Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

siis uskomatonta! kaikkien näiden vuosien jälkeen! elämäni ensimmäinen plussa!!!!!!!!!!!!!! ja hcg on 129 (pp 12). onnea minnille! mahtava päivä! ja lotta seuraa perässä! meidän kohtalot kulkee ihan erillisiä teitä ja toisen onnistuminen ei poista mahdollisuutta toiselta!

:)=)
 
amv
Siis täähän on ihan uskomatonta!!!! :O Plussia oikein ropisee! Mä oon jo pihalla, että kuinka monta plussaa on tullut ;) Onnea kaikille ihan mielettömästi!


Samalla olen erittäin pahoillani Iida-Karoliinan puolesta, jos olet ainoa, joka ei saa plussaa. :( Se on todella rankkaa, tiedän... Sulla on kuitenkin se etu puolellasi, että olet jo lapsia saanut, joten ainakin todistetusti voit tulla raskaaksi. Ja kun on lahjamunikset käytössä, ei iällä pitäisi olla merkitystä.


Cava: voi että sua... Älä nyt vielä luovuta, kun ei ole vielä ensimmäistäkään lahjasluhoitoa tehty. Ja toisaalta, pura vain tänne pelkoja ja murheita. Voimia!

Mä voin myöntää rehellisesti, että vaikka ihan oikeasti olen ihan fiiliksissä, että näin monet ovat nyt(kin) onnistuneet, ja muiden plussat tuo tavallaan toivoa itselle, olen samalla myös tosi kateellinen. Pelkään niin perkeleesti, että me kuulutaan siihen joukkoon, joka ei onnistu edes kaikkien mahdollisten hoitojen avulla.
Sain tulokset tukostaipumustutkimuksista eikä niissäkään ollut mitään häikkää. Eli edelleen on mysteeri, miksei ole lahja-alkiotkaan tarranneet :( Ja mysteeriksi saattaa jäädäkin. Vielä tuli mieleen, kun kirjottelitte POIn ja POFin liittyvän mahdollisesti 0-veriryhmään. Mulla on POI, mutta ei 0-veriryhmä.

No niin, hyvä minä, pääsinpä nyt sit pilaamaan tunnelman, joka on ihan katossa... Parempi siiis jatkaa taustalla...


Lopuille piinailijoille rutkasti onnea testaamiseen! Toivottavasti hyvä onni jatkuu! :) Lotalle erityistsempit! b d

amv
 
Viimeksi muokattu:
Eihän täällä voi kuin ääneen hymyillä, kun noin moni on saanut plussan. Onnea kaikille! :flower: Jatkuisi nyt tämän syksyn tämä aalto, että saisimme listaamme loppupainotteiseksi, kaikki vaan plussanneisiin ja synnyttäneisiin!

Meniköhän päivitykset oikein. Missäs Lapseton luuraa, eikös sinullekin tullut plussa? Entä Iida-Karoliina, saatko huomenna tuloksen? Olisitpa sinäkin saanut plussan :hug:

Minulla pas-siirto viikon päästä. Ovatkin sitten lahja-alkiot nro 11 ja 12... että jo olisi aika tännekin pysyvän plussan pamahtaa :wave:
 
Viimeksi muokattu:
plastex Hurjan paljon onnea!

Kuinka kauan te yrititte ennen tätä ihanaa vauva uutista?

Hillevi Jospa nyt tällä kertaa teillä onnistaa. Toivon sitä koko sydämmestäni.
Kyllä nyt tosiaan on teidän vuoro..Ihan pakko.

Niin ja Hillevi vielä, kävin tänään hcg määrityksessä mutta en ole saanut tuloksia. Aamulla tein selkeän negan koti testillä.
Olisi varmasti näkynyt jo jos olisin raskaana.
 
Viimeksi muokattu:
Amv Älä luovuta. Ei voi tietää, vielä ei peli ole kuitenkaan pelattu loppuun, eihän.

Taidan olla tosiaan ainut joka ei plussaa saanut.
Itsekkin mietin noin että nyt ei ikä ole este, varsinkaan kun muuten olen hyvässä kunnossa ja kaiken pitäisi pelata muuten.
Vaan pelko on per...ssä kuitenkin että jos ei vaan onnistukkaan.
Vaan täytyy yrittää toivoa että näistä pakastetuista joku haluaisi meille vauvaksi.
 
amv
Hillevi: Kyllä nyt tosiaan on teidän vuoro viimeinkin onnistua! Tosi hienoa, että vihdoinkin on siirto tulossa.

