Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mulla toinen keskenmeno alkoi niin että pari päivää ennen tuli hentoa vaaleanpunaista jälkeä paperiin. Ehkä kyllä vähän vahvempaa kuin nyt. Mutta eihän tässä mitään voi tehdä muuta kun ottaa lääkkeitä ja yrittää keksiä jotain ajan kulumiseksi.
Niinpä! Ite toivon, että voisin lopettaa tukilääkkeistä ainakin cyclogestin. Todella ärsyttävä lääke ja olen varma, että aiheutti mulla ruskean tiputtelun. Jotenkin sitä haluaisi mieluiten olla raskausajan kokonaan ilman mitään lääkkeitä, mutta näköjään näissä hoidoissa se on mahdotonta.
 
Niinpä! Ite toivon, että voisin lopettaa tukilääkkeistä ainakin cyclogestin. Todella ärsyttävä lääke ja olen varma, että aiheutti mulla ruskean tiputtelun. Jotenkin sitä haluaisi mieluiten olla raskausajan kokonaan ilman mitään lääkkeitä, mutta näköjään näissä hoidoissa se on mahdotonta.
Joo on vissiin aika yleistä, että se aiheuttaa ärsytystä ja vuotoa. Mulla on Lugesteronit käytössä itsellä. Voin kuvitella, että alkuraskaus on aika erilaista ilman tälläistä lääkemäärää ja niistä aiheutuvia vaikutuksia, mutta muu ei ole mulle vaihtoehto valitettavasti.
 
6+3, olen käynyt hermoromahduksen partaalla. Keskiviikkona illalla tuli pientä vuotoa yhdellä vessassa käynnillä ja olin varma, että tämä oli taas tässä. Vuoto pysähtyi kuitenkin nopeasti eikä ole toistunut (vielä). Nyt tarkkailen hermona oireita, tissit ei ole yhtä arat ainakaan. Vatsassa tuntuu samalta kuin on tuntunut, mutta onhan mahdollista, että alkio on sinne kuukahtanut eikä nyt vaan tule pois. Ultra on vasta viikon päästä.
 
6+3, olen käynyt hermoromahduksen partaalla. Keskiviikkona illalla tuli pientä vuotoa yhdellä vessassa käynnillä ja olin varma, että tämä oli taas tässä. Vuoto pysähtyi kuitenkin nopeasti eikä ole toistunut (vielä). Nyt tarkkailen hermona oireita, tissit ei ole yhtä arat ainakaan. Vatsassa tuntuu samalta kuin on tuntunut, mutta onhan mahdollista, että alkio on sinne kuukahtanut eikä nyt vaan tule pois. Ultra on vasta viikon päästä.
Minkälaista vuotoa? Rusehtava tiputtelu ei ainakaan mulla tarkoittanut mitään.. Voisitkohan päästä ultraan jo aiemmin, jos kerrot vuodosta? Mä niin tiedän tuon hermoja raastavan olotilan ja toivon parasta!! ❤ @Pompelis
 
Minkälaista vuotoa? Rusehtava tiputtelu ei ainakaan mulla tarkoittanut mitään.. Voisitkohan päästä ultraan jo aiemmin, jos kerrot vuodosta? Mä niin tiedän tuon hermoja raastavan olotilan ja toivon parasta!! @Pompelis
Pari punertavaa läiskää pikkuhousunsuojassa ja paperiin punertavaa joka vaalean hunnun peittämänä. Soitan maanantaina lääkäriin ja yritän saada ultran siirrettyä. Oon nyt jotenkin aika varma ettei kaikki ole kunnossa vaikkei mitään vuotoa ole vieläkään.
 
