Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Täältä myös huonoja uutisia. Täsmälleen samana päivänä kuin viimeksi, alkoi nyt aamulla ensin punainen vuoto ja nyt klönttien ulostulo. Yhdessä klöntissä pientä rihmaa ja toinen myös valtava. Harmittaa, pettynyt olo, ei vielä surullinen kun tätä jo odottelin niin oli bufferia. Lähden nyt mittaamaan HCG:n ja vielä viikonlopun joudun lääkkeitä näillä näkymin ottamaan.
No voi ei - tsemppiä!Täällä niin toivottiin hyviä jatkouutisia.
 
Voi olla että sisarus tekis silti hyvää tasapainottamaan suhdetta. Liiallinen symbioosikaan ei ole hyväksi, enkä nyt tarkoita että teillä olisi. Itsekin aikoinaan pohdin, voinko mitenkään rakastaa toista lasta niin paljon, kuin hoidoilla saatua esikoista. Raskausajan lopuissakin ”kadutti” että miksi sekoittaa meidän perhettä neljännellä jäsenellä. Mut sitten kun kuopus syntyi, me kaikki rakastuttiin häneen ja se rakkauden määrä triplaantui, sitä riittää ja sisarukset ovat toisilleen läheisiä ja tärkeitä. Nyt tiedän että heillä on elämässään seuraa toisistaan joka päivä, hyviä ystäviä ovat eikä kateutta ai kilpailua juurikaan ole. Ja kun aika meistä jättää, ovat toistensa läheiset. Kannattaa miettiä, josko jaksaisi toisen lapsen hoidot vielä. Ainokaisen lapsen osa on raskas kun vanhemmat ikääntyy, olen sen kaveripiiristäkin nähnyt. Ja nälkä kasvaa syödessä, nyt yritetään kolmatta, kun kahden aiemmin kans on niin mukavasti mennyt ja tuntuu että meidän perheessä olisi vielä kolmannelle tilaa ja rakkautta.
Niin, sitä mietin myös että olisihan se hyvä etten ole liian kiinni tytössä, nyt hän nauttii siitä, mutta ei myöhemmin :D
Ja tosiaan aikuisuuden turvana olisi sisarus, ettei jää yksin. Meitäkin on monta sisarusta.
Hoidot jaksaisin kyllä <3 Välillä olen 100% varma että ei enää yritetä, mutta taas suurimman osan aikaa ajattelen että tetysti yritetään! Vaikeaa..

Toivottavasti onnistutte vielä <3
 
@Pompelis Voi ei, olen pahoillani ettei onnistunut tällä kertaa <3 Voisikohan sinulle sopia intralipid, tai siis se mikä sen tilalla on nyt. Vannon sen nimeen, 15 raskaus tuotti kaivatun prinsessan <3
Sellaista ei HUSilla 100% varmuudella tehdä. Mietityttää kyllä, että miten tää päättyi täsmälleen samaan aikaan kuin viimeksi. Jotenkin en usko, että mulla olis mitään tulehdustilaa kehossa. Liittyisikö matalaan progesteronitasoon kuitenkin. Tai liittyisikö jotenkin alkion verenkierron käynnistymiseen, kun eikö sen juuri nyt pitäisi startata. En usko, että lääkärit vieläkään aikoo tätä siellä miettiä tai tutkia.
 
@Netty79 Joo sitä intralipidiä ei saa. Mutta Viron lääkärini kertoi heidän tilalle tulleesta aineesta, laitoin siitä viestiä Dextraan talvella, että jos hekin ottaisivat sen käyttöön. Pitääkin kysellä ovatko ottaneet sen. Niin ja olen pahoillani keskenmenosta <3
Kiitos @Ramiina ❤ Jos saat jotain tietoa Intralupidistä/korvaavista hoidoista niin tulethan kertomaan meillekin.
Kommentoin tähän lyhyesti pähkäilyjäsi sisaruksesta, minulla on 7v nuorempi sisko ja hän on minulle todella rakas, uskoisin että sisarus luo lapselle myös lisää rakkautta elämään. Vaikka vanhempien huomion joutuukin jakamaan niin ne hyvät puolet siitä että on sisko tai veli voittavat kuitenkin. Ja meillä todellakin hän oli koko perheen vauva, innoissani osallistuin aina vauvan hoitoon.
 
