Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Miten kanssapiinailijoiden joululomat on sujuneet? Hyvin toivottavasti! Täällä oli tosiaan virallisenkin testipäivän tulos plussa ja äsken varasin ajan verikokeeseen. Mitään erityisiä oireita ei ole tissien aristuksen lisäksi havaittavissa, toivon mukaan se ei ole huono merkki…
Mulla tuli myös positiivinen tulos testistä aamulla ja hcg on 1400. Olo on tietysti helpottunut, vaikka olin kyllä taas 90 % varma, että plussa tulossa. En vielä pysty iloitsemaan täysin rinnoin kun ne kaksi keskenmenoa tapahtuneet 5vk5pv kohdalla. Käyn vielä mittaamassa huomenna raudan, kilpirauhashormonin ja yleisen verenkuvan.

Oireita on lievä etova olo, arat rinnat, alavatsan kohdalla painetta ja nääntynyt olo. EDIT: nyt siis 4vk 5pv etappi :) öö vai oliko se 4 vk 4 pv....
 
Täällä tänään tuli kirkasta veristä vuotoa, ei onneksi paljoa ja ainakin hetkeksi näyttää loppuneen.. mutta epätoivo kyllä iski ja piinata saa toden teolla, että näinkö lyhyeksi tämä onni sitten jäi.
Huomenna varmaan täytyy soitella jos ultraan voisi jo hiukan aikaisemmin päästä. En tiedä miten tässä malttaa ensi viikon perjantaihin

Luulisin, että oireettomuus ei varmastikaan kerro että huono merkki olisi. Vaikka niitä oireita jollain tavalla toivoo, myös sitä huonoa oloakin niin toisi jonkilaista varmuutta
Voi kurjuus, tiputteluvuoto on todella yleistä näiden hoitojen kohdalla eikä välttämättä tarkoita, että joku olis vialla. Redditissä varmaan puolella kirjoittajista tulee vuotoa joko kohdun kaulan ärsytyksestä tai hematoomasta, joka vuotaa.
 
Ounou, toivottavasti ei olis mitään vakavaa! Oletko soittanut jo jonnekin ja kysynyt asiasta? Sen olen kuullut/lukenut, että tiputteluvuoto alussa ei välttämättä olisi mitään hälyttävää. @Riikah
Vielä en ole soitannut mutta huomenna aion. Onneksi toistaiseksi vuoto lakannut ja toivottavasti pysyy pois. Toivotaan että tämä yleistä vuotoa ja toivoa ei vielä menetetty ❣
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda
Voi kurjuus, tiputteluvuoto on todella yleistä näiden hoitojen kohdalla eikä välttämättä tarkoita, että joku olis vialla. Redditissä varmaan puolella kirjoittajista tulee vuotoa joko kohdun kaulan ärsytyksestä tai hematoomasta, joka vuotaa.
Olen myös lueskellut että vuodot olisivat melko yleisiä ja luo toivoa omaan tilanteeseen. Vaikka aina sitä varautuu pahimpaan. Täytyy toivoa että jokin ylimööräinen vuoto täälläkin 🙏
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda
Mulla tuli myös positiivinen tulos testistä aamulla ja hcg on 1400. Olo on tietysti helpottunut, vaikka olin kyllä taas 90 % varma, että plussa tulossa. En vielä pysty iloitsemaan täysin rinnoin kun ne kaksi keskenmenoa tapahtuneet 5vk5pv kohdalla. Käyn vielä mittaamassa huomenna raudan, kilpirauhashormonin ja yleisen verenkuvan.

Oireita on lievä etova olo, arat rinnat, alavatsan kohdalla painetta ja nääntynyt olo. EDIT: nyt siis 4vk 5pv etappi öö vai oliko se 4 vk 4 pv....
Hienoa ja onnittelut! 💕 @Pompelis
Kävitkö verikokeessa vai mistä tiedät hcg:n? 🙂

Esikoisen kohdalla uskalsin iloita vasta rakenneultran jälkeen, vaikka mitään erityistä syytä huoleen ei sinänsä ollut. Tällä kertaa aion iloita täysillä tästä olotilasta, niin kauan kuin sitä kestää. Kävi miten kävi, ainakin mulla oli tämä etukäteisilo. 🙂
 
Hienoa ja onnittelut! @Pompelis
Kävitkö verikokeessa vai mistä tiedät hcg:n?

