Luomusti ja suht "vaivatta" raskaaksi 40+...?

  • Viestiketjun aloittaja cherrybomb
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
:wave:
Ex-miehen kanssa ei tärpännyt 14 vuoteen, vaikka meillä on kaksi yhteistä lasta entuudestaan. Tapasin nykyisen mieheni kevätkesästä 2006 ja yllätyksekseni huomasin jo ennen joulua olevani raskaana. Olin tuolloin 43v. ja kaikki meni todella hienosti. Tyttö tuli! :heart:
Melkein sama tarina kuin syystyttösellä, exän kanssa mullakin kaksi tyttöä ja ilman ehkäisyä oltiin vuosia ilman tulosta. Nykyisen miehen kanssa päätettiin alkaa yrittämään marraskuussa 08 ( hormonikierukka veke) ja testi plussaa maaliskuun alussa. =)
Ikää mulla nyt 42 vee ja laskettu aika marraskuussa.
Joten jos vaan tuntuu, että vauvakuume vaivaa niin yrittänyttä ei laiteta...eikös se oo sellanen sanonta! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Olen 41-vuotias. Mulla on aikaisemmin kaksi lasta 19 sekä 16 vuotiaat. Erosin heidän isästään kun lapset olivat pieniä ja olen kasvattanut heidät yksinhuoltajana...enkä päivääkään antaisi pois. Nyt olen raskaana 11+5 ja olen todella onnellinen vaikka yksin tätä pientä odottelen. Olisin nuorempana halunnut lisää lapsia, jos miehen kanssa olisi mennyt hyvin tai jos olisin hyvän uuden miehen löytänyt. Muutamia vuosia sitten tein jo surutyön, että mun kohdalta lapset on tehty. Tälläinen ihana vahinko nyt sitten kuitenkin sattui kohdalleni. Ensin olin shokissa, mutta vajaan vuorokauden asiaa mietittyäni päätin tämän murun pitää. Odottelen innolla ja rakkaudella pientä syntyväksi.
 
Maaliskuussa -08 tein plussatestin.Olin silloin 42-v.Yritystä takana vajaat 10 kk,jätin minipillerit pois edellisenä keväänä ja mutama kuukausi meni kierron tasaantumiseen.Mulla ei ollut kuukautisia lainkaan pillerien aikana.Minulla aina ollut kierto säännöllinen.Täytettyäni 40 kiertoni lyheni kahdella päivällä siihen 26 pvään.Silti tulivat edelleen niin säännöllisesti,et olisin voinut kellon siitä tarkistaa.No mä siis raskauduin ihan ilman mitään ovistikkuja,kalenterista ja mielialoista :D koitettiin sitä ovulaatiota pongailla.Mutta ikävä kyllä tää raskaus meni kesken vkolla 11.Mulla yritettiin 2 vrk lääkkeellistä tyhjennystä,mut kohdunkaulassa oli koko ajan "tavaraa"joten sit ku olin ollut jo 3 vrk syömättä ja juomatta mulle vihdoin tehtiin kaavinta.Kivut oli kauheat,eli en toivo tollaista kokemusta kellekään :eek:

No uuteen yritykseen saimme luvan yksien kuukautisten jälkeen ja joulukuussa -08 tein taas plussatestin.Huvittava yksityiskohta tässä oli se,että tilaamani ovistikut olivat just pari päivää sitten tulleet postissa :LOL: No nyt olen vkolla 32 ja pikkuinen poika ois tulossa.Minulle ensimmäinen raskaus,joka on näin pitkälle edennyt.Miehellä on 18-v. poika ed.liitosta.

Ihanalta tämä tuntuu enkä tästä päivääkään vaihtaisi pois,vaikka kaikkia kremppoja onkin tullut tähän loppuraskauteen (raskausdiabetes,väsymyskohtaukset,kivuttomat supistelut,ym)Onnea yritykseen teille kaikille,jotka vielä vauvaa toivotte,vaikka ikää oiski jo 40+.Mä en ole kokenut mitään ikärasismia,missään koko aikana!
 
