Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

iitu Sama on tilanne tässä hoidossa. Kohdalleni en plussaa tässä enään usko kyllä. mutta voi se olla mahdollistakin. joillein on semmonen sattunut. Sama täällä niin vaikea on päästä sinne kokeseen ja maanantaina ei ainakaan onnistu minullakaan. Tähän mennessä niin monet jutut on pitänyt järjestää ja koko syksy ollut yhtä Hsouta ha huopausta..En ole sanonut syyksi kun on lääkärissä käynti tai laprassa käynti, vaan niitä kun kertyy..Keskenmenon kerroin kyllä, kun silloin olin saikulla.
Minä olen luottanut siihen että lopulta se vauva tulee, ja niinkin paljon että vauvan vaateita on kertynyt ihan reilusti. Nyt ne pitäisi sitten luovuttaa pois? Myydä kai suurin osa. Ja antaa joitain miehen siskon vauvalle joka syntyy 4vk sisällä viimeistään.. Höh,
Oispa ollut nekin ostamatta, on sitä hölmö.. vaan silläkin sitä positiivistä asennetta on kasvattanut kun niitä haali..
Joitain extroja kai säästän ihan lapsen lapsia ajatellen, kun onhan noista maksanut ja myymällä ei niistää mitään saa..
Piinistelijöille hermoja taipaleeleelle ja onnistumista toivon..
Odottaville onnelista ja levollista odotusta :)
Auroora niin nyt se aika sinulla matelee vaan kun et huomaakaan jo olet piinistelemässä..Ja jännä paikat on.
 
Viimeksi muokattu:
Iida-Karoliina, oliko sulla yksi vai useampi lapsi ennestään, minkä ikäinen? Mulla siis 13v tyttö..ihan lähiaikoina ei lapsenlapsia odotettavissa). Tyttö kans IVF:llä. Me puhuttiin jo miehen kanssa että jos kuitenkin toinen yritys vielä tuolla pietarissa..pakastetuilla lahjamunasoluilla. Rahaa pitäs vaan hulluna kääriä jostain, ei ne pankitkaan loputtomiin anna lainaa. Lohduttavaa on se että sinne pääsee hoitoihin heti kun haluaa eikä tarvii jonottaa. Pieni toivonkipinä heräsi että JOS ensi kerralla sitten..
 
Iitu ja Iida-Karoliina :hug: Kyllä sitä niin toivoisi, että rankkojen ja kalliiden hoitojen jälkeen joka ikinen saisi sen plussan. Tuntuu niin pahalta ja olen tosi pahoillani :( Isosti jaksamista molemmille!

Paulanna mä en olekaan tuollaisesta ennen kuullut? Osasiko lääkäri sanoa mitään prosentteja, että kuinka monelle rapsuttelu on auttanut? Ja todellakin! Kaikki keinot käyttöön! :) Meilläkin oli joku vähän hintavampi erikoislitku jossa solut hedelmöitettiin jonka piti auttaa kiinnittymistä jonka nimeä en kyllä muista (mutta voin kysyä seuraavalla käynnillä jos jotain kiinnostaa?).

