Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

TEEKUPPI :hug: Luota ja usko että kaikki menee hyvin!! Mulla oli silloin sillai et ehkä pientä jomotusta oli, mut pistin sen yleistilanteen piikkiin.. sit ensin vuoteli ilman kipuja mutta yks pv kovat supistusmaiset kivut aaltoilemalla ja sitten sitä verta tulikin hulisemalla, ison klimpin kera. Siis TOSI paljon, mieskin näki sen vuodon, hyvä et vessaan pääsin, ja pönttöön toinen mokoma.

Kävin TAYSissä hoidot tehneellä lekurilla joka näki pelkän raskaussäkin ja sit myöhemmin yksityisellä tutulla gynellä. Se näki aavistuksen sykkeestä jo rv 6, mutta en suosittele.. nimittäin ei todellakaan ollu selkeä piste.. :/ Ja tosiaan kuten Bartsu sanoi, sydänääniä ei todellakaan kuule kovin aikasin, ja voi tulla pettymys turhaan! Mut siis keneltäkää ei oo se pois jos käyt tarkastaan tilanteen. Ihan itseski takia. Mä nyt en saanu siltikää mielenrauhaa ku aina hetkeksi ..pelko seuras mukana pitkälle raskauteen..

En usko että sikiö poistuis tai vuotelu pahenis kovinkaan helposti millään normi elämän toimilla.. Siis.. jos se olis pois tullakseen, ei sitä "suojellakaan" voi, mutta tuskin sun automatka teki hallaa tilanteelle. Tosin se yksityisgyne sano, että mielellään ei pitäs istuskella pitkiä aikoja muttei myöskään ainakaan lenkille lähteä.

Otahan rauhassa. Vaikka helppo tietysti täältä noin sanoa, mutta silti:) !! Kyl uskon että kaikki meneepi hyvin :hug:

Kauniskuu
 
Teekupille halusin tulla toivottelemaan voimia :hug: Vuodon kanssa eläminen ja odotteleminen on ihan yhtä tuskaa. Valitettavasti oot kuitenkin niin alussa, että sydänäänet ei vielä kuulu ja ainoa tapa tsekata tilanne on ultraus. Tuskin ottavat neuvolaan sinua näin varhaisessa vaiheessa. Itse aikanaan kävelin päivystykseen ja sanoin, että nyt on ultrattava.. että ei tää vuoto ole normaalia.. no ultrasivathan he sitten taisteluiden jälkeen.. Minulla ei ole valitettavasti posit. kokemuksia vuodoista, mutta kovin yleisiähän ne ovat.. eli kaikki voi olla ihan ok. Sitten kun km tulee, niin se vuoto kyllä on sen mukaistakin useimmiten.. se ei siis ole mitään pientä tuhrua.. vaan vähintäänkin kk tasoista vuotoa. Jos et neuvolan kautta pääse ultraan, niin tilaa aika yksityiselle. Siellä saa monesti paljon parempaa palvelua kuin julkisella puolella.. kerrotaan mm. mistä se vuoto mahtaa tulla ja tsekataan kaikki mahdollinen. Voisithan sinä sanoa neuvolaan soittaessa, että kun sinulle siirrettiin kaksi, että haluaisit varmistuksen ettei toinen ole vain kiiinnittynyt väärään paikkaan ja aiheuta jtn hallaa.. Toiv pääset pian ultraan ja vuoto olisi vaaratonta ja loppuisi pian! Jos kuitenkin olet pärjännyt pikkuhousunsuojalla, niin kaikki luultavasti kunnossa! Niin ja vielä sen verran, että itse et pysty keskenmenoa itsellesi normi päivärutiineille tekemään.. eriasia jos juot alkoholia ja käytät jtn nappeja, jotka kielletty yms.. mutta et autossa istumalla etkä millään muullakaan.. Yleensä jos raskaus keskeytyy, niin alkiossa on jotain vikaa.. Voimia!

Vilhelmiina Minulla otettiin tuo verikoe pp15. Ultraan pääsen jouluviikolla, jos kaikki menee sinne asti hyvin. sinä oletkin jo hienoilla viikoilla:) Joko sulla maha näkyy kovin?

