Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Heips, hyppään tuolta 40+ palstalta tänne kysymään Deksametasonia kortisoni lääkityksestä pass-siirroissa. Milloin olette aloittaneet lääkityksen, siirtopäivänäkö? vai jo aikaisemmin? minulla pass-siirto vajaa kahden viikon päästä.

Paljon onnea plussanneille :flower:
 
Seuraan mielenkiinnolla teidän ketjua :) itse olen luovuttajana,tällä hetkellä.Todella koen tämän asian niin tärkeänä ja sydämeni asiana.Ja toivon todella,että luovuttamani munasolut tuovat jollekkin sen elämän suurimman lahjan :)
Puregonia tällä hetkellä pistän,sitten ensi viikolla Orgalutranin aloitan kunhan ensimmäinen ultra on ollut.
 
tide on erittäin ihana asia kun olet luovuttajana. itse kun olen ollut saajana, on käyny mielessä että jos itselläni ei olisi tätä ongelmaa olisin valmis luovuttamaan.tosin minun kohdalla se ei onnistu. tämän hoidon myötä mieheni alkoi harkitsemaan mahdollisesti joskus siemennesteen luovutusta hänellä kun oli todella hyvät tulokset.

kiitos kaikille onniteluista :heart: jännällä sitä vain odottaa mitä tuleman pitää. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaipuu:
tide on erittäin ihana asia kun olet luovuttajana. itse kun olen ollut saajana, on käyny mielessä että jos itselläni ei olisi tätä ongelmaa olisin valmis luovuttamaan.tosin minun kohdalla se ei onnistu. tämän hoidon myötä mieheni alkoi harkitsemaan mahdollisesti joskus siemennesteen luovutusta hänellä kun oli todella hyvät tulokset.

kiitos kaikille onniteluista :heart: jännällä sitä vain odottaa mitä tuleman pitää. =)
Oi kun ihanaa että vastasit viestiini :)
tämä on mulle todella tärkeä asia ja koen niin sellasta tarvetta puhua jonkun kanssa tästä munasolujen luovutuksesta.Kovasti olen yrittänyt etsiä tietoa ja kokemuksia netin kautta.Mutta todella vähän näitä kokemuksia löytyy.Sen takia olin niin iloinen kun löysin tämän teidän ketjun.Toivottavasti kukaan ei koe pahana sitä että seuraan teidän ketjuanne?Mielelläni teidän kanssanne keskustelisin tästä aiheesta jos se vaan sopii?
 
Kaipuu Me ollaan jonossa oltu vasta Marraskuun alusta.. pitkä on tie. Toivottavasti jonotusaika menisi mahdollisimman nopeasti, tuntuu, että päivät matelee. Mutta kyllä se tästä.
Tidelle tervetuloa, tottakai olet tervetullut tänne! Täällä ainakin varmaan kaikki on käynyt läpi saman hoidon mitä nyt itse käyt. Ja jos jännität punktiota, niin ei se oo paha. Siinä saa hyvät kipulääkkeet kyllä ja itse tapahtuma on nopeasti ohi. Itselläni ei ainakaan ole ollut jälkeenpäinkään juuri mitään kipuja ja tuntui vähän hassultakin olla saikulla kolme päivää. Joku tai jotkut saa sinulta aivan mahtavan joululahjan..
 
Voi kun kiva kuulla Sharlin :) olen todella iloinen jos saan osallistua teidän keskusteluun ja kiinnostaa todellakin kuulla kokemuksia.Ei mua se punktio niin jännitä kauheesti :) toi piikityksen aloitus alkoi mulla vasta ihan muutama päivä sitten ja sitä jännitin,koska pelkään neuloja mutta päätin että pystyn siihen koska haluan antaa elämän lahjan tälle pariskunnalle.
Muutenkin haluan tehdä kaiken mahdollisimman oikein ja niin hyvin kuin vain pystyn :) ja todella se olis maailman paras joululahja tälle pariskunnalle se oma lapsi!
 
