Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onko kellään muuten käsitystä estrogeenin määrän vaikutuksesta beReady/ERA-testeihin? Mulla tehtiin ne kaksi kemialliseen johtanutta alkionsiirtoa lääkityksellä 1+2, ja testi - josta tulos siis normaali - 2+2. Voiko tuo otetun estrogeenin määrä siis vaikuttaa tulokseen jotenkin? Nyt ainakin mennään sillä 2+2, mutta jäin miettimään tätä, kun lääkärit olivat sitä mieltä, että ehdottomasti pitää olla sama annostus.
 
Onko kellään muuten käsitystä estrogeenin määrän vaikutuksesta beReady/ERA-testeihin? Mulla tehtiin ne kaksi kemialliseen johtanutta alkionsiirtoa lääkityksellä 1+2, ja testi - josta tulos siis normaali - 2+2. Voiko tuo otetun estrogeenin määrä siis vaikuttaa tulokseen jotenkin? Nyt ainakin mennään sillä 2+2, mutta jäin miettimään tätä, kun lääkärit olivat sitä mieltä, että ehdottomasti pitää olla sama annostus.
Musta lääkäri sanoi sitä, että jatkossa siirrot pitää tehdä ihan samalla lääkityksellä ja annostuksella kuin ERA-testikiertokin.
 
No sillä just mietin, että olisiko tuolla alkuperäisellä lääkityksellä voinut tulla eri tulos, eli voiko olla että nuo aiemmat siirrot on tehty väärään aikaan. :unsure:
Miksihän mulla on se käsitys, että sillä estrogeenillä ei ole niinkään vaikutusta vaan sillä ajankohdalla milloin pistät irroituspiikin ja milloin alkaa keltarauhashormoni? Jotenkin jäänyt mieleen että siitä alkaa laskenta.
 
Miksihän mulla on se käsitys, että sillä estrogeenillä ei ole niinkään vaikutusta vaan sillä ajankohdalla milloin pistät irroituspiikin ja milloin alkaa keltarauhashormoni? Jotenkin jäänyt mieleen että siitä alkaa laskenta.
No näin mäkin olen kuvitellut, siksi ihmettelen sitä tarkkuutta estrogeenin määrässä. Lähinnä siis kun näillä määrillä alkaa olla aika ärsyttäviä sivuoireita. No, täytyy kysellä lääkäriltä.
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43 ja Netty79
No sillä just mietin, että olisiko tuolla alkuperäisellä lääkityksellä voinut tulla eri tulos, eli voiko olla että nuo aiemmat siirrot on tehty väärään aikaan.
Miksihän mulla on se käsitys, että sillä estrogeenillä ei ole niinkään vaikutusta vaan sillä ajankohdalla milloin pistät irroituspiikin ja milloin alkaa keltarauhashormoni? Jotenkin jäänyt mieleen että siitä alkaa laskenta.
Mun ainakin piti aloittaa ERA-kierrossa progesteroni (keltarauhashormoni) melkeinpä minuutin tatkkuudella :D
Estrogeeni alkoi jo heti kp2 ja irrotuspiikistä en tiedä mitään :)
 
Huh, oli vähän jännitysmomenttia päivän ultrakäynnillä. Huolimatta tuosta hirveästä estrogeenimäärästä oli mun normaalisti ei-toimivat munasarjat päättäneet kehittää oikein kunnon follikkelin. Kiva, että silloin ne toimivat, kun ei pitäisi. :rolleyes: No, progesteroni oli kuitenkin onneksi alhaalla joten ovulaatiota ei ole tapahtunut, ja limakalvo kuulemma "oppikirjaesimerkki". Maanantaina siis siirto, ja huomisesta vielä varmuuden vuoksi verenohennuslääke.
 
Huh, oli vähän jännitysmomenttia päivän ultrakäynnillä. Huolimatta tuosta hirveästä estrogeenimäärästä oli mun normaalisti ei-toimivat munasarjat päättäneet kehittää oikein kunnon follikkelin. Kiva, että silloin ne toimivat, kun ei pitäisi. No, progesteroni oli kuitenkin onneksi alhaalla joten ovulaatiota ei ole tapahtunut, ja limakalvo kuulemma "oppikirjaesimerkki". Maanantaina siis siirto, ja huomisesta vielä varmuuden vuoksi verenohennuslääke.
Kiva että pääset siirtoon ja kaikki säikähdyksestä huolimatta hyvin!

Mä kävin tänään verikokeissa, täytyy toivoa että lääkitys olisi toiminut rautaan ja kilpirauhaseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Florie
Huh, oli vähän jännitysmomenttia päivän ultrakäynnillä. Huolimatta tuosta hirveästä estrogeenimäärästä oli mun normaalisti ei-toimivat munasarjat päättäneet kehittää oikein kunnon follikkelin. Kiva, että silloin ne toimivat, kun ei pitäisi. No, progesteroni oli kuitenkin onneksi alhaalla joten ovulaatiota ei ole tapahtunut, ja limakalvo kuulemma "oppikirjaesimerkki". Maanantaina siis siirto, ja huomisesta vielä varmuuden vuoksi verenohennuslääke.
Mitä varten muuten tuo verenohennuslääke on?
 