Ihanaa Hillevi että asiat sielläkin lähtevät taas rullaamaan ja uusi hoito tammikuussa. Tsemppiä ensikäynnille!

Tuuttituulialle onnea tulevaan PASsiin! Sinulla on kyllä jouluaattona sitten oikein kunnolla jännittämistä.. toiv pukki toisi parhaan mahdollisen lahjan:)

Tuosta kertomisesta. Olen aivan samaa mieltä, että se on jokaisen oma asia, kertooko vai eikö. Jokainen varmasti tekee niin kuin omaksi parhaakseen näkee. Meillä päätös on tehty jo aikaa sitten, että kerrotaan, jos pienokainen joskus kotiin asti saadaan. Kenenkään on silti turha neuvoa muita, että kertoako vai ei.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti!

Aliisa rv4+4
 
Aliisa onnittelut hienoista hcg-lukemista =) Minä en käynyt verikokeessa, eli arvojani en tiedä, mutta plussat napsahti kirkkaanpunaisina testeihin heti pp 14, joten kait ne aika korkeat lukemat olisivat olleet. Raskauden kulusta kyselit, niin hyvin on sujunut. Omalla kohdallani tuplaraskaus on ollut helpompi kuin yksösraskaus. Riskejä on enempi joo, mutta lääkärit on kokoajan muistuttaneet, että suurin osa kaksosraskauksista sujuu hyvin loppuun asti =) Jännittää ihan teidän puolesta, että mitä ultrassa näkyy...

Teekuppi täällä oli myös vuotoja. Noin viikolla 5+ alkoi tulemaan pientä ruskeaa ja sitä kesti viikon. Sitten tuli kerralla kunnon "hulaus" ihan menkkakipujen ja kouristusten kanssa ja sitä kesti sen yhden päivän. Sitten taas tuhrutteli muutaman päivän, kunnes loppui. Olin varma, että kesken meni. Uskon ja toivon, että sinunkin vuotosi olisivat vaarattomia. Ehkä kuitenkin viisasta käydä tarkistuttamassa tilanne oman mielenrauhan vuoksi :hug:

Hillevi ihanaa, että teilläkin alkaa aikataulu hahmottumaan =) Jaksamista odotteluun.

Wilhelmiina sinullakin jo puoliväli lähestyy =) Miten on sujunut ? Onko masu jo havaittavissa =)

 
Aliisa hyvät hcg-lukemat sulla =) Itselläni oli vähän reilu 700 kaksi viikkoa siirrosta eli aikas samalla tasolla. Mä niin toivon, että kaikki menee nyt loppuun asti hyvin!

Teekuppi toivottavasti saat mielenrauhan vuotojen kanssa, siis ettei olisi mitään vakavaa!

Rudy yhtenä kappaleena täälläkin vielä ollaan. Olo on tukala lähinnä öisin, kun hyvää asentoa ei aina meinaa löytyä. Virtsarakko saa osansa vauvojen liikeistä, joten vessassa joutuu ravaamaan koko ajan. Ja keuhkot alkaa olla melko ahtaalla, ihan normi kotosalla tohuaminen saa hengästymään. Mutta mielelläni näitä lapsukaisia masussani vielä pitäisin ainakin vuoden vaihteeseen, jolloin olisivat täysiaikaisia.

Kaikille tsemppiä vaiheisiinne,
Marru 33+2
 
No hei kaikille!

Olen soittanut neuvolaan ja Avan lääkärille. Ovat kaikki sitä mieltä ettei hätää...ei vaikka ois toinen kiinnittynykin munatorveen tai ties mihin, et sit vaan vuotelee pois... ja yksityinen tosiaan ainoa mahdollisuus ultrata, niinkuin teistä monet sanoivatkin.
Joka tapauksessa kiitos teille kaikille rohkaisuista... täytyy vaan yrittää jaksaa odotella, yksinäistä puuhaa totta tosiaan....
 
