"Luottotiedot tarkistetaan" . Ei taida asuntoa löytyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotia vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotia vailla

Vieras
Muutenkin tosi hankalaa löytää 4h tai isompi asunto ja yksityiseltä ei kannata kai ees kysyä kun aina tuo sama lause :(

Vai onko joku saanu vaikka tiedot menneet?

tätä kannattaa todellakin miettiä jo ennen kuin ne luottotiedot menee. Ei ole helppo elämä sen jälkeen. Ja näihin asioihin voi todellakin vaikuttaa! Minä en vuokraa enää luottotiedottomille. Ennen vuokrasin, mutta tuli NIIN paljon negatiivisia juttuja, että nyt tarkistan kaikki tosi tarkkaan ja vuokrasopimuksetkin teen erittäin huolellisesti. Vuokranmaksuissa olen hyvin tarkka, koska yleensä ne joilla tuppaa lipsumaan niin se on sitten IHAN jatkuvaa.

niin se varmaan on.vaikka nyt meillä on kaikki ok ja säännölliset tulot ja koskaan ei olla asumista maksamatta jätetty.mutta eipä se varmaan mitää merkkaa ku ne luotot on jo menny.

Monesti ollaan saatu asunto,vaikka tiedot menneet.

Oletko kokeillut sillein ,että esim jomman kumman vanhemmat tulevat ns takaamaan että maksatte vuokrat varmasti.Eli siitä tehdään kunnon asiakirja.Tällä tavalla saa esim kaupungilta asunnon,jos muuten ei saa. Kaikilla tämä käytäntö ei tietysti ole käytössä.

Yks kaveri on saanut jo vaikka kuinka monta "luottotiedot tarkistetaan"-kämppää ykstyiseltä puolelta, vaikka jäbällä on merkintöjä pilvin pimein. Osaa vetää oikeista naruista, eli pukeutuu näyttöön tosi siististi ja esiintyy hyvin toimeentulevana ihmisenä. Kehittelee aina sen luokan taustatarinat ja sanoo että tottakai voitte tarkistaa. Mutta tarinat menee täysillä vuokranantajiin ja eipä ole sitten näiden tarinoiden takia tarkistettu tietoja loppupeleissä ja saanut siis monta asuntoa näin. On kuitenkin hoitanut vuokrat ajallaan niin ei ole ollut ongelmia.

[QUOTE="lillia";23239494]Monesti ollaan saatu asunto,vaikka tiedot menneet.

Oletko kokeillut sillein ,että esim jomman kumman vanhemmat tulevat ns takaamaan että maksatte vuokrat varmasti.Eli siitä tehdään kunnon asiakirja.Tällä tavalla saa esim kaupungilta asunnon,jos muuten ei saa. Kaikilla tämä käytäntö ei tietysti ole käytössä.[/QUOTE]

Näin olen minäkin kuullut, että onnistuu jos on maksaa takuuvuokrat ja löytyy myös henkilötakaajat.

Ei ollut aloituksessa mainintaa että missä päin suomea tarvetta sille asunnolle mutta siis ainakin helsingin kaupungilta saa asunnon vaikka luottotiedot menneet,kunhan ei ole maksamattomia vuokravelkoja mihinkään.

Ei ollut aloituksessa mainintaa että missä päin suomea tarvetta sille asunnolle mutta siis ainakin helsingin kaupungilta saa asunnon vaikka luottotiedot menneet,kunhan ei ole maksamattomia vuokravelkoja mihinkään.

Totta, mutta esim. itse asuin kadulla 2-vuotta Helsingin kaupungin asuntojonossa. Helsingissä syrjitään pienituloisia ja asunnottomia asukasvalinnassa. Lapsiperheille tosin kunta on aina velvollinen järjestämään asunnon.

Ei oo paikka helsinki tai kovinkaan lähellä..

Kunta velvollinen lapsiperheelle..? En tienny. Mutta eipä siinä kai voi vaikuttaa yhtään että minneppäin paiskataan...

Me saatiin vantaan kaupungilta asunto, mutta vuokrasopimus oli aluksi määräaikainen ja sen jälkeen uusinta kunhan on vuokrat hoidettu moitteettomasti. tilanteeseemme toki vaikutti myös se että yksityinen vuokra asuntomme jossa asuimme oli menossa myyntiin ja meidän oli pakko muuttaa ja sen lisäksi olimme saamassa lapsen.

Meillä myös hakusessa asunto ja tuntuu että ei mistää saa kämppää kun on luottotiedot menneet. Paitsi kaupungilta mutta siellä ei vapaita asuntoja tällä hetkellä. Minua ottaa päähän kun vuokranantajat ovat niin ehdottomia tuon asian suhteen, eivät suostu edes harkitsemaan asiaa tai tapaamaan ihmistä kun on luottotiedot menneet. Koska herranen aika sentään kun on lapsi niin onhan ne vuokrat maksettava tai joutuu kadulle!

