Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Pompelis Toivotaan kuitenkin plussaa! <3

Mulle soitettiin tänään Ovumialta, että mihinkäs aikaan oon menossa ultraan. Oli vissiin joku unohtanut päivittäö mun tietoihin myöhemmät yhteydenotot ja sinne oli jäänyt vain se eka ilmoitus menkoista. Vähän hirvittää miten runsaat menkat on luvassa kun yleensäkin on reilusti vuotoa, muttei ikinä ihan näin pitkää kiertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Ihanaa @Pompelis, onnea hyvistä uutisista!! :love:

On: Minä pahoin pelkään, että ainakin osa sukulaisista on jo nyt juhannuksen aikana arvannut. Appiukko mm. aamupalalla kielsi syömästä graavilohta. Voihan äähh tätä suomalaista menoa, kun alkoholista ei voi kieltäytyä ei-absolutistina "ilman syytä".
 
  • Rakkaus
Reactions: Pompelis
Hei @Florie raportoihan miten raskaus etenee - meillä niin samanlainen tausta, ikä ja muutenkin vaikutat kivalta ihmiseltä, olisi kiva pitää yhteyttä yllä! Oon hengannut täällä palstalla osittain siksi, että voin tsempata sut raskauteen :D Onko sulla LA nyt siis joskus maalis/huhtikuussa vai milloin? Se on sitten muutama kk mun jälkeen!

Ja muistakaa kaikki muutkin se keskusteluketju luovutetulla munasolulla raskautuneet, sinne voi tulla jakamaan kokemuksia :)
 
@Florie mä jo kerroin omalle perheelle kun kaikki ovat olleet niin tietoisia tästä projektista. Tänään oon menossa grillaamaan ja pakko varmasti myös siellä kertoa muutamalle, jotka ei oo tästä projektista vielä tietoisia. Ihmetys on varmasti suuri kun en nautiskele viinillä tai muulla drinkillä ja osa porukasta siellä tietää tästä.

Miten ootte muuten reagoineet kun kavereilta tulee tän tyylisiä kommentteja: "nauti nyt kun voit vielä olla vapaasti kun kohta on vauva sylissä pyörimässä" / "kohta joudut sitten säkin vaihtamaan kakkavaippoja ja kestämään öisin huutavaa lasta"? Mä oon aika kovanahkainen ja ymmärrän ettei kukaan tarkoita pahaa, mutta en kyllä itse sanoisi tuollaista kauan lasta yrittäneille henkilöille.
 
Miten ootte muuten reagoineet kun kavereilta tulee tän tyylisiä kommentteja: "nauti nyt kun voit vielä olla vapaasti kun kohta on vauva sylissä pyörimässä" / "kohta joudut sitten säkin vaihtamaan kakkavaippoja ja kestämään öisin huutavaa lasta"? Mä oon aika kovanahkainen ja ymmärrän ettei kukaan tarkoita pahaa, mutta en kyllä itse sanoisi tuollaista kauan lasta yrittäneille henkilöille.
Mulla ei ole tullut tuollaisia kommentteja, enemmän on tullut onnea ja kannustusta. Moni vähemmänkin läheinen ihminen on saanut kyyneleet silmiin kun olen kertonut että vihdoinkin onnistuimme. Olen siis somessa jakanut kokemustamme lapsettomuudesta ja lapsettomuusmatkaamme.

Mutta jos tuollaisia kommentteja tulisi, sanoisin varmaan että "ikävä kuulla, että sinulla on noin kielteinen näkemys vauva-arjesta, itselläni on toisenlainen".
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Ihan varmasti @kuumoduli - ja samat sanat! <3 Mutta katsotaan nyt miten käy. Eilen aamulla plussa oli vahvistunut, ja ainakin mulla on vähän väliä niin ällö olo, että jotain luulisi olevan meneillään. Menen tiistaina verikokeeseen, sitten viisaampi taas hetken...