Pari punertavaa läiskää pikkuhousunsuojassa ja paperiin punertavaa joka vaalean hunnun peittämänä. Soitan maanantaina lääkäriin ja yritän saada ultran siirrettyä. Oon nyt jotenkin aika varma ettei kaikki ole kunnossa vaikkei mitään vuotoa ole vieläkään.
Voisko vaalea huntu tulla ihan cyclogestistä? Mulla ainakin tulee siitä koko ajan jotain kamalaa vaaleaa töhnää. 😕 Soita ihmeessä äläkä nyt vielä toivoa heitä, varsinkaan jos vuoto on jo lakannut, eikä muita oireita ole. Tsemppiä 💕
 
  • Rakkaus
Reactions: Pompelis
Ihanaa lukea kaikkien kuulumisia täällä ☺
Me ollaan vielä niin alkutekijöissä ja aika pihalla kaikesta 😜 Keskiviikkona meillä on lahjasoluneuvonta ja jos näytetään vihreetä valoo ja saadaan puoltava lausunto jatkoon ( ja miksei saatais ☺) niin sitten lääkärikäynti! Luovuttaja jo kävi lääkärillä, labrat ja lahjasoluneuvonnan.

Onko täällä muita, joilla oma kierto on stopannut? Mulla ed. menkat on tulleet Teroluteilla elokuussa -21. Miten se vaikuttaa alkionsiirtoon? Oon 44v ja menkat on prakanneet jo viimeiset 5v…
 
Ihanaa lukea kaikkien kuulumisia täällä
Me ollaan vielä niin alkutekijöissä ja aika pihalla kaikesta Keskiviikkona meillä on lahjasoluneuvonta ja jos näytetään vihreetä valoo ja saadaan puoltava lausunto jatkoon ( ja miksei saatais ) niin sitten lääkärikäynti! Luovuttaja jo kävi lääkärillä, labrat ja lahjasoluneuvonnan.

Onko täällä muita, joilla oma kierto on stopannut? Mulla ed. menkat on tulleet Teroluteilla elokuussa -21. Miten se vaikuttaa alkionsiirtoon? Oon 44v ja menkat on prakanneet jo viimeiset 5v…
Ei kai omien menkkojen puuttuminen pitäisi vaikuttaa lahjasoluilla tehtäviin hoitoihin mitenkään. 🙂 Mulla on koko aikuisikäni ollut se, että aina kun paino laskee alle 48kg, menkat jää pois (olen luonnostani pienikokoinen, joten paino laskee helposti jos en käy salilla ja syö tarpeeksi). Mulla loppui omat menkat kuin seinään 2 vuotta ennen hoitojen aloitusta (syynä äkillinen traumaattinen tapahtuma ja alipaino), mutta missään vaiheessa lääkäri ei sanonut, että tämä olis ollut ongelma. Labroissa oli kaikki arvot (kilppari, prolaktiini jne.) normaalit, paitsi fsh lievästi koholla, mikä kuulemma oli mun ikään nähden tavallista. Tulin raskaaksi tokasta siirrosta, eli hyvin on toistaiseksi hoidot onnistuneet. Joten en näe miksei sullakin. 💖 @Rania-M
 
  • Tykkää
Reactions: Rania-M
Ihanaa lukea kaikkien kuulumisia täällä
Me ollaan vielä niin alkutekijöissä ja aika pihalla kaikesta Keskiviikkona meillä on lahjasoluneuvonta ja jos näytetään vihreetä valoo ja saadaan puoltava lausunto jatkoon ( ja miksei saatais ) niin sitten lääkärikäynti! Luovuttaja jo kävi lääkärillä, labrat ja lahjasoluneuvonnan.

Onko täällä muita, joilla oma kierto on stopannut? Mulla ed. menkat on tulleet Teroluteilla elokuussa -21. Miten se vaikuttaa alkionsiirtoon? Oon 44v ja menkat on prakanneet jo viimeiset 5v…
Tuolla Facebookin lahjasoluryhmässä ainakin joillekin on määrätty lääkkeitä (vaihdevuosilääkitys?) kohdun suojaksi hoidon alkua odotellessa. Kannattaa kysyä klinikalta! Mulla myös viime menkat elokuussa, kesältä jäi Primolutia pariksi kerraksi niin yhden tuhjennysvuodon jo käynnistin niillä ettei sama limakalvo muhi siellä liian pitkään. Sekin tarvitaanko välillä tyhjennystä riippuu varmaan siitä kasvaako limakalvo. Aika niukaksi jäi mullakin tuo tyhjennysvuoto, mutta lääkkeellisissä kierroissa on limakalvo ollut tarpeeksi paksu.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Hyvä pointti @Silmu75 tuo mitä sanoit limakalvosta ja siihen nähden tuntuu ihan loogiselta, ettei esim. mulla eka siirto onnistunut, vaan vasta toinen (tyhjennysvuodon jälkeen ”tuoreempaan” limakalvoon tehty).