Meillä myös hakusessa asunto ja tuntuu että ei mistää saa kämppää kun on luottotiedot menneet. Paitsi kaupungilta mutta siellä ei vapaita asuntoja tällä hetkellä. Minua ottaa päähän kun vuokranantajat ovat niin ehdottomia tuon asian suhteen, eivät suostu edes harkitsemaan asiaa tai tapaamaan ihmistä kun on luottotiedot menneet. Koska herranen aika sentään kun on lapsi niin onhan ne vuokrat maksettava tai joutuu kadulle!

Häätöprosessi vie yli puoli vuotta. Sinä aikana asunnon omistaja joutuu kuitenkin maksamaan asunnon kulut, vaikkei saa vuokratuloja ollenkaan. Varmaan tämänkin takia halutaan luotettavat vuokralaiset, ja onhan tuo raha- asioiden hoitaminen aika hyvä mittari sitä arvioidessa.

[QUOTE="vieras";23239723]Häätöprosessi vie yli puoli vuotta. Sinä aikana asunnon omistaja joutuu kuitenkin maksamaan asunnon kulut, vaikkei saa vuokratuloja ollenkaan. Varmaan tämänkin takia halutaan luotettavat vuokralaiset, ja onhan tuo raha- asioiden hoitaminen aika hyvä mittari sitä arvioidessa.[/QUOTE]

Häätöprosessi ei vie puolta vuotta, vaan kuukausi on oikea aika.

Tuo luottotietojen tarkistus on kuitenkin vuokranantajalle väline turvata oma toimeentulonsa ja kykynsä selvitä maksuistaan. Vuokranantajalla saattaa olla itsellään vielä velkaa asunnosta, joten hänellä täytyy olla rahat lyhennykseen, yhtiövastikkeeseen + yllättäviin hankintoihin esim. jos asunnosta hajoaa jokin kodinkone.

Hitto kun ihmiset oppis olemaan tössimättä luottotietojaan. Pirun tärkeä juttu...

Niinpä, mun mielestä asiasta pitäis puhua enemmän. Vaikka kouluissa täysi-ikäisille olla joku valistustunti siitä miten luottotiedot menee ja mitä seurauksia sillä on loppuelämään. Koska kaikille nuorille, eikä aikuisillekaan, asia ole selvä.

Itse muutin omilleni 18-vuotiaana ja oli hienoa kun sai "ostettua" kaikkea luotolla ja kai sitä oli niin kypsymätön ettei tosissaan miettinyt millä kaiken saa maksettua takaisin. Tokihan suurin osa asian tajuaa ja ymmärtävät hoitaa hyvin raha-asiansa. Omalla kohdalla kun mitään uutta ja hienoa ei ollut koskaan saanut, oli "taivas" kun pystyi päälle päin näyttämään hyvin toimeentulevalta. Sairastin vielä tuolloin masennusta ja asioiden hoitaminen ei sujunut. Luottotietojen menetys on vaikuttanut todella paljon elämään ja tulee yhä vaikuttamaan.

Ja vielä kun nyt luottotiedottomia on koko ajan enemmän ja enemmän niin asiaan pitäisi saada jotain rotia..

Niinpä, mun mielestä asiasta pitäis puhua enemmän. Vaikka kouluissa täysi-ikäisille olla joku valistustunti siitä miten luottotiedot menee ja mitä seurauksia sillä on loppuelämään. Koska kaikille nuorille, eikä aikuisillekaan, asia ole selvä.

Itse muutin omilleni 18-vuotiaana ja oli hienoa kun sai "ostettua" kaikkea luotolla ja kai sitä oli niin kypsymätön ettei tosissaan miettinyt millä kaiken saa maksettua takaisin. Tokihan suurin osa asian tajuaa ja ymmärtävät hoitaa hyvin raha-asiansa. Omalla kohdalla kun mitään uutta ja hienoa ei ollut koskaan saanut, oli "taivas" kun pystyi päälle päin näyttämään hyvin toimeentulevalta. Sairastin vielä tuolloin masennusta ja asioiden hoitaminen ei sujunut. Luottotietojen menetys on vaikuttanut todella paljon elämään ja tulee yhä vaikuttamaan.

Ja vielä kun nyt luottotiedottomia on koko ajan enemmän ja enemmän niin asiaan pitäisi saada jotain rotia..

Oikeasti loistava idea. Mulle kävi itselleni vähän samalla tavalla kun täysi-ikäiseksi tulin. Niistä tyhmyyksistä maksettiin ja kalliisti.

On törkeää että luottotiedotonta kohdellaan kakkosluokan kansalaisena. Luottotiedot ovat voineet mennä vaikka nuoruudessa puhelinlaskun maksamattomuudesta, kuten eräs välittäjä minulle sanoi ja oli todella pahoillaan että säännöt on niin kovat. Kyllä ihmisen nykyinen tilanne ja kunnollisuus pitäisi merkata enemmän kuin luottotiedot!

Luottotieto´jen menetys vaikuttaa niin kauan niin moneen asiaan että mä kyllä suosittelen ensi tilassa aina maksamaan laskut ensin tai jos ei pysty, niin sopimaan maksuaikataulusta, ettei ne luottotiedot menis. Niitä kannattaa kyllä varjella kuin kalleinta aarretta.

Yhteistyössä