Onpas ihana ketju, nostetaas ja kannetaan oma korsi kekoon! Itse tulin äidiksi 41-vuotiaana, täysin luomusti. Onnistunutta raskautta edelsi 3 km:eek:a vuoden sisään, mutta tuo maaliin asti saatu raskaus sujui hyvin helposti, samoin synnytys. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Tällaisia ketjuja tarvitaan ettei kukaan vain luule että toivo on mennyt kun on 40 täyttänyt. Sehän on vain numero ja hedelmällisyys on yksilöllistä (ja perinnöllistä).

Itse tulin ensimmäistä kertaa elämässäni raskaaksi 38-vuotiaana. Yritimme n.6 kk ilman tulosta kunnes marssin luontaistuotekauppaan ja pyysin vinkkejä, sain mukaani purkin Apirforcea. 3 kk: kuurin jälkeen sain kiertoni lyhyemmäksi ja tulin raskaaksi. Seuraavan kerran alettiin yrittämään sisarta kun olin 41 v, pari kuukautta Apiforcea ja taas tuli plus. Ilman komplikaatioita menivät molemmat raskaudet, olin elämäni kunnosssa.

Olen nyt juuri 46 täyttänyt ja vieläkin säännölliset kuukautiset, olen testannut että ovuloin joka kuukausi. Nyt otetaan jo vähän kuin lottoarvonta, jos tulen raskaaksi niin hurraa mutta ei siihen elämä kaadu jos en tule. Keskenmenoriskikin on tosi suuri, vaikka raskaaksi tulisinkin. Mutta hedelmällinen olen vielä. Ongelma tässä iässä on munasolujen laadun heikkous. Sitä ei edes luontaistuotteilla voi parantaa koska uusia soluja ei synny. Täytyy vain toivoa että siellä joku "kultamuna" vielä odottaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Minä tulin saman tien raskaaksi ja ihan luomusti kun otatin hormoonikierukan pois viime lokakuussa, nyt rv. 20 menossa :) ikää on 43, ja edelinen synnytys oli 1995, että näin. En olisi ikinä uskonut kyllä ja lähdin homaan tyyliin "katotaan nyt tuleeks tästä mitään enää...", nytkin vielä välillä uskomaton olo, eikä osaa kunnolla rentoutua, nytkin odotan vielä rakenneultraa pelonsekaisin tuntein (vasta rv. 22 tehdään...) jos siinä kaikki hyvin, josko sit uskaltais huoahtaa ja nauttia täysillä loppuajan :) On tää kyllä niin erilaista kuin silloin parikymppisenä, asioista ajattelee aivan eri tavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Meillä on kolme lasta, syntyneet ollessani 38v, 40v ja 41 v. Kaikki luomusti alkunsa saaneita ja raskaudet ja synnytykset ovat sujuneet ilman ongelmia. Viimeiseen tosin liittyi viikko synnytyksen jälkeen massiivinen viiden litran verenvuoto, kun istukan osa oli jäänyt kohtuun. Jouduin kiireelliseen toimenpiteeseen, mm. kolme kaavintaa samana päivänä.Iällä ei tämän kanssa kuitenkaan ole tekemistä. Olen toipunut ja toivomme vielä neljättä lasta, yritys vasta alussa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Pahoittelut Metsäkissalle saamastasi epäasiallisesta kohtelusta. Gynekologini äitiyspkl:lta sanoi heillä ajateltavan, että niin kauan kuin nainen tulee luonnostaan raskaaksi, on iän puolesta ihan ok olla raskaana/synnyttää. Se lohdutti minua paljon, kun pelkäsin jotain menevän iän vuoksi pieleen. Raskaus siis alkoi ollessani 44v ja lapsen syntyessä olin 45. Kaikki meni hyvin, eikä lapsellakaan ole mitään äidin ikään liittyviä pulmia.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
heippa
sain 41-vuotiaana ainokaiseni ja hän on nyt eskarilainen. raskaus sujui aikoinaan hyvin ei pahoinvointia olleenkaan, ei verenpainetta. ikä ei ole este raskaudelle.
on suorastaan rikkaus että maailmassa on eri-ikäisiä odottajia ja lapsen saaneita.
minusta ainakin on kiva vaihtaa ajatuksia ikään katsomatta eri äitien kanssa-
 
