Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mitä muille piinailijoille kuuluu?

Täällä sujuu arki aika rauhaisasti. Oon puristellut tissejä vaan pari kertaa, toisin kuin viime kerroilla siitä tuli melkein pakkomielle. Tuntuu, että jotain kropassa taas on meneillään verrattuna ns. normitilaan.
Oon ollut ihan siinä uskossa, että menkat pian alkaa, ollut sellaisia menkkajomotuksia mutta muuten ei kyllä juurikaan mitään muita oireita. Tänään, uskomatonta kyllä sain positiivisen raskaustestin, ensimmäisen kerran ikinä. Eilen oli verikokeet ja hoitaja tänään vahvisti, että raskaus tosiaan on alkanut 🥲 vielä ei uskalla liika iloita, kolmen viikon päästä varhaisultra ja toivottavasti kaikki näyttää hyvältä vielä silloin. Viisi vuotta yrittämistä takana ja ekan kerran tähän asti edes päästy 😊

Toivon muille piinailijoille onnea ja toivottavasti tulee positiivisia tuloksia 🥰
 
Oon ollut ihan siinä uskossa, että menkat pian alkaa, ollut sellaisia menkkajomotuksia mutta muuten ei kyllä juurikaan mitään muita oireita. Tänään, uskomatonta kyllä sain positiivisen raskaustestin, ensimmäisen kerran ikinä. Eilen oli verikokeet ja hoitaja tänään vahvisti, että raskaus tosiaan on alkanut 🥲 vielä ei uskalla liika iloita, kolmen viikon päästä varhaisultra ja toivottavasti kaikki näyttää hyvältä vielä silloin. Viisi vuotta yrittämistä takana ja ekan kerran tähän asti edes päästy

Toivon muille piinailijoille onnea ja toivottavasti tulee positiivisia tuloksia
Onnea tästä etapista, hieno uutinen!
 
  • Tykkää
Reactions: Riikah
Oon ollut ihan siinä uskossa, että menkat pian alkaa, ollut sellaisia menkkajomotuksia mutta muuten ei kyllä juurikaan mitään muita oireita. Tänään, uskomatonta kyllä sain positiivisen raskaustestin, ensimmäisen kerran ikinä. Eilen oli verikokeet ja hoitaja tänään vahvisti, että raskaus tosiaan on alkanut 🥲 vielä ei uskalla liika iloita, kolmen viikon päästä varhaisultra ja toivottavasti kaikki näyttää hyvältä vielä silloin. Viisi vuotta yrittämistä takana ja ekan kerran tähän asti edes päästy

Toivon muille piinailijoille onnea ja toivottavasti tulee positiivisia tuloksia
Ihan huippua, onnea hyvistä uutisista!!
 
  • Tykkää
Reactions: Riikah
Mitä muille piinailijoille kuuluu?

Täällä sujuu arki aika rauhaisasti. Oon puristellut tissejä vaan pari kertaa, toisin kuin viime kerroilla siitä tuli melkein pakkomielle. Tuntuu, että jotain kropassa taas on meneillään verrattuna ns. normitilaan.
Tänne kuuluu ihan hyvää kiitos. Aika vauhdikas viikko ollut, joten en ole ehtinyt samalla tavalla ”piinailemaan” kuin viimeksi. 😆 Olo ei juurikaan poikkea normaalista, eli ei vihlontaa, turvotusta tms. selkeitä oireita. Treenit on kulkeneet hyvin, mutta eilen huomasin trampalla hyppiessä, että tissit aristaa ja tänä aamuna herätessä tuntui vähän aikaa ikäänkuin olis menkkakipuja (eli ”pikkukiviä lantionpohjassa”). Tänään taas normi päivä edessä, eli luistimet kassiin ja menoksi. Tsrmppiä&ihanaa viikonloppua kaikille kanssapiinailijoille! 💖
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Mua häiritsee edelleen yksi asia: Siirron suorittanut lääkäri (eri kuin edellisellä kerralla) ei tiennyt mua hoitaneen lääkärin ohjeesta, jonka mukaan gonapeptyl-piikki piti pistää välittömästi siirron jälkeen, vaan oli ensin antamassa toisenlaista ohjetta, eli gonapeptyl seuraavana päivänä (kuten viimeksi). Kun kysyin tästä, sain vastaukseksi ”varmaankin alkion ikä,” mitä en täysin ymmärrä, koska oletan että (myös) siirron tehnyt lääkäri tiesi minkä ikäistä alkiota oli siirtämässä ja käsittääkseni kaikki pakastimeen menneet alkiot olivat saman ikäisiä. Mitä mieltä olette, kannattaako tästä vielä kysellä, vai annanko olla?
Jos vaivaa niin kysele. Varsinkin jos oot yksityisellä ja maksat suuria summia. Ja kyseessä on lopulta sun keho, joten on oikeutettua, että olet kartalla täysin miksi mitäkin on tehty ja missä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Noniin, olin luvannut itelleni, etten testaa ennen virallista testipäivää, mutta en voinut hillitä itseäni ja plussahan sieltä sitten tuli äsken, niin selkeä ettei mitään epäilystä. Jotenkin epäuskoinen olo, luulen että teen vielä pari testiä varmuuden vuoksi. 😂 Just äsken luin kemiallisista raskauksista, joten ehkä parempi olla innostumatta vielä liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, olin luvannut itelleni, etten testaa ennen virallista testipäivää, mutta en voinut hillitä itseäni ja plussahan sieltä sitten tuli äsken, niin selkeä ettei mitään epäilystä. Jotenkin epäuskoinen olo, luulen että teen vielä pari testiä varmuuden vuoksi. Just äsken luin kemiallisista raskauksista, joten ehkä parempi olla innostumatta vielä liikaa.
Jee hienoa ja onneksi olkoon! Oon ymmärtänyt, että kemiallisissa tulee aika hento viiva vahvimmillaan eli jos sun viiva on vahva niin voit varmaan jo huokaista helpotuksesta.

