Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

pitkästä aikaa. Todella ikävää lukea noita vuoto juttuja. Paljon tsemppiä ja voimia ALIISALLE ja TEEKUPILLE :hug: !!

Mites DREAMILLA ja ONNIUNELMALLA??

JUUNILLA tänään LA. MITÄ SINNE KUULUU?? :hug: !!

NENNULIINISTA ja PAPILLONISTA ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan...?? :/ Kirjoitelkaahan, täällä jo huolestun!!!

Mites meidän TUPLAMAMMAT jakselee??

WATROSSI, kiitos sain postia. Vastaan tänään :hug: !!

HILLEVI, mitäs sinne kuuluu?? Katso myös yv.

Itselläni ollut kova flunssa ja vauva kovin hiljainen. Huolestuneena kävin lääkärissä ja lääkäri vahvisti tilanteen. Sain lähetteen sairaalaan ja olinkin siellä seurannassa muutaman päivän. Nyt liikkeiden laskentaa kotona ja tiuhat kontrollit jatkuu.

Eipä tämä odotusaika tunnu olevan huoleton missään vaiheessa!! Siitäkin huolimatta pitäisi uskaltaa relata ja luottaa ja toivotankin kovasti tsemppiä kaikille hoitoja aloittaville ja siirtoon meneville :hug: !!

Terkuin, VEKARA :wave:
 
Aliisalle lohtuhali ja voimia jatkoon :hug:

).( Täällä on taas testailtu tuttuakin tutumpi nega. Alkaa pikku hiljaa usko loppua siihen että meidän perheeseen joskus se nyytti saataisiin. Koskaan ei ole alkio edes hipaissut kohdun seinämää. Hcg aina pyöreä nolla. Kaksi alkiota vielä pakkasessa jotka käytämme alkuvuodesta mutta siihen taitaa sitten meidän yritykset loppua. Eihän tässä ole mitään järkeä kun mitään ei tapahdu. Kuitenkin jo 12 alkiota siirretty. Jos saisi joskus edes haamun aikaiseksi niin sekin antaisi toivoa vielä yrittää mutta ei niitä yksiä viivoja ja nolla -tuloksia labrasta jaksa loputtomasti vastaan ottaa.

Hyvää joulun odotusta Teille kaikille!

:wave: Mieli maassa oleva Dream
 
Pahoittelut DREAMILLE :hug: !! Samoissa fiiliksissä lukemattomia kertoja. Kerran eräs lapsettomuuslääkäri sanoi, että keskimääräisesti yksi kahdestakymmenestä alkiosta tarttuu!! Antoi minulle toivoa ja sai jatkamaan.
 
:hug: Aliisalle ja Dreamille. Tosi pahalta tuntuu teidän puolesta. Itelläkin on noita pelkkiä negoja aikaisemmista hoidoista takana ja tosi pahalta se tuntuu joka kerta.

).( Mulle annettiin testipäiväksi 11.12. ja laittoivat siihen vielä pari päivää päälle eli aion sinnitellä sunnuntaihin asti ennen kuin testaan. Tuntemuksista en sano suuntaan tai toiseen. Voi olla tai sitten ei. :D
 
Hei taas..

pahoittelut Dreamille negasta :hug: ja voimia tulevaan..

KÄvin siellä verikokeessa ja tuloksen sain vasta tänään.. en tiedä miksei ehtinyt eiliseksi.. mutta eipä sillä väliä. Arvo oli viiterajoissa.. oli lähes 2000. Luulin, että arvon pitäisi tuplaantua joka kolmas päivä ja asiaa tivasinkin hoitajalta useaan otteeseen.. Mutta hoitaja oli sitä mieltä että aivan viitearvoissa vielä ollaan ja että ma:na tullut vuoto varmasti vaikuttaa hcg:hen laskevasti.. mutta lääkkeitä pitää jatkaa, koska tosiaan ollaan aivan hyvissä lukemissa.. Ultraan asti pitää nyt olla ja odottaa.. Hänen mukaansa voi olla mahd. että toinen alkioista olisi valunut pois.. Tiedä häntä. Mihin tässä nyt uskoa? Ei kai auta kuin odottaa, sillä hcg kontrollia ei tarvita.. Täällä ollaan vähän hämillään kaikesta. Kovasti toivoo, että jospa se toinen olisi pysynyt matkassa mutta samalla ei kuitenkaan luoda turhia toivoja... Onko jollain kokemuksia tällaisesta? Ja miten tuon hcg:n pitäisi tippua, jos ma:na tosiaan olisi kunnollinen keskenmeno ollut?
 