Täältä myös huonoja uutisia. Täsmälleen samana päivänä kuin viimeksi, alkoi nyt aamulla ensin punainen vuoto ja nyt klönttien ulostulo. Yhdessä klöntissä pientä rihmaa ja toinen myös valtava. Harmittaa, pettynyt olo, ei vielä surullinen kun tätä jo odottelin niin oli bufferia. Lähden nyt mittaamaan HCG:n ja vielä viikonlopun joudun lääkkeitä näillä näkymin ottamaan.
Voi ei, olen niin pahoillani ❤ Eikö siellä pääse ultraan ton vuodon perustella, saisi selvyyden tilanteeseen nopeammin? Voimia ja halaus täältä ❤
 
Voi ei, olen niin pahoillani Eikö siellä pääse ultraan ton vuodon perustella, saisi selvyyden tilanteeseen nopeammin? Voimia ja halaus täältä
Kiitos <3 Ei ultrata, kävin siellä verikokeessa, kyllä sekin onneksi jotain suuntaa antaa. Ihmetyttää kyllä kun eilen vielä oli ihan raskaana oleva olo ja nyt käy näin. On tää yksi kivinen polku tallattavaksi.
 
Mulla on tiistaina ultra, toivottavasti on limakalvo kasvanut tarpeeksi. Lutinusta kävin eilen tilaamassa meidän apteekkiin ja tänään piti tulla, mutta niillä oli kuorman purkaminen kesken, niin maanantaina uusi yritys. En uskaltanut vielä ostaa kuin kahden viikon satsin jos alkio ei selviäkään sulatuksesta. Viikon satsilla tietysti selviäisi siirtopäivään asti, mutta kun tosiaan ei voi vain marssia apteekkiin ostamaan, niin pakko olla se toinen paketti varalla jos siirtoon päästään. Vaikka Helsingistä löytyis kyllä varmaan apteekista tilaamattakin.
 
Moikka @Florie ja kiitos kysymästä. Voin ihan hyvin. Varmaan viisi siteellistä täyttyi ja n. 8 isoa klönttiä tuli perjantaina. Vuoto loppui kuin seinään sitten (kävi kyllä viimeksikin niin). Nyt on jäänyt vaan haaleaa punaista välillä vessapaperiin. Eilen oli raskausoireitakin vielä, mutta ihan kun ne olisi tänään vähentyneet. Ei oo ollut mitään kipuja missään vaiheessa onneksi. Huomenna sitten lopullinen tuomio, vaikea uskoa että noin rankan vuodon jälkeen kaikki olisi kunnossa. Lähdetään reissuun pariksi viikoksi huomenna, onneksi kuitenkin vaan Suomeen niin pääsee nopeasti takaisin jos tarpeen. Täydellinen ajoitus...
 
Voimaa @Pompelis , olen tosi pahoillani. Mikä rv sulla oli, kun toi alkoi? Pyydä, että mittaavat samalla keltarauhashormonin. Voin uskoa, että sen määrä on liian pieni.

T. Kuumoduli kreikkalaiselta hiekkarannalta
Kiitos <3 Täsmälleen sama päivä ja viikko kuin viimeksi 5+5. Aamulla olin iloinen kun ei ollut mitään merkkiä, mutta melkein heti sitten alkoi vuotamaan. Mittasin keltarauhashormonin viimeksi maanantaina, se oli 29 eli hivenen enemmän kuin viimeksi mutta edelleen matala. En usko, että HUSia kiinnostaa, kun heidän mukaansa tasolla ei ole väliä. Suoraan sanottuna v*tuttaa.

Nauti lomasta, ihanasta ruuasta, merestä ja auringosta!

@Sukkis toivottavasti ei ole mitään sen kummempaa, noihan on myös täysin normaaleja alkuraskauden oireita.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Moikka @Florie ja kiitos kysymästä. Voin ihan hyvin. Varmaan viisi siteellistä täyttyi ja n. 8 isoa klönttiä tuli perjantaina. Vuoto loppui kuin seinään sitten (kävi kyllä viimeksikin niin). Nyt on jäänyt vaan haaleaa punaista välillä vessapaperiin. Eilen oli raskausoireitakin vielä, mutta ihan kun ne olisi tänään vähentyneet. Ei oo ollut mitään kipuja missään vaiheessa onneksi. Huomenna sitten lopullinen tuomio, vaikea uskoa että noin rankan vuodon jälkeen kaikki olisi kunnossa. Lähdetään reissuun pariksi viikoksi huomenna, onneksi kuitenkin vaan Suomeen niin pääsee nopeasti takaisin jos tarpeen. Täydellinen ajoitus...
On kyllä niin kurjaa tuo. :( Vaikka hyvä toki, ettei kipuja. Toivottavasti saat olla reissussa ilman mitään hämminkiä, ja saamassa muuta ajateltavaa.
 
