Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pitkästä aikaa palstalla ja täällähän on pyyhkässyt kunnon plussa-aalto. Onnittelut kaikille plussanneille! Ja lämpimät onnittelut Aliisalle pikku-nyytistä.

Halaukset ja pahoittelut neganneille. :hug:

Amv:nja Lotan kirjotukset on ihan kuin mun kirjottamia, niin samanlaiset tunteet on täälläkin. Pakkasessa yks alkio mikä olis tarkotus sulatella tammikuussa. Toivotaan, että se on se meidän Onni :)

Tällä hetkellä Procren menossa, ens viikolla toinen piikki ja siitä 28 pv päästä alkaa Zumenon. Mulla on vaan nyt niin kovia vihlaisuja oikean puolen munasarjassa ja kohdussa. Jos siellä on joku iso kysta vai endoko se siellä taistelee kuivattamista vastaan... Jos kipu ei huomisaamuun mennessä helpota, niin pakko mennä lääkäriin selvittelemään mistä se johtuu.

Eipä kummempia tällä kertaa, pakkasen puremaa viikkoa kaikille!
 
Cava Sinulla on suuri sydän kun jaksat myötäelää muiden vaiheissa vaikka itselläsi on pettymyksiä ja mutkia matkassa. :flower: Toivotaan että täti löytää teille ja kun viimein hoitoon pääsette, niin sieltä pärähtäisi lottovoitto :)

Lotalle hirmuisen suuret pahoittelut negasta :( :hug: Voimia jatkaa eteenpäin!

plastex: Ei voi olla totta! Olen niiiiiin pahoillani puolestasi :( Miksi hyvän piti kääntyä pahaksi :( Todellinen vääryys!
 
Voi Lotta, suuret pahoittelut. Nyt kaikki toivo viimeisiin huurulaisiin. Niistä se meilläkin plussa pärähti, vaikka olin jo toivoni menettänyt raskautumiseni suhteen.

Kiitos cava onnitteluista.

Plastexille exrta:hug:. Tuo on siis kaikkein kamalinta, ensin annetaan ja sit ei kuitenkaan.

Mietin jo itsekin, et pitäiskö kuitenkin käydä veritestissä. Voiko sinne mennä ilman lähetettä? Eilen tein vielä kotitestin ja vahvaa plussaa näytti, mutta entä jos verikoe kertookin muuta...? Kyllä tämä on touhua!!!:headwall:

Minni
 
Plastex: Voi miten surullista :'( Jaksamista paljon sinulle ja miehellesi!

OnniUnelma: Tosi ikävältä kuulostaa, toivottavasti kivut hellittävät! Varmasti kannattaa käväistä ultrassa, jos tuo vielä yön yli jatkuu.

Minni73: Saisikohan neuvolaan soittamalla terveydenhoitajalta lähetteen hcg:hen. Jotain tällaista muistan lukeneeni joskus.
 
Plastex kävipä todella ikävästi! Voimia ja uskoa vielä yrittämiseen... :hug:

Lotalle
myös lämpimät lohtuhalit, nega on niin tylsä tulos kun kaikkensa yrittää ja toivoo erityisesti ne piinapäivät. Jospa viimeinen huurunenä olisi SE, josta teille nyytti kotiin tulisi.

Suskuliini tervetuloa mukaan ja onnea hoitoon! Mitäs tietoja haluat listallemme?

Cavalle voimia odotteluun.

Toivottavasti OnniUnelman vatsakipu on helpottanut ja aika pian alkava hoito toisi teille odotetun tuloksen.

amv :hug:

Onneksi Utopialla sentään oli hyviä uutisia.

Minä kävin tänään hakemassa alkiot 11 ja 12, olivat tänään 4-päiväisinä kauniita blastokystia ja limakalvokin oli hyvä - kuten aika monta kertaa. Mietiskeltiin lääkärin kanssa, miksei ole onnistunut ja hän kertoi, että kohdun kunnosta kertoo aika hyvin myös se tutkimus, jossa munajohdinten aukiolo tutkitaan ja kohtuontelo täytetään nesteellä. Jos olisi polyyppeja yms. ne näkyisivät siinä. Lääkäri oli ihanan kannustava ja positiivinen, halasi lopuksi ja toivotti onnea. Katsotaan, mitä testi kertoo kahden viikon päästä. Nyt jalkaylpyä virittämään.