:'( Eilen illalla yhtäkkiä tuli töissä loraus verta, joka siitä sitten voimistui ja vuosin n. 4 tunnin ajan todella runsaasti. Tuli isoja hyytymiä, joten peli taitaa olla pelattu:( Ei tule meille lasta, kai se on vaan uskottava ja luovutettava. Mieli on maassa ja itkut on olleet herkässä. Yön aikana vuoto on rauhoittunut. Ei ole vuotanut yöllä sen jälkeen kun olen tullut kotia puolen yön jälkeen. Ei siellä kuitenkaan tuollaisen vuodon jälkeen voi olla enää elämää.

Alkaa nämä hoidot nyt olla meillä kutakuinkin siinä. Pakkasessa on alkioita vaikka kuinka.. mutta henkinen puoli alkaa olla niin romuna, että en tiedä uskaltaako enää uusiin hoitoihin lähteä. Tsemppiä teille kaikille, jotka vielä yritätte ja onnea ennen kaikkea teille ketkä olette tukevasti jo raskaana..

Kai se sitten on tarkoitettu niin, että meille ei lasta ole tarkoitettu:( Mieli maassa ja sydän itkee.. mutta tuskin näin monen keskenmenon jälkeen enää on toivoakaan... Kiitos palstalaiset tuestanne kaikissa asioissa! Uskon, että nyt on minun aikani poistua ja koittaa löytää elämässä jotain muuta ilon ja elämisen aiheita...
 
Voi Aliisa Pieni!!!! :'( :'( :'(
Voi mulle tuli ihan itku täälläkin... Koita jaksaa, oot niin urhea ollu mun mielestä. Voi mä en osaa riittävästi lohduttaa, tosi paljon halauksia lähettelen... Sun miehelle kans toivon jaksamista... Voihan itku!! :hug:
 
Kiitos Tuuttituulia Sain ajan vielä lääkärille täksi iltapäiväksi. Tsekataan kohdun tilanne ultralla ja otetaan vielä verikoe. Lääkäri sanoi että aika huonolta kuulostaa, mutta tsekataan vielä ennen kuin lopetetaan lääkkeet.. Tsemppiä sulle täältä taustoilta sitten lähettelen kovasti! Toivon koko sydämestäni, että te onnistutte. En toivo kenenkään kokevan tällaista kuin itse koen.
 
Heips Aliisa!
Tässä tilanteessa varmaan hyvä kun pääset lääkäriin.
Älä nyt kokonaan mihinkään katoa! Tai sitten voidaan vaihdella priva-viestiä, jos jäät taustailemaan. Muistathan sen, että aina kun pahimmasta shokista selviää, tulee taas uudet mukavat ajatukset mieleen. Ehkäpä vaikka vielä pienen tauon jälkeen kokeilua huurunenillä, kun sulla niitä siellä on odottamassa. :) Joskus muistan, että miehesi oli myös maininnut lahjoitetusta alkiosta jotakin, silloin se tuntui hyvältä lukea, että miehesi osallistuu vahvasti tähän hoitoon. Joskus tuntuu, että miehiä viedään tässä kuin "pässiä narussa". Ketään sen kummemmin luokkaamatta tällä kommentilla...

Voimia sulle Aliisa, nyt on rankkoja päiviä varmaan! Palataan... :hug:
 
Lääkäriaika peruuntuikin sitten yllättäen tuntia ennen aikaa:( Eli ei sitten päästy sinnekään. Menen huomenna tai viim. ylihuomenna Fertinovalle verikokeeseen, jotta nähdään edes vähän suuntaa.. Luultavimmin tämä ihan keskenmeno kyllä oli, mutta N haluaa asiaan varmuuden ennen kuin lääkkeet lopetetaan. Tuo vuoto kesti sen muutaman tunnin tod kovana ja nyt sitten tänään ei ole tullu kuin rusehtavaa pyyhittäessä.

Kyllä olet oikeassa. Alkio adoptiosta on ollut puhetta.. ja olet oikeassa, että kun pahimmasta pettymyksestä on taas toivottu niin katseet kääntyy varmasti pakkaseen tai adoptioon.. Mutta tällä hetkellä oikeasti tuntuu siltä, että voiko näin monen keskenmenon jälkeen muka onnistua. Kai jossain vikaa täytyy olla...

Kyllä privaa ainakin pistetään. Mahd. muutakin. Nyt täytyy vaan hetki saada toipua pettymyksistä.. taas.
 