Aurora Minä en muistaakseni saanut muita väliaikatietoja kuin, että koska luovuttajalla on ultra tai keräys jne. Kyllä lääkäri sanoi sitten sen ultran jälkeen, että hyvltä näyttää solujen suhteen. Tsemppiä sulle! Kohta odotat jo seuraavaa pysäkkiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Iitu Minulla ennestään edellisestä liitosta 4 lasta. Isoja jo kaikki, vanhin 28 ja nuorin 17v. Nykyisellä miehelläni ei ole lapsia lainkaan. Ja minulle vauvakuume iski aika piankin kun oltiin tavattu. Ja kun muutettiin yhteen niin lasta alettiin tosissaan tekemään ja toivomaan. Nyt 5 v. avioliitoa takana ja kohta kai 6 v yritystä ja hoitoja.. tuloksena tämä yksi kesken meno. Aiemmat lapset ovat luomu vauvoja. Siksi kai olenkin uskonut että vauva vielä saadaan kun kaikki on kunnossa ja helppoja raskauksia aiemmin.
Mullakin nytkin tässä yrityksessä niinkun aiemminkin suomen ultran tehnyt lääkäri sanoi että kohtu on erittäin vastaanottava.. ei siis keinoa millä tuota vielä parantelisi. Nyt noi disperiinitkin oli. Kerran aiemmin oli Lekxanit (piikit). ei silloinkaan autanut tärpissä. Alkionkuoren avausta viimeeksi kysyttiin, sitä ei tarvinnut tehdä kun alkiot muutenkin hyviä ja jo avautumassa..Alkio liimasta ei ole tehty tutkimusta joka parantaisi alkion tarttumista, lääkäri ei siis sitä suosittele, rahan hukkaa, maksaa n 300 €. Nyt tässä yrityksessä otin sitä Omenaviinietikkaa. ja paripäivää ennen siirtoa jo aloitin vajaa lasi punaviiniä kokeilun, ei mitään hyötyä.
No kaikki helpot jutut kokeiltu..
Minä en saa hoitoja enään Virossa enkä paltian maissa.. englannissa tekevät minun ikäiselle vielä. Ja en tosiaan tiedä onko järkeä enään lähteä. Pitää miettiä. Ja en ainakaan vuoteen lähde ainuuseekaan hoitoon. En tiedä missä kävi se yksi suomalais nainen joka sai kolmoset, oli 52v. silloin kun siitä lehdet kitjoitti niin mietin että onhan tä'ssä aikaa vielä. Nyt aika lailla mehut pois. Kaipaa sitä ihan normaalia elämää. Nyt hoidot ja tutkimukset, lääkeiden otot ym aikatauluttaa elämää. tämä vaan on raskasta ja kun ei tuloksia tule.. jos olisi varma että tulee niin vielä teksis sen hoidon josta se vauva tosiaan tulisi..Paljon rahastavat näillä hoidoilla.
Ehkäisyä ei minulla ole ja en usko että aloitankaan, luonto hoitaa sen asian. jos tässä iässä luomusti raskautuu niin se vauva toisaan haluaa tänne tulla.
Olipa sepustus..
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negan saaneille :(. Vekkuliinalle onnea plussasta!

Minä sain klinikalta tietoa luovuttajan tilanteesta, kun kysyin, eli sanoivat varovaisen arvion (painottivat kyllä että ei ole tietenkään varmaa mikään ennen kuin punktio on tehty).

Täällä menossa nyt 10+3, tiputtelua on vessassakäyntien yhteydessä aina silloin tällöin, joka stressaa kyllä. Loppuviikolla on lääkärineuvola jossa pitäisi kuunnella sydänääniä, kotidoppleria olen koittanut mutta se antaa ihmeellisiä lukemia 70-yli 200 väliltä, joten sitä en viitsi enää kokeilla
 
Iida-Karoliina, tuolla klinikalla missä me käydään,, hoidetaan 51v asti. Sehän on totta, että munasolujen ikä on se ratkaisevin..luovutussoluilla voi onnistua hyvinkin, kohtu ei ns. "vanhene". Eli me ollaan Pietarin Ava-klinikalla käyty ja tyytyväinen olen ollut kaikkeen siellä.Ja varmaan nyt sitten alkuvuodesta lähdetään uudelle yritykselle..
 
amv
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi[/B]
(ikä suluissa)

Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
vauva2014
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: ensi vuonna uusi hoito


Hoito lähestyy

Plastex, siirto viikolle 46/47
Aurora73: (40) Ensimmäinen yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.Siirto vko 49
Paulanna: (40+) siirto vko 51
Unelma(ko) ???
Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, tammi-helmikuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014

Piinistelijät
Iitu78, toinen, verikoe 14.11
Iida-Karoliina (40+) 2 luovuttaja, 3 PAS, Veritesti 14.11
fanni_ (40+) 1 luovuttaja, 3.PAS,veritesti 26.11
esemila, veritesti 25.11
amv: toinen, 4. PAS lahja-alkiolla, testi 26.11.