Hienoa että tämä palsta vielä voimissaan :). Minulla ikää kohta 44, ja nyt poika 8kk :heart:. Vanhempia lapsia on 22v ja15v. Mies vain vaihtui välissä :). Olemme hoidoissa käyneet, mutta luomuvauva on tämä poika kuitenkin. Odotus oli rankkaa henkisesti, mutta sektio ja siitä toipuminen meni hienosti. Nautin ihan eri tavalla lapsestani ja lapseni kanssa, kuin silloin 22 ja 15 vuotta sitten. Yritystä olisi vieläkin, vaikka "reserveissä" vajetta jo onkin :(. Clomeja eka kierto syöty ja nyt ns. piinapäivät.. Ihana parisuhde ja vauva-aika, enpä olisi uskonut 7 vuotta sitten että saisin vielä tämänkin kokea :)

Yritystä kaikille yrittäjille ja onnea odottajille :heart:
 
41 synnytin viimoisemme tai siis tähän mennessä viimoinen. Kaksi kertaa olen ollut hänen jälkeen raskaana, mutta päätynyt keskenmenoon.

Piti käydä lisäämässä, kun tein plussatestin. Edellisestä keskenmenosta siis sen verran, että yhdet menkat kerkesi välissä olla ennen kuin aloimme uudestaan yrittämään. Eli ekan yritys kuukauden jälkeen testi näytti voimakasta plussaa. Kun pitäisi olla onnessaan, ei uskalla.
 
Viimeksi muokattu:
Itselleni kävi varsinainen yllätysraskaus. Olen 44 v ja tulin raskaaksi e-pillereiden käytöstä huolimatta. Tämä on todellinen ihme, sillä aiemmat lapseni (20 ja 19 v) ovat molemmat saaneet alkunsa hormoniavusteisesti.

Päädyin jo kertaalleen aborttiratkaisuun, kun ajattelin olevani liian vanha. Mutta viime metreillä en sitten pystynyt siihen ja päätin, että vauva saa tulla jos on terve. Nyt sitten jännittyneenä odottelen lapsivesitutkimuksen tuloksia ensi viikolla. Ultrassa kaikki liki 16 viikkoisella vauvanalulla näytti lääkärin mukaan olevan paikallaan. Ja oli aivan käsittämättömän hieno kokemus katsella sellaista 4D kuvaa, jossa se pieni olento heilutti käsiään ja jalkojaan ja puski päätään istukkaa vasten.

Voin kyllä myös sanoa, että uutisen kertominen oli ja on vieläkin todella vaikeaa. Suhteeni on toisella puolella maailmaa ja sen kestävyyteen ei kukaan usko ja itse olen aina vannonut, etten ikinä enää tee lapsia. Varsinkin jännitin 20 v tyttärelle kertomista, sillä tällaiset jutut yleensä pitäisi tapahtua äidin ja tyttären välillä toisin päin :). No joka tapauksesa aikuiset lapseni ottivat asian hienosti, kuten myös läheiset ystäväni. Silti edelleen joka hetki ihmettelen itseäni ja tätä pientä ihmettä vatsassani, joka pyöristää sitä jotenkin hellyttävästi. Minä matkusteleva, urasuuntautunut, kylmänkovana pidetty jääräpää olen aivan myyty ajatuksesta alkaa taas äidiksi ja kasvattaa maailmaan pieni ihmisenalku.
 
