Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Rauhallisin mielin nyt vaan pikkukintsu, ei ole montaa päivää sulla enää:heart:

Käyn harvoin lääkärillä, tutkin itse itseni (ammattivika: sairaanhoitaja) ja päätin nyt aloittaa kuurin, koska olo vain huononi ja keuhkot raskaat jo hengittää :( josko ehtisi vähän tehota ennen perjantaita, nyt ei muu auta. Onneksi ei tarvii töissä olla tällä viikolla vaan voin maata sohvalla ja levätä. Eiköhän tämä tästä. Buranaa myös pakko ottaa. Kortisoni peittää kanssa hyvin oireita, senhän aloitin jo viime perjantaina, nyt olen laskenut annokseen 10 mg x1.
 
johkuli katsoin sen jakson aiemmin, hyvä kun joku uskaltaa tuoda julki tällaisia asioita. Tsemppiä uuteen koitokseen! :)

Iitu mulla on korkein FSH ollu 15,5 ja amh todella matala eli 0,2, kun pitäisi olla reilusti yli 1. Hienoa, että olette kuitenkin saaneet yhden lapsen! Mä oli 22 kun aloitettiin yritys ja sekään ei auttanut..

amv kiva, kun kävit ja hienoa, että raskaus etenee normaalisti :)

paulanna Toivotaan, että paranet pian! :)

plastex ja pikkukintsu peukut on pystyssä puolestanne :)

Aurora hienoa, että kaikki on hyvin! :)

on: meillä PAS tulossa seuraavaan kiertoon jos suunnitelman onnistuu. Kolme pakkasessa olevaa aiotaan jatkoviljellä ja siirtää sitten toivottavasti pari blastoa omaan kiertoon. Tueksi Pregnyl ja Luget.
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
HalleB, kenties piinaillaan aika samoihin aikoihin=). Pelkään tosin että pääsiäiset sun muut pilaa siirron..mulla kylläkin yksi kierto vielä välissä, huhtikuulle taitaa siirto mennä. Kamalaa tää pelkkä odottaminen.
Täällä jännätään myös Plastexin ja Pikkukintsun puolesta.:heart:
Paulanna, koitahan parannella! Mä jo ittekseni naureskelin että meinaakkos varmuudeksi klamppista vastaan zithromycinit vetästä:LOL: No heh, heh, vitsi vitsi.
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Pikkukintsu, äläs luovuta! Mulla aika naftit oireet. Vähän väsymystä, painon tunne alamahassa ja jossain vaiheessa rinnat kipeät. Saatko tuloksen saman päivän aikana???

Paulanna, toivottavasti tauti taittuu pian!!

Hienoa, kohta saadaan taas lisää piinailijoita!Toivottavasti pääsiäispyhät ei sekoittele maailman tärkeimmän asian edistämistä! Lomailkoot lääkärit sitten, kun meillä on kaikilla lapsia sylit täynnä.... ;)

Taidan käväistä melko pian uudelleen hcg-mittauksessa. En ole oikein hyvä epätietoisuuden kanssa....
 
Ihanaa plastex! Nyt sitten varovasti edelleen, muistat ettet riuhdo ja reuhdo mitään. Pidän sulle peukkuja!

paulanna, toivottavasti antibiootti auttaa. Tiedän kyllä viime syksyltä, kun ravasin lääkärissä pitkittyneen tiesminkä taudin kanssa. Mittailivat vaan veriarvoja ja sanoivat, että ei ole mitään. Lopuksi rohisi keuhkot niin pahasti, että määräsivät antibioottia suoraan suoneen kaksi kertaa päivässä kolmen päivän ajan. Minusta silloin olisi voinut hieman aikaisemmin kokeilla antibiootteja tabletteina....

johkunen, aika monet sanovat saavansa flunssan siirron jälkeen, en tiedä siitä sitten auttaako kinnittymisessä. Onnea, kohta olet jo piinailemassa!