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Tepsuttelija,
Vekkuliina, 31,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
amv
Hei kaikki!

Ryömin taas kolostani nolona, koska minusta ei ole taas aikoihin kuulunut mitään. Sama tarina: kiirettä tai jaksamattomuutta kirjoitella, mutta silti seuraan tiiviisti palstan tapahtumia ja olen hengessä mukana. Silti tuntuu, että nyt kun alkoi kirjoittaa, nimet ja tapahtumat eivät enää muistu mieleen, koska niin paljon tuntuu nyt tapahtuneen asioita, onneksi välillä myös hyviäkin: onnea Mirkkuusi tytöstä :flower: sekä Odottava, tepsuttelija ja Vekkuliina plussista :heart:

Tyyne, Rouva KK, Iitu78 ja I-K
: :hug: :hug: Eityishalaukset vielä Tyynelle ja I-K:lle, jos on niin, että teidän hoitonne ovat nyt tulleet tiensä päähän...

Plussia piinailijoille eli fannille ja esemilalle!

Anteeksi, jos unohdin mainita jonkun!


Päivitin listaa, joten ajattelin nyt samalla vielä kirjoittaa saman, eli kävin viime tiistaina Tartossa (ekaa kertaa yksin, ekaa kertaa bussilla, mut hyvin meni - ainakin matkaosuudet :) ) A:lla oli taas omanlaisensa reaktio, kun arvoin yhden ja kahden alkion välillä. Yhteen päädyin, ja hyvä 3-päiväinen siirrettiin. Limakalvo oli nyt kasvanut paremmin, koska Progynova-annos oli alusta asti 2 mg suurempi kuin aikasemmin (nyt 2 x 4 mg). Muut lääkkeet samat vanhat: Lugesteron, kortisoni, aspiriini, Gonapeptyl (sitä ei A tiedä) + vitamiinit. Fiilikset myös samat tutut: toivosta epätoivoon :D Siirtopäivän iltana kävi taas mielessä. että jokohan alkio on kuukahtanut, ja siitä huolimatta keksin seuraavat 2 viikkoa kaikenlaista oiretta... Nytkin olis muka joitain oireita, joita oli silloin, kun aloin odottaa tyttöä, mutta mistäs sen tietää, miten mieli taas muokkaa tuntemuksia.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

amv (pp 7, ja saatanpa jopa testata parin päivän päästä)
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille.
Siitä onkin aikaa kun oon viimeksi käynyt. Eli viimesen negan jälkeen mun piti pitää kuukauden paussi joten viime viikolla päästiin taas alottelemaan hoitoja. Perjantaina olis ultra jossa näkis kuis se limis on kasvanu. Tällä kieroksella meillä on vähän isompi annos lääkkeitä heti alussa. On ollu kaikin puolin kiireistä joten ei oo edes oikein tullu paljoo mietittyä tätä hoito kierosta. Jospa loppu aikakin menis yhtä huolettomasti. :)
Onnee kaikille plussanneille ja toivottavasti myö loputkin saadaan se plussa sieltä.
ps. Toivottavasti tässä viestissä ois edes jotain järkee. On meinaa sen verta kovan luokan tauti päällänsä että ei meinaa järki juosta hirveenä.
 
amv:lle onnea piinailuun :heart:
Oliko sulla luovuttaja vai alkioadoptio ?
Toivoton87:lle onnea tulevaan siirtoon, taitaa olla lähellä, kun ultraan jo menet.

