkaan/tietenkään maksaneet tuosta hoidosta mitään. pidän peukut pystyssä että pääset ma siirtoon!!

Saimme kuin saimmekin perjantaina soiton Avalta! meille on uusi luovuttaja! ja mahd. punktio olisi viikolla 12. :heart:

Viikonloppu meni hieman tyhmästi... tai piti olla ihanaa.. minulla on tänään synttärit ja sain eilen mieheltä todella kauniin valkokultaisen rannekorun... jonka onnistuin hävittämään helsingin yöhön... tuskimpa sitä enää koskaan näkee... ei sille mitään tietty voi mutta riitahan siitä sitten tuli ja hieman on paha mieli asiasta... no huomenna uusi viikko ja uudet kujeet. :/

watrossille ja perheelle paljon onnea omasta nyytistä :flower:

bardolinolle pitkää pinnaa piinikseen.. se on pitkä aika, I know :|

Suzyannelle hyvää vointia loppu raskauteen!! sinähän olet jo pitkällä =)

Aliisalle hienoa että hcg oli puhdas nolla. toivottavasti pääsette puhtaalta pöydältä uuteen hoitoon ja tällä kertaa vauvan alku pysyisi matkassa.

Vekaralle erittäin hyvää matkaa! toivottavasti tuloksekasta sellaista! ja tsemppiä!

nyt synttäri-pitsaa ja kuohuvaa!

assari -tänään 32 v.!-
 
Kauniskuu tervetuloa mukaan vaan! Meille aikanaan tuli 9 munasolua, joista 6 hedelmöittyi. Yhden saimme tuoresiirtoon,1 meni pakkaseen yhteen olkeen ja 2 solua pakastettiin samaan olkeen x2 eli pakkassiirtoja meille jäi kolmeen kertaan, joista viimeistä tässä aikanaan lähdetään yrittämään.. Yksi olki sulatetaan kerrallaan.. ja nuo missä on 2 munasolua samassa oljessa, niin jos molemmat sattuvat selviämään sulatuksesta, niin klinikasta riippuen, mielellään siirrettäisiin kuitenkin vain yksi, jotta vältettäisiin kaksosraskaus ja sen tuomat riskit. Soluja voidaan vielä viljellä pidempään, jotta saadaan niistä kahdesta selville parempi yksilö. Niin ja siis soluja tuli yht. 18, mutta olemme hoidossa VL:ssa, jossa ne jaettiin kahdelle parille. Onnea huomiseen siirtoon ja toivotaan parasta, että mahd. moni olisi hedelmöittynyt!

Assarille hyvää syntymäpäivää! Ikävää tuo korun katoaminen:( Mutta hienoa, että saitte avalta jo tietoon uuden luovuttajan. Toiv nyt saatte kunnon saaliin ja pääsette siirtoon saakka.

Nyt pitää nukkumaan.. Aamulla herätys taas klo 05 ja reippaana töihin. Hyvää yötä!
 
Pikaisesti tulin kertomaan, että palattu on (myöhään illalla). Matka meni hyvin ja nyt on yksi "kyytiläinen" matkassa.

Asiat meni Artsin kanssa hyvin. Oli oikein ystävällinen ja kovasti yritti selitellä labrojaan. Sanoin, että annetaan olla, päätän itse mihin labroihin luotan.

Kiitos vielä kaikille tsempistä :heart: Nyt täytyy kiirehtiä töihin. Palaan illalla.

Terkuin, VEKARA ;)
 
Nyt täytyy sanoa että ketuttaa:( Nyt sitten tänään juttelin lääkärimme kanssa VL.lta ja hän oli sitä mieltä, että ennen seur. siirtoa tutkitaan hyytymistekijät ja fosfolipidit.. hyvä juttu sinänsä.. mutta huono juttu, että hän nyt sen vasta sanoi. Nyt ensin kk ilman hormonihoitoa ja sitten tehdään nämä tutkimukset.. eli siirtoon ei päästä ainakaan kahteen kuukauteen. Kyllä osittain niin ketuttaa! Kun kyselin tätä asiaa jo joulukuun puolella muistaakseni.. Hyvähän se on että ne tutkitaan, mutta miksi piti nyt vasta sanoa, kun olisin aivan hyvin voinut jo kk:n olla ilman hormonihoitoa ja tutkimus olisi voitu tehdä jo piakkoin.. No, ei kai se auta kuin siirtää sitä viimeistä pakkasalkion siirtoa.. menee vissiin jonnekin touko-kesäkuulle ennen kuin päästään yrittämään...