Olen syönyt nyt sitä kortisonia, ja olen huomannut, että en tarvitse ollenkaan allergialääkkeitä. Muuten joudun syömään allergialääkkeitä vuoden ympäri jonkun epämääräisen pölyallergian takia.

En millään jaksaisi enää odottaa. Joku on joskus kirjoittanut, että voi kunpa voisi nukkua vaan siihen testipäivään. Nukkuminen onkin nyt ainoa joka kiinnostaa. Yöllä 7,5 tuntia ja sitten aamupäivällä 10-13. En tiedä, jos pitäisi käydä töissä jaksaisinko paremmin. Kotona ei ole niin paljon virikkeitä, joten helposti simahtaa sohvalle. Onneksi huomenna on taas muuta menoa. Saan varmaan tuloksen muutaman tunnin päästä verikokeesta, joten olisin voinut mennä tänäänkin, mutta päätin jo perjantaista, joten pidetään se. On tuolla yksi testikin, mutta olkoon siellä.
 
Plastex, paljon onnea! Hyvältä kuulostaa! Kerro vielä sun taustat ja mitä kaikkea on takana? On aina ilo lukea onnistumisesta kun vielä tietää kuinka toivottua onnistuminen on!
Pikkukintsu, täällä ei malttaisi odottaa sun testiä!
 
Tänks. Epäuskon pyörteissä täällä mennään. Meen uusintamittaukseen joko to tai ma....

Meillä siis yritystä vuodesta 2007. Ensin 4 inssiä, joista 4 negaa. 4 koeputkea, jolloin megahormonikuureilla saatiin 0-2 munista. Kerran päästiin siirtoon. Puhdasta negaa. Sen jälkeen luovutettuihin munasoluihin. Ensimmäiset hoidot Tartossa tuotti negan ja PASseista 2 varhaista keskenmenoa. Toinen luovutettu Suomessa toi tuoresiirrosta meidän pojan :heart: vuonna 2012. Pojan syntymän jälkeen 2 luomuplussaa, jotka meni aikaisessa vaiheessa kesken. Pakkasesta kesällä 2013 nega. Sitten olikin taas pakastin tyhjä. Kolmas luovutettu hoito keskeytyi lokakuussa 2013, kun luovuttajalta ei saatu munasoluja. Neljännestä tuoresiirrosta kemiallinen joulukuussa 2013. Tämä on nyt neljännen luovuttajahoidon 1 PAS ja pakkasessa vielä kaksi. Huoh, ollaanpas me urakoitu......Voih kun tämä pysyisi matkassa mukana!!!!!!!!!!!!
 
Plastex, oli mahtavaa lukea teidän taival..niin ansaitusti pikkuinen nyt toivottavasti pysyy kyydissä!!! Jännä tuolla välillä noi luomuplussat, jotka meni kesken, toivottavasti nyt tämä luovutushoito menee loppuun asti hyvin.
 
plastex, nostan hattua, että olette jaksaneet noinkin pitkän taipaleen. Toivottavasti plussa edelleen pysyy.

Tein äsken kotitestin, eikä haamun haamuakaan näy. Menen varmaan huomenna vielä verkokeeseen, mutta eipä kovin paljon lupaillut tuo testi. En ole lainkaan yllättynyt, koska tämä oli vähän tällainen soitellen sotaan hoito. Kaikki oli niin kovin epävarmaa alusta pitäen, ja limakalvoakin kasvateltiin kuukausi. Kesällä sitten viimeistään seuraavaa kierrosta, toivottavasti paremmalla tuloksella.
 
Plastex hirmusti paljon onnea! Teilläkin pitkä taival takana hoitoja. Me aloitettu myös samana vuonna.
pikkukiltsu :hug: hyvä että pakasteessa huuru nenuja. Jospa niistä joku on se tuleva perheen lisä.
Paulanna Onnea siirtoon. tein kerran samat kun poskiontelot oireili ja siirtoon piti mennä. Tuloksena ei ollut silloin raskaus. Mutta en usko että antipiootti oli siihen syy kuitenkaan.