Voi Aliisa ei oikein ole lohduttavia sanoja :'( Enkä halua luoda turhaa positiivisuutta, sinä varmasti tiedät aivan liian monen km:n jälkeen, milloin vuoto on runsasta ja milloin ei. MUTTA silti kuulostaa hyvältä, että vuoto on rauhoittunut. Sulla oli kuitenkin niin hyvä se hcg, vaikka eihän toki siitäkään voi mitään päätellä.... Mullakin sitä tuli reippaasti sen yhden päivän, hyytymineen, kouristuksineen päivineen. Jaksamista odotteluun, toivotaan, että pääset pian selvittämään mistä on kyse :hug:
 
Aliisa, kyllä nyt joudut liian kovia kokemaan.. paha mieli sun puolesta. Jo yksi keskenmeno jätti niin pahat arvet mulle henkisesti, että en voi edes kuvitella, miltä susta tuntuu!!
Voi saamari!!
Koita jaksaa, kyllähän sieltä suosta aina noustaan uusin voimin, mutta jossainhan se rajakin kulkee, mitä ihminen jaksaa kestää.. Kyllä sun varmaan noi huurunenät ainakin kannattaa käyttää (jos jaksat) ja sit jos ei tärppää, niin miettiä sitä alkio-adoptiota, mutta asia kerrallaan.. Josko vielä ei toivo olisi kuitenkaan mennyt..
 
Äidilläni on kuulemma tullut kolmet normaalit kuukautiset minua odottaessa ja on vain silloin todettu, ettei se sisällä pysy. Itselläni ensimmäistä poikaa odottaessa tuli lähes kuukautisvuotoa muistuttavaa vuotoa raskauden alussa juuri silloin, kun kuukautisten piti alkaa. Tämä oli luomuraskaus ja silloin vain itkeä tuhrasin epäonnistumista. Poika kuitenkin kasvoi ja kehittyi normaalisti.

Aliisalle tsemppiä, jospa se vielä. Itselläni on ollut kolme keskenmenoa alkuvaiheessa ja rankkaa se on. Teillähän on hienoa, kun on pakkasessakin vielä useita alkioita. Minulla lääkäri laski, että ohoh, sinulla on nyt yhdeksäs hoito... Niinpä

 
Aliisa raukka, aivan kamalaa, tuli mullekin niin surkea olo sun puolesta.
Mutta haluaisin sanoa ett ÄLÄ LUOVUTA VIELÄ, älä ainakaan lopeta lääkkeitä ennenkuin tietää ihan varmasti. Täälläkin on moni kertonut että vuotoa on ollut paljonkin, ja silti kaikki on mennyt loppujen lopuksi hyvin!
Itsellänikin vain jatkuu... vaikkei tietenkään noin massiivisena. Yritä jaksaa ja päästä johonkin lääkäriin ultraan et tietäisi. Sä oot kertonu et sulla ollut monta keskenmenoa, en nyt muista kuinka monta, mutta jos asiat nyt sitten kuitenkin menevät huonosti, niin itse kyllä harkitsisin vakavasti sitä alkioadoptiota. On tuo muuten niin raskasta henkisesti, ihmeesti olet jaksanut, olet sinnikäs nainen!
 
Aliisaa halusin tulla kans tsemppaan :heart: toivottavasti kaikki on hyvin vuodosta huolimatta :heart:
Mullakin luovutushoito on onnellisesti ohi.Hyvä saalis oli,ja hyvälaatuisia munasoluja.Pyysivät jopa uudestaan ens vuonna,saas nähdä.En tosiaan paljasta mitään tarkempia päivämääriä koska täällä on sitä keskuteltu ettei ole sopivaa.Mutta todella toivon,että näistä munasoluista tulisi se oikea lopputulos tälle pariskunnalle :)
Tosiaan tuo punktio kokemuksena oli omalta kohdaltani kivulias ja epämiellyttävän tuntuinen,kipulääkityksestä huolimatta.
 
