Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Weeru

saa sitä pyytää mutta riippuu meille väestöliitolla sanottiin päivät ma ke ja pe keräyspäivä voidaan koittaa sitten mäkin ajattelin jos esim 8 hedelmöttyis vaan 4 pitkään ja loput 4 pakkaseen sitte tosta avauksesta en tiedäkkään enkä kysyny tosin se maksaa ainakin sen tiedän eikä vissii halpa juttu ??
 
Johkunen ja ulpunen teillä on selkeästi ollut parempi suomi-klinikka kun meillä oli. Jono on pitkä, jos alkioita ei tule paljon niin "jotain alennusta voidaan antaa" . Tuollaiset selkeät speksit olisi ollleet hyvät. Kyse on kuitenkin aika isoista rahoista.

Onko tuo alkiokuoren avaus assisted hatching? Sitä sekä embryo glue ja embryo geniä on saatavilla meillä. Aion pyytää siittiöille myös picsin icsin sijaan. Se on kai seuraavan sukupolven juttu, jossa siittiöiden muotoa voi käyttää parhaiden valinnassa hyväksi.

Tsemppiä piinailijoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Mites piinailijoilla menee?

Meillä oli samat "säännöt" klinikalla kuin Johkusella. Tosin meillä soluja jäi 2 eli yhteen siirtoon meidän tapauksessa, joten meni kyllä koko hinta koska käsittääkseni sääntö ei koskenut pitkää viljelyä koska se tehdään erikkopyynnöstå/syistä. Missä Ulpunen ootte hoidossa? Tollanen 2 blastoa takuu kuulostais hyvälle.
 
kiitos kysymästä. me testasimme tänään päivien tauon jälkeen pp 11. täysin negaa näyttää. että taitaa olla (taas) siinä. menkkaolo, varmaan vaan lääke pitää mömmöt sisällä. vaikka kuinka sanotaan, että pitää tsempata vaikka ei pp 11 näy, niin kuitenkin todella monet jo siinä vaiheessa plussanneet.
 
Johkulille voimia!! Tiedän että ei helpota, mutta oikeesti on niitäkin ketkä plussaa myöhään. Toisaalta, kyllä yleensä omasta olostakin pystyy päättelemään menkkojen alkamisen. PAH, miksi tän pitää olla näin vaikeaa??? Jäikö teillä pakkaseen mitään? Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: johkuli
Johkuli: ei luovuteta vielä, On niitä niin usein plussaksi muuttunut! Mullakin oli menkkamaista oloa juuri tuolloin ja tuhruakin ja silti oli tarttunut. Mä en ole testannut vielä, piti mennä verikokeeseen ensiviikolla, mutta taidan sittenkin testata vaan kotona. Mutta onko kotitesti sitten pp14 vai pp13? Kun on 3 päiväset alkiot. Mites lilla?
P pp 9
 
Weeru kiitos tsempistä ! 2 jäi pakkaseen vielä, ehkä sieltä jotain

persika kiitos tsempistä ! mielellään toivon, että olet oikeassa ! meillä testipäiväksi laitettu ke 27.8. - 4- päiväisen alkion siirto oli pari viikkoa tätä ennen torstaina, eli tuo pp 14 tai jotain.
 
Täällä pp10 eikä kummempia tuntemuksia paitsi armoton koko vatsan turvotus. Vähän nuo testit tuolla kaapissa polttelee vaikka vannoinkin että teen testin vasta pp14 eli torstaina. Jos tekee jo huomenna ja näyttää negaa niin onpas pitkä ja kurja viikko tulossa töissä. Viimeksi kun olen testannut plussan niin odotin juuri testipäivään saakka ja olin ihan varma ettei ole tärpännyt. Tsemppiä johkulille. Toivon niin että muuttuu vielä plussaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: johkuli
Calcifer, nyt aloin epäillä, että tulikohan sekoiltua tuon takuurajan suhteen. 2 blastosta oli joka tapauksessa puhetta, mutta ehkä se olikin niin, että 2:sta ottavat vielä täyden hinnan. Yritin sopimuspapereistakin katsoa, mutta siellä ei ollut asiasta mitään. Fertinovassa kumminkin oltiin, joten sieltä sen saa varmaan tarkistettua. Ja jono oli tosiaan puoli vuotta, kuten olivat luvanneetkin. Yllätys oli noin lyhyt jonotusaika, kun muilla, joihin olin soitellut, aika vaihteli vuodesta ylöspäin.
 
Tervetuloa Weeru! Eikö ennen sytosattaatihoitoja ollut ollenkaan puhetta omien alkioittesi pakastamisesta? Käsittämätöntä toimintaa, että tahallaan annetaan tuhoutua.

Kovasti jaksamista johkulille. Pakkohan on piinailtava loppuun, koska pieni toivonkipinä on vielä. Tiedän kyllä epäuskon tunteen. Lilla86 ja persika sitkeästi olette jaksaneet ilman testejä. Peukut pystyssä edelleen koko porukalle!

Kiva, että jo raskautuneetkin ovat aktivoituneet tänne kertomaan kokemuksistaan!