Maija: Olisko sulla antaa sen unkarilaisen klinikan nettiosoitetta? Löysin vain Kaali Instituten Isida-hakusanalla. toiovottavasti raskautesi sujuu hyvin!

amv
 
Ihania plussia, saisi se aalto tavoittaa meidät kaikki. :)

Meillä oli pas-siirto tänään, 2 alkiota siirrettiin, vain kolmosluokkaa olivat. En tiedä, voiko niillä nyt sitten onnistua.. Mutta jospa kuitenkin..

Kokemuksesta tiedän, että nyt tulossa kaksi hermoheikkoa viikkoa. Testipäivä 1.12. Joulukalenterin ekasta luukusta vois putkahtaa +!!

Pomppis
 
Aliisalle onnittelut pienestä tytöstä =) Ihanaa, pitkä odotus palkittiin.

Mahtava plussa-aalto, wohoo :D

Pomppikselle onnea uuteen yritykseen ja kyllä "kolmosluokkalaisilla" voi onnistua, jos kerran meidän "nelosluokkalaisista" syntyi täydelliset tyttömme =)

Meillä kaikki hyvin. 1-vuotis synttärit lähestyvät, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää=)

Rudy ja Rupsukat
 
Mahtava plussa-aalto täälä jyllää... Onnea kaikille =)

Heräsin tänä aamuna jo 3.30 tai uni loppu. Mieleeni putkahti tälläinen runo. Eka riimin olen nähnyt netissä, mut loppu on itse keksitty...

Puuhasteltiin niitä näitä, sisään pääsi nuijapäitä.
Nyt mulla kasvaa maha, pelottaa, et riittääkö raha?
Maaliskuussa pois töistä jään, huuhtikuussa sen syntyvän nään.
On ollut jo pettymyksiä monta, nyt toivon elämää surutonta.
Tämän tahdon kanssasi jakaa, jospa Luoja nyt Onnemme takaa...

Tyyne 17+2
 
Plastex onnea onnea onnea onnea.... Ensimmäinen plussa, hienoa!!!

Iida-Karoliina, tämä oli kolmas ( ja viimeinen ) PAS. 2 tuoresiirtoa tehty myös. Ekasta tuoresiirrosta tuli plussa vuosi sitten, mutta meni kesken viikolla 7/8.

Mites olette käyneet ekassa ultrassa. MInä varasin tänään sinne rv 9 eli 5 viikkoa siirrosta, kuten avalta neuvottiin. Mutta siellä mistä ajan varasin sanottiin, että heidän omissa siirroissaan ultrataan rv 7. Siis TÄH??? Kun minulle on sanottu että aiemmin ei kannata ultrata, koska sieltä ei mitään näe.
Tänä aamuna tein uuden testin ja nyt tuli todella tumma viiva, eilen oli vielä huomattavasti vaaleampi.
Nyt on jo sellainen paniikkivaihe alkanut, että koko ajan täytyy rampata vessassa tarkistamassa, ettei mitään vuoda. Tää on rasittavaa kun ei nyt sitten osaa nauttia kuitenkaan:confused:

Onpa omanapaista taas...
 
amv
Plussanneet: Kovasti nyt voimia ekan ultran odotteluun! Toivon, ettei kellekään tule mitään pelottavaa tuhruttelua, vaikka monilla sitä tuntuu olleen.

Kukas testaa seuraavaksi? Milloin saa lukea seuraavan kerran hyviä uutisia? :)



Maija: Kiitti osoitteesta! Kyseisin sivun olinkin jo löytänyt, mutta kun olit vissiin vahingossa kirjottanut, et kävitte Unkarissa, niin olin vähän ulalla... :) Unkarissa hoidot kiinnostaisi, mutta Ukrainaan asti ei taideta lähteä... Tosin laitoin huvikseni kyselyä yhdelle unkarilaiselle klinikalle.

