Luottamuspula

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys siitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika hanakasti täällä kehotetaan eroamaan. Mutta jos mies on pettänyt kerran, ei se tarkoita että hän tekisi sitä edelleen. Kuten edellä todettiin, yksityiskohtien tietäminen pettämisestä ei varmasti auta pääsemään siitä yli. On myös totta että miehesi _on ollut_ epäluotettava, mutta se ei tarkoita että hän olisi sitä pysyvästi.

Jos on todella paha olla, niin ehkä eroaminen on sitten oikea ratkaisu. Itse olen kuitenkin sitä mieltä ettei kumppani välttämättä vaihtamalla parane. Pettäminen on niin yleistä, että mielestäni voi olla melkein liian paljon odotettu, jos luulee ettei sitä sattuisi seuraavassa suhteessa. Läheskään aina siitä ei vain jäädä kiinni, ja toinen elää autuaassa tietämättömyydessä.

Virheitä tapahtuu, eikä yksi pettäminen tee kenestäkään patologista pettäjää. Voisitko siis kuvitella unohtavasi ja antavasi anteeksi, niin vaikeaa kun se onkin? Miehesi on kuitenkin ensisijaisesti sinun kanssasi, ei kenenkään muun. Suhteessanne on varmasti paljon hyvää ja rakkautta, kun olette kerran yhdessä. Yritä keskittyä niihin hyviin asioihin, älä mieti pettämistä koko ajan, sillä et voita mitään.

Taas tätä saarnaamista tyyliin ei se vaihtamalla parane. Ja kyllä tasan tarkkaan muuten parani, ja tuhatkertaisesti! Aina naisia yritetään alistaa jäämään huonoon suhteeseen jankuttamalla tätä samaa vanhaa valetta että ei se vaihtamalla parane. Täyttä potaskaa.

Ja muuten on aika halventavaa sanoa että kaikki aina pettää. Se ei todellakaan ole totta, ei miehistä sen paremmin kuin naisistakaan kaikki petä. Se että kaikki sinun kumppanisi ovat pettäneet, ja nimimerkistä päätellen itsekin petät ei tosiaan tarkoita että kaikki muut pettävät. Ehkä haluat elää siinä luulossa jotta itselläsi olisi parempi olo, mutta puppua se silti on.

Voi ei, en todellakaan tarkoittanut mitään tuollaista! En saarnannut, eikä minulla ole mitään tarvetta alistaa ketään. Tarkoitin että usein ajatellaan kaiken olevan auvoista uudessa suhteessa, mutta ei se automaattisesti niin mene. Riippuu tietysti nykyisestä suhteesta, _todella_ huonoon suhteeseen ei tietenkään kannata jäädä. En tiedä olenko tulkinnut väärin, mutta käsitin että ap:n suhteessa on kuitenkin paljon hyvää, josta ei kannata luopua hätiköiden. Mutta nämä on tietysti valintakysymyksiä ja jos ap uskoo olevansa onnellisempi yksin ja myöhemmin mahdollisesti jonkun toisen kanssa, niin sitten on syytä erota. Kukaan muu ei voi sitä tietää kun asianosaiset itse.

Toiseksi, en sanonut että kaikki pettävät, sanoin vain että se on yleistä, yleisempää kuin halutaan uskoa. Tässä ei ole kyse minusta, mutta haluan silti korjata, että ei, kaikki kumppanini eivät ole minua pettäneet, enkä itsekään ole aina pettänyt. Virheitä on tapahtunut, mutta ei ylitsepääsemättömiä sellaisia.

Ikävää että ystävälliseksi tarkoitettua viestiäni kohtaa hyökätään noin. Tarkoitus ei ollut loukata ketään. Kai kyse on vain niin herkästä asiasta, että se herättää voimakkaita tunteita.

Kiitos kysymästä, hyvää kuuluu. Olen lakannut uskomasta rakkauteen, ja todennut että miehen kanssa on parempi olla kuin ilman miestä. Siihen on monia syitä, yhdessäololle on muitakin perusteita kuin pelkkä seksi,
en usko että hän rakastaa minua ainakaan sillä tavalla, etteikö pystyisi pettämään ihan milloin tahansa vailla omantunnontuskia. Nyt täytyy vain toivoa että vientiä naisten puolelta löytyisi vähemmän miehelleni. Jostain olen kuullut, että miesten on ERITTÄIN vaikea löytää pillua milloin haluavat, ja pitkäjänteinen naisten piirittäminen taas on minun valvonnassani aika vaikeaa. Joten fifty-sixty on tilanne, ja jokainen huominen on uusi tulevaisuus, kuten eräs suuri suomalainen mäkikotka asian osuvasti ilmaisee.

Jos löydän jostain miehen, petän heti jos huvittaa, en aio potea omantunnontuskia.

Yhteistyössä