Esikoisen kohdalla uskalsin iloita vasta rakenneultran jälkeen, vaikka mitään erityistä syytä huoleen ei sinänsä ollut. Tällä kertaa aion iloita täysillä tästä olotilasta, niin kauan kuin sitä kestää. Kävi miten kävi, ainakin mulla oli tämä etukäteisilo.
:D OIkea asenne! Joo kävin verikokeessa, ei kai sitä muuten saisi mistään selville :D
 
Vielä en ole soitannut mutta huomenna aion. Onneksi toistaiseksi vuoto lakannut ja toivottavasti pysyy pois. Toivotaan että tämä yleistä vuotoa ja toivoa ei vielä menetetty
Mulla on vuodellut kirkasta verta (vähemmän kuin menkoissa) useamman kerran pitkin raskautta. Verenpurkauma eli hematooma oli syynä. Paniikkihan siitä aina tuli ja ajatus että se oli sitten siinä. Ultrassa on ravattu ja joka kerta sikiöllä on ollut kaikki hyvin. On ollut pakko aina päästä ultraan tarkistuttamaan tilanne, vaikka kallistahan se yksityisellä käyminen on.
Marraskuun Nt-ultrassa hematooma oli hävinnyt. Pari kuukautta meni ilman vuotoja kunnes aaton aattona vuoto taas alkoi. Pääsin yksityiselle gynelle ja onneksi taas säikähdyksellä selvittiin. Toisilla ilmeisesti pieniä verenpurkaumia syntyy helpommin.
Tänään ultrassa vauva jumppaili pirteänänä. Nyt rv 17+4.
Kyllä se veren näkeminen aina säikäyttää, mutta silti kaikki voi olla hyvin!
Tsemppiä kovasti <3
 
Mulla on vuodellut kirkasta verta (vähemmän kuin menkoissa) useamman kerran pitkin raskautta. Verenpurkauma eli hematooma oli syynä. Paniikkihan siitä aina tuli ja ajatus että se oli sitten siinä. Ultrassa on ravattu ja joka kerta sikiöllä on ollut kaikki hyvin. On ollut pakko aina päästä ultraan tarkistuttamaan tilanne, vaikka kallistahan se yksityisellä käyminen on.
Marraskuun Nt-ultrassa hematooma oli hävinnyt. Pari kuukautta meni ilman vuotoja kunnes aaton aattona vuoto taas alkoi. Pääsin yksityiselle gynelle ja onneksi taas säikähdyksellä selvittiin. Toisilla ilmeisesti pieniä verenpurkaumia syntyy helpommin.
Tänään ultrassa vauva jumppaili pirteänänä. Nyt rv 17+4.
Kyllä se veren näkeminen aina säikäyttää, mutta silti kaikki voi olla hyvin!
Tsemppiä kovasti <3
Kiva kuulla, että siellä on kaikki mennyt hyvin vuodoista huolimatta 🥰
Kyllä sitä ensimmäisenä pieni paniikki iskee, että tässäkä tämä nyt oli. Mutta kun kuulee näitä kokemuksia, niin saa kyllä hiukan mielenrauhaa ja toivoa itsellekin.
Onneksi ei enää ole vuotanut, ainakaan toistaiseksi ja positiivisemmalla mielellä uskaltaa taas olla😊
Tsemppiä sinullekin odotukseen 💕
 
Kiva kuulla, että siellä on kaikki mennyt hyvin vuodoista huolimatta
Kyllä sitä ensimmäisenä pieni paniikki iskee, että tässäkä tämä nyt oli. Mutta kun kuulee näitä kokemuksia, niin saa kyllä hiukan mielenrauhaa ja toivoa itsellekin.
Onneksi ei enää ole vuotanut, ainakaan toistaiseksi ja positiivisemmalla mielellä uskaltaa taas olla
Tsemppiä sinullekin odotukseen
Hyvä että vuoto on loppunut! Kyllä tämä kaikki epätietoisuus vaatii rautaisia hermoja. Tsemppiä ultran odotukseen <3
 
