Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kävin tänään siellä hcg-mittauksessa ja arvo oli lähes nolla. En tajua. Mutta ei tullut mitään tästäkään.
Puuh. Voi että. Täysi empatia täältä.

Varmasti vaikeaa ellei mahdotonta tässä kohtaa ajatella, mutta edelleen kemialliset raskaudet on erittäin hyvä ennusmerkki tulevaisuudessa onnistuvasta raskaudesta. Niiden psykologinen vaikutus on vaan todella rankka, kun ensin pääsee onnellisuuden huipulle ja sitten tulee täydellinen syöksylasku.

Selviydyt tästä <3 Teillä on vielä tosi monta hyvää alkiota!!
 
Puuh. Voi että. Täysi empatia täältä.

Varmasti vaikeaa ellei mahdotonta tässä kohtaa ajatella, mutta edelleen kemialliset raskaudet on erittäin hyvä ennusmerkki tulevaisuudessa onnistuvasta raskaudesta. Niiden psykologinen vaikutus on vaan todella rankka, kun ensin pääsee onnellisuuden huipulle ja sitten tulee täydellinen syöksylasku.

Selviydyt tästä <3 Teillä on vielä tosi monta hyvää alkiota!!
Joo, onneksi on! Ja tosiaan kiinnittyminen ei ole ongelma. Tehdään seuraavaan kiertoon era/beReady, lääkäri epäili että onko ajoituksessa jotain häikkää.
 
Joo, onneksi on! Ja tosiaan kiinnittyminen ei ole ongelma. Tehdään seuraavaan kiertoon era/beReady, lääkäri epäili että onko ajoituksessa jotain häikkää.
Hyvä, että suunnitelma on jo valmiina! Pitääkö sun taas ootella yksi kierto siis ennen seuraavaa siirtoa?

Jos jotain hyvää pitää etsiä tilanteesta, sanoisin että kemiallinen eli todella varhainen keskenmeno on erittäin paljon parempi vaihtoehto kuin pidemmälle ehtinyt raskaus, joka menee kesken sitten joskus myöhemmin. Vaikka molemmat vaihtoehdot on tietenkin hirvittäviä.

Eräänä päivänä teidän tuuli kääntyy. Sitten onkin tosi outoa, kun ensin on pitkään kaivannut ja surrut, ja yhtäkkiä kaikki muuttuu <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Florie
Siinä mielessä pitää, että tohon testiin menee yksi kierto. Mutta onneksi sen voi kuitenkin tehdä seuraavaan. Ja siis joo, on tämä miljoona kertaa parempi vaihtoehto kuin myöhemmin tapahtuva keskenmeno. Nyt vaan vaikea uskoa että onnistuisi, mutta kyllä tämä taas tästä.
 
  • Rakkaus
Reactions: kuumoduli
Olin ajatellut että pysyn nyt hieman pidempään poissa palstalta ja pidän taukoa koko kesän. No enhän nyt malttanut olla kurkkimatta mitä kaikkea täällä tapahtuu. Enkä nyt muutenkaan osaa teistä olla liian kauan erossa.
Oikein paljon onnea @Pompelis ja @Sukkis ❤
Ja @Florie paljon tsemppiä, kyllä se vielä onnistuu. Onko lääkäri ehdottanut alkioiden tutkimista?
@Chiarina46 pidän kovasti peukkuja että alkio tarraa kiinni!

Täällä keskenmenon lääkkeellinen tyhjennys kärsitty ja toipuminen alkanut hieman hitaasti. Vuotoja on ja vatsaa turvottaa, ensi viikolla menen tarkastukseen niin nähdään onko kaikki tullut pois. Elokuussa sitten suunnitellaan uutta, täällä on nyt mielessä tutkia alkiot, ei ole mitään kivaa puuhaa nämä keskenmenot ja varsinkaan kun eivät mulla käynnisty itsestään. En tiedä mitä kaikkea pitäisi osata muuten pyytää seuraavaa siirtoa ajatellen, mitä kaikkea edes voi tutkia? Siitä Intralipidistä lueskelin, mutta olikohan nyt niin että sitä ei enää Suomesta saa ja mikähän siihen on syynä? No, lääkäri oli sitä mieltä että vika on todennäköisimmin ollut alkiossa joten toivoa kai kuitenkin on.
 
Olin ajatellut että pysyn nyt hieman pidempään poissa palstalta ja pidän taukoa koko kesän. No enhän nyt malttanut olla kurkkimatta mitä kaikkea täällä tapahtuu. Enkä nyt muutenkaan osaa teistä olla liian kauan erossa.
Oikein paljon onnea @Pompelis ja @Sukkis
Ja @Florie paljon tsemppiä, kyllä se vielä onnistuu. Onko lääkäri ehdottanut alkioiden tutkimista?
@Chiarina46 pidän kovasti peukkuja että alkio tarraa kiinni!

