Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pikkukintsu, onnea piinapäiviin!
Hassutassu, meillä 2.luovuttaja. Ekan luovuttajan solut kupsahtelivat niin että niistä saatiin vain se yksi 2 alkion siirto. Tokasta sit yksi siirto tehty ja seuraavaa PASsia odotellaan..alkioita pakkasessa 7. Mua kans harmitti että nyt kun oli huippublastot niin oli paska limis ja eka kerralla hyvä limis, mut huonommat alkiot.
 
Soitin klinikalle ja huomiseen jatkan vielä lääkkeitä ja vielä kerran huomenna aamusta raskaustesti.

Hoitaja kovasti ihmetteli tätä minun vuotoa joka alkoi melkein samantien siirron jälkeen..pitää tästä lääkärin kanssa jutella. Olihan se ihmeellistä...mutta jotenkin en edes älynnyt soittaa siitä klinikalle edes...vaikka eipä se kai olisi auttanut.

Odotellaan nyt huomiseen...mielenkiintoista kuulla sitten mitä lääkäri sanoo.
 
Kiitos kaikille onnentoivotuksista.

Aika rauhallisesti olen ottanut. Eipä juuri ole kummoisia oireita, ihan samoja joita oli jo ennen siirtoa. Äsken olin tuntevinani, että kohdunnapukka olisi hieman kovempi kuin aikaisemmin, mutta yritän olla elättämättä turhia toiveita.

Alkiot olivat ilmeisesti hyvälaatuisia, koska äsken soittivat klinikalta, että siellä on 6 blastoa pakastettavana. Olimme siitä jo niin iloisia, että ajattelimme, että tästä hoidosta aivan sama vaikka plussa ei tulisikaan. Hiukan vielä mietin sitä, että miten he siirsivät minulle tähän superpitkään kiertoon alkiot. Oliko se nyt sitten lopulta kp 32 se siirtopäivä. No, kaipa sieltä olisi sanottu jos siinä olisi joku ongelma.
 
  • Tykkää
Reactions: plastex
paulanna, kyselit testipäivää. Munkin tiedot ovat häipyneet niin monta kertaa listalta, että en ole niitä jaksanut korjailla. Alunperin nimen perässä oli ikä 37, 1. lapsi, 2. yritys
Testipäiväksi määrättiin 20.2 tai jopa pari päivää myöhemmin.
 
Huoks, omaa napaa..meillä siirtyy hoidot yhdellä kuukaudella eteenpäin..tai siis siirto. Menee lomat ja kalenteri niin hankalaksi että pakko vaan pitää yksi välikierto lisää. Tavallaan helpottavaa olla hetki ilman jatkuvaa järkkäilyä, mutta sit taas toisaalta tuntuu ikuisuudelta odottaa seuraavaa siirtoa. Tää vaan on aika sumplimista duunien ym kanssa kun joutuu ulkomailla käymään hoidoissa.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
persika (37), 1.lapsi
prinsessatyttö, 2.lapsi
Iitu78, toinen,


Hoito lähestyy

Hassutassu (40+) toinen, PAS tulossa
Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, punktio+siirto vko 10
Paulanna (40+), PAS 20-21.2.14


Piinistelijät
Pikkukintsu (37), 1.lapsi, 2.yritys, testi 20.2
Plastex, testi 17.2


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,
Unelma(ko)???


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paulanna, listahan on ihan hieno. Kyllä varmaan löytyy aina tarpeen tullen päivittäjiä, jotka osaavat muutella kuvia. Itsekin osaisin, mutta nyt seuraavaksi alkaa kiireet gradun kanssa.

Huomenna mies lähtee kotimatkalle, ja minä päivän perässä. Äkkiä meni tämä Suomen loma. Mitäköhän alkiot tykkäävät näistä lentomatkoista? Sperma oli tullut 14 tuntia kolmella eri koneella ennen hedelmöitystä, mutta lääkäri kehui laatua. Nyt alkiot ovat jo lentäneet Puolasta Suomeen ja kohta toiselle puolen maapalloa... Mies sanoi, että jos tämä onnistuu, niin jälkikasvusta tulee varmaan lentäjä:LOL:
 
pikkukintsu onnea jo tässä vaiheessa, hienoa että saitte noin monta hyvää pakkaseenkin :)
Mä muuten kysyin eilen samaa klinikalta (suomalainen) kun mulla alkoi menkat perjantaina, niin silloin siirto tehdään joskus kp 28-30, niin onko liian myöhään?!
Vastaus oli että ei, mennään ihan oikeassa suunnitellussa aikataulussa.

plastex tsemppiä piinapäiviin, hyvä että on suht rauhallinen mieli!

paulanna teillä onkin pas ihan kohta ovella :)

burma me tullaan näin alustavasti tekemään vain tämä yksi hoito, syy osittain sama eli raha, mutta myös se että en itse jaksa enää näitä hoitoa, meillä on 5 vuotta putkeen tehty ties mitä joten nyt on mitta täynnä!
 