  • Tykkää
Reactions: Riikah
Kiva kuulla, että siellä on kaikki mennyt hyvin vuodoista huolimatta
Kyllä sitä ensimmäisenä pieni paniikki iskee, että tässäkä tämä nyt oli. Mutta kun kuulee näitä kokemuksia, niin saa kyllä hiukan mielenrauhaa ja toivoa itsellekin.
Onneksi ei enää ole vuotanut, ainakaan toistaiseksi ja positiivisemmalla mielellä uskaltaa taas olla
Tsemppiä sinullekin odotukseen
Hyvä että vuoto on lakannut💕 @Riikah Milloin sulla olikaan nyt ultra? Juuri äsken varasin ajan siihen, hcg tulokset tuli ja lukema oli hurja 5300 (siirrosta nyt 15 päivää), mutta kuulemma ei syytä huoleen, on kuulemma tässä vaiheessa (rv 5) vielä ihan normaalihaarukan puitteissa. 😂
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Meidän Joululahjamme on saapunut - paino sanalla lahja. Hän tuli luoksemme jouluaattona rv 39+5 hirveän synnytysdraaman ja minulle sattuneiden synnytyskomplikaatioiden keskellä, täysin terveenä, täydellisenä ja piittaamatta mitään hälinästä.

Haluan mainita yhden kokemani asian, joka ainakin minulla on ollut lahjasoluhoitojen keskellä suuressa pohdinnassa: 1. tuntuuko hän omalta? Miltä hän näyttää.

Vastaus: 1. tuntuu, miltä muulta muka? 2. Komean isänsä ja minun kauniilta tyttäreltä.

Meidän matkamme tähän oli pitkä ja täyttä helvettiä, mutta nyt olemme perillä. Täällä on onni ja rakkaus.

Onnea ja myötätuulta matkaan kaikille ja varsinkin tuoreesta plussasta mm. @Pompelis

Pysytään yhteydessö ja @Florie viestitellään 😍
 
Moi! Meidän Joululahjamme on saapunut - paino sanalla lahja. Hän tuli luoksemme jouluaattona rv 39+5 hirveän synnytysdraaman ja minulle sattuneiden synnytyskomplikaatioiden keskellä, täysin terveenä, täydellisenä ja piittaamatta mitään hälinästä.

Haluan mainita yhden kokemani asian, joka ainakin minulla on ollut lahjasoluhoitojen keskellä suuressa pohdinnassa: 1. tuntuuko hän omalta? Miltä hän näyttää.

Vastaus: 1. tuntuu, miltä muulta muka? 2. Komean isänsä ja minun kauniilta tyttäreltä.

Meidän matkamme tähän oli pitkä ja täyttä helvettiä, mutta nyt olemme perillä. Täällä on onni ja rakkaus.

Onnea ja myötätuulta matkaan kaikille ja varsinkin tuoreesta plussasta mm. @Pompelis

Pysytään yhteydessö ja @Florie viestitellään
<3 Lämpimät onnittelut ja ihana kuulla, että vauvanne on saapunut ja on terve!!! Mietinkin juuri, että oot varmasti jo käynyt synnyttämässä. Ja kiitos myös kun jaoit vastaukset omiin mietteisiisi vauvasta. Ne on itseäkin tietysti mietityttänyt, vaikka lahjoittaja onkin tuttu.
 
Moi! Meidän Joululahjamme on saapunut - paino sanalla lahja. Hän tuli luoksemme jouluaattona rv 39+5 hirveän synnytysdraaman ja minulle sattuneiden synnytyskomplikaatioiden keskellä, täysin terveenä, täydellisenä ja piittaamatta mitään hälinästä.

Haluan mainita yhden kokemani asian, joka ainakin minulla on ollut lahjasoluhoitojen keskellä suuressa pohdinnassa: 1. tuntuuko hän omalta? Miltä hän näyttää.

Vastaus: 1. tuntuu, miltä muulta muka? 2. Komean isänsä ja minun kauniilta tyttäreltä.

Meidän matkamme tähän oli pitkä ja täyttä helvettiä, mutta nyt olemme perillä. Täällä on onni ja rakkaus.