Toivottavasti nautitte kaikki talvisesta säästä!
Hillevi :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
amv (34) eka, tarve lahja-alkioille, polyypin poisto tulossa joulukuussa
Älinä ()
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
plastex (33) eka yrityksessä
Lotta(33) toiveissa eka

Hoito lähestyy
Sharlin (35) eka haaveissa, siirto vko 46
Olki ( ) toiveissa eka, siirto vko 47

Piinistelijät
Lapseton_87, toiveissa eka, siirto 27.10, testi 10.11. ??
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa, siirto 17.11. testi 1.12.
Hillevi (40+) haaveissa eka, pas vko 47 testi 8.12.

Plussanneet :)heart: = sydämet nähty ultrassa)
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 21.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkioadoptio pp13 hcg 109 :heart:
Hathor (34), toka, pp14 hcg 381, ultra 18.10. :heart:
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta plussa 7.10 LA 11.6.-10 :heart:
Utopia(25), haaveissa eka, + 11.11. pp14 hcg 343
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, siirto 2.11.
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, PAS 3.11. kotitesti 17.11.

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26), esikoistyttö 11.11.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Aliisalla paljon onnea tyttövauvasta! Mulla jäi jotenkin huomaamatta koko uutinen. Ihanaa kun olet päässyt piiitkän urakan jälkeen maaliin saakka! Nauti ihanasta vauvan tuoksusta!

Lotalle pahoittelut negasta

Plastex: tiedän miltä tuntuu. Nuo kemialliset ovat niiiin syvältä. Jos yhtään lohduttaa niin kertoo kuitenkin siitä että kohdussa ei ole vikaa kun kiinnittyy.

Omaa napaa: Ultrassa käyty. Löytyi nätti raskauspussi ja sisällä kaksi viivaa: toinen kuulemma ruskuaispussi ja toinen alkio. Sydämensykettä ei vielä näkynyt. Olin hieman pettynyt laitteeseen, piti olla hyvä, mutta esikoista odottaessa Taysissa oli kyllä tarkempi vehje. No tosi onnellisin fiiliksin kuiteskin ollaan. Sain seuranta lähetteen gynen polille taustan vuoksi. Yritän varmaan varata seuraavan ajan 1.5-2 vkon päähän, silloin pitäisi jo sykekin näkyä. Täällä myös tuhrua ilmassa.

Typyliini h 5+6
 
Onnea Typy hienoista ultranäkymistä. Varmasti aika harvinaista, että vielä noin aikaisin syke näkyisi. Eikös rv 7 ole todennäköisempää. Meilläkin eka ultra oli rv7, jossa pikkusyke nähtiin, mutta rv9 erottui asukas paljon paremmin (tosin asukkaamme syke oli silloin sammunut).
 
Onnea Typyliinille hienoista ultranäkymistä. Varmasti helpotti kovasti nähdä, että kaikki ok.

Hilleville kovasti tsemppiä piinailuun ja tarrasukkia matkaan.

Minulla alkoi vuoto tänä aamuna. Kyllä on taas lyöty olo. Tiedän ,että ei välttämättä tarkoita pahinta, mutta en uskalla muutakaan ajatella. Ensi viikolla pitäis käydä mittaamaan hcg-arvoja, kun ultrassa ei vielä mitään näkyisi kuitenkaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille

Minni
 
Minni73: Jaksamista paljon!! Onneksi vuoto on todella tavallista ja täällä monella on ollut runsastakin vuotoa ja silti kaikki on ollut hyvin. Erityisesti jaksamista viikonloppuun ja labran odotteluun.

Hienoa Hillevi, että kaksi kyytiläistä on matkassa. Piinis alkakoon suotuisissa merkeissä :)

Oma tilanne: Täällä asiat etenevät vauhdikkaasti, mutta silti vähän epävarma olo on. Soittelin keskiviikkona eli virallisena testipäivänä klinikalle, kerroin negasta ja kysyin PASsin aikataulua. Hoitaja lupasi soittaa takaisin hetken päästä juteltuaan lääkärin kanssa. No, soittoa ei kuulunut pariin päivään, joten tänään soitin uudestaan. Hoitaja pahoitteli, ettei lääkäri ollut vielä ottanut kantaa tähän meidän hoitoon. Hän lupasi tavoittaa lääkäriä uudestaan. Hetken päästä hoitaja soittikin ja kertoi lääkärin olleen sitä mieltä, että aloitan Procrenin tänään ja limiksen kasvattamisen kp2 eli suoraan tähän perään. Mietin vain, että eikö jarrupiikki yleensä pistetä kp 21 (tai näin itselläni on aiemmin ollut). Tuli jotenkin tunne siitä, ettei lääkäri uskoisi tähän meidän onnistumiseen vikalla alkiolla yhtään, vaan haluaisi meidät vain pois hoidoista, minkä vuoksi Procreninkin voi pistää, vaikka nyt on menossa jo ihan kierron loppupuoli. Sitten tuostakin tuli vähän outo olo, ettei hoitoon otettu mitään kantaa, ja sitten kun itse soitan uudestaan, niin sitten onkin jo kiire pistää heti Procren. Ehkä nämä ovat vain näitä omia masisfiiliksiä, kun vika hoito on menossa, mutta puran silti näitä tuntemuksia täällä.. Aloitan limiksen kasvattamisen luultavasti su tai ma (jos vuoto tulee ajallaan), joten aika lähelle jouluviikkoa tulee alkionsiirto, jos ainokainen selviää sulatuksesta.
 