Täällä keskenmenon lääkkeellinen tyhjennys kärsitty ja toipuminen alkanut hieman hitaasti. Vuotoja on ja vatsaa turvottaa, ensi viikolla menen tarkastukseen niin nähdään onko kaikki tullut pois. Elokuussa sitten suunnitellaan uutta, täällä on nyt mielessä tutkia alkiot, ei ole mitään kivaa puuhaa nämä keskenmenot ja varsinkaan kun eivät mulla käynnisty itsestään. En tiedä mitä kaikkea pitäisi osata muuten pyytää seuraavaa siirtoa ajatellen, mitä kaikkea edes voi tutkia? Siitä Intralipidistä lueskelin, mutta olikohan nyt niin että sitä ei enää Suomesta saa ja mikähän siihen on syynä? No, lääkäri oli sitä mieltä että vika on todennäköisimmin ollut alkiossa joten toivoa kai kuitenkin on.
Ihana kuulla sinusta @Netty79 ja että toipuminen on alkanut, mutta tosi kurjaa että hitaasti ja että on vielä oireita. Paljon tsemppiajatuksia täältä!

Lääkäri on nyt puhunut vain siitä beReadysta, mutta itse ruvettiin miettimään, että voiko jo pakastettuja alkioita tutkia - etenkin jos beReadyn tulos on normaali. Ilmeisesti siis voi? Maksaahan sekin, mutta ei näitä turhia siirtojakaan ihan hirveän montaa viitsisi.
 
@Netty79 olet ollut ajatuksissa ja kiva kuulla susta. Jostain olen lukenut, että kudostyyppien yhteensopivuudella saattaisi olla väliä miten raskaus onnistuu. Sulla toisaalta on kuitenkin raskaus käynnistynyt ja edennyt, joten ehkä siitä ei ole kyse.

Mulla oli eilen ihan hailakan ruskeeta jälkeä siteessä. Erilaista kuitenkin kun viimeksi kun keskenmeno alkoi. Jotenkin jaksan olla rauhallinen kun niin monella sellaista tuntuu olevan ja tuntuu edelleen että olisin raskaana. Oon lukenut Redditistä, että runsas veden juonti auttaisi siihen. Tänään ei ole toistaiseksi ollut enää jälkiä. Huomenna on mulla 5+5, jolloin luulen että viime raskaus lopahti kun ensimmäinen pienempi vuoto tuli.
 
Ihana kuulla sinusta @Netty79 ja että toipuminen on alkanut, mutta tosi kurjaa että hitaasti ja että on vielä oireita. Paljon tsemppiajatuksia täältä!

Lääkäri on nyt puhunut vain siitä beReadysta, mutta itse ruvettiin miettimään, että voiko jo pakastettuja alkioita tutkia - etenkin jos beReadyn tulos on normaali. Ilmeisesti siis voi? Maksaahan sekin, mutta ei näitä turhia siirtojakaan ihan hirveän montaa viitsisi.
Kiitos @Florie ❤
Olen ymmärtänyt, että myös pakastettuja alkioita voidaan tutkia ja se on nyt itsellä mielessä, alan olla valmis maksamaan siitä mielummin kuin että tehdään turhia siirtoja. Aikaa kuluu ja rahaa kuluu, kun maksaahan ne turhat siirrotkin lääkkeineen kuitenkin jonkun verran.
 
No joo, mä just katsoin että 7 alkion tutkiminen olisi jotain 3500€, on se aika paljon vähemmän kuin se 8000-9000€ mitä niiden turhaan siirtämiseen voi mennä.

Tuo kudostyyppiasia mitä @Pompelis mainitsi on mullakin kummitellut mielessä, mutta ehkei näissä ole sentään siitä kyse...
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
@Netty79 olet ollut ajatuksissa ja kiva kuulla susta. Jostain olen lukenut, että kudostyyppien yhteensopivuudella saattaisi olla väliä miten raskaus onnistuu. Sulla toisaalta on kuitenkin raskaus käynnistynyt ja edennyt, joten ehkä siitä ei ole kyse.