Onnea ja myötätuulta matkaan kaikille ja varsinkin tuoreesta plussasta mm. @Pompelis

Pysytään yhteydessö ja @Florie viestitellään
Ihanaa, paljon paljon onnea!! ❤ ❤ Ja kiitos myös mietteiden jakamisesta. Olin kanssa pohtinut että joko teidän vauva on täällä ja jännittänyt vähän sun puolesta. Ja juu, näin teemme!:giggle:
 
Mulla tuli myös positiivinen tulos testistä aamulla ja hcg on 1400. Olo on tietysti helpottunut, vaikka olin kyllä taas 90 % varma, että plussa tulossa. En vielä pysty iloitsemaan täysin rinnoin kun ne kaksi keskenmenoa tapahtuneet 5vk5pv kohdalla. Käyn vielä mittaamassa huomenna raudan, kilpirauhashormonin ja yleisen verenkuvan.

Oireita on lievä etova olo, arat rinnat, alavatsan kohdalla painetta ja nääntynyt olo. EDIT: nyt siis 4vk 5pv etappi öö vai oliko se 4 vk 4 pv....
Onnea hyvistä uutisista!! Kaikki peukut ja varpaat on täällä nyt pystyssä että kaikki menisi hyvin. Ja tsemppiä nääntymyksen kanssa! ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: Pompelis
Mielenkiintoinen kysymys tämä ”tuntuuko lapsi omalta.” Mm. tästä keskusteltiin lahjasoluneuvonnassa ja on sitä tullut pohdittua muulloinkin (mm. Jari Sinkkosen Psykopatian monet kasvot- jälkeen 😄). Itselläni on siis yksi biologinen lapsi, joka oli kaikkea muuta kuin suunniteltu, mutta sitäkin rakkaampi. Niin rakas, että mietin jo ennen lahjasoluhoitoihin hakeutumista, pystyisinkö ikinä rakastamaan (mahdollista) toista lasta, tai ylipäätään ketään/mitään, yhtä paljon ja ehdoitta, kuin häntä. En ole hetkeäkään epäillyt sitä, etteikö ”lahjasolulapsi” tuntuisi minusta itsestäni 100% omalta, mutta olen miettinyt sitä, miten (mahdollinen tuleva) lahjasolulapseni omasta puolestaan asian tulee kokemaan. Toisaalta tiedän omakohtaisesti (muiden kuin biologisten vanhempieni kasvattamana), ettei vanhemmuus todellakaan ole pelkkää biologiaa, eikä rakkaus lasta kohtaan synny yhteisestä geeniperimästä. Oma lapsuuteni ja nuoruuteni olivat onnellista aikaa, joten olen toiveikas. Näiden pohdintojen myötä olen siis tullut täysin vakuuttuneeksi siitä (Poikani Kevin-disclaimer 😄), että jos tämä lahja meille suodaan, tulen rakastamaan häntä täydestä sydämestäni ja hän tulee tuntumaan joka tavalla ja aina omaltani. 💖
 
Viimeksi muokattu:
Lämpimät onnittelut sinulle @kuumoduli lapsen syntymän johdosta ja kiitos kun jaoit ajatuksesi! ❤
On se ihmeellistä (ja ihanaa), miten pian traumaattinenkin synnytys unohtuu, kun palkinnon saa syliinsä. Nimimerkillä hätäsektio oli taivaan lahja (mutta seuraava suunniteltuna kiitos). 😍
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä että vuoto on lakannut @Riikah Milloin sulla olikaan nyt ultra? Juuri äsken varasin ajan siihen, hcg tulokset tuli ja lukema oli hurja 5300 (siirrosta nyt 15 päivää), mutta kuulemma ei syytä huoleen, on kuulemma tässä vaiheessa (rv 5) vielä ihan normaalihaarukan puitteissa.
Ensi viikon perjantaina olisi ultra. Enää viikko kunnes selviää onhan kaikki varmasti ok 😅
Vau, mikä lukema! Milloin sulla ensimmäinen ultra? 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
vierailija
Löysin tämän ryhmän pohtiessani, josko meillä olisi vielä mahdollisuuksia pikkuiseen. Olen 44 v. ja mieheni on samanikäinen. Meillä on 9-vuotias lapsi (icsi:llä alkuunsaatu). Takana vuosien varrella on lukematon määrä siirtoja omilla alkioilla ja neljä keskeytynyttä keskenmenoa. Syytä keskenmenoihin ei ole koskaan selvitetty. Olemme jo kertaalleen lyöneet hanskat tiskiin pikkukakkosen saamiseksi, mutta toive saada toinen lapsi on niin suuri, että nyt mietimmekin, josko vielä kerran…
Ikää on jo kertynyt ja keskenmenot huomioiden mietimmekin nyt vahvasti lahjasoluvaihtoehtoa. Hoidoissa olemme olleet aina Ovumiassa.
Nettiä selaamalla kaikkien firmojen hinnastoa lahjasoluhoidoista ei ole nähtävillä. Toki mielellämme Ovumiaankin menemme, mutta onko muissa firmoissa lahjasoluhoidot halvempia kuin siellä? Ja mitä lahjasoluhoito ylipäänsä teillä on tullut maksamaan? Onko jollain kokemusta Novita Vita Tallinnasta? Kuinkahan sujuvasti siellä kävisi?
Ajatukset pyörivät päässä ”eipäs-juupas”-meiningillä. Pitäisi olla onnellinen tästä yhdestäkin vauhtiviikarista, mutta minkä sitä tunteilleen ja toiveilleen voi..
 