Oikein paljon onnea ALIISALLE ja DISCOVERYLLE!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart: :flower: =)

Todella ihana juttu!! Muistan kun täällä yhdessä piinailimme.

Hillevi ja joitakin muitakin tuttuja näyttää olevan edelleen kuvioissa mukana! Toivottavasti teilläkin onnistaa pian!

Piri ja tyttö jo kohta 1,5.
 
Älinä
Itse ollut pitemmän aikaa taka-alalla, ja vähän sulatellut kaikkea tapahtunutta tänä vuonna.
Nyt olikin kiva palata taas lukemaan monien ihania plussa uutisia.
Ja Hilleville nyt hirveesti onnea matkaan....kyllä vahvasti uskon että nyt on teidän vuoronne :heart: !!!
Toivottelen kaikille tsemppiä hoitoihin, onnea piinaviikkosille, ja onnea jo onnistuneille......
muistakaa, ei kannata antaa periksi! Me olemme, kuten aikaisemmin mainitsinkin, menossa hoitoihin Tarttoon ehkä ensi keväänä!
Iloista ensimmäistä adventtia kaikille teille ihanille!!!
 
Minni73 Voi hitsin vuotelu sentään :( Toivottavasti se loppuu nopeasti ja pikkukaveri pitää lujasti kiinni. Voimia!

Hilleville tsemppistä piinailuun. Josko nämä olisivat nyt ne sitkeät yksilöt, jotka haluaisivat viipyä kohdun lämmössä pidempäänkin :) Plussaonnea toivottelen kovasti :flower:

Huomasin Lapseton_87:n (Hauvelin) laittaneen toiseen pinoon tälläisen viestin: "Hei kaikki.. Mut voi poistaa plussanneitten listalta... En varmaan ihan heti palaa palstoille takas. Onnea kaikille plussanneille. <3" - Surullista :(
 
Viimeksi muokattu:
Minni, toivottavasti vuoto loppuu pian, eikä ole vienyt ketään mennessään. Lähes jokaisella on jotain vuotoja ollut ja loppuun asti päässeitä kuitenkin iso pino. :hug:

Lotta, on varmaan tuntunut tosi tylsälle tuo odottelu ja ei niin perusteltu vastaus kysymykseeni. Voisiko olla niin, että kun nyt olit tukilääkityksellä, jarrulääke tehoaa tarpeeksi, vaikka otettasisiin myöhemmin kuin yleensä. Toivottavasti viimeinen alkio olisi se sitkeä sissi, josta teille tulisi vauva! :hug:

Kaunis kiitos kaikille onnea toivottaneille, sitä tosiaan tarvitaan. Mutta eipä stressaa tämä kahdeksas siirto... hyvä että lääkkeet muistaa ottaa. Mutta kyllä jännitys sitten tiivistyy itsenäisyyspäiväviikolla.

Kaikille aurinkoista viikonloppua, vaikka vähän viileää...
Hillevi
 
Hei kaikki,
Olen seurannut palstaa taustalta ja täällä tapahtuukin kovasti paljon. En vielä ole oikein selvillä kaikkien vaiheista, mutta Onnea plussanneille. Ja pahoitteluni niille, joille ei vielä ole niin onnekkaasti käynyt.

Kirjoittelin tälle palstalle ensimmäisen kerran jonkin aikaa sitten. Mietiskelin silloin kolmen IVF/ ICSI:n jälkeen uskaltaisinko vielä yrittää alkioinadoptiota Tartossa. Olen siis jo 45v. ja kaiken lisäksi yksin tässä projektissa. Paljon on ollut pohdittavaa, mutta nyt vihdoin olen maksanut ensimmäisen erän Tarton klinikalle ja ohjeitakin sieltä jo saanut. Maanantaina menen Suomen lääkärini luo juttusille ja kyselen näistä lääkkeistä, jotka ovat minulle ihan uusia, Zoladex, Progynon ym. Ilmeisesti tuo zoladex sammuttaa omaa hormonituotantoa??