Jee, hyviä uutisia! Ferritiini oli noussut! Arvo oli heinäkuun lopulla 11 ja nyt 31. Kilpirauhashormoni oli myös mennyt parempaan suuntaan :) Luultavasti olis sitten siirto lokakuun lopussa ja ehdin vielä arvoja parantelemaan tohon. Trombosyytit oli edelleen yli 500, kunpa lääkäri voisi ottaa ton vakavasti, edelleen vahva tunne että keskenmenot liittyisi siihen. Onneksi se aspiriini on nyt ainakin määrätty mulle.
 
Jee, hyviä uutisia! Ferritiini oli noussut! Arvo oli heinäkuun lopulla 11 ja nyt 31. Kilpirauhashormoni oli myös mennyt parempaan suuntaan Luultavasti olis sitten siirto lokakuun lopussa ja ehdin vielä arvoja parantelemaan tohon. Trombosyytit oli edelleen yli 500, kunpa lääkäri voisi ottaa ton vakavasti, edelleen vahva tunne että keskenmenot liittyisi siihen. Onneksi se aspiriini on nyt ainakin määrätty mulle.
Niin hieno juttu!Saitko ferriritiinin nousemaan ihan vaan rautatablettien avulla. Söitkö joka toinen päivä?
 
Niin hieno juttu!Saitko ferriritiinin nousemaan ihan vaan rautatablettien avulla. Söitkö joka toinen päivä?
Söin 100mg joka toinen päivä sellaista versiota, jossa on c-vitamiini mukana. Usein otin sen appelsiinimehun tai hedelmän kanssa enkä syönyt maitotuotteita 2h sisällä lääkkeen ottamisesta. Lisäksi oon syönyt naudanlihapihvin noin kerran viikossa :D En siis syö juurikaan lihaa muuten.
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Täällä siis alkio saatu kyytiin jo alkuviikosta. Ei mitään oireita kyllä, ei edes vähäistä värillistä vuotoa. Ehkä vähän väsyttää, mutta laitan sen keltarauhashormonin piikkiin. Jotenkin pessimistinen olo taas. Miten sitä jaksaakin olla aina niin optimisti muiden puolesta mutta itselleni en sitä suo vaan joka kerta mielen valtaa pessimismi? Ei näihin piinapäiviin vaan totu. Maanantaina ajattelin testailla, alkio oli siinä vaiheessa että lääkärin mielestä voisi alkuviikosta jo näkyä testissä jos on onnistunut. Mites muilla menee?
 
@Netty79 Ei vielä tarvitsekaan olla oireita :giggle:
Eli paljon tsemppiä :)

Täällä tänään 5+0 ja epämääräinen menkkajomotus aiheuttaa huolta. Se kun ei tunnu olevan sellaista lyhyttä ajoittaista, vaan tuntuu pidentyvän kestoltaan, eli juuri niin kuin aiemmissa keskenmenoissa. Vuotoa ei ole ollut sitten maanantain vaalean, paitsi vähän ruskeaa (vanhaa?) paperissa.

Ei tässä auta kuin odottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43 ja Netty79
@Netty79 Ei vielä tarvitsekaan olla oireita :giggle:
Eli paljon tsemppiä :)

Täällä tänään 5+0 ja epämääräinen menkkajomotus aiheuttaa huolta. Se kun ei tunnu olevan sellaista lyhyttä ajoittaista, vaan tuntuu pidentyvän kestoltaan, eli juuri niin kuin aiemmissa keskenmenoissa. Vuotoa ei ole ollut sitten maanantain vaalean, paitsi vähän ruskeaa (vanhaa?) paperissa.

Ei tässä auta kuin odottaa.
Kiitos <3

Meneekö se jomotus siis kuitenkin aina pois? Toivotaan että olisi kohdun kasvukipuja vaan, kun ei kuitenkaan ole mitään voimistuvaa vuotoa kuitenkaan ollut. Onko sun ultra milloin? Pidän peukkuja!
 
@Netty79 ja @Emmelie75 kovasti tsemppiä piinailuun ja alkutaipaleeseen. Ne on kyllä todella raastavan jännittäviä aikoja. Toivottavasti kaikki menee hyvin!!! Ehkä kannattaa kehitellä jotain kivoja aktiviteetteja, jos vain jaksaminen riittää.
Kitos, on tämä kyllä sellaista kärvistelyä. Oon vielä onnistunut saamaan infernaalisen flunssan, johon ei tietenkään voi ottaa mitään tehokkaita lääkkeitä, joten aktiviteetit rajoittuvat vielä hetken ajan etätöihin ja sohvalla torkkumiseen. Toivottavasti pian pääsisi tekemään jotain kivojakin asioita.