Oon aika varma, että täälläkin on taas tulossa plussa, mutta testaan vasta sit ensi maanantaina kun en tiedä mistä kaivais motivaation näiden väsyttävien lääkkeiden vetämiseen jos testi oliskin nega.
 
Noniin, olin luvannut itelleni, etten testaa ennen virallista testipäivää, mutta en voinut hillitä itseäni ja plussahan sieltä sitten tuli äsken, niin selkeä ettei mitään epäilystä. Jotenkin epäuskoinen olo, luulen että teen vielä pari testiä varmuuden vuoksi. Just äsken luin kemiallisista raskauksista, joten ehkä parempi olla innostumatta vielä liikaa.
Mahtavaa, onnea! 🥰 milloin sulla virallinen testipäivä?
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda
Kiitos kannustuksesta! 💕 Ja miten helpottavaa kuulla tuo @Pompelis toivottavasti vahva plussaviiva olis hyvä merkki. ☺ Luin just keskenmenon riskitekijöistä ja mun kohdalla niitä (diabetes, keliakia, kohdun rakennepoikkeavuudet, ylipaino jne.) ei iän (44v) lisäksi ole, mutta eihän sitä ikinä tiedä… @Riikah Mulla virallinen testipäivä on jouluaatto, mutta tosiaan siirsivät ilmeisesti 6 päivän ikäisen alkion, joka oli saman tien valmis kiinnittymään.🙂
 
Kiitos kannustuksesta! Ja miten helpottavaa kuulla tuo @Pompelis toivottavasti vahva plussaviiva olis hyvä merkki. Luin just keskenmenon riskitekijöistä ja mun kohdalla niitä (diabetes, keliakia, kohdun rakennepoikkeavuudet, ylipaino jne.) ei iän (44v) lisäksi ole, mutta eihän sitä ikinä tiedä… @Riikah Mulla virallinen testipäivä on jouluaatto, mutta tosiaan siirsivät ilmeisesti 6 päivän ikäisen alkion, joka oli saman tien valmis kiinnittymään.
En halua säikytellä, mutta ei mullakaan ole mitään noita lueteltuja riskitekijöitä ja silti oon kokenut kaksi keskenmenoa tän vuoden sisällä. Molemmissa kyseessä A-luokan 5-päiväinen alkio. Mun lääkärin mukaan keskenmenot on valitettavasti yleisiä näissä hoidoissa. Toivotaan, että sulla menee kaikki hyvin kuitenkin ja se on varmaan todennäköisempää kuin että ei menisi!!!

Itse toivon, että olisin tiennyt ennen ekoja siirtoja nämä asiat: keltarauhashormonin tason mittaaminen, rauta-arvo ja se että kilpirauhashormoni voi nousta heti raskauden alussa vaikkei mitään ongelmia olis koskaan ollutkaan ja että sen tulisi olla alle 2,5.
 