Mulla aika monet kaverit tietää, ja ovat ottaneet tosi hyvin, mutta sukulaisille ei olla kerrottu. Ensi viikolla mökkeillään mun vanhempien kanssa, joiden seurassa usein fiilistellään hyviä viinejä. En tiedä, selvitäänkö siitä mitenkään muuten kuin kertomalla... En vaan haluaisi herättää turhia toiveita, kun olisi vielä heidän ensimmäinen ja mahdollisesti ainoa lapsenlapsi kyseessä.
 
  • Rakkaus
Reactions: kuumoduli
Tietääkö kukaan onko Suomessa myynnissä jotain "baby aspirin" vahvuista aspiriinia? Siitä puhutaan Redditissä paljon ja tuntuu, että todella monella on se raskauden alkuvaiheessa käytössä. Ilmeisesti jotenkin ohentaa verta ja edesauttaa sikiön verenkierron käynnistymistä.
 
Tietääkö kukaan onko Suomessa myynnissä jotain "baby aspirin" vahvuista aspiriinia? Siitä puhutaan Redditissä paljon ja tuntuu, että todella monella on se raskauden alkuvaiheessa käytössä. Ilmeisesti jotenkin ohentaa verta ja edesauttaa sikiön verenkierron käynnistymistä.
Eikö sitä yleensä käytetä raskausmyrkytyksen ehkäisyyn, mutta vasta jostain toisesta kolmanneksesta alkaen? 100mg:n vahvuista aspiriinia ilmeisesti. Ja jotkut kai sanoo sen auttavan kiinnittymisessäkin, mutten ole muuten kuullut että vauvan takia käytettäisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Hihii, "ällö olo" ENJOY THE RIDE, HONEY
Onnea @Pompelis ! ❤

Voi kun olisi edes vähän ällötystä. Kun ei moneen päivään ole mitään oireita, niin alkaa kovasti epäilyttämään, että onko tässä edes raskaana. Testiviivat onneksi voimistuvat, niin ehkä siellä jotain kuitenkin on. Jopa ne paskat kiinalaiset OneStepin liuskat näyttävät nyt positiivista. Mulla oli parin vuoden takaa jäljellä joku muu OneStep-liuskatesti, joka oli oikeasti herkkä ja jolla sain ekan haalean plussan pp6. Näitä siis kuvittelin, että olin tilannut lisää. Mutta nämä mitkä sitten saapuivat postissa, sellaiset ihan miniliuskat, olikin jotain muuta ja ne on kyllä tosi surkeat. Ihme, että kehdataan edes sellaista kaupata. Kun pp14-15 apteekin testi näytti jo voimakasta viivaa ja Clearbluen digitesti näytti 2-3 viikkoa, niin tuo OneStep näytti vielä vaan ihan haalean viivan.
 
Eikö sitä yleensä käytetä raskausmyrkytyksen ehkäisyyn, mutta vasta jostain toisesta kolmanneksesta alkaen? 100mg:n vahvuista aspiriinia ilmeisesti. Ja jotkut kai sanoo sen auttavan kiinnittymisessäkin, mutten ole muuten kuullut että vauvan takia käytettäisiin.
Joo totta, niin se taitaa olla. Jännä miten tuolla Jenkeissä sitä syödään jo ennen siirtoa... Oon miettinyt, että pitäisi koota tänne lista eroavaisuuksista ja kummallisuuksista miten siellä toimitaan :D
 
vierailija
Tietääkö kukaan onko Suomessa myynnissä jotain "baby aspirin" vahvuista aspiriinia? Siitä puhutaan Redditissä paljon ja tuntuu, että todella monella on se raskauden alkuvaiheessa käytössä. Ilmeisesti jotenkin ohentaa verta ja edesauttaa sikiön verenkierron käynnistymistä.
Aspiriinia saa 50 mg tabletteina ja niissä on ainakin jollain firmalla jakouurre, jolloin se ilmeisesti varaa 25 mg baby aspiriinia.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Niin ja mullehan tosiaan lääkäri sanoi siitä aspiriinista, että en tarvitse kun ei ollut raskausmyrkytystä viimeksikään. Vähän mietin, että söiskö omin luvin, mutta toisaalta mulla muutenkin haavat välillä hyytyy aika hitaasti, niin en kyllä uskalla. Neuvolasta vois tietysti vielä kysyä jos nyt tulen raskaaksi, mutta eiköhän se vastaus ole taas yhtä tyhjän kanssa…
 
Onnea @Pompelis !