Hei kaikille!

Mininkin puolesta pahoittelut Dreamille siitä negasta... ja Aliisalle voimia jaksaa odottaa, se on kamalaa, eptietoisuus. Koska sulla se ultra oikein on?
Matillda kyseli millä viikoilla ollaan elikkä rv 7 alkoi tänään. Ja kyllähän me ultrassa oltiin jo viikolla 5.5 ja siinä näkyi yksi pieni, toinen oli kadonnut johonkin, vuotaako pois en tiiä... kuitenkin siltä yhdeltä sydänäänet kuului ja kaikin puolin muutenkin kaikki ok. Joten uskon ja toivon, että tää vuoto jota nyt siis jatkunut jo toista viikkoa on vaaratonta. Neuvolakin on ens ke elikkä toivon ett siellä selviäis paremmin ja sydänäänet kuuluisi niittenkin laitteilla.
 
Dreamille lohtuhalit täältäkin :hug: Useamman kohdalla tosiaan tarvitaan muutamakin siirto, ennen kuni tärppää - mutta jokainen nega on kyllä pieni maailmanloppu. Voimia teille jatkoon!

Aliisalla olikin paremmat uutiset tänään. Toivottavasti vuotoa ei enää tule ja ultrassa näkyy sittn reipas vauvan alku, toivon tätä todella kovasti teille :heart: :heart:

Ja Vekaran tilanteessa olisin varmaan saanut slaagin... kamalaa jos tuossa vaiheessa vauva heittäytyy liikkumattomaksi. Toivotaan parasta kaikilla peukuilla ja muilla ulokkeilla. Muistathan levätä ja antaa muiden hoitaa arjen ja jouluvalmistelut. Tänään kuulin, että solutasolla elimistö vaatii kolme kertaa kuumejakson pituisen ajan palautuakseen normitilaan, eli 3 kuumepäivää = 9 palautumispäivää!

Me saimme hyviä uutisia suunnittelukäynnillä. Juttelimme ensin pitkään ja kun lääkäri katsoi sisuksiini hän oikein innostui kuinka kaunis endometrium minulla oli (kierron puoliväli) ja sanoi, että kyllä tosiaan kannattaa vielä yrittää. Ensi vuoden puolelle hoito tietenkin venyy joulutaukojen takia.

Tsemppiä kaikille pinolaisille!
Hillevi :wave:
 
ALIISA Älä luovuta!!! hcg lupaa hyvää!! siis mullaha vuoti TOSI massiivisesti, kananmunaa isommilla hyytymil ja silti tulos syö rintaa tuossa!!! Ja vuoti pitkään koska jäi hematoomaa. Katsos se vuoti pikkuhiljaa kohtuun ja kun verta oli "liikaa" se hulahti kerralla ja paljon. Juurikin ilm. se toinen alkio aiheutti. Tosi monella näin kellä siirretty kaks ja toinen poistuu. :hug: luota tulevaan!!!!
DREAM :hug: lohtuhali. voin vaan kuvitella. Itekin 7v "odotelleena" olin pessimisti loppumetreille. Voimia ja tsemppiä tulevaan!

kaikille tsemppiä hoitoihin!! Plussatulia!! Ite ei pääse enää nettiin ku toisella kädellä ;) . neiti syö samalla tissiä. Aika rumbaa ollu..itkee mahaa paljon :/ Pahalle tuntuu ku ei voi auttaa.. Ei tietoo miks, kuuluu kehitykseen ennenku suoli tottuu.. melko rankkaa vaan ku hereillä olo ajat ei oo mitää leppoisaa seurustelua. Sitä luuli ennen että vauva aika on ihanaa vaaleanpunaista, mutta arki onk muuta jos sattuu mahakipuvauva. Mut päivääkää en vaihtais pois :heart: Kyl se helpottaa jossain vaiheessa :)
Sorry kirj.virheet. vasenkäsi ei oikein osaa :)

Ihanaa joulunodotusta!!