En halua säikytellä, mutta ei mullakaan ole mitään noita lueteltuja riskitekijöitä ja silti oon kokenut kaksi keskenmenoa tän vuoden sisällä. Molemmissa kyseessä A-luokan 5-päiväinen alkio. Mun lääkärin mukaan keskenmenot on valitettavasti yleisiä näissä hoidoissa. Toivotaan, että sulla menee kaikki hyvin kuitenkin ja se on varmaan todennäköisempää kuin että ei menisi!!!

Itse toivon, että olisin tiennyt ennen ekoja siirtoja nämä asiat: keltarauhashormonin tason mittaaminen, rauta-arvo ja se että kilpirauhashormoni voi nousta heti raskauden alussa vaikkei mitään ongelmia olis koskaan ollutkaan ja että sen tulisi olla alle 2,5.
Sain lääkäriltäkin ohjeen odotella rauhassa testipäivää ja tehdä testi vielä uudelleen silloin, eli täytyy yrittää pitää intoilu aisoissa jouluaattoon asti. 😂

@Pompelis Jep, mulla ei ollut hajuakaan noiden tärkeydestä ekaan siirtoon mennessäni, vaikka ferritiinin ja kilpirauhasarvot tiesinkin ja ne oli molemmat kunnossa. Progesteroni mulla mitattiin juuri ennen tätä tokaa siirtoa ja se oli silloin 34 eli just ja just yli rajan (30), minkä seurauksena lääkitystä nostettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Sain lääkäriltäkin ohjeen odotella rauhassa testipäivää ja tehdä testi vielä uudelleen silloin, eli täytyy yrittää pitää intoilu aisoissa jouluaattoon asti.

@Pompelis Jep, mulla ei ollut hajuakaan noiden tärkeydestä ekaan siirtoon mennessäni, vaikka ferritiinin ja kilpirauhasarvot tiesinkin ja ne oli molemmat kunnossa. Progesteroni mulla mitattiin juuri ennen tätä tokaa siirtoa ja se oli silloin 34 eli just ja just yli rajan (30), minkä seurauksena lääkitystä nostettiin.
Mikä sun progesteroni-annostus on? En oo nyt tässä siirrossa sitä mittauttanut, mutta viimeksi mulla oli se korkeimmillaan 29. Nyt otan 3 kpl lugea ja 3 kpl terolutia päivässä. Toivottavasti se riittää. HUSilla ei mitata tota arvoa, mutta mahdollisesti ne suostuu mittaamaan sen jos raskaus alkaa. Jos ei mittaa niin käyn sitten itse taas tsekkaamassa.
 
Mikä sun progesteroni-annostus on? En oo nyt tässä siirrossa sitä mittauttanut, mutta viimeksi mulla oli se korkeimmillaan 29. Nyt otan 3 kpl lugea ja 3 kpl terolutia päivässä. Toivottavasti se riittää. HUSilla ei mitata tota arvoa, mutta mahdollisesti ne suostuu mittaamaan sen jos raskaus alkaa. Jos ei mittaa niin käyn sitten itse taas tsekkaamassa.
Annostus on nyt 2 kpl cyclogest ja 2 kpl terolut per päivä. Tuo terolut siis otettiin mukaan siirtopäivästä lukien ”varmuuden vuoksi.” Siirtopäivänä (pelkällä cyclogestilla) arvo oli 34, eli olettaisin sen olevan nyt vähän enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Updatea (virallinen testipäivä - 3vrk): Testailin eilen yo:n apteekin omilla raskaustesteillä ja niihin tuli selkeät kaksi viivaa, tänään clearblue digitalilla tulos ”raskaana 2-3.” Miten voi olla, kun siirrosta vasta 8 päivää?? Todella toivon, ettei olisi mitään kaksosia tulossa (miehen suvussa on)..
Hienoa 😍 miten sinulla mennyt, onko ollut paljon oireita?
Täällä olisi reilu kaksi viikkoa varhaisultraan. Nyt se aika vasta tuntuukin menevän hitaasti 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Updatea (virallinen testipäivä - 3vrk): Testailin eilen yo:n apteekin omilla raskaustesteillä ja niihin tuli selkeät kaksi viivaa, tänään clearblue digitalilla tulos ”raskaana 2-3.” Miten voi olla, kun siirrosta vasta 8 päivää?? Todella toivon, ettei olisi mitään kaksosia tulossa (miehen suvussa on)..
Noi testit kai mittaa raskauden oletettujen kuukautisten ajankohdasta, mikä tekee viikot aina enemmäksi kuin ne "oikeasti" on. Eli _välttämättä_ ei ole kaksosia kyydissä. :D Mutta onnea plussasta, ihan huippua!!❤
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
vierailija
Updatea (virallinen testipäivä - 3vrk): Testailin eilen yo:n apteekin omilla raskaustesteillä ja niihin tuli selkeät kaksi viivaa, tänään clearblue digitalilla tulos ”raskaana 2-3.” Miten voi olla, kun siirrosta vasta 8 päivää?? Todella toivon, ettei olisi mitään kaksosia tulossa (miehen suvussa on)..
Jos sulla siirrettiin 5-6 päiväinen alkio, näyttä testi siis ihan oikein. 8+6= 14vrk. Eli hedelmöityksestä on 2-3viikkoa.