Joko ootte päässeet ultraan @Pompelis ja @Riikah ? Mietin teitä kun kävin tänään ns. virallisessa varhaisultrassa… toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin. 💖
 
Hyvä pointti @Silmu75 tuo mitä sanoit limakalvosta ja siihen nähden tuntuu ihan loogiselta, ettei esim. mulla eka siirto onnistunut, vaan vasta toinen (tyhjennysvuodon jälkeen ”tuoreempaan” limakalvoon tehty).

Joko ootte päässeet ultraan @Pompelis ja @Riikah ? Mietin teitä kun kävin tänään ns. virallisessa varhaisultrassa… toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin.
Ultra oli perjantaina ja suuren pettymyksen kanssa jouduttii sieltä poistumaan. Ultrassa selvisi, että oli tuulimunaraskaus 😔💔 taas huonoa tuuria matkassa, mutta elämäni ensimmäisen plussan sain ja se on edes positiivista että edes tähän asti päästiin.
Tiedän ainakin, että raskaus mahdollista.
Viikonloppu tätä asiaa sulateltu ja lääkkeellinen tyhjennys tehty. Onneksi toivottavasti pian pääsee uuteen siirtoon. Yksi blasto vielä pakkasessa ❣

Miten sinulla mennyt? 💕
 
Ultra oli perjantaina ja suuren pettymyksen kanssa jouduttii sieltä poistumaan. Ultrassa selvisi, että oli tuulimunaraskaus taas huonoa tuuria matkassa, mutta elämäni ensimmäisen plussan sain ja se on edes positiivista että edes tähän asti päästiin.
Tiedän ainakin, että raskaus mahdollista.
Viikonloppu tätä asiaa sulateltu ja lääkkeellinen tyhjennys tehty. Onneksi toivottavasti pian pääsee uuteen siirtoon. Yksi blasto vielä pakkasessa

Miten sinulla mennyt?
Voi @Riikah olen niin pahoillani…💔 Iso halaus sinulle! 💞 Toivottavasti pääset pian uuteen siirtoon! 💫
Täällä kaikki oikein hyvin, sikiö oli tänään 7,5mm ja sydän sykki vahvasti. Toivottavasti antaa osaltaan toivoa kaikille lahjasoluvauvaa toivoville (vaikka enhän minäkään tiedä miten tässä lopulta käy)… Hyvillä mielin ja toiveikkaana joka tapauksessa, päivä kerrallaan. 🌦🌈
 
Voi @Riikah olen niin pahoillani… Iso halaus sinulle! Toivottavasti pääset pian uuteen siirtoon!
Täällä kaikki oikein hyvin, sikiö oli tänään 7,5mm ja sydän sykki vahvasti. Toivottavasti antaa osaltaan toivoa kaikille lahjasoluvauvaa toivoville (vaikka enhän minäkään tiedä miten tässä lopulta käy)… Hyvillä mielin ja toiveikkaana joka tapauksessa, päivä kerrallaan.
Ihana kuulla 😍
Toivotaa, että seuraava kierto tulee ajallaan ja uuteen siirtoon pääsee pian. Toiveikkaana myös täällä eteenpäin ja toivoa saa myös muiden onnistumisista 😍
Onko ensimmäinen lahjasolu vai onko ollut useampia siirtoja takana?
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda
Ihana kuulla
Toivotaa, että seuraava kierto tulee ajallaan ja uuteen siirtoon pääsee pian. Toiveikkaana myös täällä eteenpäin ja toivoa saa myös muiden onnistumisista
Onko ensimmäinen lahjasolu vai onko ollut useampia siirtoja takana?
Hengessä mukana! 💖 @Riikah