Itselleni kävi varsinainen yllätysraskaus. Olen 44 v ja tulin raskaaksi e-pillereiden käytöstä huolimatta. Tämä on todellinen ihme, sillä aiemmat lapseni (20 ja 19 v) ovat molemmat saaneet alkunsa hormoniavusteisesti.

Päädyin jo kertaalleen aborttiratkaisuun, kun ajattelin olevani liian vanha. Mutta viime metreillä en sitten pystynyt siihen ja päätin, että vauva saa tulla jos on terve. Nyt sitten jännittyneenä odottelen lapsivesitutkimuksen tuloksia ensi viikolla. Ultrassa kaikki liki 16 viikkoisella vauvanalulla näytti lääkärin mukaan olevan paikallaan. Ja oli aivan käsittämättömän hieno kokemus katsella sellaista 4D kuvaa, jossa se pieni olento heilutti käsiään ja jalkojaan ja puski päätään istukkaa vasten.

Voin kyllä myös sanoa, että uutisen kertominen oli ja on vieläkin todella vaikeaa. Suhteeni on toisella puolella maailmaa ja sen kestävyyteen ei kukaan usko ja itse olen aina vannonut, etten ikinä enää tee lapsia. Varsinkin jännitin 20 v tyttärelle kertomista, sillä tällaiset jutut yleensä pitäisi tapahtua äidin ja tyttären välillä toisin päin :). No joka tapauksesa aikuiset lapseni ottivat asian hienosti, kuten myös läheiset ystäväni. Silti edelleen joka hetki ihmettelen itseäni ja tätä pientä ihmettä vatsassani, joka pyöristää sitä jotenkin hellyttävästi. Minä matkusteleva, urasuuntautunut, kylmänkovana pidetty jääräpää olen aivan myyty ajatuksesta alkaa taas äidiksi ja kasvattaa maailmaan pieni ihmisenalku.
auraleo..voi miten ihuna kuulla tuollaisesta pylläristä - Onnea kovasti!:flower:
..siulla on kallis ja sitkeä lahja siellä kohtupesäisessä:heart:

Elämä osaa yllättää..eikö vain?:)

Oikein hyvää raskautta siulle toivottelen!

Ps. minä, joka JO 47v..vielä hurahdin näin auringon hankia lämmittäessä kuumeilemaan(sitä takana olikin 3v 5kk, 8/12 päättyi)
..ja nyt ihan uskomattoman kovasti toivonhin, ettei menkat tiistaille alkaisikaan..

 
Kiitos mur-mur! Toivottavasti sinulla myös tärppi käynyt.

Sain lapsivesitutkimuksen tulokset ja terve tyttövauveli sitten tuloillaan. Vielä saa vähän rakenneultraa jännittää, mutta uskoisin että nuo kromosomit oli se isoin riski vanhemmalla iällä. Ja ainakaan lapsivesitutkimuksen tehnyt lääkäri ei mitään ihmeellistä rakenteesta nähnyt.

Että odotus jatkuu edelleen onnellisesti mutta toki välillä näitä paniikki-ajatuksia riittää, kun ei tähän ollut varautunut... :)
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
39v aloin odottaa ja 40v sain ja sain sairaalassa kuulla olevani vanha. Olen kuitenkin .nyt onnellinen puolivuotiaan äiti
Kappas; "mukavaa" tuo hoitohenkilökunta... : /

Olen 42 v ja kuumeillut pari vuotta, mutta mieheni kanssa ollaan yritetty raskautua vasta (vasta! siis JO) 9 kertaa. Tarkoitan sitä, että ei siis olla yritetty 2 vuotta, vaan olen ensin pähkäillyt kauan jaksanko enää, kun olen niin vanha ja miettinyt sitä saako tämän ikäinen enää ylipäätään haluta vauvaa, että onko se nuorempien etuoikeus, mutta on kai se kenen tahansa oikeus, jos vain raskaaksi vielä tulee. =)
 

Yhteistyössä