Minunkin puolestani sydämellisesti tervetuloa, Tide, joukkoomme seuraamaan ja osallistumaan. Olet hieno ja arvostettava ihminen, niinkuin kaikki luovuttajat ( mikä sana! ). Onni että sinunlaisia on olemassa tässä välillä aika itsekkäältäkin tuntuvassa maailmassa!
 
Kylläpäs on ollut synkkä viikonloppu.. noin niin kuin ilmojen puolelta.

Ensinnäkin alkuun, onnea Kaipuu sinulle plussasta! Hienoja uutisia. En tiedä onko minulta aikanaan mennyt ohi sinun kirjoittamisesi.. kun olet jotenkin ihan "uusi" ihminen minulle täällä.. ei sillä tosin mitään väliä.

Nillanilla kyselit dexametasonista. Itse olen aloittanut sen aina n. viikkoa ennen siirtoa. Se olisi hyvä aloittaa muutama päivä ennen siirtoa viimeistään.. näin meitä on ohjeistettu.

Tervetuloa mukaan vaan Tide lukemaan ja jakamaan ajatuksia kanssamme. Olet hieno ihminen, kun olet päättänyt solujasi luovuttaa, nostan teille kaikille luovuttajille hattua. Ilman teitä, tämä yritys saada lapsi, ei olisi meille kaikille mahdollista. Toisin kuin Sharlin sanoi, että kaikki varmaan olemme kokeneet saman hoidon, niin ei pidä paikkansa. Meillä esim. nämä luovutetut solut ovat aina olleet se ainoa keino yrittää raskautta. Me emme siis ole todellakaan kaikki kokeneet samaa prosessia kuin sinä tulet kokemaan. Olen siitä paljon lukenut, kirjoitellut luovuttajan kanssa ja kuullut paljon tarinoita. Sillä, että luovutat solujasi, mahdollista joillekin meistä monista, tilaisuuden päästä yrittämään raskautta. Arvostan todella paljon kaltaisiasi ihmisiä!

Täällä menossa pp3. Rinnat on arat kuin mitkä ja maha pullahtanut taas ulos. Aina tuo masu pullahtaa ulos alkionsiirron jälkeen. Väsymystä on myöskin ollut havaittavissa ja virtsaamistarve on ehkä hieman tiheämpi. Voi olla, että lääkkeet tekevät taas oireita, joten yhtään ei kyllä osaa aavistaa, että mitä testi tulee 11 päivän kuluttua näyttämään.

Nyt täytyy ottaa jalkakylpy ja linnoittautua tv:n ääreen, kun sieltä alkaa kaikki ohjelmat taas samoihin aikoihin.

Miten Tuuttituulia jakselee? Joko pahimmasta pettymyksestä olette päässeet yli? :hug:
 
Kiitos :) mulle merkitsee todella tämä niin paljon :heart: niin hyvä mieli tuli tästä että saan osallistua keskusteluunne.Pistos meni jälleen hyvin tänään.Pieni mustelma oli tullut alavatsaan mut eipä se mitään,normaalia sivuvaikutusta lääkkeestä,täytyy vaan pistoskohtaa vaihdella.Jänniä tuntemuksia olen tuntenut nyt munasarjojen kohdalla sellasta nippailua välillä ja paineen tunnetta,ilmeisesti siellä jotakin tapahtuu,toivon mukaan kasvaa paljon hyvälaatuisia muniksia ja sopiva määrä :)
On tämä niin jännää,kun normaalisti ei ole mitään tuntemuksia menkkojen aikaan yleensä :)
Hei,olisi mielenkiintoista tietää teidän kirjoittajien taustoja,millaisia hoitoja olette kokeneet ja mikä oli syy lähteä luovutettuun munasoluhoitoon? :heart:
Voin myös kertoa itsestäni jotakin jos haluatte tietää?
 