Mitään varsinaisia raskausoireitakaan ei ole, väsymyksen, palelun ja kaiken muun epämääräisen olon voi laittaa flunssan tai sitten tukilääkkeiden piikkiin.

Onko sulla nyt tulossa siirto kuun lopussa?
 
Kitos, on tämä kyllä sellaista kärvistelyä. Oon vielä onnistunut saamaan infernaalisen flunssan, johon ei tietenkään voi ottaa mitään tehokkaita lääkkeitä, joten aktiviteetit rajoittuvat vielä hetken ajan etätöihin ja sohvalla torkkumiseen. Toivottavasti pian pääsisi tekemään jotain kivojakin asioita.

Mitään varsinaisia raskausoireitakaan ei ole, väsymyksen, palelun ja kaiken muun epämääräisen olon voi laittaa flunssan tai sitten tukilääkkeiden piikkiin.

Onko sulla nyt tulossa siirto kuun lopussa?
Ai hitsi, toivottavasti pystyt sitten edes bingaamaan jotain hyviä sarjoja! Lääkäri soittaa mulle ensi tiistaina ja oli aiemmin puhetta, että jos arvot on parantuneet niin sitten siirto. Luulisin, että saavutetut tasot riittää, mutta selviää vasta sitten. Jos lääkäri samaa mieltä, että arvot tarpeeksi hyvät niin seuraava siirto olisi joskus lokakuun lopussa / marraskuun alussa.
 
Täällä siis alkio saatu kyytiin jo alkuviikosta. Ei mitään oireita kyllä, ei edes vähäistä värillistä vuotoa. Ehkä vähän väsyttää, mutta laitan sen keltarauhashormonin piikkiin. Jotenkin pessimistinen olo taas. Miten sitä jaksaakin olla aina niin optimisti muiden puolesta mutta itselleni en sitä suo vaan joka kerta mielen valtaa pessimismi? Ei näihin piinapäiviin vaan totu. Maanantaina ajattelin testailla, alkio oli siinä vaiheessa että lääkärin mielestä voisi alkuviikosta jo näkyä testissä jos on onnistunut. Mites muilla menee?
Ihanaa, tsemppiä piinailuun!

Mulla alkoi rv 5 ja merkittävimmät oireet ovat olleet rintojen arkuus, joka on tähän asti ollut melko voimakasta mutta nyt tuntuu että olisi vähän lieventynyt.
Rinnat kylläkin kipeytyivät jo ennen siirtoa, mutta tuntemukset ovat voimistuneet, paitsi nyt viime päivinä.
Välillä tuntuu alavatsassa jotain pientä.

Kamala tunne tuli, ettei siellä olekaan mitään ja se onkin esim. tuulimuna tai se on mennyt kesken! Siitä hyvästä oli pakko varata hcg-testiaika ensi viikolle. Vaikka tuulimunassakin ilmeisesti arvot nousee, silti tuo testi rauhoittaa edes vähäsen.
Varasin jo kaksi ultraakin: 9.10. ja 15.10.
Enää viikko kärsittävää, sitten tietää onko siellä joku hengissä!
 
Heipä hei!
Uutena liityn seuraanne, kauan seurannut taivaltanne.
Meillä takana useita siirtoja, niin omilla kuin luovutetuilla munasoluilla. Tuloksena 2 keskenmenoa sekä muutama kemiallinen (testissä himmeä haamu muutaman päivän).
Viimeinen alkio siirrettiin viime viikon to ja heikkoa plussaa testit näyttänyt useamman päivän.
Tänään dpo 14, pitäisikö testiviivan olla yhtä vahva kuin kontrolliviivan? Oireita ei juurikaan ole, kemiallinenko tästäkin tulee..
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille!! Ja tervetuloa mukaan @Santtu76! Niin raastavaa aikaa. Liityn tosiaan ylihuomenna toivottavasti seuraan, ja just niin kuin @Netty79 kirjoitti, niin muiden onnistumiseen kyllä uskoo, mutta olen valmiiksi jo sillä linjalla että nega/kemiallinen sieltä tulee. Voi huoh tätä! Mutta toivottavasti nyt tulisi valtava onnistumisten aalto!
 
Viimeksi muokattu:
@Santtu76 tervetuloa mukaan! Ei minullakaan testiviiva vielä dpo18:kaan ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Verikoetulos kuulemma kuitenkin ihan hyvä.

Minulla taustalla luomu-kkm, 3 tuloksetonta IVF/ICSI -kierrosta, lahjasoluilla yksi kkm ja nyt 5+1 vikalla lahjasolualkiolla.

Alkuraskaus on sietämätöntä piinaa. En tajua miten monta kertaa yhden päivän aikana ehdin kerrata mielessäni millä viikolla mennään ja aina se vaan on sama :LOL:

@Florie toivottavasti pääset pian mukaan :giggle:
Ja koetan itse tarrautua kaikin keinoin pysymään kyydissä.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Netty79 ja MARIAL43

Yhteistyössä