Olen ollut hoidoissa vain ulkomailla, mutta ultrien yhteydessä Väestöliitossa ollaan kovasti koitettu saada meitä heidän asiakkaiksi. Sanoivat viimeksi jonoista, että kovin riippuu luovuttajatilanteesta, joskus luovuttajia kävelee ovista sisään useammin, jolloin jono voi olla vain n. 4kk, mutta puoli vuotta on heillä normaali odotusaika.

Täällä ollaan odoteltu vuotoa, mutta mitään ei kuulu. Olen jatkanut Progynova 2mg päivässä, mutta ei ole muuta kuin rinnat arkoina. Ei ole sitä menkkaoloa, jota täällä niin useasti monella on. Nyt sitä olisi oikein toivottu, mutta ei mitään. Päätin nyt sitten siirtyä Femostoniin, jotta saan vuodon. Minulla on lapsettomuuden syynä siis POF, eli ennenaikaiset vaihdevuodet. Omia alkiota ei siis ole, eikä kuukautisiakaan tule ilman hormoonikorvaushoitoa. Tämä POF on autoimmuunitauti, kuten myös kilpirauhasen vajaatoiminta, joka minulla on myös. Joku kyseli onko limakalvojen ohuuden kanssa ollut ennemmin ongelmaa. Kyllä ne näillä taustoilla ovat aina ohuenlaisia, mutta muilla kerroilla on ollut aina tarvittava minimi paksuus, joskaan ei juurikaan yli sen. Ainut hyvä puoli tästä sairaudesta on, että saan estrogeenilääkkeet aina erityiskorvattuna.
 
Täällä pp11 ja myöskin tyylipuhdas nega. Mietityttää vain nämä mahdollisuudet. Meillä siis taustalla ei ole muuta kuin mun vähän matalat FSH ja LH. "Kevyilläkin" hoidoilla saatu helposti plussa. Nyt oli hyvälaatuinen alkio ja kohdun limakalvokin 13mm viikko ennen siirtoa. Lisäksi käytössä kortisonit varuilta ja Gonapeptyl "normaalilääkkeiden" lisäksi. Voi näitä todennäköisyyksiä. Pakkasessa vähän "huonompia" alkioita jemmassa ja nyt mietitäänkö, että lähdetäänkö niitä siirtämään ollenkaan. Rahat loppu.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei. Mä en uskalla testata, lääkkeet kuitenkin jatkuu pp14 niin mielummin elättelen toivoa, kun testaan päivittäin negaa. Tänään tuhrua, joten eiköhän ne menkat ole alkamassa :(.

Tsemppiä meille, toivotaan vielä plussiksi muuttumista, kun siihen kai mahdollisuus on olemassa.
 
Voi surku mitä uutisia piinailijoilta... Tilastot on tilastoja, jotkut plussaa ekasta hoidosta, jotkut ei koskaan, jotkut tosi pitkän taipaleen tarvottuaan.
lilla86, kyllä ne heikommatkin alkiot voivat napata kiinni, ja siellä pakkasessa ne jaksavat kyllä odottaa teitä. Jos tulee taukoa, niin sillä välin sitten vaan rennosti.

Lugejen jälkeen vuoto pitäisi alkaa viikon sisällä. Mulla alkoi yllättäen juuri tänään vessakäynnin yhteydessä, joten enpäs jatkakaan Femostoneita vaan huomenna lähtee estrofem taas täydellä annoksella.
 
Pari viikkoa vielä ja aloittelen hoitoa täällä. Lääkkeet hankittu ja ultrat jo varattu. Pikkaisen jännittää, mutta liikoja ei uskalla toivoa. Se on juuri noin kuinka Pikkukintsu kirjoitit. Toiset onnistuu ensimmäisellä yrittämällä ja toisilla menee enempi aikaa. Pitää yrittää pitää kuitenkin positiivista mielialaa yllä, niin oli klinikan papereissa.

Miten onko teillä ollut kortisoni mukana hoidoissa, jos niin millaisin annoksin ja kuinka pitkään? Entäpä te Tsekkien kävijät oletteko ostaneet lääkkeitä paikanpäältä esim. Crinone? Onko halvempaa?

Pidän peukkuja, että negatestit kääntyvät vielä plussiksi. :wave:
 
Pikkukintsu: mun syöpä oli sen verran ärhäkkä että hoidot oli pakko aloittaa heti. Normaalisti mun ikäisillä munasarjojen toiminta palaa sytojen jälkeen, mutta mun tapauksessa niin ei käynyt. Oon lääkärin kanssa tästä puhunut, mutta tosiaan muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin aloittaa syöpähoito heti, joten solujen pakastukseen ei ollut silloin aikaa...

Negan testanneille Johkulille ja Lilla86:lle toivotan jaksamista. On toi niin perseestä!! Uskon kuitenkin että sitkeä yritys palkitaan, siitä osoituksena listassa maaliin päässeiden suuri määrä!! Hang in there Girls!!!

Persikalle plussa tuulia. Pieni tuhru ei vielä meinaa mitää.

