Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Negaa negaa, ei se siitä miksikään muutu. Vitutus on kyl jo nyt hävinny ja paremmilla mielin. Ei meille sit kahta elävää yhteistä lasta suotu. No tämä on tätä elämää. Pitää olla onnellinen siitä mitä jo on .Vaik tuntuu,että kamalan vaikea on kuitenkaan vielä luovuttaa :)

Muille negan saaneille pahoittelut ja kaikille piinaajille peukkuja. Odottajille malttia ja tsemppiä :)

amv, kyl sieltä plusssa tulee
 
Täällä taas. Paljon on tapahtunut. Pahoittelut Fannille! Voimia sinulle myös!

Kiva on kuulla myös onnistuneita uutisia Odottava73! Sinulla on jo hyvät mahdollisuudet mennä loppuun saakka! Onnea!

Täällä ilmoittelen minäkin kuulumisia. Tällä kertaa kyllä ikäviä uutisia. Minulla olisi eilen ollut se kauan odotettu ensimmäinen ultra, ne sydänäänet olisi ollut ihana kuulla. Viime viikolla oli ihan kamalaa aamupahoinvointia, päivällä ällötystä, illalla pahoinvointia. Piti syödä jotain pientä aina kahden tunnin välein. Lauantaina sitten olikin kumman hyvä olla. Ei aamupahoinvointia! Illalla rupesi vatsaan sattumaan, kuin menkkamaiset kivut. Otin särkylääkettä. Sitä ennen oli tullut ruskeaa vuotoa vähän, lähinnä pyyhittäessä, pari päivää. Sunnuntaina sitten aamulla tulin kunnon verinen hulahdus. Pian perään se pikku-ihmisen alku. Sinne meni siis meidän toivo vessanpöntöstä alas. Olin 6+6 viikolla. Vietin yön sairaalassa, sillä niin kammottavat kivut muistui keväältä mieleen. Ei saatu tyhjennettyä edes tupla-lääkkeillä. Nyt kotona ja huomenna töissä vaan odottelen, että tulisko muutakin tavaraa pois vai joudunko kaavintaan ensi viikolla. Sanoin miehelle, että voisin hyvin mennä vaikka jo kohdunpoistoonkin. Mies kyllä säikähti. Alkaa olla ikää pian 40v. ja olen niin väsynyt tähän lääkehuuruissa oloon ja ainaisiin pettymyksiin. Miten sitä lasta jaksaa, kun olin tosi huonovointinen ja väsynyt jo raskausaikana?! Mutta tänään on jo onneksi vähän järkevämpi olo. Pidämme ainakin ihan kunnolla taukoa nyt näistä hoidoista. Menemme klinikan kanssa juttelemaan hoitojen lopettamisesta ja psykologin kanssa myös. Ei siis ainakaan tuolla klinikalla tod. näk. jatketa. Olisi hyvä tutkituttaa, mistä johtuu peräkkäiset keskenmenot kun kaikki mahdollinen ja mahdoton on jo käytetty tukihoitona. Ei se voi olla vain huonoa tuuria, jossain se vika on, näin ajattelen. Anteeksi nämä valitukseni! Näissä tunnelmissa tällä hetkellä vaan ollaan. Jotenkin vaan jo niin turtunut näihin pettymyksiin, että muuta ei osaa kuvitella, että vielä voisi tapahtua. Onko teistä jollain tutkittu keskenmenojen syytä täällä? Mitähän tutkimuksia tehty? Muutamien ystävieni, joille olen hoidoista kertonut, mielestä minun olisi aika lopettaa nämä hoidot. Kuulemma elimistöni ei kestä raskautta. No, toisella niistä on neljä lasta ja toinen ei lapsia edes halua. Hyvää vaan tarkoittivat.