Voi kun olisi edes vähän ällötystä. Kun ei moneen päivään ole mitään oireita, niin alkaa kovasti epäilyttämään, että onko tässä edes raskaana. Testiviivat onneksi voimistuvat, niin ehkä siellä jotain kuitenkin on. Jopa ne paskat kiinalaiset OneStepin liuskat näyttävät nyt positiivista. Mulla oli parin vuoden takaa jäljellä joku muu OneStep-liuskatesti, joka oli oikeasti herkkä ja jolla sain ekan haalean plussan pp6. Näitä siis kuvittelin, että olin tilannut lisää. Mutta nämä mitkä sitten saapuivat postissa, sellaiset ihan miniliuskat, olikin jotain muuta ja ne on kyllä tosi surkeat. Ihme, että kehdataan edes sellaista kaupata. Kun pp14-15 apteekin testi näytti jo voimakasta viivaa ja Clearbluen digitesti näytti 2-3 viikkoa, niin tuo OneStep näytti vielä vaan ihan haalean viivan.
Ymmärrän hyvin! Mullakin tuo on joinain päivinä ihan olematonta, ja heti t
Onnea @Pompelis !

Voi kun olisi edes vähän ällötystä. Kun ei moneen päivään ole mitään oireita, niin alkaa kovasti epäilyttämään, että onko tässä edes raskaana. Testiviivat onneksi voimistuvat, niin ehkä siellä jotain kuitenkin on. Jopa ne paskat kiinalaiset OneStepin liuskat näyttävät nyt positiivista. Mulla oli parin vuoden takaa jäljellä joku muu OneStep-liuskatesti, joka oli oikeasti herkkä ja jolla sain ekan haalean plussan pp6. Näitä siis kuvittelin, että olin tilannut lisää. Mutta nämä mitkä sitten saapuivat postissa, sellaiset ihan miniliuskat, olikin jotain muuta ja ne on kyllä tosi surkeat. Ihme, että kehdataan edes sellaista kaupata. Kun pp14-15 apteekin testi näytti jo voimakasta viivaa ja Clearbluen digitesti näytti 2-3 viikkoa, niin tuo OneStep näytti vielä vaan ihan haalean viivan.
Ymmärrän kyllä hyvin tuon toiveen! Mullakin on ollut sitä vain joinain päivinä, ja heti kun on parempi olo, niin kuin nyt, olen ihan huolestunut. Mutta hyvä että testit vahvistuu, onneksi on edes ne joiden kautta saada vähän mielenrauhaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Sukkis
HCG 5972 ja raskausviikko 5+1, laskettuaika 27.2. On kyllä mukavaa kun noi hoitajat on aina niin ihania, ymmärtäviä ja kannustavia. Lääkärit voisivat ottaa heistä välillä mallia. Kävin mittaamassa myös progesteronin oman mielenkiinnon ja -rauhan vuoksi.
Toivottavasti saadaan jännittää yhdessä loppuun asti, sama laskettu aika mulla! Tekisi mieli mennä mittauttamaan hcg uudestaan, et näkisi miten on noussut, mut se oli niin kallista Terveystalolla, etten raaski.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Toivottavasti saadaan jännittää yhdessä loppuun asti, sama laskettu aika mulla! Tekisi mieli mennä mittauttamaan hcg uudestaan, et näkisi miten on noussut, mut se oli niin kallista Terveystalolla, etten raaski.
Toivotaan parasta!!! Ootko tsekannut Synlabin sivuilta paljon maksaisi? Jos näytteenoton maksaa netissä, niin sekin on vaan 7,50e. Myös Puhti labilla oli edulliset hinnat.
 

Yhteistyössä