Kiitos <3 Täsmälleen sama päivä ja viikko kuin viimeksi 5+5. Aamulla olin iloinen kun ei ollut mitään merkkiä, mutta melkein heti sitten alkoi vuotamaan. Mittasin keltarauhashormonin viimeksi maanantaina, se oli 29 eli hivenen enemmän kuin viimeksi mutta edelleen matala. En usko, että HUSia kiinnostaa, kun heidän mukaansa tasolla ei ole väliä. Suoraan sanottuna v*tuttaa.
Hyvä kun oot käynyt mittaamassa tasoa. Ainakin sinulla on nyt todisteet että se on tosiaan SELVÄSTI liian matala ja saattaa itsessään aiheuttaa keskenmenoja (jos se nyt oli sitten keskenmeno). Syytä on tosin varmaan mahdotonta tietää, kun julkipuolella ei tutkita keskenmenomateriaalia.

En ole aiemmin suostunut suosittelemaan omaehtoista lääkitystä, kun en arvosta nettipuoskarointia pätkääkään, mutta jos menet vielä uuteen hoitoon samalle lääkärille, ja sun protokollaa ei edelleenkään muuteta, etkä aio konsultoida esim yksityistä lääkäriä ja saada häneltä reseptejä ja hoitoa, niin syö sitten omia 10 mg teroluteja 4 kpl tueksi oma-aloitteisesti. Pahimmillaan sun viimeinenkin ilmaishoito julkisella päättyy muuten samalla lailla kuin nämä aiemmat ja sitten alkaa dollarit vilistä yksityisellä.

Minusta on ihmeellistä, että julkinen tuhlaa rahaa ja aikaa ja hoidettavien mielenterveyttä tällaiseen touhuun.
 
Hyvä kun oot käynyt mittaamassa tasoa. Ainakin sinulla on nyt todisteet että se on tosiaan SELVÄSTI liian matala ja saattaa itsessään aiheuttaa keskenmenoja (jos se nyt oli sitten keskenmeno). Syytä on tosin varmaan mahdotonta tietää, kun julkipuolella ei tutkita keskenmenomateriaalia.

En ole aiemmin suostunut suosittelemaan omaehtoista lääkitystä, kun en arvosta nettipuoskarointia pätkääkään, mutta jos menet vielä uuteen hoitoon samalle lääkärille, ja sun protokollaa ei edelleenkään muuteta, etkä aio konsultoida esim yksityistä lääkäriä ja saada häneltä reseptejä ja hoitoa, niin syö sitten omia 10 mg teroluteja 4 kpl tueksi oma-aloitteisesti. Pahimmillaan sun viimeinenkin ilmaishoito julkisella päättyy muuten samalla lailla kuin nämä aiemmat ja sitten alkaa dollarit vilistä yksityisellä.

Minusta on ihmeellistä, että julkinen tuhlaa rahaa ja aikaa ja hoidettavien mielenterveyttä tällaiseen touhuun.
Samaa mieltä, ihan älytöntä resurssien tuhlausta jos ei yhtään mietitä tai yritetä ratkoa mistä tämä johtuu. Olisin syönyt jo nyt niitä ylimääräisiä lääkkeitä, mutta mies oli sitä mieltä että ei. Nyt on kyllä mieli muuttunut hänelläkin. Kukaan yksityinen lääkäri ei voi ottaa mua hoitoon, kun olen jo hoidossa toisaalla. Tai olisi aika eriskummallinen tilanne, että julkisella määrätään yhtä ja yksityisellä hoidettaisiin sen päälle eri lääkkeillä. Tuntuu kyllä ahdistavalta.

Perjantain HCG oli vielä ollut todella hyvä. Kävin äsken mittauttamassa sen uudestaan ja toivottavasti tulos tulisi tän päivän aikana. Tuun kyllä sitten tänne kertomaan miten kävi.
 
Samaa mieltä, ihan älytöntä resurssien tuhlausta jos ei yhtään mietitä tai yritetä ratkoa mistä tämä johtuu. Olisin syönyt jo nyt niitä ylimääräisiä lääkkeitä, mutta mies oli sitä mieltä että ei. Nyt on kyllä mieli muuttunut hänelläkin. Kukaan yksityinen lääkäri ei voi ottaa mua hoitoon, kun olen jo hoidossa toisaalla. Tai olisi aika eriskummallinen tilanne, että julkisella määrätään yhtä ja yksityisellä hoidettaisiin sen päälle eri lääkkeillä. Tuntuu kyllä ahdistavalta.