aliisa08 melko uusi olen täällä teidän joukossa,ensimmäinen siirto oli nyt edessä,ja tuloksena oli ainakin kotitestillä selkeä plussa,tänään kävin vielä verikokeissa. :)
minä myöskään en ole kokenut munasolujen kasvatus operaatiota, koska luovutetut solut ovat olleet ainoa vaihtoehtomme.
onnea kaikille jonotuksiin ja piinailuihin :hug:
ja kiitokset onnitteluista :heart:
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa, lokakuussa lekuriin
Emilia (xx), jonossa
OnniUnelma76 (33) ensimmäinen lapsi toiveissa, 1. hoito luovutetuilla
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa. pas 15.9, testi ?
Iituska (38), haaveissa eka, pas 23.9 ?
Jaasminia (xx)
Dream73 (35), PAS 27.11
Tuuttituulia (39), haaveissa eka

Piinistelijät

Aliisa (26), ensimmäinen haaveissa, testi 3.12.09

Plussanneet =)

Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra XX
Teekuppi ( ) haaveissa eka, plussa 17.11, ultra 1.12 :heart:
kaipuu(xx), eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra, ultra

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009

 
Heissan!

Taas on selvitty negasta täällä. Kaipuulle Paljon ONNEA!!! :heart:
Kiitos kaikille negan tyrmänneelle kannustusta ja lohtua lähettäneille!!! Toi negan tyrmäämä oli niin hauska ja osuva ilmaisu...

Aliisa oli oikeassa kirjoittaessaan, että yllättävän nopeasti tästä vaan selviää. Niin että kyllä täällä taas normaaliarki kiireineen on lähtenyt käyntiin. Ja lääkitys samoin, johan tässä ehti olla kaksi kokonaista päivää ilman... :) Ja tosiaan, heti seuraavaan kiertoon lähdetään yrittämään pas-hoitoa. Toivottavasti osoittautuvat sitkeiksi sisseiksi tällä kertaa, että menee sulatukset ym hyvin.

Minni pohdiskeli sitä yhden vai kahden siirto. Se on muuten jännä, että lääkäri "rivien välistä" ehdottaa kahta, vaikka kuitenkin puhuu yleisesti kaksoisraskauksista riskiraskauksina. Ilmeisesti siihen tuoresiirtoon satsataan sitten kunnolla. Itse kuitenkin olen aika "johdateltavissa", jos ammattilainen ehdottaa kahta, niin äkkiä sitä ajattelee, että tehdään niin. Meille siirrettiin kaksi, toki kysyttiinkin sitä. Mies halusi kaksi, ja tottakai se kaksoisraskaus ainakin minun kohdallani olisi ollut todella tervetullut. Katsotaan sitten jatkossa miten menee.

Aliisa vähäks sulla oli mahtava saalis!! Ihanaa kun sulla meni kaikki nyt näin hyvin!! Sait pakkaseenkin vielä pienen armeijan. Jee!!

Tide Welcome!! Olet kyllä ihmistyyppinä meidän kaikkien sydämissä ihan ykkösenä! Mä kertoilen, kun kysyit taustoista, samoin piti itsenikin kysyä täällä ketjuilevilta, ketkä nyt haluavat kertoa sitten. Ollaan yritetty kohta neljä vuotta, tehty 3 IVF-hoitoa omilla soluilla tänä vuonna, vaan yhdestä päästiin siirtoon asti. Suosittelivat luovutettuun siirtymistä, kun vastine omilla soluilla oli niin älyttömän surkea. Joten tässä ollaan.

Kaikkia ei muista kommentoida, mutta onnea kaikille vaiheisiinne!! Mulla seuraava etappi on limisultra 3.12. Eli siirtoon yritetään vielä joulukuussa tähdätä.
 