Mulla oli eilen ihan hailakan ruskeeta jälkeä siteessä. Erilaista kuitenkin kun viimeksi kun keskenmeno alkoi. Jotenkin jaksan olla rauhallinen kun niin monella sellaista tuntuu olevan ja tuntuu edelleen että olisin raskaana. Oon lukenut Redditistä, että runsas veden juonti auttaisi siihen. Tänään ei ole toistaiseksi ollut enää jälkiä. Huomenna on mulla 5+5, jolloin luulen että viime raskaus lopahti kun ensimmäinen pienempi vuoto tuli.
Kiitos @Pompelis ❤

Täytyy kysyä siitä kudostyyppi asiasta vielä, lääkäri ei maininnut siitä mielestäni mitään. Tosin mulla meni siinä shokkitilassa silloin ehkä puolet ohi.
Ruskeat vuodot kai ovat tavallisia tosiaan, mulla on ollut kiinnittymisen aikaan pientä vuotoa. Mutta aika monella niitä tosiaan on alkuraskaudessa, joten ihan tavalliselta kuulostaa. Oletko menossa lähiaikoina varhaisultraan?
 
vierailija
Kiitos @Florie
Olen ymmärtänyt, että myös pakastettuja alkioita voidaan tutkia ja se on nyt itsellä mielessä, alan olla valmis maksamaan siitä mielummin kuin että tehdään turhia siirtoja. Aikaa kuluu ja rahaa kuluu, kun maksaahan ne turhat siirrotkin lääkkeineen kuitenkin jonkun verran.
Kyllä, pakastettuihin voi tehdä alkiodiagnostiikkaa. Toki se vaatii sulatuksen, näytteenoton ja uudelleen pakastuksen.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79 ja Florie
@Pompelis En muista yhtään sitä määrää tai muuta. Yritin vielä katsoa jos se olisi sähköpostissa joita lääkärin kanssa lähettelimme, mutta ei ollut. Olen nyt lomalla, poissa kotoa, niin en voi tarkistaa siitä ohjelappusestakaan. Mutta uskon että se oli 1 tbl päivässä, mutten taas muista sitä voimakkuutta, enkä kuinka kauaa syötiin. Olinpa suureksi avuksi.. No mutta, syötiin sitä aspiriinia kuitenkin!

Mä mietin koko ajan haluaisinko vielä toisen vauvan. Haluan koska vauvat on ihania ja kun vihdoin sain oman vauvan, niin haluaisin yrittää vielä toistakin. Mutta toisaalta tyttöni on täydellinen, rakastetaan toisiamme yli kaiken! En halua jakaa rakkauttani toiselle, koska en halua vahingoittaa meidän suhdettamme. Toisaalta hän itse pyytää vauvaa, on antanut sille jo nimenkin Ja voisihan pikkusisaruksesta tehdä meidän yhteisen vauvan, eli ottaa tyttö mukaan vauvan hoitoon ja puhua että vauva on meidän, ei vaan äitin ja isin jne. Vaikeaa.. Onko ketään ollut samassa tilanteessa, ja jos niin minkä ratkaisun teit? Ja miten on mennyt?
 
Niin ja @Pompelis mä vuosin onnistuneessa raskaudessa kaikkia mahdollisia värejä, vaalean beigestä, ruskean kautta punaiseen. Siihen asti kun lopetin tukilääkityksen. Olinkin ihan paniikissa että uskaltaako sitä lopettaa lääkkeitä ollenkaan. Rv 5+ menin varhaisultraankin kun olin niin huolissani. Kaikki oli ok. Samana iltana vuosin oikein verta, mutta se johtui lääkärin rönkkimisestä. Kävin monesti ultrassa alkuaikana, koska pelkäsin menettäväni vauvan (14 keskenmenoa takana). Kerran lääkäri sanoi että vuoto tulee limakalvoilta, ei kohdusta, se helpotti. Limakalvot ovat kuulema kuivat raskaana ollessa, siksi vuotelevat.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
@Netty79 Joo sitä intralipidiä ei saa. Mutta Viron lääkärini kertoi heidän tilalle tulleesta aineesta, laitoin siitä viestiä Dextraan talvella, että jos hekin ottaisivat sen käyttöön. Pitääkin kysellä ovatko ottaneet sen. Niin ja olen pahoillani keskenmenosta <3
 
Kiitos @Pompelis

Täytyy kysyä siitä kudostyyppi asiasta vielä, lääkäri ei maininnut siitä mielestäni mitään. Tosin mulla meni siinä shokkitilassa silloin ehkä puolet ohi.
Ruskeat vuodot kai ovat tavallisia tosiaan, mulla on ollut kiinnittymisen aikaan pientä vuotoa. Mutta aika monella niitä tosiaan on alkuraskaudessa, joten ihan tavalliselta kuulostaa. Oletko menossa lähiaikoina varhaisultraan?
Varhaisultra on vasta parin viikon päästä. Ollaan lähdössä reissuun, joten sopii sen takia ihan hyvin.

@Ramiina ehkä se ruskeahko väri siteessä voisi johtua limakalvon kuivuudesta mullakin. Mulla on nenäkin aivan rutikuiva ja joudun sitä öljyämään koko ajan. Toivottavasti ainakin!
 