).( kävin homeopaatilla ja tehtiin hivenainemittaus ja sain lisävitamiineja: eli matalalla rauta, kupari ja vitamiineista B-6, B-9 ja B-12 sekä D-vitamiini ja E-vitamiini. Syönyt olen kohta kax vuotta tauotta Multivitaa ja Helokkiöljyäkin jo pitkään, mutta eipä ne ole riittänyt. Nyt siis nämä lisät käyttöön ja saas nähdä miten vaikuttaa. Nyt en jätä mitään sattuman varaan, kun vikalle kierrokselle lähdetty.
Vyöhyketerapiassa käyn kerran viikossa myös.
Jarru pistetty ja niitä karseita kuumia aaltoja odotellessa :(

Oikein ihanaa vaikkakin sateista keskiviikkoa kaikille :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kiiruhdinkin sitten jo klinikalle uusintaverikokeeseen kun aamulla lurahti housuun verta :( Ultrassa ei vielä mitään näy joten ainoa millä lähteä asiaa selvittämään on katsoa onko arvot jatkaneet nousuaan. Tähän iso liuta kirosanoja. Yritän pitää toivoa yllä koska vuoto ei ole ainakaan toistaiseksi jatkuvaa eikä lurahdus ollut iso. Mutta sydän on taas kurkussa eikä pysty keskittymään yhikäs mihinkään muuhun kuin panikoimiseen.

Tsemppiä, peukkuja ja pitkää pinnaa piinailijoille! :heart:
 
Vekkuliina, pidän peukkuja että kaikki olisi kunnossa <3

Onko näissä hoitoalkuisissa raskauksissa ylipäätään jotenkin yleisempää tämä vuotelu? Itsellä sitä ei alussa ollut, mutta nyt muistaakseni yhdeksänneltä viikolta alkaen on ollut välillä päivittäin, välillä muutama taukopäivä. On erittäin ahdistavaa kaiken muun pelon lisäksi :(

Ja Vekkuliina, muista levätä ja ottaa sitä sairauslomaa! Vaikka monen mielestä raskaus ei ole sairaus, mutta näissä meidän tapauksissa sitä kannattaa ottaa aina varovaisimmalta kannalta ja vaikka vähän ylireagoidakin. Kuitenkin varmasti sellainen pitkä stressitila epäonnistumisen ja onnistumisen välillä seilatessa ei tee hyvää kenellekään.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Onko sulla Odottava73 löydetty jotain syytä vuodoille? :( Hematoomaa tai muuta?

Muokattu: Eipä tarvii enää odotella. Vuoto muuttui kirkkaaksi ja alavatsa alkoi supistelun. Raskausoireet myös katosi sen siljän tien. Nyt vaan odotellaan, että luonto hoitaa tämä(kin) raskauden loppuun. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Vekkuliina :hug: Vieläkö vuodat? Toivon kuitenkin että vaaratonta vuotoa olisi. ja huomenna helpottaa tilanne ja kaikki olisi hyvin. Tosiaan pelottavaa tuommoinen.
Onkohan tosiaan näissä hoito alkuisissa nuo vuodon yleisimpiä

Piinistelijöille pitkää pinnaa piinapäiviin.

En ole edeleenkään käynyt veritestissä. taidan tehdä koti testejä vielä ja jos nega niin lopetan vaan lääkkeet. Oireita ei ja obn vähän. nyt kyllä lugeista nämä..kun niin vähäisiä on. välillä juimii ala selkää.. menkka kipuja nyt..
 
Vekkuliina, toivottavasti kaikki jatkuisi hyvin vuodosta huolimatta! Saitko sen veriarvon jo vai meetkö uudelleen?
Iida-Karo, etkö mee veritestiin? Mä kävin tänään ku vihdoin pääsin, tulos tulee huomenna. En mä mitään ihmettä odota tapahtuvan, mutta haluan vain olla täysin varma, ettei sitte ikinä tule mitään ajatuksia että toiminko väärin.
 
amv
Voi Vekkuliina :hug: Enpä osaa muuta sanoa, kuin että toivottavasti kaikki on hyvin! Ja kaikesta huolimatta voi ollakin, koska olen monet kerrat lukenut tälla palstalla isoistakin vuodoista, jotka eivät ole onneksi vaikuttaneet alkion kehittymiseen- Varmasti todella vaikea yrittää pysyä järjissään. Tsemppiä!