Perjantain HCG oli vielä ollut todella hyvä. Kävin äsken mittauttamassa sen uudestaan ja toivottavasti tulos tulisi tän päivän aikana. Tuun kyllä sitten tänne kertomaan miten kävi.
Täytyy sanoa, että kyllä yksityiselläkin osataan sama sekoilu Suomessa, esimerkiksi Mehiläinen Felicitaksessa ei kertaakaan mitattu mun keltarauhasarvoja, tuupattiin vaan alkiota toisen perään.
 
Vielä @Pompelis tilanteeseen.. Jotenkin luulisi, että yksityisellä voisivat auttaa. Eikö sinne voisi mennä kaikkien papereiden kanssa ja näyttää mitä julkisella tehdään ja milloin tehdään ja siellä lääkäri voisi katsoa sitten sen keltarauhashormonin tilanteen/säätämisen? Eihän siitä tarvitse julkiselle edes sitten puhua jos ei halua. Kun jos nyt yksin vaan alkaa niitä lääkkeitä popsia, niin jonkunhan pitäisi kuitenkin arvoja tarkistaa ja entäs sitten oikea lopetusajankohta? Sano niille että tarvitset apua kun julkisella eivät suostu tutkimaan/auttamaan.
Mikä nyt muuten tilanne, onko vielä vuotoa? Hitsi kun mua harmittaa sun puolesta, mun mielestä niiden pitäisi kyllä ultrata niin saisit tietää mikä tilanne siellä nyt on. Tsemppiä sinne ❤
 
Vielä @Pompelis tilanteeseen.. Jotenkin luulisi, että yksityisellä voisivat auttaa. Eikö sinne voisi mennä kaikkien papereiden kanssa ja näyttää mitä julkisella tehdään ja milloin tehdään ja siellä lääkäri voisi katsoa sitten sen keltarauhashormonin tilanteen/säätämisen? Eihän siitä tarvitse julkiselle edes sitten puhua jos ei halua. Kun jos nyt yksin vaan alkaa niitä lääkkeitä popsia, niin jonkunhan pitäisi kuitenkin arvoja tarkistaa ja entäs sitten oikea lopetusajankohta? Sano niille että tarvitset apua kun julkisella eivät suostu tutkimaan/auttamaan.
Mikä nyt muuten tilanne, onko vielä vuotoa? Hitsi kun mua harmittaa sun puolesta, mun mielestä niiden pitäisi kyllä ultrata niin saisit tietää mikä tilanne siellä nyt on. Tsemppiä sinne
Voisihan sitä kysäistä mielipidettä uudestaan. Mähän soitin sinne Dextraan vähän ennen siirtoa, ja sieltä sanottiin, että pitäisi tehdä aloituskonsultaatio ja oli vähän epäileväisen kuuloinen hoitaja. vuotoa ei oo ollut, mutta haaleaa väriä paperissa ja siteessä kyllä. Kiitos tsempeistä!
 
Voisihan sitä kysäistä mielipidettä uudestaan. Mähän soitin sinne Dextraan vähän ennen siirtoa, ja sieltä sanottiin, että pitäisi tehdä aloituskonsultaatio ja oli vähän epäileväisen kuuloinen hoitaja. vuotoa ei oo ollut, mutta haaleaa väriä paperissa ja siteessä kyllä. Kiitos tsempeistä!
Varaa suoraan puhelinaika esim Eero Varilalle, se on Dextran propellipää lääkäri ja todella pätevä jätkä. Ei ne kaikki hoitajatkaan tajua puhelimessa, missä mennään!
 
Moro @Netty79 , mitä kuuluu? Teittekö te keskenmenomateriaalille kromosomitutkimusta tai mikä oli lääkärin selitys, miksi näin kävi näin myöhäisillä viikoilla?
Moikka, tulos siitä tutkimuksesta ei ole tullut vielä. Saattaa kestää kuulemma näin kesällä. Ensisijainen epäily nyt siihen asti ainakin on että siinä alkiossa/sikiössä oli vikaa. Menen elokuussa sitten uudelle suunnittelukäynnille, katsotaan sitten samalla jos jotain muuta pitää tutkia jotenkin vielä. Ainakin ne hyytymistekijät kai katsotaan. Ihanaa lomaa sinne Kreikkaan! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli

Yhteistyössä