@Florie törmäsin tällaiseen EMMA/ALICE -testiin Redditissä, jossa joku kyseli mitä tehdä kolmen epäonnistuneen siirron jälkeen. Eli ilmeisesti saman yrityksen kuin ERA testi, jossa selvitetään onko kohdussa jotain huonoja bakteereja. Ilmeisesti sen asian voisi jotenkin hoitaa jos niitä bakteereja / tulehdustila olisi.

EDIT: tässä itseasiassa linkki siihen ketjuun kun siellä oli joitain muitakin ehdotuksia: https://www.reddit.com/r/InfertilityBabies/comments/oawrim/3rd_failed_fet/

 
  • Tykkää
Reactions: Florie
Täältä myös huonoja uutisia. Täsmälleen samana päivänä kuin viimeksi, alkoi nyt aamulla ensin punainen vuoto ja nyt klönttien ulostulo. Yhdessä klöntissä pientä rihmaa ja toinen myös valtava. Harmittaa, pettynyt olo, ei vielä surullinen kun tätä jo odottelin niin oli bufferia. Lähden nyt mittaamaan HCG:n ja vielä viikonlopun joudun lääkkeitä näillä näkymin ottamaan.
 
vierailija
@Pompelis En muista yhtään sitä määrää tai muuta. Yritin vielä katsoa jos se olisi sähköpostissa joita lääkärin kanssa lähettelimme, mutta ei ollut. Olen nyt lomalla, poissa kotoa, niin en voi tarkistaa siitä ohjelappusestakaan. Mutta uskon että se oli 1 tbl päivässä, mutten taas muista sitä voimakkuutta, enkä kuinka kauaa syötiin. Olinpa suureksi avuksi.. No mutta, syötiin sitä aspiriinia kuitenkin!

Mä mietin koko ajan haluaisinko vielä toisen vauvan. Haluan koska vauvat on ihania ja kun vihdoin sain oman vauvan, niin haluaisin yrittää vielä toistakin. Mutta toisaalta tyttöni on täydellinen, rakastetaan toisiamme yli kaiken! En halua jakaa rakkauttani toiselle, koska en halua vahingoittaa meidän suhdettamme. Toisaalta hän itse pyytää vauvaa, on antanut sille jo nimenkin Ja voisihan pikkusisaruksesta tehdä meidän yhteisen vauvan, eli ottaa tyttö mukaan vauvan hoitoon ja puhua että vauva on meidän, ei vaan äitin ja isin jne. Vaikeaa.. Onko ketään ollut samassa tilanteessa, ja jos niin minkä ratkaisun teit? Ja miten on mennyt?
Voi olla että sisarus tekis silti hyvää tasapainottamaan suhdetta. Liiallinen symbioosikaan ei ole hyväksi, enkä nyt tarkoita että teillä olisi. Itsekin aikoinaan pohdin, voinko mitenkään rakastaa toista lasta niin paljon, kuin hoidoilla saatua esikoista. Raskausajan lopuissakin ”kadutti” että miksi sekoittaa meidän perhettä neljännellä jäsenellä. Mut sitten kun kuopus syntyi, me kaikki rakastuttiin häneen ja se rakkauden määrä triplaantui, sitä riittää ja sisarukset ovat toisilleen läheisiä ja tärkeitä. Nyt tiedän että heillä on elämässään seuraa toisistaan joka päivä, hyviä ystäviä ovat eikä kateutta ai kilpailua juurikaan ole. Ja kun aika meistä jättää, ovat toistensa läheiset. Kannattaa miettiä, josko jaksaisi toisen lapsen hoidot vielä. Ainokaisen lapsen osa on raskas kun vanhemmat ikääntyy, olen sen kaveripiiristäkin nähnyt. Ja nälkä kasvaa syödessä, nyt yritetään kolmatta, kun kahden aiemmin kans on niin mukavasti mennyt ja tuntuu että meidän perheessä olisi vielä kolmannelle tilaa ja rakkautta.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Sukkis ja Ramiina
Täältä myös huonoja uutisia. Täsmälleen samana päivänä kuin viimeksi, alkoi nyt aamulla ensin punainen vuoto ja nyt klönttien ulostulo. Yhdessä klöntissä pientä rihmaa ja toinen myös valtava. Harmittaa, pettynyt olo, ei vielä surullinen kun tätä jo odottelin niin oli bufferia. Lähden nyt mittaamaan HCG:n ja vielä viikonlopun joudun lääkkeitä näillä näkymin ottamaan.
No voihan..! Paljon sympatiaa täältä, ihan perseestä tämä. :cry:
 

Yhteistyössä