Parempaa viikon jatkoa teille muille täällä!
 
tepsuttelija Eikä! Niin epäreilua :'( :hug: En tiedä mitä sanoa. Voimia, voimia ja voimia. Sitä sinulle niin kovin toivon! Ulkopuolisen avun hakeminen asian käsittelyyn on hyvä ja rohkea päätös. Vielä kerran: Olen todella pahoillani, että jouduit taas kokemaan tuollaista. :(
Minulla on keskenmenojen takia tutkittu ainakin vasta-aineet, hyytymistekijät ja kromosomit. Hyytymistekijät oli hiukan koholla. Edellisessä raskaudessa oli tukilääkkeenä klexane, mutta koska meni silti kesken vaihdettiin tilalle Innohep. Sitten on se kortisoni, etrogeeni ja keltarauhashormoni.

esemila sulle myös hali, ihan toista tulosta teillekin toivoin :(
 
Me saadaan tietää siirtopäivä vasta 13.12 aikaisintaan, eli ei tässä voi lippuja kauheen aikaseen varata ja sitä ennen täytyy käydä spermanluovutusreissu, sekin selviää tuolloin, eli odotusta...
Meinasin päivitellä listaa, mutta josko sinne saisi plussaa jollekin päivitellä niin jätin vielä väliin.

Voi tepsuttelija, onpa ikävä juttu...voimia ja halaus :hug: Ihan kamalalta tuntuu sinun keskenmenosi, niin paljon surua.

esemilalle myös :hug:
 
Viimeksi muokattu:
tepsuttelija, olen niin pahoillani :(. Tuntuu pahalta lukea jokaisesta epäonnistumisesta. Miksi tämän pitää olla niin vaikeaa? Miten itsekin alunperin luulin, että näistä hoidoista onnistumisprosentti olisi jotain ihan muuta mitä täältä saa todeta.

Piinailijoille nyt tosiaan plussapuhuria <3 ja Vekkuliinalle ekstrapikaliimaa!
 
Kuinka kauan suomessa joutuu suunnilleen odottamaan luovuttajaa? En ole täällä lainkaan perehtynyt asiaan kun jouduttiin niin yllättäen tähän luovutussolu-hoitoon, eikä sitten päädytty jäämään odottelee kun hoitojen hinnat on ihan samaa luokkaa Pietarissakin. Sinne on myös yllättävän helppo kulkea, junalla 3,5h ja yöksi kotiin). Ainut on se viisumi, ois todella pitänyt tajuta heti hakea vuoden viisumi kerralla! Nyt sitte jatkuvasti joutunu niitä kahden kerran viisumeita hakee kun yksi hoito vaatii sen kaksi reissua, joiden välissä on 5pv niin ei pysty jäädä sinnekään lomailemaan..
Kuinka paljon ja mitä tietoja suomessa saa luovuttajasta? Miten se täällä valitaan? Ois kiva tietää onko paljon eroa käytänteissä.
 
amv
Olipas murheellista luettavaa (taas!) :'( Olen pahoillani, tepsuttelija :hug: Aikamoisia "hyvää" tarkoittavia kommentteja olet saanut ystäviltäsi... Voimia toipumiseen!

esemilalle myöskin halaus :hug: On aina surullista, kun joku lopettaa hoidot tahtomattaan... Varmasti joutuu tekemään töitä sen kanssa, että ei jää harmittelemaan ja suremaan ja osaa olla onnellinen siitä, mitä jo. Sama luopumisen tuska se on meilläkin pian edessä, jos ei toista onnistumista ala kuulua. (Kiitos tsempeistä! Enpä kyllä yhtään ole varma, että se plussa juuri tästä siirrosta tulee...)


Toivottavasti edes odottavan ja Vekkuliinan raskaudet jatkuvat normaalisti, että olisi edes vähän jotain pidempiaikaistakin positiivista meininkiä tällä palstalla!


amv
 
Fanni:hug:
tepsuttelija:hug: Olen tosi pahoillani kummankin puolesta. Toisin olisi tosiaan toivonut asioiden menevän.
Iitu sieltä se Tammikuu tulee ja uusi hoito, kiva juttu ja parempaa onnea seuraavaan kertaan.
Paulanna Kohta jo on joulukuun puoliväli. joulun lähes´tyminen tekee omat paineensa reisuihin ja sen jälkeiseen piinailuunkin, koita ottaa kuitekin rennosti.

Itsellä ihan masis päällä, ei oikein jaksais mitään. väkipakolla alkaa joka päivä. flunssakin iski vielä tähän.