Mun tausta lyhyesti: Ensimmäinen alkionsiirto tehtiin marraskuussa ja se oli ihan ensimmäinen kokemukseni lapsettomuushoidoista ylipäätään. Mulla on 1 (”luomu”) lapsi edellisestä parisuhteesta, joten en ollut kokenut lapsettomuutta sillä tavoin, kuin esim. pari vuotta nuorempi mieheni, jolla ei ole omia lapsia entuudestaan.
Olin siirtoon mennessäni henkisesti asennoitunut niin, että edessä voi olla pitkäkin tie, ennenkuin tärppää (mulla oli ennen ekaa siirtoa ollut menkat pois melkein 2 vuotta, mutta muuten kaikki oli ”normaalisti”), toisaalta oltiin kumpikin lähdetty hoitoihin sillä asenteella, että kokeillaan ja katotaan miten käy. Jos ei onnistu, ei maailma siihen kaadu, jos onnistuu niin tosi kiva.🙂 Eka siirto tehtiin pari viikkoa progynovan aloituksesta, mutta raskaus ei jostain syystä alkanut. Ei jääty sitä enemmälti miettimään, vaan heti tyhjennysvuodon jälkeen (tasan kuukausi 1. siirrosta) tehtiin uusi siirto, joka näyttää nyt siis tällä hetkellä onnistuneen. 🙂 Ehkä alkio tykkäsi enemmän tyhjennysvuodon jälkeisestä ”tuoreesta” limakalvosta tai jotain…🤷🏼‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Riikah
Hyvä pointti @Silmu75 tuo mitä sanoit limakalvosta ja siihen nähden tuntuu ihan loogiselta, ettei esim. mulla eka siirto onnistunut, vaan vasta toinen (tyhjennysvuodon jälkeen ”tuoreempaan” limakalvoon tehty).

Joko ootte päässeet ultraan @Pompelis ja @Riikah ? Mietin teitä kun kävin tänään ns. virallisessa varhaisultrassa… toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin.
Täällä tuntemukset sekavat. Soitin eilen lääkäriin ja kuulemma koronan takia niin suuri henkilöstövaje ettei ultra-aikoja ole ylimääräisiä eli mun perjantain aikaa ei voi siirtää. Kävin mittaamassa HCG:n ja se oli normaali siihen nähden mitä nyt pitäisi olla (52000). Painostoksesta suostuivat myös mittaamaan progesteronin, joka oli oikein hyvällä tasolla (54).

Edelleen tissit ei ole yhtä kipeät kuin ennen sitä viime keskiviikon pikku vuotoa. Pahoinvointia on hieman. Hoitaja sanoi, että luultavasti HCG ei olisi noin hyvä jos alkio olisi kuukahtanut. Nyt orientoidun, että kaikki on luultavasti kunnossa kuitenkin.
 
Ultra oli perjantaina ja suuren pettymyksen kanssa jouduttii sieltä poistumaan. Ultrassa selvisi, että oli tuulimunaraskaus taas huonoa tuuria matkassa, mutta elämäni ensimmäisen plussan sain ja se on edes positiivista että edes tähän asti päästiin.
Tiedän ainakin, että raskaus mahdollista.
Viikonloppu tätä asiaa sulateltu ja lääkkeellinen tyhjennys tehty. Onneksi toivottavasti pian pääsee uuteen siirtoon. Yksi blasto vielä pakkasessa

Miten sinulla mennyt?
Voi kurjuuksien kurjuus miten ikävää! Kovasti tsemppiä, on tämä kyllä yhtä perseyttä. Toivottavasti ensi kerralla tulee parempi lopputulos teille.
 
Täällä tuntemukset sekavat. Soitin eilen lääkäriin ja kuulemma koronan takia niin suuri henkilöstövaje ettei ultra-aikoja ole ylimääräisiä eli mun perjantain aikaa ei voi siirtää. Kävin mittaamassa HCG:n ja se oli normaali siihen nähden mitä nyt pitäisi olla (52000). Painostoksesta suostuivat myös mittaamaan progesteronin, joka oli oikein hyvällä tasolla (54).