Auroora Kiva kuulla kuulumisiasi. Ihanaa että kaikki hyvin siellä.
 
Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
persika (37), 1.lapsi
prinsessatyttö, 2.lapsi
Iitu78, toinen,
HalleB, (alle 30v)1.lapsi
Burma (38),1.lapsi


Hoito lähestyy

Hassutassu (40+) toinen, PAS tulossa
Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, punktio+siirto vko 10
Paulanna (40+), PAS 20-21.2.14


Piinistelijät

Pikkukintsu (37), 1.lapsi, 2.yritys, testi 20.2



Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )

Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv (-76) toinen, lahja-alkio PAS, LA 2.8.2014
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,LA Elokuun lopussa 2014
Unelma(ko)???
Plastex,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tsempit tosiaan paulannalle.

Kävin asken verikokeessa, tulosten saaminen kesti 30 minuuttia täällä. Tulos oli merkitty < 25, eli nega. Eilen mies oli kaivanut testin roskiksesta, ja kyllähän siinä näkyi haamu. Hän koitti sitä sitten hehkuttaa, mutta en lähtenyt siihen mukaan. Tämä oli meidan toinen hoito, ja ensimmainen Puolassa. Kierto alkoi 7.1 tosi heikkona koska olin joutunut ajoittamaan sen lääkärikäynnin takia.Siitä alkoi heti estradot, joita käytin siirtoon asti 8.2, eli kuukauden. Alunperin piti siirtää blastoja, mutta luovuttajan alkioiden keräys viivästyi kaksi paivää. Olimme jo tilanneet lentoliput, joten miehen sperma pakastettiin ja hedelmöitys tehtiin pakastetusta spermasta. Alkiot eivät ehtineet kuin 3-paiväisiksi aikataulumuutoksen takia. Siirtopäivän limiksen paksuudesta mulla ei ole tietoa, mutta veikkaisin, että se oli sen 7,5mm.

On tämä niin pirun vaikeaa. Sairauksina mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja POF. Limis ei kasva missään nimessä liikaa, ja pelkään, että vasta-aineet pilaavat viimeistään kiinnittymisen. Tällä kertaa käytin kortisonia, ja aion käyttää jatkossakin. Pakkasessa odottelee tosiaan ne 6 blastoa, joita aloitetaan sulattelemaan kesällä. Muistan vain, kun Väestöliiton lääkäri silloin sanoi, että sinulla on erittäin hyvät mahdollisuudet onnistua luovutetuilla... niin, millähän aikajanalla?

Mies haluaisi, että mulle tehtäisiin tässä välissä jotain kohdun tutkimuksia, no raportoin niistä sitten ajallaan.
 
Voi harmi, Pikkukintsu! On se pettymys niin järkky aina, ja tuntuu ikuisuudelta se uudelleen yrittäminen. Mulla oli sama, että limis oli vaan 7,3mm ja lääkäri piti sitä aika ohuena, mutta silti sellaisena johon alkio Voisi kiinnittyä. Mulle myös annettu arvio, että luovutetuilla pitäis hyvinkin onnistua. Joo, ja koskahan! Luonto ja lääketiede on niin ihmeellinen..kulkee ihan omaa latuaan ja vaikka kaikki olisi optimaalista, niin silti ei. Onneksi niitä blastoja on vielä. Koita jaksaa:hug:
 
Pikkukintsu, voi ei. Voimia ensiketutukseen...... Toivottavasti onnistutte blastojen kanssa kasvattamaan hyvän limiksen ja pääsette parempaan tulokseen.

Lista vie vähemmän tilaa myös siten, että poistetaan mun nimi plussanneista. Kuudes varhainen keskenmeno, tänään hcg 50. Vituttaa (anteeksi....) niin jottei veri kierrä. Ilmoitin klikan hoitajalle, maanantaina lääkärille soittoaika ja mietitään jatkoa.
 
