Harmillinen tilanne eskarissa, vinkkejä miten toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oioioi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oioioi

Vieras
Eli tilanne tämä:
Oma tyttö, paras kaveri (tyttö) ja parhaan kaverin serkku (poika) jotka kaikki samassa eskarissa.

Nyt tuo paras kaveri ja serkkunsa ovat alkaneet tehdä niin että tahtovatkin leikkiä keksenään ja näin oma tyttöni jää ilman kaveria.
Toki eskarissa muitakin lapsia mutta on aika kiinni tuossa ystävässään vaikka minä toivoisinkin että leikkisi muidenkin kanssa ja yritän siihen kannustaa.
Olen sanonut että kertoo opeille jos nuo kaksi eivät leiki hänen kanssaan että ope etsisi tytölleni leikkikaverin. On itse sen verran ujo ettei lähde kyselemään pääseekö mukaan.
No, viime viikolla oli opelle mennyt sanomaan, ei tulosta.
Tällä viikolla kävin leops keskustelussa ja kysyin tuosta tilanteesta. Opettajan ekrtoi että tyttäreni oli tosiaan käynyt kertomassa että nuo kaksi eivät leiki hänen kanssaan. Kysyin sitten että löytyikö tyttärelleni leikkikaveri. Opettaja sanoi että kyllä hänen mielestään. Oli ihan huuli pyöreänä kun kerroin että eipäs löytynyt, hän oli leikkinyt sitten yksin.
Nyt sovittiin että eskarissa ohjaavat tuota kolmenkoplaa eri kaveripiireihin, varsinkin tytärtäni.
Minua vaan ketuttaa tuo tilanne, tytär tänäänkin aamulla oli haluton lähtemään eskariin ja sanoi että ihan varmaan he leikkivät taas tänään kahdestaan.
Harmittaa tyttäreni puolesta.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Minusta ketään ei voi pakottaa leikkimään jonkun kanssa. Opet voisivat ohjata lastasi leikkimään muiden kanssa ja kannustaa siihen. Ja keksiä muutenkin sellaisia ryhmäjuttuja, joissa kaveriporukat vähän sekoittuisivat.

Meillä ovat koulussa ohjanneet leikkimään ja tekemään tehtäviä muidenkin kuin vain sen parhaan kaverin kanssa, niin tutustuvat muihinkin. Syksyllä oli hieman sitä että parhaat kaverit eivät oikein ottaneet aina muita mukaan, mutta nyt tilanne on hyvä.

Eipä tuossa paljon ole tehtävissä muuta kuin kannustaa etsimään muitakin kavereita. Nyt on vielä hyvä harjoitella kun saa eskariopejen apua, koulussa tilanne varmaan vielä heikompi jos ei itse osaa hakeutua porukoihin. Keljua mutta niin se vaan tahtoo mennä.

Ei tietenkään voi pakottaa leikkimään muiden kanssa enkä sitä yritäkään. Nimenomaan tahtoisin että tyttäreni löytäisi muita kavereita.
Tänäänkin sanoin että pyytää heti opettajaa etsimään hänelle toisen kaveriporukan eikä edes pyydä päästä noiden serkusten leikkeihin mukaan.
Harmittaa kun tyttäreni pitää niin kovasti tuosta tytöstä, hänellä on nyt oikein mukava etulyöntiasema ilkeillä ja leikkiä tyttäreni kanssa silloin kun hänelle sopii. Ei sekään ole oikein mukavaa.
Saa nähdä miten päivä sujuu.

ei sitä ketään voi pakottaa leikkiin toisen kanssa etenkin jos se tyttös paras kaveri haluaa olla SERKKUNSA kanssa kaksin..sano tytölles että on siellä muitakin että menee rohkeesti leikkimään tai olkoon sitten yksin.ei tarhassa aikuisetka voi PAKOTTAA ketään leikkimään toisten kanssa...

No kyllä vaan eskarissa opettajien tehtävä on ohjata ja kannustaa lapsia. Vai mikä niiden tehtävä siellä sitten on??
Edelleenkään ketään en ole pakottamassa leikkimään kenenkään kanssa vaan toivoisinkin uusia leikkikavereita. Harmittaa kun tyttö on niin kiinni tuossa kaverissaan.

Yhteistyössä