Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Heipä hei!
Uutena liityn seuraanne, kauan seurannut taivaltanne.
Meillä takana useita siirtoja, niin omilla kuin luovutetuilla munasoluilla. Tuloksena 2 keskenmenoa sekä muutama kemiallinen (testissä himmeä haamu muutaman päivän).
Viimeinen alkio siirrettiin viime viikon to ja heikkoa plussaa testit näyttänyt useamman päivän.
Tänään dpo 14, pitäisikö testiviivan olla yhtä vahva kuin kontrolliviivan? Oireita ei juurikaan ole, kemiallinenko tästäkin tulee..
Tervetuloa kirjoittelemaan ja toivottavasti pääset pian pois tästä ryhmästä :D Ootko menossa mittaamaan HCG:n? Sen tuplaantumisesta saa osviittaa miten raskaus etenee. Oon ymmärtänyt, että vaikka arvo olisi alhainen (ja testiviivat hailakoita) niin jos HCG tuplaantuu tietyn väliajoin niin kaikki etenee hyvin.
 
@Santtu76 tervetuloa mukaan! Ei minullakaan testiviiva vielä dpo18:kaan ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Verikoetulos kuulemma kuitenkin ihan hyvä.

Minulla taustalla luomu-kkm, 3 tuloksetonta IVF/ICSI -kierrosta, lahjasoluilla yksi kkm ja nyt 5+1 vikalla lahjasolualkiolla.

Alkuraskaus on sietämätöntä piinaa. En tajua miten monta kertaa yhden päivän aikana ehdin kerrata mielessäni millä viikolla mennään ja aina se vaan on sama

@Florie toivottavasti pääset pian mukaan
Ja koetan itse tarrautua kaikin keinoin pysymään kyydissä.
Ajan hidastuminen raskauden ekoilla viikoilla on uskomaton ilmiö!
 
Tervetuloa kirjoittelemaan ja toivottavasti pääset pian pois tästä ryhmästä Ootko menossa mittaamaan HCG:n? Sen tuplaantumisesta saa osviittaa miten raskaus etenee. Oon ymmärtänyt, että vaikka arvo olisi alhainen (ja testiviivat hailakoita) niin jos HCG tuplaantuu tietyn väliajoin niin kaikki etenee hyvin.
Ajattelin toistaiseksi testiliuskoilla seurata, luulisi jotakin selvyyttä tulevan seur viikon aikana. Ja jos ei niin olen sitten hoitopaikkaan yhteydessä.
Mutta nyt päätin että seur testin teen vasta maanantaina, katotaan pysyykö näpit testeistä irti
 
  • Rakkaus
Reactions: MARIAL43
Heipä hei!
Uutena liityn seuraanne, kauan seurannut taivaltanne.
Meillä takana useita siirtoja, niin omilla kuin luovutetuilla munasoluilla. Tuloksena 2 keskenmenoa sekä muutama kemiallinen (testissä himmeä haamu muutaman päivän).
Viimeinen alkio siirrettiin viime viikon to ja heikkoa plussaa testit näyttänyt useamman päivän.
Tänään dpo 14, pitäisikö testiviivan olla yhtä vahva kuin kontrolliviivan? Oireita ei juurikaan ole, kemiallinenko tästäkin tulee..
Tervetuloa jännittämään :)
Koska virallinen testipäivä on?
En osaa sanoa pitääkö olla ihan yhtä vahva kuin testiviiva. Omasta kokemuksesta voin sanoa että heikot viivat vahvistuivat joka päivä ja testipäivänä kumpikin viiva oli yhtä vahva.
Oireita ei tuossa vaiheessa tarvitsekaan olla, mitä nyt saattaa olla tukilääkkeistä johtuvia.

Voi että, ihanaa ja tsemppiä! :)
 
@Santtu76 tervetuloa mukaan! Ei minullakaan testiviiva vielä dpo18:kaan ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Verikoetulos kuulemma kuitenkin ihan hyvä.

Minulla taustalla luomu-kkm, 3 tuloksetonta IVF/ICSI -kierrosta, lahjasoluilla yksi kkm ja nyt 5+1 vikalla lahjasolualkiolla.

Alkuraskaus on sietämätöntä piinaa. En tajua miten monta kertaa yhden päivän aikana ehdin kerrata mielessäni millä viikolla mennään ja aina se vaan on sama

@Florie toivottavasti pääset pian mukaan
Ja koetan itse tarrautua kaikin keinoin pysymään kyydissä.
Minäkin tarkistan laskurista varmuuden vuoksi monta kertaa päivässä raskausviikon ja päivät :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Tervetuloa jännittämään
Koska virallinen testipäivä on?
En osaa sanoa pitääkö olla ihan yhtä vahva kuin testiviiva. Omasta kokemuksesta voin sanoa että heikot viivat vahvistuivat joka päivä ja testipäivänä kumpikin viiva oli yhtä vahva.
Oireita ei tuossa vaiheessa tarvitsekaan olla, mitä nyt saattaa olla tukilääkkeistä johtuvia.