Plastex olen niin pahoillani :'(Tiedän tarkalleen miltä tuntuu, itsellä takana 4 plussaa kuluneen vuoden aikana, joista 2 ollut varhainen keskenmeno ja 2 myöhäisimmillä viikoilla. Tuntuu ihan kohtuuttomalta, että tällaista pitää kenenkään kokea. Ensin iloitsee plussasta ja hetken päästä kaikki onkin toisin.

Itse en ole jaksanut kirjoitella vähään aikaan, olo on ollut vetämätön. Kilppariarvot olivat huonontuneet, se kai osin selittää asiaa. Nyt lääkitystä muutettiin hiukan ja toivon, että asia korjaantuu. Toivottavasti myös paino lähtisi laskuun, kun sitä taas ylättäen tuli useampi kilo lisää. Myös tammikuun alussa ollut keskenmeno ja työkuviot ovat vieneet voimansa. Uutta luovuttajaa jonotetaan ja tuntuu, että aika on lähes pysähtynyt sen suhteen - ei siis mitään uutta "auringon alla". Sitä odottaaa, mutta toisaalta pelkääkin, koska saattaa olla meillä viimeinen yritys. Katsotaan nyt. Sitä pohtii miksi raskaudet eivät ole jatkuneet loppuun saakka, mutta lääkärien mukaan on mahdollisuus on onnistua, kunhan alkio on terve.

Pikkukintsu ja Iitu samaa meillekin sanottu, hyvät mahdollisuudet onnistua luovutetuilla. Mutta, niinhän on ollut muutenkin ihan alusta asti. Eka luomuraskaus, joka jouduttiin keskeyttämään. Sen jälkeen toivotettiin tsemppiä uuden yritykselle. Uutta ei kuulunut, joten tutkimuksiin ja hoitoihin omilla soluilla. Kaikki tutkimukset näyttivät hyvää, niin minulla kuin miehelläkin. Eka ivf onnistui hienosti, paitsi ettei toivottua raskautta lopulta saatu. Seuraavat 4 ivf aina mentiin huononpaan suuntaan, 2 viimeisessä ei päästy edes siirtoon saakka. Nämä lahjasoluhoidot, ensimmäiseltä luovuttajalta 4 alkiota, joista 3 plussaa. Tämän jälkeen vielä luomuylläri, tämä viimeisin. Yritystä on ollut, mutta myös paljon menetyksiä, joten jotenkin sitä vain usko alkaa horjua. Kaikesta huolimatta, pakko se on vaan uskoa, että lopussa kiitos seisoo :)

Paulaana Tsemppiä siirtoon, toivottavasti kaikki menee hyvin. Pääset piinailemaan.

T. Fanni
 
plastex, ei voi olla totta! :hug: Miten ne lääkäritkään ei keksi jotain keinoa, millä nämä samat ongelmat saadaan korjattua.

Ei mulla ihan hirveesti ketuta, pettynyt olo tietenkin, koska ei taaskaan ollut kiinnittymisyritystä. Kiitoksia vaan myötätunnosta. Tällä kertaa alkiot olivat ainakin hyvälaatuisia, joten vika on täytynyt olla limakalvossa. Mies oli kyllä söpö, korkkasi Puolasta tuodun liköörin, toi suklaat ja pähkinöitä töistä tullessaan. Hänkin oli tällä kertaa onneksi varautunut jo tähän tulokseen. Testasin tänään myös kilpirauhasarvot, ja ne olivat kunnossa, joten väsymys on kai sitten lugeoireita. Jos jotain positiivista, niin kohta värkkiään saa taas käyttää muuhunkin kuin tablettien sisääntunkemiseen;)

Juttelimme tässä, että kyllä edes kiinnittymisyrityksestä olisi voinut olla iloinen, mutta ei niin ei. Toisaalta mietin plastex, että ei tuo teidän tilannekaan mitään hauskaa leikkiä ole. Vieläkin raastavampaa kuin pelkkä nega. Onneksi teillä on yksi lapsi siellä ilostuttamassa pettymyksen mustia päiviä.

No, toivottavasti seuraavilla piinailijoilla menee paremmin.dbdb
 

Yhteistyössä