Vuoto alkoi vasta nyt ja aika paksua tavaraa kokvalla kivulla tuli ulos, muistutti kovin viime kertaista kesken menoa.? Mutta se siitä , turha sinä miettiä.

Vielä pähkätään mitä tehdä. Mies myös miettinyt oli kun sanoiettä jos alkio adoptiota koittaisi niin tietäisi johtuuko epä onni hänen siittiöistään kuitenkin. hänellä kun ei ole ennestään lasta niin niiden elinvoimaisuudelle ei ole todisteita. Näin jo suomessa lääkäri totesi kun ekaa hoitoa täällä aloitettiin. Ehkä kun päästään vuodenvaihteen yli aloitetaan vielä rumpa. luulen että aika varmaankin vielä palataan hoitoihin.
Tein kuitenkin välipäivityksen listaan.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+)
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
vauva2014
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: ensi vuonna uusi hoito
Tepsuttelija,


Hoito lähestyy

Plastex, siirto viikolle 46/47
Aurora73: (40) Ensimmäinen yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.Siirto vko 49
Paulanna: (40+) siirto vko 51
Unelma(ko) ???
Toivokkaat
Iitu78, tammikuun lopussa 2014
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, tammi-helmikuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014

Piinistelijät

esemila, veritesti 25.11
amv: toinen, 4. PAS lahja-alkiolla, testi 26.11.


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
en tiedä onko mulla alkamassa keskenmeno :(. Ihan yllättäin wc-käynnillä holahti pyttyyn iso määrä kirkasta verta. Ei ole ollut mitään vuotoja pariin viikkoon eikä kipujakaan ole ollut, vain pahoinvointia.

Ultraankaan en nyt pääse ennen huomista. Olen vaan jotenkin ihan shokissa ja tärisen. Lisäksi tänään täytän neljäkymmentä. Aivan loistava syntymäpäiväyllätys. Dopplerilla yritin kuunnella ja mielestäni syke ehkä kuului, mutta sen käyttäminen ei ole multa oikein onnistunut. Että epävarmuudessa tässä taas eletään.
 
SynttäriOnnittelut Odottava73:flower:
Itse varmaan säntäisin päivystykseen vuodon takia, jos jo ollut poissa...mutta eihän se välttämättä mitään vakavaa ole, kuten täältä monesti ollaan luettu. Toivotaan, että vauva jakselisi hyvin ja vuoto olisi viatonta, karseeta tuo pelko on koko ajan. Olisi jo aika sinunkin saada nauttia raskaudesta. Toivotaan, että kaikki kuitenkin vauvalla hyvin.

Jotenkin viime aikoina ollut niin paljon epäonnea ja surua täällä, että vetää hiljaiseksi ja taas alkaa miettimään, että eihän tämä voi onnistua. Vaikka pakko onkin jostain kaivaa taas se positiivisuuden nappula ja elää uskoen. Voi kumpa me kaikki voitais onnistua, kaikki ollaan varmaan se vauva ansaittu ja häntä rakastettaisiin yli kaiken.

Iida-Karoliina voimia päiviisi, tiedän missä surussa elät :hug: päivä kerrallaan ja ei päätöksiä tarvii tehdä kiireellä.

Kaikille hyvää loppuviikkoa ja negan saaneille halaukset :hug:
Plussanneille toivoa ja käykää ihmeessä kirjoittelemassa kuulumisia.
 
Kiitos Paulanna <3

Soitin päivystykseen, sanoivat ettei siellä ole enää tänään ultraajaa, joten ei varmaan auta nyt kuin lepäillä ja toivoa parasta. Tuntuu oikein kohtalon ivalta tämä tilanne, kahdestoista viikko lopuillaan ja syntymäpäivä.
 
Odottava73 oikein railakkaat synttärionnittelut!
Etkö voi mennä päivystykseen? Saisit mielenrauhan. Pidän kaikki peukut ja varpaat ristissä ja pystyssä, että pikkuisella on kaikki hyvin! :hug:
Jos yhtään lohduttaa minulle juuri tänään lääkäri taas sanoi, että lahjasoluhoidoissa vuodot ovat paljon yleisempiä, mutta vaarattomampia kuin tavanomaisissa raskauksissa.