Kauniskuu
 
Dreamille pahoittelut :hug:

Aliisa Kyllä toi hyvältä kuulostaa! Varmasti (ja toivottavasti!) ainakin toinen on edelleen kyydissä. Voimia odotteluun.

Hillevillä hyviä uutisia, hienoa :)

Teekuppi sitä mä vaan mietin viikoista, että voithan sä mennä uudestaan yksityiselle ultraan, jos tuntuu että haluat saada varmuuden, kun nyt varmasti näkyy jo paremmin. Tosin jos asia neuvolassakin jo pian selviää niin sehän on hyvä. Mä aloin nyt ihmettelemään ettei mulla kuunneltu neuvolassa sydäntä ollenkaan ;)

Vekaralle hyviä vointeja! Kurjia tollaset ylimääräiset säikyttelyt.

Onniunelmalle plussatuulia ja tsemppiä loppumetreille!

ON olin alkuviikosta ultrassa ja sielä oli kaikki hyvin. Siltikään ei olla vielä uskallettu kertoa oikein kellekään, eikähän tässä tietystikään mikään kiire ole. Töissä ovat jo arvanneet, mut toistaseks en ole myöntänyt mitään. Maha alkaa jo näkyä, mut ei kukaan kehtaa siitä sanoa :LOL:
 

Hei.
Marraskuun puolessa välissä saatiin luovuttajaa, pari viikko sitten saatiin 7 munasolua. Siirtoon ei päästy, munasolut eivät hedelmöityneet!!! Voi mikä PETTYMYYS!!!!
oli kyllä kauhea olo... mutta kyllä se siitä!
Hoidot ja suunnitelmat siirrettiin tammikuulle.

Kyllä mä uskon, että kaikki onnistuu vielä!
Kaikille toivotan kärsivällisyyttä ja onnea!!
:flower: :flower: :flower:
 
voi marisabel toi on ikävää.mutta kyllä se vielä onnistuu varmasti täytyy vain jaksaa uskoa vaikka oliskin vaikeaa. :hug:

me käytiin sitte tänään ultrassa ja siellä se masuasukki asusti, sydän läpättäen,tuli ihan tippa linssiin ku sitä katsoi. :heart: kaikki oli loistavasti,kertoi että se pieni vuoto mitä mulla oli,on ilmeisesti tullu siitä ku se sikiö pussi on liikkuu on jokin pieni verisuoni kohdussa katkennu,ei vakavaa sanoi että näitä voi joskus tulla.

terveisin:kaipuu rv 7+0 :heart:
 
Huomenta !

Onpa täällä hiljaista ollut vklopun. Minunkin puolesta pahoittelut Marisabelille. Aika ihmeellistä ettei yksikään hedelmöittynyt, missä olet hoidossa?
Miten teillä on nuo lääkkeiden lopetukset. Meille sanottiin Riikassa että lopetetaan vähitellen kaikki kolme ja sitten täällä Tampereen Avalla että kerralla kaikki 31.12 ?

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Teekuppi 7+3
 
Huomenta !

Onpa täällä hiljaista ollut vklopun. Minunkin puolesta pahoittelut Marisabelille. Aika ihmeellistä ettei yksikään hedelmöittynyt, missä olet hoidossa?
Miten teillä on nuo lääkkeiden lopetukset. Meille sanottiin Riikassa että lopetetaan vähitellen kaikki kolme ja sitten täällä Tampereen Avalla että kerralla kaikki 31.12 ?

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Teekuppi 7+3
 
teekuppi minulla vähennetään lääkkeitä pikku hiljaa kokonaan lopetan 8.1 käytössä luget ja progynova.
mites teillä on menny? meillä aika oireetonta tää raskaus.odotin niin kovasti kaikkia oireita ja sit nää on näin vähäisiä,ei varmaan passais mennä sanoon näin kostautuu vielä. :LOL:

kaipuu rv 7+2
 
Pitkästä aikaa saan kirjauduttua sisälle tänne. Olen aina silloin tällöin käynyt lukemassa iloja ja suruja täältä. On se vaan kumma, että miten paljon ylä- ja alamäkiä tähän prosessiin mahtuu. Olen sitä mieltä, että jokaiselle pariskunnalle on määrätty matkansa tätä polkua kulkea ja siihen on vaan tyydyttävä. Onnentuulta jokaiselle oman matkansa taittajalle!! :hug:

Oma olotila vaihteleva. Rv:t nyt yli 31, mutta vielä tuntuu matka maaliin pitkältä. Vauveli melko pienikokoinen, joten kasvukontrollit nyt muutaman viikon välein. Se tietty huolettaa. Liikkeitä myös seurattava aktiivisesti. Vekarallahan oli myös näitä vähäisiä liikkeitä vauvalla? Löytyikö syytä? Verenpaineet olleet aikalailla vaihtelevat, joten stressiä pitäisi myös välttää. Helppo homma näin joulun alla... :)

Pomppis
 
Joo Kaipuu. mulla täällä oireena yököttävä olo ollut ja rinnat kipeenä. Ja sit toi ihmeellinen vuoto ja toinen puoli vatsasta kipeä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Jotenkin oon varma et toisessa munasarjassa tai -torvessa on jotain, esim. siitä toisesta alkoista joka siirrettiin. Mutta ajattelen ettei ole mitään hätää ja odottelen et ens ke päästään sinne neuvolaan, sit jo melkein rv 8
 
Discovery , teillehän tulee joulumatka samalla sinne Riikaan. Kyllä kaikki varmasti menee hyvin, minusta se on hyvä paikka.

Meillä tällänen lääkitys jota jatketaan 8 viikkoa siirrosta eli siis 31.12 astikka:


klo 07
Zumenon 2 mg x 1 kpl
Lugesteron x 2 kpl (400 mg)

klo 15
Zumenon 2 mg x 1 kpl
Lugesteron x 1 kpl (200 mg)

klo 22
Zumenon 2 mg x 1 kpl
Lugesteron x 2 kpl (400 mg)
Dexametzaoni x 1 kpl
 
Kiitos vaan kaikille tsemppauksista. Täällä ollaan ihan täysin epätietoisia mitä on tapahtunut. En tiedä olenko raskaana vai en ja vielä reipas viikko pitää odottaa ultraan, jotta se selviää. Olen toki miettinyt sitäkin, että pitäisikö käydä jo aiemmin tarkistamassa missä mennään, niin saisi toipua ennen joulua, jos se ultra sitten osoittaa, että molemmat ovat kyydistä kadonneet. Mahaa nippailee aina silloin tällöin, rintoja vähän aristaa ja maha turvoksissa.. mutta nämä kaikki voivat olla lääkeoireita. No päivä kerralla eteenpäin.. vuotoa ei ole tullut sitten sen ma:n kamalan muutaman tunnin vuodon jälkeen.. hieman rusehtavaa pyyhittäessä muttei muuta..

Mitä näytti OnniUnelman raskaustesti!? Toiv plussaa!

Lääkkeet meillä siine keskeytyneessä raskaudessa ollaan lopetettu vähitellen.. en nyt tarkkaan muista, mutta ihan viikoittain niitä alettiin vähentämään ja meniköhän siihen kaikkiastansa 3 viikkoa.

Palailen taas kun saan jotain varmuutta, että missä täällä mennään. Kaikille muille haluan toivottaa hyvää joulun odotusta ja tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiinsa:)!
 
Hei kaikille!

Raastava Aliisa tuo sinun tilanne kun ei tiedä. Itsellä eilen kivut toisella puolella yltyivät ja kun tuo vuotokin vain jatkuu niin otin yhteyttä Tampereen Avaan ja sieltä sanoivat että pitää mennä uuteen ultraan heti. Tarkistamaan ettei toinen alkio ole kiinnittynyt kohdun ulkopuolelle. Sain ajan tälle päivälle, hermostuttaa että mitä sitten jos tosiaan on, miten saadaan pois. Ja ennenkaikkea se miten tuon toisen on käynyt, onko mun sisällä enää yhtään mitään....
 
Huomenta!

Mä ihan helkeä pidätellen seuraan/odotan Aliisan uutisia!! On sullakin tota jännitystä annettu, huh huh. Toivon sydämeni joka sopukalla, että saisit iloisia uutisia!! Etkö pääse oman klinikan kautta siihen ultraan? Vai eikö se näytä vielä mitään? En oikein ole perillä noista alkuraskauden vaiheista, että milloin näkyy ja kuuluu mitäkin. Voiku kaikki menis onnellisesti! :hug:

Dreamlle pahoittelut negasta, se on aina yhtä tyrmäävää...