Edelleen tissit ei ole yhtä kipeät kuin ennen sitä viime keskiviikon pikku vuotoa. Pahoinvointia on hieman. Hoitaja sanoi, että luultavasti HCG ei olisi noin hyvä jos alkio olisi kuukahtanut. Nyt orientoidun, että kaikki on luultavasti kunnossa kuitenkin.
Luulen myös että kaikki on ok, hcg ei varmaankaan olis noin korkea, jos raskaus olis mennyt viime viikolla kesken. 🙂 Jännitän täällä sun puolesta perjantaina. 🥰

@Pompelis Jos kiinnostaa, mun progesteroni oli viime viikon mittauksessa alempi kuin sulla (46), joten terolut annos tuplattiin. Nyt mulla lopetetaan tän kuun aikana progynova, seuraava proge-mittaus on nipt-testin yhteydessä 9.2. joten toivottavasti pääsisin eroon pian myös cyclogestista ja terolutista. 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: Pompelis
Luulen myös että kaikki on ok, hcg ei varmaankaan olis noin korkea, jos raskaus olis mennyt viime viikolla kesken. Jännitän täällä sun puolesta perjantaina.

@Pompelis Jos kiinnostaa, mun progesteroni oli viime viikon mittauksessa alempi kuin sulla (46), joten terolut annos tuplattiin. Nyt mulla lopetetaan tän kuun aikana progynova, seuraava proge-mittaus on nipt-testin yhteydessä 9.2. joten toivottavasti pääsisin eroon pian myös cyclogestista ja terolutista.
Jännä kyllä kun tuolla julkisella ne ei mitenkään reagoi progesteroniarvoon eikä tunnusta että sillä olisi mitään merkitystä raskauden etenemisessä... Suostuivat ihmeen kaupalla sen edes mittaamaan kun tarpeeksi anelin :D

Kiva kuulla, että pääset pian eroon lääkkeistä! Mulla jatkuu kaikki viikolle 12 JOS siis sinne asti pääsen.
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda
Meille tuli paha paha mutka matkaan 😢
Eilen tuli soitto hoitajalta, että luovuttaja (ystäväni) täytyy hylätä! Hän ei tietenkään syytä kertonut, mutta ystäväni kertoi, että amh oli liian alhainen 1.1 kun klinikalla sen vaadittais olevan vähintään 1.3. Kuitenkin ultrassa oli todettu hyvä määrä munarakkuloita ja muutenkin kaikki ok.
Kysyin vielä äsken uudelleen, että eikö silti ole mahdollista, jos me silti halutaan yrittää. Ei kuulemma ole Ovumiassa mahdollista!! Muita klinikoita tässä ei nyt lähimain ole 😭
Nyt pitäis sitten miettiä anonyymia luovuttajaa, mutta iskee budjettiongelmakin siinä kohtaa..
 
  • Surullinen
Reactions: Florie ja Pompelis
Meille tuli paha paha mutka matkaan
Eilen tuli soitto hoitajalta, että luovuttaja (ystäväni) täytyy hylätä! Hän ei tietenkään syytä kertonut, mutta ystäväni kertoi, että amh oli liian alhainen 1.1 kun klinikalla sen vaadittais olevan vähintään 1.3. Kuitenkin ultrassa oli todettu hyvä määrä munarakkuloita ja muutenkin kaikki ok.
Kysyin vielä äsken uudelleen, että eikö silti ole mahdollista, jos me silti halutaan yrittää. Ei kuulemma ole Ovumiassa mahdollista!! Muita klinikoita tässä ei nyt lähimain ole
Nyt pitäis sitten miettiä anonyymia luovuttajaa, mutta iskee budjettiongelmakin siinä kohtaa..
Tuntuu että matka näissä hoidoissa on todella mutkainen. Joka kurvin takana voi piileskellä uusi yllätys. Toivottavasti teidän matka on kuitenkin suoraviivaisempi tämän esteen jälkeen ja toivottavasti hinta ei tule oleellisesti suuremmaksi. Tällä palstalla on ollut kehuja myös Viron klinikoista, joissa hoito on edullisempaa mutta kuitenkin laadukasta.
 