Iitu
: Ihan hyvä idea käydän veritestissä oman mielenrauhan takia. Pari kertaa olen katunut, kun olen pihistellyt ja jättänyt väliin, vaikka kotitestissä on EHKÄ näkynyt jotain.

paulanna: Toivotaan, että joku noista uusista apukeinoista - tai kaikki yhdessä - auttaisivat nyt sinut raskaaksi! Tai ihan vain hyvä tuurikin riittäisi!

Kysymykseesi: alkioadoptio taas. En lähde enää oma luovuttaja -juttuun, koska saatiin silloin 3 v sitten vain 2 alkiota.


Mulla on eiliset oireet kadonneet. Voi plaah. No tuttu kaava sekin, jos tulee nega. Oon jo ennen tätä siirtoa jo suunnitellut seuraavankin siirron :D Seuraavaan yritykseen ajattelin minäkin käydä kohdun rapsuttelussa omalla lapsettomuuslääkärillä Suomessa. Jos se siis tarkoittaa samaa kuin Pipelle-näyte. Ko. lääkäri on muistaakseni joskus puhunut, että sellaistakin voi kokeilla.


amv
 
Moi ja kiitos kaikille stempistä. Soittelin aamulla klinikalle ja aluksi hoitaja koitti kovasti olla positiivinen, mutta kun sanoin että yöllä oli kovia supistuksia sanoi ihan rehellisesti, että kyllä se on ulos kovasti tulossa :( Nyt mun pitää vaan odotella ja jos luonto ei hoida hommaa loppuun saan sitten taas tyhjennyslääkkeet. Mä palaan tänne sitten taas myöhemmin, mutta nyt keskityn vaan hoitamaan tän asian loppuun.
 
Voi kamalaa Vekkuliina, niin epäreilua. Kovasti lähetän voimia sinulle. Katsovatko ne hcg-arvosta vai mistä tietävät tilanteen?

Odottava73, toivottavasti vuodot eivät ole mitään vaarallisia. Oletko kysynyt niistä hoidon tehneeltä lääkäriltä? Onko sinulla vielä luget tukena? Olen kuullut, että monella vasta lugejen loputtua pikkuvuodot häviävät.

I-K ja Iitu78 haleja! Saitko jo verikokeen tuloksen Iitu?

dbdb fanni, esemila ja amv!

paulanna, nautihan nyt oikein kunnolla kaikista hoidoista, ja peukutan, että niistä olisi myös todellista apua. Olen kuullut, että homeopatiasta olisi apua lapsettomuuteen.

Toivoton87, peukut huomiseen ultraan!

Harmittaa, kun sieltä Puolan klinikasta ei saa mitään otetta. Tarto vastasi heti kyselyyni, mutta en ollut oikein tyytyväinen heidän luovuttaja profiileihinsa tällä kertaa. Ei ainakaan kovin nuoria olleet:( Mielelläni buukkaisin jo päivät kalenteriini, mutta pelkään, että päivät varmistuvat vasta ensimmäisen käynnin jälkeen. Sen verran olen kuitenkin saanut tietää, että heillä on 4-6 alkion takuu, ja lisämaksusta voi saada enemmän. Lisäksi heillä ei ole eroa pakastettujen tai tuoreiden munasolujen hinnassa.
Epäilen vaan sitä Tarton pakastettujen alkioiden sulatusta, koska lupaavat vain 50%. Siksi mm. haluaisin vaihtaa klinikkaa. Minusta Suomessa on paljon korkeammat prosentit. Onko muilla tietoa miten omalla kohdalla sulatus on onnistunut.
 

Yhteistyössä