Luovuttajien valinta itse tuntui aika oudolta. Satuin katsomaan telkkarista torstai -iltana ohjelman, jossa käsiteltiin juuri luovutettuja soluja käyttäviä lapsettomuushoitoja. Amerikassa kun jollain klinikoilla on mahdollisuus valita poika tai tyttö lapsi, ja alkioista on mahdollista tutkia mahdolliset geneettiset sairaudet. Puhuttiin geenimanipulaatiosta ja sperman luovuttajien sadoista ns. lapsista. Tulipa kummallinen olo vaikkakaan tässä luovuttajien valinnassa tietenkään ole samasta asiasta kyse.

Mielenkiinnolla odottelen Sharlinin kertomusta matkasta Tartoon ja millaista siellä oli. Mitenkä te muut Tartossa kävijät olette sinne matkanneet? Pääseekö lentsikalla suoraan vai oletteko matkanneet lautalla + autolla? Minkäslainen lääkäri tuo Andrei on noin luonnossa? Minun siirtoni mahdollisesti tapahtuisi tammikuun puolessa välissä, jos kaikki sujuu hyvin.

Hilleville kovasti pitelen peukkuja! Ja Minnille toivon, että vuoto loppuu pian, se on varmasti tosi stressaavaa.
 
Älinä: Jaksamista odotteluun, kevät tulee pian :)

Hillevi: Kiitos, voihan tosiaan olla, että juuri ollut hoito olisi jotenkin laskenut hormonitasoja. Kunhan on ultra, niin kyselen tarkemmin lääkärin ajatusta. Tänään alkoi vuoto eli Procrenin pistin kierron viimeisenä päivänä.. Hyvää piiniksen jatkoa!

Seinäkukkanen: Näin saman ohjelman. Siinä kuulosti pitkälle menevältä valikoinnilta, kun siirrettiin vain "tyttöalkiot", kun taas "poika-alkiot" menivät mahdollisesti suoraan roskiin (tai päinvastoin). Mietin itse, että näissä lahjasoluhoidoissa ei varsinaisesti tehdä mitään valintoja siinä mielessä, ettei kukaan ole lähtenyt juuri lahjasoluhoitoihin siksi, että haluaisi valita juuri jonkun tietyn kriteerin mukaan luovuttajan, jotta saisi tietynlaisen vauvan yms. Tsemppiä hoitojen alkuun!
 
amv
Iltaa!

plastex: ihan kamalaa! :( En voi kuvitellakaan, kuinka kamalalta susta nyt tuntuu. Voimia ja halaus!


Lotta: Voi sua pientä... Pahoittelut... Se on niin kamalaa, kun ei millään onnistu. :( Mutta jos ei tosiaan mitään estettä raskautumiselle ole löytynyt, niin ainahan se voi seuraavalla kerralla onnistua. Millä mielellä menet näin nopeasti seuraavaan siirtoon? Oon muuten ihan varma, ettei lääkäri sen takia määrännyt uutta siirtoa heti, että saisi teidät siivottua nopeasti alta pois. Voimia sinullekin!


Ja Hillevi: Niin kuin olen aikaisemminkin kirjoittanut, niin uskon sun vielä onnistuvan, kun aikaisemminkin on ollut jo yritystä... Nyt kun sulla on rauta-arvot kunnossa ja oot saanut pitää taukoa hoidoista, niin toivon, että nyt olisi SE hetki. Onnea odotukseen!


Seinäkukkanen: Muistan, kun mullekin tuli vähän syyllinen olo tai sellanen olo, että teen nyt jotain väärin, kun valitsimme luovuttajia Tarton listalta. Mulle olisi riittänyt luovuttajista vähempikin tieto. Ja ajattelen samoin kuin Lotta, että me täällä joudumme turvautumaan lahjasoluihin ja olemme tai olisimme varmasti onnellisia millaisesta lapsesta tahansa. Tiedoksi muuten niille, jotka eivät ohjelmaa nähneet, että sen voi varmaankin katsoa yle-areenasta. Ohjelman nimi on Mittatilausvauvat ja se esitettiin Silminnäkijä-ohjelmassa.