Ja kiitos nyt vielä tsemppauksestanne. Hysteroskopiassa sen sit näkee lopullisesti, onko kohtu normaali. Uskon kyllä, että on olemassa kaikkia mystisiä juttuja, jotka estää alkion kiinnittymisen ja joita ei yksinkertaisesti ainakaan vielä osata tutkia. Toisaalta uskon, että jos yrityksiä olisi valtava määrä, voisi jollain kertaa onnistaa, mutta eipä näissä lahjasoluhoidoissa taida olla varaa sellaiseen.


Voikaa hyvin kaikki! :wave:
amv
 
Hillevi, niin paljon tsemppiä nroille 11 ja 12. pysyköön ne matkassa kauan!

Iida-Karoliina, yritystä yli 3,5 vuotta. siihen on mahtunut hormonikuurit, 4 IUI, 3 ICSI (ei siirtoja), 1 lahjasolusiirto tuoreilla ja nyt tämä lahjaPAS. toivotaan teille yhtä hyvää onnea pakastetuista! kuten sanottu, se on onnistunut sinulla ennenkin. eli varmasti vielä onnistuu.

Minni, ajattelin huomenna varata ultra-ajan. en ole tänään tehnyt testiä ja mieli alkaa jo mutkistella....ja täälläkin tarkistellaan vessassa....:p pitänee ehkä testata aamulla.

amv, voimia sinulle tällä taipaleella. viime viikolla omassakin mielessä kulkivat sekaisin ilon ja kateuden tunteet muiden plussista. onneksi täällä saa tuntea niin kuin oikeasti tuntee ja kertoa sen. kun kaikki tiedämme sen tunteiden vuoristoradan mitä tämä taival teettää. toivon niiiin kovasti onnistumista sinne suuntaan.
 
Onnea onnea plastex ja Minni!!! Ihanaa! Plussanneiden lista oli kasvanut niin että ensin luulin että oli itse pudonnut vahingossa pois (tapaan vieläkin ihailla nimimerkkini siellä listalla, tuntuu kivalta nähdä sitä siellä :)) kun ei löytynyt enää listan lopusta!

Kunpa kaikki pääsisimme aina suoraan plussalistalle piinalistalta, kaikki täällä olisivat sen kyllä ansainneet. Mutta elämä ei ole aina oikeudenmukaista.

Minni ja PLastex: en ole kyllä yhtään kateellinen teille ;), "kauhulla" muistan noita ensimmäisiä viikkoja kun pelkäsin koko ajan ja juoksin vessassa tarkistamassa... Onneksi ne ovat jo aikalailla takanapäin. Ja yrittäkää pitää pää kylmänä sitten jos alatte vuotaa, sehän näyttää olevan näissä hoidoissa enemmän sääntö kuin poikkeus (tiedän että kuitenkin panikoitte ;), ei kai kukaan voi olla rauhallinen siinä vaiheessa)

Tyyne, oletpa jo pitkällä, tuntuuko vielä liikkeitä?

Ostin kotidopplerin, se tuli eilen ja tiedättekö mitä? Vauvani on hengissä!!!:heart: Ensin etsittiin aika kauan ja olin jo luopumassa toivosta, mutta yhtäkkiä löysin pienen, nopeasti tykyttävän sykkeen! Se oli aivan mahtavaa! Ja kyllä toi mielenrauhaa, nyt uskallan taas uskoa että tämä on totta. En tiedä miten olisin muuten uskaltanut mennä ultraan ensi viikolla, pelkäsin sitä paljon ja kuvittelin miten siellä ei nähtäisikään mitään tai sikiö olisi kuollut. Voisin kyllä suositella tuota laitetta muillekin, oli hintansa arvoinen!

Hathor, vihdoinkin rauhallisin mielin taas, rv 11+5
 
Plastex: Onnea!! :flower: Eka plussa, huippuhienoa!!

Minni: Onnea, ihan huippua että se aavistus miehen kanssa piti paikkaansa!! :flower:

Sharlin ja Pomppis: Onnea matkaan ja leppoisaa piiniksen alkua!

Hathor: Ihanaa, että kotisykkeenkin voi jo tavoittaa. Ihan varmasti tuntuu paljon konkreettisemmalta ja tärkeintä, että oma pelko hälvenee.