Iida-Karoliina
lle myös hali ja voimia :hug:

Jouduin itsekin käymään tänään lääkärissä, kun aamulla heräsin taas sänky ja pöksyt veressä. Nyt pääsin ultraan ja siellä näyttikin kaikki enemmän kuin hyvältä. Kaveri vastasi päivälleen viikkojaan eli 6+2 ja lääkäri löysi myös pikkuisen vahvasti sykkivän pisteen :heart: Vuotojen syy ei selvinnyt, koska mitään selkeää vuotokohtaa ei ultrassa näkynyt. Kävi käsky lopettaa kaikki liikunta, nostelu ja muu. Pitää olla ihan hipihiljaa ja rauhassa. Ensiviikolla katsotaan tilanne uudelleen.

Mulla on siis LA 22.7 :) Kunhan vaan kaiffari pysyy kyydissä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Voi Tepsuttelija, kauheasti voimia sinulle, aivan vääryys että tuollaista pitää tapahtua!
Odottavalle73 synntäri onskut ja toivotaan että kaikki hyvin! Toivottavasti pääset ultraan jotta ei tarvii miettiä kokoajan.
Vekkuliina, ihanaa kun kaikki oli hyvin!
 
Kiitos kaikille lohduttavista viesteistä! Aika harva ystäväni edes tietää omaa tilannettani, joten tuntuu kaiken tämän kokemuksen jälkeen tosiaan lohduttavalta, kun täällä ymmärretään. Vaikka toivoisi ihan toisenlaisia viestejä voivan laittaa tänne teillekin.

Kiitos Northern Soul vinkistä! Tuo kirja olisi varmasti hyvä lukea. Kilpirauhaslääke on minulla jo olemassa, mutta sen kanssa menen vielä lisätutkimuksiin. Eihän näille km:lle kyllä sitä "syyllistä" varmaan löydy, mutta hyvä tehdä se mitä voi, jos hoitoja joskus jatkaisi. Täällä mennään ihan kohtuu vuotelulla ja ei pahoja kipuja, onneksi! Vähän vaan kuumetta oli eilen. Onneksi ei enää tänään. Onneksi meillä on miehen kanssa muutaman viikon päästä etelän matka tiedossa. Pääsee valohoitoon ja joulunviettoon rannalla. :) Elämä jatkuu! Suren kyllä näitä "lapsiani", välillä niin että meinaa pakahtua. Lohduttaa, että kaikki tehtiin mitä voitiin ja paljon ihmisiä muisti minua iltarukouksissa. Näin vain piti käydä...Toivoisi vaan, että elämä hellisi välillä näissä asioissa. Katsotaan, mitä ohjeita lääkärit antaa jatkolle.

Voi kurja mitä vuotoja täällä on tullut teille plussanneille! Säikäyttää kyllä pahanpäiväisesti! Näitä vuotoja tulee helposti näissä hoidoissa, mutta eihän ne todellakaan kivoja ole! Nyt olisi oikeus ja kohtuus, että plussat saisivat jatkua! Hienoa Vekkuliina, että sait nähdä jo pikkuisen! Otahan nyt rauhallisesti!

Miten jakselet Odottava73? Toivon tosiaan, että kaikki hyvin! Se olisi paras syntymäpäivälahja sinulle! Voimia!

Iida-Karoliina :hug:

Toivoisin joskus palaavani tänne hyvillä uutisilla. Nyt jään seuraamaan ja jännäämään teidän puolesta! Peukkuja!!!
 
amv
Taas on ja on ollut pelottavia hetkiä :( Ja muutenkin tosiaan aika alavireinen tunnelma täällä, koska niin paljon on taas ollut surua ja murhetta sekä epäonnistumisia :( Mutta onneksi ainakin Vekkuliinan pikkuisella kaikki hyvin! :heart: Sanoiko lääkäri, miksi lahjamunasoluhoidoissa vuotaa useammin kuin omilla soluilla tehdyissä hoidoissa? Toivotaan, että vuoto jää tuohon yhteen kertaan!