Discoverylle onnea Riikan reissuun! Jännät paikat sulla!

Marisabel olipa sulla epäonninen hoito. Hyvä jos tammikuussa pääset heti jatkamaan eteenpäin hoidoissa. Ja samoin Hilleville terkut, kiva kun hoidot alkaa pyörimään! :wave:

Miten Onniunelman testi meni?? :)

Omat kuulumiset: olin siirrossa torstaina ja se meni hyvin. Kaksi sulatettiin ja kaksi siirrettiin, olin ihan äimänä, että voiko näinkin käydä? Luulin, että sulatuksesta selviää vaan about 60%. No todella ilahtunut olin, kun ollut sellaista vaihtoehtoa edes ajatellut. Ja mullahan oli nyt sitten se jouluaaton testipäivä... Katotaan miten tällä kertaa käy.

Kaikille tasapuolisesti tervehdys ja oikein mukavaa jouluun valmistautumisaikaa! Sain eilen joulukortit kirjoitettua pitkähkön maratonin päätteeksi, huh.
 
TUUTTITUULIALLE onnea piinistelyyn d :) b Plussatuulia

TEEKUPPI ja ALIISA Jännäks menee.. Toivottavasti kaikki on hyvin!!! Siinäpä se onkin ku oireista ei välttämättä voi päätellä mitään.. Mulla negayrityksessä ja plussassa ihan samat olot, johtuen juuri lääkkeistä, Ja tämän takia kuulema ei välttämättä tule kaikille voimakkaita raskausoireita koska elimistössä hormonitasot lääkkeistä jo valmiiksi koholla. ELi oireettomuus ei todellakaan ole välttämättä huono asia!! Tämä kannatta muista myös jatkossa.. meni mulla ainakin lähes 100% oireettomana koko alkuaika, vasta ku nännit alkoi jossain vaiheessa tummua reunoista, pystyi erottamaan että oire oli raskaudesta eikä lääkkeistä :)
TSEMPPIÄ!!!
MARISABEL ei ole todellista! Tuo on niin huonoa tuuria :hug: Meilläki luovutajala ensin todetiin ultras että tulee yli 10 munista, no sit keräämällä saatiin "vain" 5 ja lopuksi vain kaksi jaksoi jatkaa jakautumista. No, siis sekin riitti, ja onneksi niin, mutt että koskaan ei voi tietää :( Pahoillani olen sun /teidän puolesta :(!!

Hurr. kamala pakkanen :) No, kiva tietty muuten mutta en taida uskaltaa vaunulenkille näin 20 asteen pakkasessa :( Menee päivä mökkihöperönä kun mies töissä huomenaamuun ..Pöh..

Ihanaa alkuviikkoa!!
Kauniskuu
 
Hei kaikille, olen seurannut palstaa jonkin aikaa ja haluan ilmoittautua jengiin.
Meillä on mieheni kanssa takana monta kovaa kokemusta: kolme vuotta sitten menetimme tyttäremme masuuni 27:llä raskausviikolla :'(. Tämä oli luomuraskaus minun kypsistä kymmenistä huolimatta. Mitään syytä kohtukuolemalle ei koskaan löytynyt. Reilua vuotta myöhemmin IVF-jonossa ollessamme tulin raskaaksi, ja masussa oli 2...toinen alkoi juuri tuossa ultrassa vuotamaan pois, ja toinenkin menehtyi masuun...kontrollissa viikon perästä ei enää sydänääniä. Tuo oli rv 6-7 :( . Sen jälkeen olemme yrittäneet IVF neljä kierrosta vaihtelevilla saalilla ja hedelmöityksen onnistumisilla (0-7) mutta kertaakaan ei nuista ole plussaa tullut. Nyt oli syyskuun lopussa tuoresiirto luovutetuilla ja jäin raskaaksi, mutta siitäkin ilo lyhykäiseksi, kun se osoittautui tuulimunaksi :( . Rupesin tiputtelemaan ja sitten enemmän vuotoa viikon-pari positiivisen testin jälkeen ja ultrassa siis varmistui tuulimunaksi. Nyt piinistelen pakastealkio kyydissä neljättä päivää...siirto oli perjantaina. Kiva saada vertaistukea, toivottavasti huolitte sekaan.
 

Yhteistyössä