Mukavaa huhtikuun odotusta runoilija-Tyynelle :flower:

Amv: Voi vitsit kuule, minä olen seuraava testaaja ja todella eivät ole mitkään todennäköisyydet sen puolella, että tästä plussaisin. Kun omilla soluilla tehdyt hoidot laskee mukaan niin tämä kyytiläinen on nyt nro 11. Jos tässä heittäytyisi hetkeksi kuvitelmiin, niin voisi ajatella, että numero 11 tarkoittaisi ihan selvästi raskaustestissä kahta viivaa :whistle: Mutta, kun realistiseksi olen pakosti tässä näiden siirtojen myötä muuttunut, niin harvinaisen vähän tässä piiniksessä olen uskaltanut enää toivoa. Jotenkin viime tuoresiirron negan jälkeen tapahtui sellainen "point of no return" eli en enää saa itseäni nousemaan jaloilleen siihen optimiseen tunnelmaan, mikä aiemmin on ollut. Olen nyt yrittänyt ajatella, että omista ajatuksistani riippumatta kiinnittyminen onneksi tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Testipäivä on virallisesti keskiviikkona, mutta ehkäpä ti-iltana testaan, että voin illan rauhassa käydä oman mielen draamaa läpi. Tänään yritin vähän aikaa hakea raskausoireita ja puristelin rintoja, kun tiedän sen olleen äidilläni ensimmäinen raskausoire. Sitten aloin hahmottaa tilannettani ulkopuolelta ja tajusin, että kyllä tämä aika traaginen tilanne on, kun yritän tyhjästä jotain hakea. Hmm, kylläpä nämä nyt on kyynisen kuuloista, taidan olla aika poikki näihin hoitoihin.. Onneksi on mies, työt, adoptiosuunnitelmat ja muita elämänsuunnitelmia. Kunhan nämä tuloksettomat hoidot ovat ohi, niin uskon, että elämä asettuu urilleen uudestaan. Ihmettä voin tietysti vielä toivoa, ensi keskiviikkoon asti. Kuulostivat muuten tutuilta nuo pohdinnat, että miksi alkiot eivät kiinnity. Toivottavasti polyypin poiston jälkeen sinulla on vielä hyvät mahdollisuudet onnistua.
 
Minni ja Plastex mahtavaa !!! Hurjan paljon onnitteluja !

Ja nyt Hilleville isot peukut! Minulla tärppäsi Suomen hoidoissa, kun viimeiset kaksi ja samoin Riikassa. Toivotaan sinulle samaa. Ei ollut "luovuttamisen meininki"., mutta jotenkin rento olo, että nyt !

Teitä on niin paljon uusia, mutta se on hieno asia. Kaikille onnea !

Nuo ulkomaan kohteet ovat mielenkiintoisia. Käyttävät aika paljon ilmeisesti blastoja, jotka lähtevät varmennin. Niin kuin minullakin viimeinen. Onnnistumisprosentti yli 40. Ja hinta ! Huomattavsti (puolet ?) halvempi kuin Suomessa.

Näin yömyöhään näppäilevä Discovery
 
Hieno plussa-aalto menossa! Onnea Minni ja Plastex.

Mä voin lämpimästi suositella Tsekin klinikkaa (Reprofit), äärimmäisen hyvää palvelua ja ainakin vielä minulle hyvin tuloksin.

Omaa napaa: pelottaa! Jotenkin paniikki meinaa iskeä jatkuvasti. Tarkastelen oireita ja jos joskus on "oireeton" hetki niin olen varma että kesken on mennyt. HCG:llä en ole käynyt, koska testiin tuli pp 13 vahva plussa. Mulla on ultra jo ensi vkolla h 5+6 koska mulla ollut kohdunulkoinen raskaus aiemmin.

Typyliini
 
amv
LOTTA: Voi että sentään, tuohan oli hyvä tuo numero 11 = II :) Tiedätkö, että kirjoitit niiiin mun ajatuksia. Oikeastaan kaikki, mitä kirjoitit, voisin allekirjoittaa. Mullakin lopullinen käännekohta oli alkusyksystä tehty 2 alkion tuoresiirto. Mä oon tosi iloinen sun puolesta, että pystyt näkemään positiivisena myös senllaisen tulevaisuuden, jota ei ehkä olisi toivonut kohtalokseen, mutta joka on varmasti kuitenkin antoisaa. Aikansa kutakin... Voimia sinulle! Ja toivon "ihmettä" tapahtuvaksi! Eli näytähän nyt ne kaksi viivaa, alkio nro 11!


Hathor, kiva kun kuulit sydänäänet <3 On varmaan ihan uskomatonta...