Aliisalle täältäkin iso hali. On tuo niin rankkaa! Kun tästä selviät oot niin vahva, että selviät elämässä mistä vaan. Onko teillä tutkittu keskenmenojen syytä jotenkin tarkemmin..? Esim. kilpirauhasarvot?
Toivottavasti vielä onnistuisi niillä huurunenillä, jos jaksatte yrittää ja jos tämä hoito nyt varmasti oli tässä.
Tidelle suuri kiitos jonkun vastaanottajan puolesta. Toivottavasti sinulla on mukava joulu ja saat kivoja lahjoja ja hyvä mieli, kun itse annoit niin paljon.. ikävää, että oli kivuliasta. Minulla oli toinen hoito kivulias, toinen ei tuntunut missään.. se niin vaihtelee.
 
Kiitos kaikille jälleen kerran tuesta ja tsempityksistä.. tsempitykset ei vaan taida enää auttaa. Tässä olen jäänyt kummastelemaan, että oliko noin lyhyt vuoto sitten todella koko keskenmenovuoto.. kesti sen 4-5 tuntia. Siis rajuahan se oli.. mutta kyllä ne keskenmeno vuodot on vähintään 3-4 päivää kestäneet.. En silti jaksa uskoa, että tuolla enää elämää olisi. Viime yönä itkettiin itkut ja tänään on koitettu elää eteenpäin.. Töissä se onnistuu vielä.. ajatukset pysyneet muualla..

Huomen aamulla käväsen Fertinovalla uusinta hcg:ssä ja tuloksenkin vissiin saan iltapäivästä.. sitä jotenkin toivoisi, että jospa se olisi ollut kaksosraskaus ja vain toinen olisi vuotanut pois.. mutta sitten taas.. se vuoto oli kuitenkin kovin runsasta.. ei tässä paljon toivoa ole.

Sharlin kyselit keskenmenotutkimuksista.. Kaikki mahdolliset on tutkittu.. mitään vikaa ei löydy. Kilppariarvoissa oli häikkää, mutta sekin lopulta viittasi tulehdukseen eikä niinkään vajaa toimintaan. Tämä oli sitten viides keskenmeno, jos/kun tämä sellaiseksi todetaan.. että ei tässä mitkään kovin hyvät fiilikset ole yrityksiin enää lähteä.. Toki uskon, että kun aikaa kuluu niin tullaan kyllä pakkasen huurunenät käyttämään.. ollaanhan niistä kalliisti maksettu ja sitä varmaan jäisi ikuisesti miettimään, että mitä jos...

No.. elämä on.. en tiedä mitä.. mutta ei kovin reilua ainakaan:(

Kiitos kaikille!
 
voi aliisa jaksamista sinne,tuo on varmasti rankkaa. :'(

itse heräsin yöllä vessa käynnille,tuloksena myöskin verta.onneks tuo oli vain pieni vuoto eikä seuraavalla käyillä enää tullut verta. se kyllä säikäyttää.mutta kun olin lukenut täällä monien alkuraskauden aikana tulleista vuodoista otin sen kannan että ei se ole sitä mitä se voi olla eli km. miehelleni sanoin asiata välittömästi ja kerroin että tuskin on vakavaa. nyt vain odotellaan perjantain ultraa.jännittää. :heart:
 
Voi Aliisa, tuli tosi paha mieli teidän takia. Sä olet kyllä saanut kestää enemmän kun yhden naisen pitäisi. En mitenkään tarkoita vähätellä, mutta toivon silti sydämestäni viimeiseen asti, että ainakin toinen olisi vielä kiinni tarrautuneena!

Teekupille myös tsemppiä vuotojen kanssa, toivotaan, että pian loppuu! Millä viikolla sä muuten olet nyt? Eikö viikolla 7 pitäisi jo ultrassa näkyä ainakin sydämenlyönnit. Mulla oli sillon se VL ultra 8+0 ja silloin näkyi "kaikki" jo ihan selvästi.
 
Voi Aliisa!!!! :'( :'( :'(

Elämä tosiaan ei ole reilua. Mä jo niin iloitsin raskaudestasi ja toivoin muiden mukana, että tämä onnistuisi! Toivottavasti olet jo päässyt käymään lääkärissä ja saanut selvyyden tilanteeseesi!!!

Halauksia Piriltä :hug:
 

Yhteistyössä