Aliisa juu hyvä, että korjasit, ei ollut tarkoitus esittää faktana, vaan lähinnä varmaankin tai suurinpiirtein tietona..
Tidelle lyhyesti taustasta. Neljä vuotta yritystä takana. " inseminaatiota, yksi ivf ja 1 ICSI, joista kummastakaan ei tulosta. Munasoluja tuli 19kpl, mutta olivat epäkelpoja eivätkä hedelmöittyneet. Siskolla myös lapsettomuusongelma. Tarkkaa syytä ei tiedetä, mutta minulla on fsh arvo koholla ja epäilty myöskin endometrioosia. Olisi se kiva päästä joskus edes siihen siirtoasteelle..
 
Onnittelut Kaipuulle plussauksesta. b]Aliisalle[/b] tsempitykset piinailuun. Joukkueellinen huuruneniä vielä pakkasessakin, hurjaa! :)

Tuuttituulialle tsemppiä pas:iin.

Tide sydämellisesti tervetuloa palstalle. Sun kaltaisia ihmisiä arvostaa kyllä todella paljon. :heart: Meillä on taustalla 3 IVF ja 2 ICSI, joista yhteensä 4 siirtoa (3 julkisella ja 1 yksityisellä). Kaikista kuitenkin nega huonolaatuisten munisten takia. Taustalla FSH ja prolaktiini arvojen kohonneet arvot.

).( Maanantaina oli luovuttajan punktio ja miehen näytteen anto. Luovuttajalta tuli meille yhteensä 9 munasolua (puolitettiin kahden luovuttajan kesken). Soittelin just klinikalle ja 5 ICSI:llä hedelmöitetystä 3 on hedelmöittnyt ja 4 IVF:llä hedelmöitetystä 2. Eli yhteensä 5 alkiota odottelee sitten huomista varten. Toivottavasti kaikki alkiot jatkaa jakautumista ja saadaan pakkaseenkin jotain. Omilla soluilla kun ei ole ikinä ollut mitään pakastettavaa.

Huomista odotellen toivotan kaikille onnea ja tsemppiä! :heart:
 
verikokeen tulokset tuli nyt sit saatua tuloksena hcg 1322 :) ensimmäinen ultra tiedossa 11.12 on tää niin hurjan hieno asia :heart: on ihan sanaton olo.. :x

jaksamista kaikille tasapuolisesti odotuksiin,piinailuihin,sekä jonossa oleville.
 
Moikka

OnniUnelmalle paljon tsemppiä huomiselle!!!!

Mullakin tuli sit tänään HCg ja oli 172 ( ? ). Mä en noista arvoista juuri ymmärrä mutta lääkäri sanoi että erittäin hyvä. Mutta miten voi sit olla niin eri luku kuin Kaipuulla, ymmärtääkö joku näistä????
 
Teekupille tulin kommentoimaan hcg-arvoa. Mikä pp sulla on toi arvo otettu, se riippuu aika paljon siitä, onko toi arvo hyvä. Mulla oli pp 21 hcg 189 ja silloin lääkäri sanoi, että aika matala, mutta voi olla ihan normaaliakin. Itse iesin kuitenkin, että se on liian matala, kun viidennellä raskausviikolla pitäisi kaikkien taulukoiden mukaan olla hcg yli toista tuhatta. Ja keskenhän se mulla sitten meni.

Mutta tosiaan, jos sulla on vielä vähän aikaa plussauksesta, niin se on ihan normaali. Ja alhaisetkin hcg:t voi olla ihan onnistuneita raskauksia, etenkin jos hcg tuplaantuu normaalisti. Toivon kaikkea hyvää raskauteesi ja uskon, että pikkuinen siellä kasvaa kohisten.
 
Moikka Tytti
No mulla toi arvo oli päivä testiplussan jälkeen elikkä pp14, perhesuunnittelun sivuilta katsoin että ihan normaali ja lääkärikin oli sitä mieltä että erittäin hyvä. Täytyy kai kuitenkin uskoa lääkäriä....eka ultra on 1.12
 

Yhteistyössä