Mutta sitten posit. asioita.. kyselin siitä kun meillä oli se ristiinluovuttaja, mutta emme päässeet hänestä lopulta hyötymään, koska olimme päässeet kuitenkin jonottamalla hoitoon.. No tämä meidän lääkäri sanoi tänään, että jos tästä meidän viim. pakkasalkiosta ei tule raskautta, niin meille koitetaan löytää uusi luovuttaja mahd. pian.. eli emme joudu jonon hännille vaan pääsemme kuin pääsemmekin ihanasta luovuttajastamme hyötymään :heart: Jopas helpotti ja toi posit. mielikuvan klinikan toiminnasta nyt kuitenkin:)

Nyt täytyy vaan jotenkin saada ainakin se pari kk:tta kulumaan.. Ehkä sitä voisi nyt aloittaa sen laihdutuskuurin ja koittaa päästä huhtikuussa jonnekin etelän lämpöön lomailemaan. Saapa hoidatettua hampaat ja kaiken ainakin kuntoon kun nyt ollaan "pakkolomalla" hoidoista.. ja voisi tehdä vähän tunteja sisään töissä, jotta saa sitten aikanaan siirron yhteydessä pitää hieman vapaata. Vaikeaa se aika silti on saada kulumaan, kun niin kovin suuri haave olisi saada se pieni ihme..

Hyvin ja huonoin uutisin, toivottelee
Aliisa
 
...suuresta onnitteluryopysta =) Nama ovat niita elaman suuria hetkia.

Kiva, etta palstalla on taas alkanut tapahtua. Nettikummi Vekaralle pitaa peukkuja seka kummipoika etta aiti, jotka myotaelavat kanssasi 100%. Ja hienoa kuulla, etta vanha ystavamme Maijatar on taas geimeissa mukana! Bartsulle jaita hattuun piinispaiville. Mybaby, teke olette jo toista puuhaamassa?

Watrossi ja Kustaa 11pvaa

 
Hei kaikille,

Hienoa kuulla, että Vekaran sai reissusta kyytiläisen ja muutenkin meni mukaavasti. Nyt olet raskaana ja toivottavasti 9 kk eteenpäin.

Bartsu, eikös pp5 aikaan voi tapahtua alkion kiinnittyminen ja silloin voi tippa verta tulla. Toivottavasti oli sellainen ilmiö. :heart:

Aliisa, hiljaa hyvä tulee - vaikka odottaminen on tylsää. Mutta hienoa, että teillä jo kokonainen seuraava hoito tiedossa ilman jonotusta.

Kauniskuulle tervetuloa mukaan keskustelemaan!

Assarillemyöhäiset synttärionnittelut :flower: Todella ikävää lahjakorusi katoaminen, ehkä voisitte reklamoida liikkeeseen, jos lukko oli jotenkin viallinen, kun se heti putosi.

Kerroinhan, että minulla oli viime viikolla hcg 81 ja kahden erkoislääkärin mukaan saa olla huoletta, että kohtu on tyhjentynyt, jos arvo on alle 1000. Mutta niinpä vain kävi, että 2 cm pitkä alkio/istukka tupsahti paperiin wc-reissulla, ilman vuotoja tai kipuja (lääkkeellisestä tyhjennyksestä jo yli 3 viikkoa ). Saa nähdä, millaisia yllätyksiä seuraavilla wc-reissuilla on vastassa. Mietin, minne tuon saisi tutkittavaksi, minulle tämä oli jo toinen keskenmeno.

Hyvää viikkoa kaikille ja piinistelijöille pitkää pinnaa ja rauhaisaa mieltä :heart:
Hillevi
 

Yhteistyössä