Voi että, ihanaa ja tsemppiä!
Tänään virallinen testipäivä, dpo 16 PP 11. Viiva on hieman vahvistunut mutta ei kontrolliviivan vahvuinen.
Pe digi näytti 1-2, jos loppuviikosta tekisi uuden.
Oireita ei edelleenkään paljoa ole, mahassa välillä jotakin juilintaa tuntuu.
Luget käytössä, niitä saisi tänään alkaa vähentämään.
Eihän tässä voi muuta kuin mennä päivä kerrallaan ja pitää lippu korkealla..:)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Tänään virallinen testipäivä, dpo 16 PP 11. Viiva on hieman vahvistunut mutta ei kontrolliviivan vahvuinen.
Pe digi näytti 1-2, jos loppuviikosta tekisi uuden.
Oireita ei edelleenkään paljoa ole, mahassa välillä jotakin juilintaa tuntuu.
Luget käytössä, niitä saisi tänään alkaa vähentämään.
Eihän tässä voi muuta kuin mennä päivä kerrallaan ja pitää lippu korkealla..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Hyvä merkki kuitenkin, että viiva on vahvistunut. Kannattaisiko tehdä sellaisella testillä, missä lukee raskausviikot? En tiedä antaako sen parempaa tietoa, mutta ehkäpä...
 
@Florie peukut pystyssä sullekin, toivotaan parasta ja että muutokset protokollassa vaikuttaisi! Eikös sulla ollut se verenohennuslääke nyt käytössä ainakin uutena juttuna?
Kiitos! Joo, se on uutta, ja poistettiinhan multa välissä myös se tosi pieni polyyppi. Jospa ne tekisi jotain - vaikka tietty kun on testaamattomat alkiot niin voihan olla niistäkin kiinni.
 
Keskenmenon saaneet, missä olette käyneet ultrassa? Lähinnä sitä mietin että pääseekö jollain keinoin julkiselle, vaikka raskaus olisi saanut alkunsa hoidoilla yksityisellä?

Tämä minun raskaus ei nyt hyvältä näytä, ja sieppaa kantaa enää yhtään rahaa klinikalle, josta en enää hoitoa iän takia saa. Ultrausta toki rahalla saa.

Perhe Arte tms olisi ihan fine, mutta haluaisin lääkärin näkemyksen, jotta voisin lopettaa tukilääkkeet
 
Meniköhän se nyt kesken…Äsken vessassa käydessä tuli pyyhkiessä kirkasta verta. Vatsaa myös vääntää menkkatyyliin.
Voi ei. Se ei välttämättä tarkoita sitä! Kuulemma sellaiset verenpurkautumat on tosi yleisiä eli toi ei välttämättä ole keskenmeno. Vatsan väänteet on kyllä huono merkki. Toivottavasti vuoto ei ylly. Naistenklinikalla on sellainen puhelin johon voi soittaa illallakin.
 
  • Rakkaus
Reactions: MARIAL43
Keskenmenon saaneet, missä olette käyneet ultrassa? Lähinnä sitä mietin että pääseekö jollain keinoin julkiselle, vaikka raskaus olisi saanut alkunsa hoidoilla yksityisellä?

Tämä minun raskaus ei nyt hyvältä näytä, ja sieppaa kantaa enää yhtään rahaa klinikalle, josta en enää hoitoa iän takia saa. Ultrausta toki rahalla saa.

Perhe Arte tms olisi ihan fine, mutta haluaisin lääkärin näkemyksen, jotta voisin lopettaa tukilääkkeet
Onpa kurja kuulla. Julkisella ei oo ultrattu kertaakaan mua kahden keskenmenon aikaan. Raskauden edistymistä on tutkittu mittaamalla HCG-arvo. En tiedä mitä lisäarvoa ultra siihen toisi toisaalta. Asia on selvä, jos HCG on romahtanut.
 
Lääkäri soitti äsken ja on samaa mieltä, että veriarvot on hyvät ja uusi siirto voidaan tehdä seuraavasta kierrosta. Laskeskelin, että se menee marraskuun alkuun.

Tässä siirrossa tuntuu hyvältä, että progesteroni mitataan, verihiutaleet mitataan, aspiriini päivässä, rauta-arvo parempi, kilpirauhasarvo hyvä ja terolutit lugejen tukena. Ainiin ja ne maitohappobakteerikuurit otettuina siirtoon mennessä. Nämä siis muutoksena edellisiin yrityksiin.

ps. kovasti tsemppiä niille, joilla ongelmia alkuraskauden kanssa tällä hetkellä! <3
 
Onpa kurja kuulla. Julkisella ei oo ultrattu kertaakaan mua kahden keskenmenon aikaan. Raskauden edistymistä on tutkittu mittaamalla HCG-arvo. En tiedä mitä lisäarvoa ultra siihen toisi toisaalta. Asia on selvä, jos HCG on romahtanut.
Lähinnä kai nopeutta selvyyden saamiseen?

Omissa molemmissa keskenmenoissani olen käynyt ultrassa vasta siinä vaiheessa, kun on voitu varmistaa että raskausmateriaali suurimmaksi osaksi poistunut, ja kohdussa enää verta.

Nyt ajattelin jos selviäisi jo loppuviikosta (5+5 - 6+0) että mitään elinkelpoista ei näy, ja voisin lopettaa lääkkeet ja odottaa että vuoto alkaa ihan kunnolla.

Toki verikokeet olisi halvempi vaihtoehto
 
  • Surullinen
Reactions: MARIAL43
@Emmelie75 mulla keskenmenot siis selvisi oman klinikan ultrassa josta sain sitten lähetteen NKLlle kun olivat ns. keskeytyneitä eli eivät poistuneet itsestään. Eli tämä tieto nyt ei sinua varmaankaan auta, mutta mitä jos koittaisit soittaa sinne NKL päivystykseen ja sano että on kipuja? Kun toisaalta, eihän ne voi jättää hoitamattakaan kun joskushan kyseessä voi olla esim kohdun ulkoinen?

Olipa tosi kurja uutinen jos tämä on nyt tilanne, voimia ja halaus täältä <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Emmelie75

Yhteistyössä