Löysin tämän ryhmän pohtiessani, josko meillä olisi vielä mahdollisuuksia pikkuiseen. Olen 44 v. ja mieheni on samanikäinen. Meillä on 9-vuotias lapsi (icsi:llä alkuunsaatu). Takana vuosien varrella on lukematon määrä siirtoja omilla alkioilla ja neljä keskeytynyttä keskenmenoa. Syytä keskenmenoihin ei ole koskaan selvitetty. Olemme jo kertaalleen lyöneet hanskat tiskiin pikkukakkosen saamiseksi, mutta toive saada toinen lapsi on niin suuri, että nyt mietimmekin, josko vielä kerran…
Ikää on jo kertynyt ja keskenmenot huomioiden mietimmekin nyt vahvasti lahjasoluvaihtoehtoa. Hoidoissa olemme olleet aina Ovumiassa.
Nettiä selaamalla kaikkien firmojen hinnastoa lahjasoluhoidoista ei ole nähtävillä. Toki mielellämme Ovumiaankin menemme, mutta onko muissa firmoissa lahjasoluhoidot halvempia kuin siellä? Ja mitä lahjasoluhoito ylipäänsä teillä on tullut maksamaan? Onko jollain kokemusta Novita Vita Tallinnasta? Kuinkahan sujuvasti siellä kävisi?
Ajatukset pyörivät päässä ”eipäs-juupas”-meiningillä. Pitäisi olla onnellinen tästä yhdestäkin vauhtiviikarista, mutta minkä sitä tunteilleen ja toiveilleen voi..
Ainakin suomalaisten klinikoiden (Mehiläinen, Dextra ym.) sivustoilla on mielestäni selkeät hinnastot, mutta mitään vertailua en ole niistä tehnyt. 🙂 Mulla on omakohtaista kokemusta vain yhdestä klinikasta, jossa hoidot alkoi viime syksynä, raskaaksi tulin toisesta alkionsiirrosta (ja sen jatkumista nyt jännitetään). Tähänasti kertyneet kustannukset on käsittääkseni edelleen nelinumeroinen summa. Vaikea tietysti pelkän hinnaston perusteella arvioida kokonaiskustannusta. Sinänsä voisi kai ajatella, että mitä nopeammin hoito onnistuu, sitä vähemmän kuluja tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Updatea kanssapiinailijoille: Huolestuin viikonloppuna siitä, kun olo oli niin oireeton (pingotuskin kadonnut) ja ”normaali” että menin hätähousuna ultraan jo nyt. Onneksi menin, koska siellä näkyi vauhdikkaasti liikkuva (viikkoja 5+5 täysin vastaava) 2,5mm kokoinen sikiö ja selkeät sydämenlyönnit. ❤ Kaikki hyvin siis ja tosiaan te jotka stressaatte oireiden puuttumisesta tai lakkaamisesta: Ei kannata. 🙂
 
Viimeksi muokattu:
Updatea kanssapiinailijoille: Huolestuin viikonloppuna siitä, kun olo oli niin oireeton (pingotuskin kadonnut) ja ”normaali” että menin hätähousuna ultraan jo nyt. Onneksi menin, koska siellä näkyi vauhdikkaasti liikkuva (viikkoja 5+5 täysin vastaava) 2,5mm kokoinen sikiö ja selkeät sydämenlyönnit. Kaikki hyvin siis ja tosiaan te jotka stressaatte oireiden puuttumisesta tai lakkaamisesta: Ei kannata.
Ihanaa kuulla!!!