Viimeksi muokattu:
Pikkukintsu: wau miten hyvän saaliin saitte pakkaseenkin! Hyvä mieli lähteä kotimatkalle! Ja kyllä ne "lentäjäalkiot" kyydissä pysyy : )

BURMA kovasti on mietityttänyt itseäni hoitojen jatkot mutta taitaa olla meidän perheessä yli pääsemätön ongelma. Ja rahapa hyvinkin...jotenkin mua harmittaa miehen asenne. Jos näillä alkioilla ei tärppää niin haluaisin tätä vielä kerran kokeilla, taitaa olla vaan turha toivo.

Meille sanottiin klinikalta että itse saadaan päättää koska kokeillaan passia, ei ole väliä seuraavasta kierrostakin kävi. No siihen tartuttiin, heti perään yritetään. Mulla kk tunkee jo tosissaan läpi joten pian taas napsitaan zumenonia.

Se tässä on kivaa että täällä on piinailijoita ja saa myötäelää kanssanne!
 
  • Tykkää
Reactions: pikkukintsu
Johkunen meillä kanssa näitä hoitoja tehty jo kuusi vuotta, ja kaikki mahdolliset variaatiot käyty läpi. Joskus toivoisin että mullekin tulisi mitta täyteen mutta jokaisen epäonnistumisen jälkeen tullut "se" fiilis, että jos se seuraavalla onnistuisi...

Hassutassu täytyy taas ruveta vetää kukkaron nyörit tiukalle, viikonlopun masennus ja kyyneleet teki tehtävänsä, mies lupautui vielä yhteen hoitoon... Nyt täytyy vaan jo itsekin alusta lähtien asennoitua että tämä on viimeinen.

Pikkukintsu oon niin kade sun mahtavasta saaliista ja toivon sulle rauhaisaa piinailua.
Kuten myös Plastexille!
 
Joskushan se päätös viimeisestä hoidosta vaan on tehtävä ja meillä se on nyt. Raha ei niinkään se este, mutta toivotontahan tämä on muutoin ollut, 6 siirtoa ja 11 alkiota siirretty ja ei edes yhtään plussaa ole tullut. Luovuttajatkin tiiviisti vaihtunut, kun PAS nyt vasta tulossa omilla, josko sekään edes tulee, eli varasuunnitelmana sitten alkioadoptio.
Ei vaan jaksa enää tahkota tätä samaa ja olla koko ajan lääkehuuruissa, nämä kaikki siirrot tehty vajaan kahden vuoden aikana ja lääkkeellisiin kiertoihin. Oma valinta :)
Nyt vaan tuntuu, että pitää keskittyä muihin asioihin elämässä ja odottaa sitten sitä mummoaikaa, jos se joskus tulee.
En vain ole halunnut uskoa etteikö tämä onnistuisi, kun nuo luomulapseni suht vaivatta saaneet alkunsa. Tosin olenhan minäkin kokenut kaksi keskenmenoa ennen kolmatta lastani. Joku voikin ajatella, että minun tulisi olla onnellinen lapsistani ja tyytyä heihin, niin olenkin, mutta soisin niin mielelläni miehelleni isäksi tulemisen ilon ja minunkin syli kaipaa velä vauvaa.
Jotenkin en vaan osaa tässä viimosessa hoidossa edes asennoitua toivomaan parasta, ehkä se aika vielä tulee, perjantaina ultra ja sitten kaikki konkretisoituu ja ensi viikolla sitten jo piinaillaan ja sitten kaikki on ohi.
Nämä päätökset on niin hankalia ja sitä viimeistä hoitoa mekin tehtiin jo muutaman edellisen kohdalla tai siis eempi mieheni teki, minä en pystynyt luovuttamaan.
Sorry, että tuli nyt näin omanapainen tilitys, mutta helpotti kirjoittaa tämä oma tarina. Tänne on ollut niin helppo kirjoittaa ja täältä olen monet toivonkipinät myös ammentanut:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Burma
Burma, ihan tuli kyyneleet silmäkulmiin sun puolesta.:hug: Jospa sitten viimeisellä kerralla onnistuisi. Ei pitäisi olla mahdotonta, koska on ainakin joskus tarranut kiinni.