Ohjelmassa näytettiin tosiaan, kun alkioiden sukupuoli tiutkittiin. Tietääkseni Suomessakin voisi tehdä joissain tapauksissa niin, jos olisi riski, että lapsi vois sairastua vakavasti, jos olisi jompaakumpaa sukupuolta. Mutta en nyt tosin ihan 100 % varma ole asiasta. Eikä ko. tutkimuksia ilmeisesti edes voitaisi tehdä Suomessa.

Mutta oli se kyllä jäkyttävää nähdä siinä ohjelmassa, että luovuttajia on luokiteltu julkkisten ulkonäön mukaan, ja siitä sit vain valkkaamaan. Jos siis on niin naiivi, että kuvittelee syntyvän lapsen muistuttavan täysin luovuttajaa.

Vielä muuten Seinäkukkanen sulle kysymyksiisi Tartosta: me mentiin lautalla yli ja autolla loppumatka. Ja bussillakin pääsisi helposti ja halvalla Tallinnasta Tarttoon. Ja mun mielestä se Andrei oli ihan ok, vaikkakin mun mielestä erilainen kuin mihin Suomessa olen tottunut. Mut ei häntä tarvi pelätä :) Eihän sen kanssa kovin pitkää aikaa tule viettettyä.


Kysymys taas pitkästä aikaa, varsinkin teille, joilla on endo: Mulla kun ei sitä edelleenkään ole todettu, koska ei näy ultrassa, mutta omalääkäri eli minä itse olen sen diagnosoinut ;), niin olen tässä miettinyt, etä voisinko lisätä oirelistaan sen, kun ainakin kierron loppuvaiheessa on nykyään kohdun tienoilla repäisykipuja joskus, kun esim. yksin tai nousen nopeasti ylös. Niin että voisko ne olla jotain endokiinnikkeistä johtuvaa kipua?

Tallaisia kyselee
:snotty: amv

:wave:
 
Lotta, varmasti lääkärillä on pätevät syyt etenemistahtiin. tsemppiä matkaan! :) nyt vain mahdollisimman rennolla mielellä!

Seinäkukkanen, samat kommentit kuin amv. eli lautalla ja omalla autolla. ehkä ensi kerralla mietimme lauttaa ja bussia. aikataulujen mukaan busseja menee usein ja edullisesti. andrei asiantunteva ja asiallinen, ei mikään huuliveikko. hoitaa hommansa hyvin ja tehokkaasti.

onko kukaan teettänyt siittiöiden dna:n fragmentaatiotestiä? saimme juuri tulokset, joiden mukaan miehen siittiöt ovat fragmentoituneita. fragmentoituneilla soluilla hedelmöittyminen on vaikeampaa ja keskenmenoja sattuu huomattavasti enemmän kuin tavallisesti. tämä johtanee siihen, että käytämme lahjamunasolujen lisäksi lahjasiittiöitä. tai sitten lahja-alkioita. toisaalta huono asia, että taas löytyi joku vika. mutta toisaalta hyvä, koska tämä on sellainen asia, jolle voi tehdä jotain. eh-kä tä-mä jos-kus vie-lä on-nis-tuu..... plussaviikko oli niin ihanainen. parempaa tunnetta ei voi olla.

Tsemppiä kaikille teille voimanaisille!
 
Hirveetä lukea, kun olin innoissani täällä jylläävästä plussa-aallosta, mutta sitten tulikin surullisia uutisia..

Lotta :hug: Ei ollut sitten nyt teidän aika, mutta kyllä se tulee!

Plastex :hug: siis tuntuu niin väärältä!! Kyllä tekin vielä onnistutte! Jotkut on sanoneet täällä, että lahja-alkioiden käyttö tuntuu tasapuolisemmalta..

Ja hirveää nuo vuodot, kun ne säikyttelee.. onkohan yleisempiä lahjasoluilla, kun niitä tuntuu täällä olevan paljon.

Viimeksi kun kävin täällä ja oli puhetta siitä veriryhmätutkimuksesta ja joku mainitsi, että jos johtuu O-veriryhmän yleisyydestä, mutta käsittääkseni O ei ole yleinen, suomalaisistakin vain 5% kuuluu siihen..

Seinäkukkanen tervetuloa tännekkin! Katsoin saman ohjelman ja mua pöyristytti se, että muistaakseni jotain 90% näiden klinikoiden asiakkaista ei kärsinyt lapsettomuudesta, vaan halusivat muuten vaan parannella.. kyllä sapetti.