Onnea.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Hienoa miten sinulla mennyt, onko ollut paljon oireita?
Täällä olisi reilu kaksi viikkoa varhaisultraan. Nyt se aika vasta tuntuukin menevän hitaasti
Kiitos hyvin! 😍 Oireita ei ole juurikaan ollut, ehkä lievästi herkistynyt hajuaisti
Hienoa 😍 miten sinulla mennyt, onko ollut paljon oireita?
Täällä olisi reilu kaksi viikkoa varhaisultraan. Nyt se aika vasta tuntuukin menevän hitaasti
Hyvin on mennyt, kiitos. 😍 Oireita ei juurikaan ole ollut, lukuunottamatta satunnaisia vihlaisuja alavatsassa aina silloin tällöin, ikäänkuin joku haluaisi muistutella olemassaolostaan, etten vahingossakaan unohda…😆 Oireettomuus ei sinänsä huoleta, koska myös mun esikoisen raskaus oli täysin oireeton. Klinikan mukaan clearbluen tulos (tänään sama kuin eilen eli ”raskaana 2-3”) menee täysin yksiin siirtopäivän ja alkion iän kanssa. Päätin silti mennä varmuuden vuoksi maanantaina vielä verikokeeseen. Seuraava askel on varmaan sitten varhaisultra. 🥶 Jaksamista varhaisultran odotteluun sulle @Riikah 💕😘
 
  • Tykkää
Reactions: Riikah
Miten kanssapiinailijoiden joululomat on sujuneet? Hyvin toivottavasti! 💕 Täällä oli tosiaan virallisenkin testipäivän tulos plussa ja äsken varasin ajan verikokeeseen. Mitään erityisiä oireita ei ole tissien aristuksen lisäksi havaittavissa, toivon mukaan se ei ole huono merkki…
 
  • Rakkaus
Reactions: MARIAL43
Miten kanssapiinailijoiden joululomat on sujuneet? Hyvin toivottavasti! Täällä oli tosiaan virallisenkin testipäivän tulos plussa ja äsken varasin ajan verikokeeseen. Mitään erityisiä oireita ei ole tissien aristuksen lisäksi havaittavissa, toivon mukaan se ei ole huono merkki…
Täällä tänään tuli kirkasta veristä vuotoa, ei onneksi paljoa ja ainakin hetkeksi näyttää loppuneen.. mutta epätoivo kyllä iski ja piinata saa toden teolla, että näinkö lyhyeksi tämä onni sitten jäi.
Huomenna varmaan täytyy soitella jos ultraan voisi jo hiukan aikaisemmin päästä. En tiedä miten tässä malttaa ensi viikon perjantaihin😩

Luulisin, että oireettomuus ei varmastikaan kerro että huono merkki olisi. Vaikka niitä oireita jollain tavalla toivoo, myös sitä huonoa oloakin niin toisi jonkilaista varmuutta 😊
 
Täällä tänään tuli kirkasta veristä vuotoa, ei onneksi paljoa ja ainakin hetkeksi näyttää loppuneen.. mutta epätoivo kyllä iski ja piinata saa toden teolla, että näinkö lyhyeksi tämä onni sitten jäi.
Huomenna varmaan täytyy soitella jos ultraan voisi jo hiukan aikaisemmin päästä. En tiedä miten tässä malttaa ensi viikon perjantaihin

Luulisin, että oireettomuus ei varmastikaan kerro että huono merkki olisi. Vaikka niitä oireita jollain tavalla toivoo, myös sitä huonoa oloakin niin toisi jonkilaista varmuutta
Ounou, toivottavasti ei olis mitään vakavaa! Oletko soittanut jo jonnekin ja kysynyt asiasta? Sen olen kuullut/lukenut, että tiputteluvuoto alussa ei välttämättä olisi mitään hälyttävää. @Riikah 💖
 

Yhteistyössä