Meilläkin mies on puhunut raha-asioista, mutta itse en ole niitä halunnut ajatella. Tällä kertaa hihkuimme kyllä puhelinsoiton jälkeen, ihan siitäkin, että kerrankin tuntui, että rahalle oli saanut vastinetta. Miehen solut ovat lisäksi siellä pakastettuna pieniin eriin, joten jos tarvitaan vielä uusi luovuttaja, niin säästyy ainakin hänen lentolippujensa hinta.

paulanna, eipä se plussaaminen varmasti uskosta ole kiinni. Mehän oltaisiin täällä jo kaikki pullat uunissa jos pelkästään kovin toivominen auttaisi :LOL: Tunnnistan jotenkin tuon saman tunteen itsestäni. En usko, että tästä mitään tulee, mutta ei voi onnistua, jos ei yritä. Toivon sydämeni pohjasta, että teidän viimeinen hoito näyttäisi, että kaikki kärvistely ja lääkehuuruilu kannatti. On kiva, että ihmiset kirjoittavat tänne myös epäonnistumisistaan. Sekin auttaa, sillä ilman näitä tarinoita itse ei osasi olla ollenkaan niin jalat maassa.

Sain ystävältäni tsemppiä piinailuun. Hän sanoi, että hänellä ei ollut kummassakaan hoitojen avulla alkuunsaatetussa raskaudessa minkäänlaisia oireita ennen plussaa. Joten piinailu jatkuu edelleen toisaalta "ei tästä mitään tule" -meiningillä, ja samalla takaraivossa pieni toive jymy-ylläristä. Testailun suhteen päätimme ottaa tiukan linjan, mieheni päätti, että emme testaa kotona. Viimeksi siitä oli vaan harmia, ja pilasi piinisajan lopputunnelmat.
 
pikkukintsu hyvää piinailu aikaa teille. Ja ihanaa kuulla, että joku voi onnistua saamaan, noin paljon blastoja pakkaseen!

Paulanna toivottavasti tämä viimeinen hoito olisi teille se poikkeus.

Burma ihanaa, että pääset vielä yhteen hoitoon!
 
Paulanna ja Burma, tosi raskaita nuo ajatukset että mikä on se viimeinen hoito..on kyllä kamala ajatus että vuosikausia vain tätä, eikä mitään tapahdu..toivottavasti teillä nyt onnistaa!
Pikkukintsu, mä kans tein viimeksi niin etten testannu ennen virallista veritestiä, edelliskerralla se kotitestailu sai hermoraunion partaalle.
Tajuatteko te, joille tehty PAS luonnonkiertoon? Laitoin eilen lääkärille meiliä, kyselin hieman miten siinä luonnollisessa passissa mennään..hän vastasi että ovulaatiota ei tarvita! Että jos folli siellä kasvaa, perfect, mutta jos ei niin no problem. Eli siirto tehdään kun kierrossa limis on sopiva ja kai se tukilääkitys sitte hoitaa loput? Mulle tietty lohduttavaa kun ovulaatiota ei aina tapahdu. Siis kai siel jotai pitää kasvaa että limis kasvaa, mutta eihän munasolu tosiaan kaikilla joka kierrossa irtoa. Ongelma saattaa tulla aikataulutuksessa, kun pukkaa pääsiäispyhät ja sitte vielä lääkärillä lomia huhti-toukokuussa. Toivottavasti päästään siirtoon! Onkohan tuolla venäjällä jotain pääsiäispyhiä??
 
