Luokalla 7 tyttöä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ja nyt oma tyttäreni itkee iltaisin, että hänellä ei ole kaveria välitunnilla =( Kukaan ei leiki hänene kanssaan. Viime vuonna eli ekaluokalla oli 8 tyttöä ja tytölläni oli paras kaveri, joka muutti nyt pois. Miten ihmeessä osaan häntä auttaa? Ärsyttää tyttöjen kuppikuntaisuus eli aina pitää leikkiä kaksin. Kolme tyttöä ei näkäjöön voi mitenkään olla yhdessä. Kokemuksia? Ja mikä ratkaisuksi?

Onpa ikävä juttu. :|
Joo tosiaan 3 tyttöä on aika vaikea yhdistelmä, yleensä aina joku jää tavallaan ulkopuolelle. Tytöt yleensä viihtyy kahdestaan, kun taas pojat ehkä vähän isommissa ryhmissä.. Ei se toki aina noin mene, mutta tuntuu aika yleiseltä. :whistle:

Onko tytölle sitten sanottu ettei oo tervetullut vai eikö ole itse kokeillut mennä mukaan?

Opettajalle viestiä. Opettaja pystyy vaikuttamaan asiaan ryhmäjaoilla, istumajärjestyksellä ja kiusaamisesta puhumisen avulla. Kunnon keskustelu ja ravistelu ulkopuolelle jättämisestä on paikallaan.

Minä kans inhoan tuota piirrettä tytöissä että pitää olla se "bestis" jonka kanssa vaan ollaan eikä leikkiin sit mahdu muita mukaan.
En tiedä käytäntöjä mutta minusta opettajat voisivat oppitunneilla katsoa jos tehdään esim pari- tai ryhmätöitä että parit ja ryhmät vaihtelevat eli samat eivät aina ole pari. Ts. opettaja "määrää" aina ketkä tekevät yhdessä töitä. Välitunteihin tuolla ei tietysti ole apua mutta voisi ainakin opettaa lapsille että kaikkien kanssa on hyvä oppia tulemaan toimeen.

Meillä taas kävi niin, että tyttärelläni oli kaveri, mutta luokalla yksinäinen tyttö, jonka opettaja vei tyttäreni ja kaverinsa seuraan. Omalla tytölläni ei ole koskaan ollut mitään sitä vastaan, että ollaan kolmen porukassa. No, siinä kävi sitten niin, että tämä ennen yksinäinen tyttö ja kaveri alkoivat olla yhdessä, ja nyt minun tyttäreni on ulkopuolinen, eivät ota mukaan.

Yhteistyössä