Voi Odottava, kun sinua nyt vastustaa :( Itsekin olisin ihan shokissa vastaavassa tilanteessa (olin silloinkin, kun rvk 28+ meni lapsivedet ja sairaalassa alkoi lapsiveden seassa olla verta niin, että pönttö oli ihan punainen - ja siinä vaiheessa vauva oli jo "valmis" syntymään. Minua on lohdutettu tiedolla, että verta ei tarvitse olla kuin pieni tippa, niin se jo värjää pissan/veden. Ehkä joku verisuoni on vain katkennut kohdunsuulta tmv. Muutaman kerran olen lukenut sellaistakin tapahtuneen. Toivottavasti tilanne on rauhoittunut! Eikös km pitäisi oireilla myös kivuilla...?


I-K:lle ja tepsuttelijalle
tsemppiä voimien keräämiseen :hug: Oikein mielelläni lukisin vielä täältä teidän onnellisia uutisianne.


Mulla oli aika 50-50-fiilis sen suhteen, onko onnistunut vai ei. No, ainakin aamuiset tekemäni 2 testiä näytti molemmat kahtaa viivaa. Huomenna saan sitten soittaa vielä verikokeen tuloksen. Mutta niin paljon on viime aikoina täällä mennyt raskauksia eka viikoilla kesken, että jalat maassa olen. Ja tietty olisin muutenkin.

Ehkä plussani luo uskoa niille, jotka käy hoidoissa Elitessä. Minulla on ollut ihmeen hyvä tuuri "alkioadoptio"hoidoissa, kun viidestä siirrosta peräti kolmesta on tullut nyt plussa, joskin yksi kemiallinen ja tästä ei vielä varmuutta. Varmahan ei tietenkään voi olla koskaan mistään...


amv
 
Viimeksi muokattu:
Pari sivua tekstiä oli taas tullut siitä kun viimeksi kävin täällä. Onpahan sattunut ja tapahtunut. Tunnelmat olivat jo synkät kaikkien epäonnistumisten takia. Pahoittelut tepsuttajalle, sekä fannille ja esemilalle. Vekkuliinan uutisia jännitin, mutta sieltä tulikin onneksi hyviä uutisia. Viimeinen ihana valonpilkahdus oli amv:n plussauutiset. Onnea ja tarrasukkia! Nyt jään odottamaan Odottavan uutisia, toivottavasti kaikki on hyvin.
 
amv:tä voisi varmaan jo onnitella plussasta, eiköhän verikoekin ole ok, kun kerran viivat testissä :heart: Tuntuu kyllä hyvälle, kun on Tarton plussa, antaa muillekin toivoa, että kyllä sielläkin osataan, onhan sieltä tullut aiemmin paljonkin plussia. Toivotaan nyt kaikkea hyvää sinulle ja pienelle!

Odottavan uutisia pelolla odottelen, tuntuu niin pahalta puolestasi. Vaikka tuo vuotohan voi tosiaan olla ihan viatonta, toivotaan, että pääset tänään ultraan, eihän tuota muuten kestä. Kyllä tuli kurja syntymäpäivä sinulle. Mutta jospa se vielä iloksi muuttuisi, toivotaan, muuta ei voi.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea amv kahdesta plussatestistä! Hyvät uutiset on totta tosiaan tervetulleita :) :heart:

Lääkäri ei sanonut miksi vuotaa lahjasoluhoidoissa useammin. Itse mietin voisiko hylkimisreaktio tulla helpommin kun kyseessä on "vieras" solu? Sen hän sanoi, että Innohep on auttanut tilanteissa joissa raskaus on mennyt kesken vaikka on ollut Klexane käytössä (niinkuin mulla viime raskaudessa). Sanoi, etteivät he tiedä miksi Innohep on auttanut, mutta prosentit niin isot ettei niitä voi kiistää.

tepsuttelija toivottavasti pian sullakin on taas hyviä uutisia! :)
 
amv Onnea plussasta :) hieno juttu.
Miten muuten tuota kortisonia käytetään? Oliko sulla ekaaa kertaa käytössä? Mulle ei koskaan kukaan maininnutkaan kortisonin käytön mahdollisuudesta.

Toivottavasti muilla asiat ok ja kaikki menee hyvin.
 

Yhteistyössä