Muille :wave: ja hyvää viikonloppua!
amv
 
Viimeksi muokattu:
Hei ihanaiset naiset.
On pakko tulla tervehtimään aktiivisesti hienojen plussatuulien myötä. Luen palstaa joka päivä, mutta olen hirmu huono kirjoittamaan.
Siis onnea kaikille plussanneille!! Ja lohtuhalaus negan saaneille. Voimia piinistelijöille!

Minnilläkö oli vuotoja? Minulla alkoi myös jo ennen plussaa ja vaihtelevasti vuosin aina lääkkeiden loppumiseen asti. Kerran kirkasta verta oikein kunnolla. Hermoja raastavaa, mutta siis ei ollut mitään huolestuttavaa. Enimmäkseen siis ruskeaa ja laimeaa tuhruttelua. Voimia siihen jos vielä vuodot jatkuu...yritä luottaa siihen ettei se välttämättä ole huono merkki.

Kirjoitin tuossa männä päivänä kuulumisia mutta epävakaa nettiyhteys nielaisi koko jutun. Haluaisin vielä sanoa niille jotka meinaa luopua toivosta, että älkää luopuko. Meille kaikille on tuo tuntemus tuttu joko ohikiitävänä hetkenä negojen jälkeen tai sitten pysyvämpänä olotilana epäonnistumisten kautta. Itsellä on takana kohtukuolema neljä vuotta sitten viikoilla 26+3, keskenmeno+keskeytynyt keskenmeno 2007 (kaksosraskaus), 4 epäonnistunutta yritystä omilla, lahjasoluista tuoresiirrosta plussa mutta tuulimuna ja kaksi PASia negalla, ennen tätä ihanaa onnistumista kolmannesta pakastesiirrosta. Olin jo ihan luovuttamassa mutta Ava-klinikan hoitaja ja ihana lääkäri valoivat uskoa. Olin jo ajatellut että jos ei nyt onnistu pidetään tauko ja eletään "normaalia" elämää. Mutta onneksi ei tarvinnut :). Eli tsemppiä tsemppiä ja uskoa kaikille yrityksiin.

Omaa napaa sen verran, että olen edennyt viikoille 34+6 :D. Fyysisesti voin hyvin, mutta tuo henkinen puoli on aika raskasta aika ajoin. Pelko siitä että jotain tapahtuu, vaikka lääkäri on vakuuttanut että todennäköisyys akuuteille jutuille on erittäin pieni. Saan edelleen tiuhaa seurantaa, seuraava ultra on keskiviikkona. Kaikki on hyvin pikkuisella ja hän on kasvanut ihan niin kuin pitää. Lääkäri on ihanasti todennut, että mikään ei ole parempi kuin normaali tulos :). Painoarvio oli pari viikkoa sitten jo huimaavat 2.1 kg. Olen kuitenkin sairaslomalla kun minulla on taipumusta verenpaineen nousuun. Äitiyslomalle täällä Norjassa ei pääsekään kuin 3 vkoa ennen laskettua aikaa. Olemme ihanasti uskaltautuneet valmisteluihin ja tuleva synnytys ajatteluttaa jo.

Ihanaa lauantaita kaikille toivoo lokakuu 34+6
 
Ilmottaudun uutena tänne. Tervehdys kaikille! Saimme lahjoittajan ja nyt on ensimmäinen yritys lahjoitetuilla munasoluilla menossa. Olen aiemminkin miettinyt kirjoittamista, mutta en ole saanut aikaiseksi, kun on ollut vaan jonottamista ja jonottamista, eikä mitään oikeaa äksöniä.

Historiani on sellainen, että lääkäri totesi jo ensimmäisen ivf:n jälkeen, että munasoluissa on niin pahasti vikaa, että mahkuja ei juuri ole. Tehtiin vielä "varmistukseksi" toinen ivf eri lääkkeillä, mutta sama tulos. Solut hedelmöittyvät hyvin, mutta alkiot jakaantuvat hitaasti, ovat erittäin fragmentoituneita ja lopulta nuupahtavat kokonaan. Onkin ollut jännittävää havaita, että joidenkin muiden palstalaisten kohdalla on tehty paljon enemmän yrityksiä heikoilla alkioilla, eivätkä lääkärit ole uskaltaneet arvioida myöskään onko vika munasoluissa vai siittiöissä (jos tulee huonoja alkioita). Meidän lääkäri (+biologi) olivat heti sitä mieltä, että vian täytyy olla munasoluissa, vaika niissä ei siis päälle päin mitään vikaa näykään.