Tarton reissusta: menimme edellisenä iltana laivalla 2h ja yövyimme Tallinassa. Seuraavana päivänä ajoimme Tartoon n.190km ja yövyimme siellä kaksi yötä. Tallinnasta Tartoon on tosi helppo löytää ja musta Tarto oli ihana kaupunki, joten kannattaa varata vähän aikaa sielläkin vaikka hemmotteluun. Andrei on persoonallinen, minusta aika charmantti vähän sellainen kirurgin tyylinen, asiat asiana ja siinä se..

Meidän luovuttajalla oli 15 munasolua, joista 6 hedelmöittyi ja olivat top luokkaa (puolet hedelmöitettiin ICSI:llä) ja kaksi siirrettiin.. Tänään olin verikokeessa, huomenna tai ylihuomenna saa tuloksen. Mitään tuntemuksia ei ole. Rinnat hieman arat, kuten aina ennen menkkojakin. Välillä on kuin olisi jotakin metallimakua, mutta en tiedä tuleeko se lääkkeestä tai muusta vai onko peräti kuvitelmaa.

Luin sellaisen kirjan kun Enkeli hiuksissani, Lorna Byrnen kirjoittama. Se oli kyllä koskettava, onko kukaan muu lukenut sitä?
 
Hilleville paljon onnea tulevaan hoitoon!!!Itselläni tämä oli 13.siirto synnytyksen jälkeen, joten kyllähän se tietty alkaa tuntua kun on paljon siirtoja takana. Onneksi näissä hoidoissa onnistumisprosentit ovat aina hyviä vaikka olisi sitten tehty kuinka paljon jo siirtoja.

Sharlin toivotaan hyvää lukemaa!

Tuntuu kyllä positiiviselta nämä ulkomaanhoidon, kotimaassa kun niin heikosti tarjolla varsinkin lahja-alkioita ja onhan tuo laatukin merkitsevä asia, että onko lapsettomilta pareilta ylijäämää vaiko terveiltä luovuttajilta saatuja soluja.

katsoin myös mittatilausvauvat ohjelman areenasta jälkeenpäin ja onhan tuo touhu melkoisen arveluttavaa. Toivon mukaan tällaiset ohjelmat eivät leimaa muitakin ulkomaan klinikoita. THL on muuten antanut suosituksen, että ulkomailla lahjasoluhoidoissa olevia pareja ei saa hoitaa ollenkaan Suomen lapsettomuusklinikoilla, tehdä esim. limisultraa. Tämä selvisi minulle äskettäin kun varailin uä aikoja.:headwall: että sellaista...

Omaa napaa: Viikonloppu mennyt pahoinvoidessa ja punertavan vuodon kanssa panikoidessa. Eilen sitten hulahti verta housuun oikein kunnolla. Mitään kipuja ei onneksi ollut. Pääsin tänään ultraan ja siellä pikkuinen näkyi sydämensykkeen kera, enpä olisi uskonut että joskus saan tämän uutisen tänne kirjoittaa. :heart:

Typyliini ja Sydänkäpynen 6+4:heart:
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
amv (34) eka, tarve lahja-alkioille, polyypin poisto tulossa joulukuussa
Älinä ()
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
plastex (33) eka yrityksessä
Lapseton_87, toiveissa eka
Sharlin (35) eka haaveissa
Olki ( ) toiveissa eka

Hoito lähestyy
Lotta(33) toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, tammikuussa alkioadoptio

Piinistelijät
Hillevi (40+) haaveissa eka, pas vko 47 testi 8.12.

Plussanneet :)heart: = sydämet nähty ultrassa)
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 21.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkioadoptio pp13 hcg 109 :heart:
Hathor (34), toka, pp14 hcg 381, ultra 18.10. :heart:
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta plussa 7.10 LA 11.6.-11 :heart:
Utopia(25), haaveissa eka, pp14 hcg 343, LA 19.7. :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, siirto 2.11.-11 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26), esikoistyttö 11.11.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Nega testattu, takki tyhjä, onnistuukohan koskaan..

Jotenkin tuntuu vaikeammalta kun joulukin lähestyy, perhejuhla.

Kokeillaan vielä joskus ensi vuonna ne pakastetut, kunhan saadaan rahaa kokoon jostain pari tonnia, voi mennä lähemmäs kesääkin. Pidän varmaan täältä taukoa.

Kaikille paljon onnea omiin vaiheisiin ja erityisesti Hilleville toivon kovasti kovasti, että nyt tärppää!
 

Yhteistyössä