Meille tuli paha paha mutka matkaan
Eilen tuli soitto hoitajalta, että luovuttaja (ystäväni) täytyy hylätä! Hän ei tietenkään syytä kertonut, mutta ystäväni kertoi, että amh oli liian alhainen 1.1 kun klinikalla sen vaadittais olevan vähintään 1.3. Kuitenkin ultrassa oli todettu hyvä määrä munarakkuloita ja muutenkin kaikki ok.
Kysyin vielä äsken uudelleen, että eikö silti ole mahdollista, jos me silti halutaan yrittää. Ei kuulemma ole Ovumiassa mahdollista!! Muita klinikoita tässä ei nyt lähimain ole
Nyt pitäis sitten miettiä anonyymia luovuttajaa, mutta iskee budjettiongelmakin siinä kohtaa..
Onko teidän mahdollista olla yhteydessä Dextraan ja kysyä? Mun muistaakseni meidän omalla luovuttajalla oli aikanaan paljon alhaisempi amh ja hoitoa kokeiltiin. Hänen stimulaationsa myös tehtiin muualla, eli klinikalla piti käydä ainoastaan keräyksessä.

Muoks: mitä rahaan tulee, niin mun mielestä omalla luovuttajalla ei ollut merkittävästi halvempaa kuin anonyymillä, mutta toki voi olla klinikkakohtaista.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Meille tuli paha paha mutka matkaan
Eilen tuli soitto hoitajalta, että luovuttaja (ystäväni) täytyy hylätä! Hän ei tietenkään syytä kertonut, mutta ystäväni kertoi, että amh oli liian alhainen 1.1 kun klinikalla sen vaadittais olevan vähintään 1.3. Kuitenkin ultrassa oli todettu hyvä määrä munarakkuloita ja muutenkin kaikki ok.
Kysyin vielä äsken uudelleen, että eikö silti ole mahdollista, jos me silti halutaan yrittää. Ei kuulemma ole Ovumiassa mahdollista!! Muita klinikoita tässä ei nyt lähimain ole
Nyt pitäis sitten miettiä anonyymia luovuttajaa, mutta iskee budjettiongelmakin siinä kohtaa..
Mäkin mietin tuota hintaeroa tuntematon vs. tuttu luovuttaja, eli tiedätkö @Rania-M tarkemmin paljonko se olisi? Toivottavasti teillä ei nyt kaatuisi tähän suunnitelmat, vaan löytyisi joku ratkaisu (jos ei Suomesta, niin sitten muualta). 💖
 
Mäkin mietin tuota hintaeroa tuntematon vs. tuttu luovuttaja, eli tiedätkö @Rania-M tarkemmin paljonko se olisi? Toivottavasti teillä ei nyt kaatuisi tähän suunnitelmat, vaan löytyisi joku ratkaisu (jos ei Suomesta, niin sitten muualta).
Kustannuksia siitäkin tulisi hirvittävästi, jos pitäisi ulkomaille matkustaa ja lisäksi tää perkuleen korona-aika!
Olin yhteyksissä klinikkaan heti eilen ja ilmoitin, että haluamme anonyymin luovuttajan. Hoitaja sanoi, että olikin jo varmuuden vuoksi asettanut meidät jonoon❤
Ensi viikolla meillä on siis lahjasoluneuvonta ja sitten varataan lääkäriaika ja tehdään hoitosuunnitelma/- sopimus.
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda
vierailija
Kustannuksia siitäkin tulisi hirvittävästi, jos pitäisi ulkomaille matkustaa ja lisäksi tää perkuleen korona-aika!
Olin yhteyksissä klinikkaan heti eilen ja ilmoitin, että haluamme anonyymin luovuttajan. Hoitaja sanoi, että olikin jo varmuuden vuoksi asettanut meidät jonoon
Ensi viikolla meillä on siis lahjasoluneuvonta ja sitten varataan lääkäriaika ja tehdään hoitosuunnitelma/- sopimus.
Jännä juttu - me ei päästy Ovumialla jonoon ennenkuin lahjasoluneuvonta oli käyty. Ehkä jono on nyt sitten pitempi kuin viime keväänä.

Mä kävin Virossa päiväseltään ja 30 € maksoi lautta edestakas. Tosi, jos ei asu Helsingissä, niin tulee paljon lisää matkakuluja. Laskin, että muutama tuhat euroa olisi säästynyt per hoitorundi.
 

Yhteistyössä