Iitu en tajua. Sillä minun on pitänyt ovista bongat ja ultrassa on seurtattu myös limksen ja rakkulan kasvua. Kerran kävin niin, että rakkula oli ultrassa jo iso, mutta en ollut vielä saanut ovis testiin + (lääkärin aika oli aamuaika ja siksi sen päivän testi oli vielä tekemttä). Silloin lääkäri määräsi pregnylin (irroituspiikki) ja se pistettiin vaikka ovistesti oli + heti kun testasin lääkäri käynnin jälkeen. Siirto tehtiin silloinkin sen ovistestin + mukaan ajoitettuna. Mutta jos testi olisi ollut - niin olisi siirto ajoitettu pregnylin mukaan. Mutta käytännöhän vaihtetlevat muutoinki ja tuohan kuulostaa helopmmalle toteuttaa. Mitä lääkkeitä olisi siirron jälkeen käytössä? Minulla ollut omaan kiertoon tehdyissä vain luget kaksi vkoa siirron jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Taidan liittyä pitkään negaajien jonoon. EIlen aamusta lähtien pienoista ruskeaa vuotoa. Nyt siis pp10. Ei enää luge- eikä raskausoireita. IKINÄIKINÄ ei ole vuoto alkanut kuin vasta muutama päivä lääkkeiden lopettamisen jälkeen. Klinikalta käskivät odotella alkuviikkoon testin kanssa.
 
Älä vielä luovuta plastex on täällä tullut plussia, vaikka on vuotoakin ollut ennen testiä. Toivottavasti pystyt nyt rauhoittumaan viikonlopuksi ja plussaa sinulle toivotan vuodosta huolimatta...josko se onkin ollut myöhäinen kiinnittyminen:heart:
 
Vekkuliina, kiitos tiedosta! Ja ihanaa miten pitkällä sulla raskaus jo!
Oivikki, outoa tosiaan. Mulle on lääkitys vielä epäselvä, kun saadaan ohjeet ja aikataulut vasta lähempänä. Mutta siis ainakin lugea vastaava lääkitys on. Kun oikein fysiologisesti ajattelee, miksi ihmeessä oviksen Pitäisi tapahtua? Kun kerta alkio siirretään tarpeeksi paksulle limikselle oikeaan aikaan. Ovis varmaan käynnistää tietyn hormonitoiminnan, mutta sama on varmaan mahdollista tehdä lääkkeillä siirron jälkeen. Meille oli siis suunnitteilla ultrat kp2 ja kp10 ja siirto kp16, en yhtään tajua onko noi ns. normaaleja aikoja kuten muillakin? Alkiot on siis 5pv ikäisiä blastoja.
 
plastex koita jaksaa, pikku vuodosta ei kannata hermostua. Mistä näistä tietää. Tietysti tollanen vuoto vetää mielialan alas. Testipäivään on kuitenkin vielä aikaa.
Iitu, kuulostaa aika mielenkiintoiselta tämä teidän seuraava hoito. Ehkä sitä ovista ei tarvita, mutta jos se tulee, se pitää huomioda, ettei se pääse sekoittamaan hoitoa. Näin minä ymmärsin sen silloin, kun mulla löytyi ekassa hoidossa toiselta puolelta folli. Tikutin ovista silloin, ja mielestäni sainkin sen päivää ennen siirtoa, mutta en tiedä sen enempää, koska Tarton lääkäri ei uskonut sitä koko juttua. Joka tapauksessa toivon, että sulla limis kasvaa hyvin ilman tukilääkitystä ja hoito onnistuu. Aika monella vaikuttaa helpolta raskautuminen juuri silloin kun tehdään omaan kiertoon.

Selvisin pitkästä lentomatkasta, ja tämä päivä on mennyt enimmäkseen nukkuessa kun en koneessa saanut paljon nukuttua. Lentokentältä ostetut suklaat ovat maistuneet hyvin, joten on kohta taas mitä pudottaa.... Tuntuu meinaan taas siltä, että ei tästä mitään tule. Olikohan eilen pientä toivonkipinääkin, mutta nyt taas ei. Suhteellisen oireton olo jatkuu. Lentokentällä tosin hajuaisti oli tarkkaakin tarkempi. Ärsytti myös moni asia; liian lähellä tungeksivat ihmiset, kovaääniset keskustelut ym. Rinnat ovat myös kipeät, mutta niin ne ovat olleet jo koko kierron ajan. Tuntuu kyllä tosi pitkältä ajalta, että vielä viikko pitäisi kärvistellä. Niin, ja se tuttu googlailu on alkaut myös taas täälläkin.

Eikö sieltä pitänyt tulla lisää piiniskavereita? Hassutassu, johkunen ja paulanna ette ihan ehdi mun kanssa samaan aikaan. Onnea kuitenkin seuraavaan hoitokierrokseen.
 

Yhteistyössä