Fanni mitä lääkkeitä sulle tulee? Onko muutenkin yleistä että tähän luovutettuihin tulee paljonkin vastaanottajalle lääkkeitä. Ite jotenkin luulin että vaan luget siirron jälkeen, mutta nyt kun oon lukenu ketjua taaksepäin niin tuntuu että monilla tosi montakin lääkettä käytössä... Mulle selviää varmaan oma lääke arsenaali kunhan nyt meijän luovuttajalla alkais pistokset. Infoa klinikalta odotellessa. Puuh, en jaksais odottaa.

Hyvää yötä!!
- Weeru
 
Johkuli ja lilla voi ei.

Lilla ja sitten vielä raha jututkin, mutta tosiaan taukoakin voi pitää, kun ei ne alkiot siellä pakkasessa nopeasti vanhene.

Persikka
peukutukset, jospa kumminkin. Niin oletais jo pitkällä raskaudessa, jos ne olisi jatkuneet...

Itsellä tässä taukoa on, en ole vielä sopinut pas siirrosta, jotenkin on sellainen olo, että miten ne pakkasessa olevat olisivat niitä kahta km kummempia.

Weeru paljon vaihtelee lääkeet, mutta yleensä ainankin estrgeenit ja luget. Pas siirtoja voi tehdä myös omaan luonnolliseen kiertoon.
 
Viimeksi muokattu:
lillalle ja johkulille tsemppiä vastoinkäymisissä, nyt olisi kyllä suonut syksyn plussa-aallon aukeavan... tänäänkin taivas taitaa itkeä kanssanne! onko lilla sulle joskus tullut plussa ja km?

persika, pidän vielä peukkuja, jännittävää vielä hetki!

Lääkearsenaalia ihmettelen ja opettelen mielenkiinnolla minäkin, kun ei omaa luovarihoitoa ole aloitettu vielä. Toisaalta itsekin toivon että saan ehkä kortisonia kun on kilpparin vajaatoimintaa. Vasta-aineita ei pitäisi olla mutta mistä sitä tietää aina mitä se vajiskaan tekee.
 
Voi ei mitä uutisia :(!! Persika, peukkuja vielä, toivottavasti sä plussaat.

Johkuli, oliko teillä jatkosuunnitelmia? Pakkaseem jäi jotain? Olisko hullua yrittää kaikki tai ei mitään tyylillä, jatkoviljellä alkioita sulatuksen jälkeen pidemmälle tai siirtää kahta? Voi että, voin vaan kuvitella pettymyksen :(. Hali.

Ja lilla, tää onki niin pepusta kun paljon (siis oikeastaan kaikki) riippuu niin rahasta. Ilman sitä ei päässe edes yrittämään :(. Mutta pidetäään lippu korkealla loppuu saakka. Pakkasessta voi syntyä vaikka ja mitä :)

ON. Meillä homma ei etene vielä aikoihin. Mä en raaski vierottaa tota vuosikasta (mahd turhien hoitojen takia) mut toisaalta ikä raksuttaa enkä voi muutenkaaa ikuisesti ootaa. Pitäs kuitenkin saada joku piste tälle projektille ja jatkaa sit elämää jollain tavalla eteenpäin riippuen lopputuloksesta. Tällanen roikkuminen ja toivominen on kuitenkin tosi kuluttavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
jonnuli-77

mullakin kilppari syön tyroksinia muttei ole ollut näissä kolmessa kortisonia. kysyin ja selvitti silloin lekuri ettei minun tilanteessa käytetä kun muuten kaikki ok ... milloin yleensä kortisoni aloitetaan olen alottamassa parin päivän sisään progynovat ensin ja se kaksviikkoa noin niitä ja ultra sit se on menoo :D iiik kääk
mäkin oisin toivonut kortisonia koska eikös se juuri jeesaa hylkimiseen ???
 
Jonnuli-77 Meillä siis yritys on aloitettu 4/2011 jolloin tulin helposti raskaaksi ja raskaus jatkui aina viikolle 37+2 saakka. Sitten jouduimmekin hautaamaan 2vrk ikäisen tyttäremme. Sitten tärppäsi uudemman kerran kolmannesta hoitokierrosta, mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään rv14 koska lapsella ei ollut elinmahdollisuuksia. Aivot mm. tulivat osittain kallon ulkopuolelle. Selvisi että kannamme mieheni kanssa peittyvästi periytyvää geenivirhettä ja joka raskaudessa on riski, että lapsella ei ole selviytymismahdollisuuksia. Tyttärellämme ei kuitenkaan ollut tätä sairautta vaan hän kuoli hapenpuutteesta aiheutuneisiin vaurioihin.
 
kiitos tsempeistä. tänään pp 13 ja testi negatiivinen, huomenna verikokeelle mutta olihan se tässä

pakkasessa on 2 alkiota, sinne sitten, katsotaan miten mennään, klinikka ei suosi kahden siirtoa eikä myöskään pitkäviljelyä. henkisesti helpompi että kuolee kohtuun kuin kuppiin :)

tuleeko nyt kaikille piinoilijoille nega?? huono kierros ja vaikea laji joillekin !
 

Yhteistyössä