Mä oon muuttunut hermoraunioksi kun eilen illalla vessapaperiin jäi aavistus vaaleanpunaista. Ja nyt kuulostelen oireita ja niiden puutteita. Onko ne tissit nyt kipeenä vai ei ja onko vähän etova olo vai ei... Aamulla oli myös todella pieni aavistus vaaleanpunaista. Ei oo mitään vatsakipuja ja eilen kun laitoin iltalääkkeen (ennen kun se vaaleanpunainen ilmestyi) tunsin miten kynsi raapaisi emättimen seinämää hieman ja oikein mietin että auts, toivottavasti toi ei aiheuta mitään. Haluaisin niin paljon, että nää hoidot voisi jo loppua. Ajatus siitä että joutuisi vielä käymään kahden alkion siirron läpi on tuskallinen.

@Adelieamanda Olipa helpottavaa omaltakin kannalta kuulla ettei sulla ole ollut vahvoja oireita ja silti kaikki kunnossa.
 
Ihanaa kuulla!!!

Mä oon muuttunut hermoraunioksi kun eilen illalla vessapaperiin jäi aavistus vaaleanpunaista. Ja nyt kuulostelen oireita ja niiden puutteita. Onko ne tissit nyt kipeenä vai ei ja onko vähän etova olo vai ei... Aamulla oli myös todella pieni aavistus vaaleanpunaista. Ei oo mitään vatsakipuja ja eilen kun laitoin iltalääkkeen (ennen kun se vaaleanpunainen ilmestyi) tunsin miten kynsi raapaisi emättimen seinämää hieman ja oikein mietin että auts, toivottavasti toi ei aiheuta mitään. Haluaisin niin paljon, että nää hoidot voisi jo loppua. Ajatus siitä että joutuisi vielä käymään kahden alkion siirron läpi on tuskallinen.

@Adelieamanda Olipa helpottavaa omaltakin kannalta kuulla ettei sulla ole ollut vahvoja oireita ja silti kaikki kunnossa.
Mä niiiin toivon sydämestäni, että säkin saisit pian hyviä uutisia! 🥰 @Pompelis
Vuodosta: Mulla myös oli viikonloppuna rusehtavaa tiputtelua, yhtenä päivänä ihan kunnolla, mutta en huolestunut siitä, koska muistin että esikoisen kohdalla oli myös alkuvaiheessa (vaaleanpunaista) tiputtelua. Mulla ei tosiaan ultrassa näkynyt mitään merkkejä mistään verenvuodoista tai muusta poikkeavasta, eli rusehtava tiputtelu oli harmitonta (niinkuin ajattelinkin).
 
  • Rakkaus
Reactions: Pompelis
Mä niiiin toivon sydämestäni, että säkin saisit pian hyviä uutisia! @Pompelis
Vuodosta: Mulla myös oli viikonloppuna rusehtavaa tiputtelua, yhtenä päivänä ihan kunnolla, mutta en huolestunut siitä, koska muistin että esikoisen kohdalla oli myös alkuvaiheessa (vaaleanpunaista) tiputtelua. Mulla ei tosiaan ultrassa näkynyt mitään merkkejä mistään verenvuodoista tai muusta poikkeavasta, eli rusehtava tiputtelu oli harmitonta (niinkuin ajattelinkin).
Mulla toinen keskenmeno alkoi niin että pari päivää ennen tuli hentoa vaaleanpunaista jälkeä paperiin. Ehkä kyllä vähän vahvempaa kuin nyt. Mutta eihän tässä mitään voi tehdä muuta kun ottaa lääkkeitä ja yrittää keksiä jotain ajan kulumiseksi.
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda

Yhteistyössä