Juu, mutta nyt minulla on procren alla ja tällä hetkellä popsin estrogeenia. Ensi viikolla menen ultraan tsekkauttamaan limakalvon tilanteen ja seuraavan viikon perjantaina on luovuttajan punktio (alustava arvio) ja itsenäisyyspäivän jälkeen siirto. Ja meidän ensimmäinen todellinen mahdollisuus saada vauva!!! Ihanaa, mutta todella ahdistavaa elää epäonnistumisen pelon kanssa. Onhan mahdollista, että ilmenee vielä muutakin vikaa. Minulla on nimittäin endoakin...

Ihanaa, että täällä on paljon onnistumisia! Toivotaan niitä paljon lisää vielä!
 
Suskuliini: Tervetuloa kirjoittelemaan ja onnea pian tulevaan limisultraan! Sinulla onkin pian tositoimet, tsemppiä :) Samaa olen miettinyt, että monilla muilla ovat lääkärit suositelleet omia soluja paljon pidempäänkin kuin meillä oli. Näissä on varmaan ihan lääkäri- ja klinikkakohtaisia erojakin.

Kiitos Amv! Jotenkin on niiin helpottavaa tietää, että meitä epäuskoisia rämpijöitä on muitakin täällä palstalla. Toivon kovasti, että kaikesta epäuskosta huolimatta meitäkin vielä lykästää.

Cavalle suuret pahoittelut hoidon siirtymisestä! On tämä niin epäreilua, että kaikkea tällaista sattuu, kun viimeistään toivoisi kaiken menevän kohdallaan omilla soluilla tehtyjen hoitojen epäonnisten käänteiden jälkeen :hug: Procrenin kanssakin kierto voi viivästyä, kun piikki on kp 21 ja sitten odotetaan vuoto ennen kuin limiksen kasvatus alkaa. Toivon kovasti, että pääsette pian uuteen yritykseen ja sitten jokainen vaihe menee niin hyvin kuin voi!

Lähes varmoin negaamisfiiliksin huomiseen. Huomisiltana testi..
 
Suskuliini: Tervetuloa porukkaan mukaan! Toivotaan, että limisultrassa saadaan hyvä tulos ja kaikki menee suunnitelmien mukaan :) Pidetään peukkuja!

Lotalle malttia ja jaksamista huomiseen testailuun. Toivottavasti saat positiivisen yllätyksen :hug:

Typyliinille onnea ultraan! Tulethan sitten kertomaan, mitä näkyi :)

).( Täällä tapahtuupi sellaista, että aamulla tein pitkän pähkäilyn jälkeen oman mielenrauhani vuoksi Clearbluen digitaalisen testin ja siihen tuli odotettu tulos "raskaana, 3+". Ajattelin, että nyt voin rauhallisin mielin odotella ensi viikon varhaisultraa. Siirsin jopa viimein siteet ja tamponit pois kylpyhuoneen kaapista viemästä turhaa tilaa. Kas kumma, iltapäivällä löysin pikkuhousunsuojasta rusehtavaa tuhruvuotoa kunnon pläntin! PRKL!!! Kyllähän sitä tiesi odottaa mutta kyllä se niin vaan pistää harmittamaan ja pelkäämään... Mitenkäs muut plussanneet pärjäilevät?

Utopia 6+0
 
Täällä on testattu odotetusti nega!! Näin tämä homma vain menee. Lääkäri sanoi viime negan jälkeen olevansa meidän suhteen jo epätoivoinen, joten tämän "lausunnon" jälkeen tämä nega tuntuu niin odotettavalta, etten oikein osaa niin kunnolla murehtia. Soittelen huomenna klinikalle, sitten luultavasti aloitan Procrenin kp 21 ja tammikuussa sulatetaan viimeinen huurulainen. Muisteltiin miehen kanssa, kun Perussuomalaisten keulakuva Timo Soini puhui vaalivoitosta "rökälepamauksena". Jonkun tällaisen pamauksen se vähintään vaatisi, että tämä rouva raskaaksi saataisiin..
 

Yhteistyössä