Luomusynnytys= ei mitään kivunlievitystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuohtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuohtunut

Vieras
Jos nainen synnyttää luomuna se tarkoittaa ettei ota MITÄÄN kivunlievitystä MISSÄÄN VAIHEESSA SYNNYTYSTÄ!
Ei siis ilokaasua eikä edes panadolia kotona supistuksiin ennen sairaalan menoa.

Ärsyttää lukea luomusynnytyksistä mitkä ei ole oikeasti luomusynnytyksiä.
Monesti saa lukea että synnytin luomuna, kä'ytin ilokaasua ja se auttoi hyvin tms.
Ilokaasu on kivunlievitys samoin panadol!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Kyllä mä silti sanon että synnytin luomuna vaikka mulla lämpöpussi selkäni päällä olikin.
Ihan sama mitä muut ovat asiasta mieltä. B)

Mulle tää on jo luomu, ja nostan hattua, koska en siihen pystyis ikinä itse! :flower:

keskimmäinen tuli maailmaan ilman mitään lievityksiä ja höpötyksiä... paitsi lasketaanko jos joi sata litraa vettä? vittuku oli niin saatanan hiki ja janotti aivan perkeleesti

mä synnytin ihan luomuna...en siis ottanu ilokaasua en mitään puudutteita yms...eikä mua ees tikattu sen jälkeen mut mun synnytys kestiki 2tuntia jossa sairaalassa 10min...
saa nähä miten tän nelosen kans käy

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
keskimmäinen tuli maailmaan ilman mitään lievityksiä ja höpötyksiä... paitsi lasketaanko jos joi sata litraa vettä? vittuku oli niin saatanan hiki ja janotti aivan perkeleesti

joo, vettä saa kyllä juoda mutta vain ja ainoastaan joesta tai järvestä. Ja jos sä et synnyttänyt luolassa vaan kotona tai sairaalassa niin se ei ollut luomusynnytys :xmas: :D

ja miksiköhän tästäkin pitää nipottaa, jos on luomusynnytys johon ehkä kokeili ilokaasua? mitä sillä on väliä, vai pitääkö kirkastaa jonkun kruunua kun on synnyttänyt TÄYSIN luomuna?? vähän sama että et oo täysimettäny jos vaavi on kerran 6kk aikana saanu korviketta..

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Kyllä mä silti sanon että synnytin luomuna vaikka mulla lämpöpussi selkäni päällä olikin.
Ihan sama mitä muut ovat asiasta mieltä. B)

Mulle tää on jo luomu, ja nostan hattua, koska en siihen pystyis ikinä itse! :flower:

Enpä minäkään suunnitellut synnyttäväni noin mutta ei ollut vaihtoehtoja... :whistle:
No, hienosti kaikki sujui ja se on pääasia. :)

Mä kävin keskimmäistä tehdessä lämpimässä suihkussa kotona ennen lähtöä, ja sain lämpimän kauratyynyn mahan päälle salissa.
Tähän asti olen sitä pitänyt ihan luomusynnytyksenä, mutta kivunlievitystähän noikin on, että ei se sitten vissiin luomu ollutkaan... :whistle:

(Mulle se oli joka tapauksessa vähän turhan extremeä, vähempikin luomuilu olis riittänyt, jos olis ollut mahdollista...)

Muoks. Ja tosiaan, mitä helkkarin väliä, oikeasti??

Siis saahan luomusynnytyksessä käyttää ei lääkkeellistä kivunlievitystä...? Noihin kuuluu just kaurapussit ja kuumat suihkut ja ammeet.

Ja olen itse kolme synnyttänyt ihan luomusti, tosin ekassa oli kuumassa suihkussa. :ashamed:

Minäkin synnytin melkein luomuna. Ihan vaan parituntia vaikuttavan spinaalin sain, jonka vaikutus loppui ennen ponnistusvaihetta.
Lasketaanhan tääkin luomuksi, lasketaanhan? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:

joo, vettä saa kyllä juoda mutta vain ja ainoastaan joesta tai järvestä. Ja jos sä et synnyttänyt luolassa vaan kotona tai sairaalassa niin se ei ollut luomusynnytys :xmas: :D

no voi hemmetti, sama vetää ranteet auki ku sairaalassa synnytin. eipä tullu luomua :(

Minua taas ärsyttää se että luomuna synnyttämisen oletetaan aina olevan paljon kivuliaampaa kuin kivunlievityksen kanssa. Yhden lapsen olen täysin luomuna synnyttänyt, koska synnytys oli niin helppo ja nopea. Jos kaikki synnytykset olisivat menneet noin niin ei olis tarvinnut yhdestäkään ottaa mitään. Aina ihmetyttää se kehuskelu että synnytin luomuna, silloinhan se synnytys oli niin helppo ettei kivunlievitystä tarvinnut :whistle:

Aaah ha hah tää on niin huvittavaa kun joku toisella palstalla tuli mullekin kettuilemaan, kun otin nytkin muutaman (max 5) hönkäisyä ilokaasua että "voi harmi kun et taaskaan synnyttänyt luonnonmukaisesti" :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luomusynnytystä ei Suomessa tunnetakaan. Jos saunassa synnyttää niin se voidaan laskea luomuksi.

Mitä ihmeen väliä, oikeasti?

Ei Seinäjoella ainakaan ole mahdollista saunassa synnyttää, vai onko sinne remontissa tullut? Oli vaan amme.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Aaah ha hah tää on niin huvittavaa kun joku toisella palstalla tuli mullekin kettuilemaan, kun otin nytkin muutaman (max 5) hönkäisyä ilokaasua että "voi harmi kun et taaskaan synnyttänyt luonnonmukaisesti" :D

Juu etpä synnyttänyt, oikeassa oli!!!