Luetteloidaan yleisimmät ruokahörhöilyt

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Koiratkin älyää syödä vihanneksia.

Sinä sen sijaan et.

Koirat ovat muuten viimevuosilla sairastuneet melko pahasti näihin ihmiselle tuttuihin sairauksiin, eikä ihme - ihmiset yrittävät syöttää vähärasvaisia ja koiralle täysin sopimattomia tuotteita kuten viljaa, perunaa jne!😱
Järki hoi, älä jätä - koira on lihansyöjä, kuten kissakin.
Suoliston putsaukseen jiskus vetävät ruohoa tms, mutta koira valitsee aina lihan, mitä verisempi sen parempi.
 
Koiratkin älyää syödä vihanneksia.

Sinä sen sijaan et.

Koirat ovat muuten viimevuosilla sairastuneet melko pahasti näihin ihmiselle tuttuihin sairauksiin, ei ihme että koirillakin on nykyään sokeritautia - ja ihmiset yrittävät syöttää vähärasvaisia ja koiralle täysin sopimattomia tuotteita kuten viljaa, perunaa jne!😱
Järki hoi, älä jätä - koira on lihansyöjä, kuten kissakin.
Suoliston putsaukseen joskus vetävät ruohoa tms, mutta koira valitsee aina lihan, mitä verisempi sen parempi
 
vierailija
Koirat ovat muuten viimevuosilla sairastuneet melko pahasti näihin ihmiselle tuttuihin sairauksiin, ei ihme että koirillakin on nykyään sokeritautia - ja ihmiset yrittävät syöttää vähärasvaisia ja koiralle täysin sopimattomia tuotteita kuten viljaa, perunaa jne!😱
Järki hoi, älä jätä - koira on lihansyöjä, kuten kissakin.
Suoliston putsaukseen joskus vetävät ruohoa tms, mutta koira valitsee aina lihan, mitä verisempi sen parempi
Muuten sinun terveysjuttuihin kuuluu suhtautua skeptisesti mutta tuossa lausunnossa voi olla perää. Katsokaa MOT-jakso Tätä koirasi oikeasti syö.
 
Koirat ovat muuten viimevuosilla sairastuneet melko pahasti näihin ihmiselle tuttuihin sairauksiin, eikä ihme - ihmiset yrittävät syöttää vähärasvaisia ja koiralle täysin sopimattomia tuotteita kuten viljaa, perunaa jne!
Järki hoi, älä jätä - koira on lihansyöjä, kuten kissakin.
Suoliston putsaukseen jiskus vetävät ruohoa tms, mutta koira valitsee aina lihan, mitä verisempi sen parempi.

Höpöhöpö.

Suoraan puskista rouskivat marjoja. Ja ku alan kuoria porkkanoita tai pilkkoa paprikaa niin kolme karvakuonoa kerjää. Yksi rakastaa kurkkua ja toinen minitomaatteja. Tilli sen sijaan saa jokaisen näyttämään pettyneeltä ja puhisemaan paheksuvasti.
 
vierailija
Höpöhöpö.

Suoraan puskista rouskivat marjoja. Ja ku alan kuoria porkkanoita tai pilkkoa paprikaa niin kolme karvakuonoa kerjää. Yksi rakastaa kurkkua ja toinen minitomaatteja. Tilli sen sijaan saa jokaisen näyttämään pettyneeltä ja puhisemaan paheksuvasti.
Allekirjoitan. Meillä koirat rakastavat mustikoita, puolukoita, vadelmia, keitettyjä perunoita, porkkanoita, papuja, parsaa, kurkku on ehdoton suosikki.
 
  • Tykkää
Reactions: -riivinrauta-
Muuten sinun terveysjuttuihin kuuluu suhtautua skeptisesti mutta tuossa lausunnossa voi olla perää. Katsokaa MOT-jakso Tätä koirasi oikeasti syö.
Itseasiassa luulen, että ollaan melko monesta asiasta samaa mieltä, mutta mä en oo mikään auktoriteettiuskovainen enkä kuuntele kaksilla rattailla ajavia korruptoituneita jäävejä ”asiantuntijoita”.
Testaan itse ja luen hyvin paljon vanhoja ja uusia tutkimuksia, joista ei Suomessa puhuta mitään. Nämä avartavat näkemystä, mutta toki suhtaudun kriittisesti pohdiskellen.

Ei tarvitse kuin ajatella itse ja yhdistellä asioita niin melko moni asia aukenee mukavasti.

Ollaan avoimia keskusteluille, se on hyödyllistä ja tärkeää. Näin ihmiset voivat tehdä vertailua ja jalostaa tietoa.❤
 
vierailija
Itseasiassa luulen, että ollaan melko monesta asiasta samaa mieltä, mutta mä en oo mikään auktoriteettiuskovainen enkä kuuntele kaksilla rattailla ajavia korruptoituneita jäävejä ”asiantuntijoita”.
Testaan itse ja luen hyvin paljon vanhoja ja uusia tutkimuksia, joista ei Suomessa puhuta mitään. Nämä avartavat näkemystä, mutta toki suhtaudun kriittisesti pohdiskellen.

Ei tarvitse kuin ajatella itse ja yhdistellä asioita niin melko moni asia aukenee mukavasti.

Ollaan avoimia keskusteluille, se on hyödyllistä ja tärkeää. Näin ihmiset voivat tehdä vertailua ja jalostaa tietoa.❤
Ei juurikaan olla samaa mieltä ja itse luotan vain ravitsemussuosituksiin.
 
Höpöhöpö.

Suoraan puskista rouskivat marjoja. Ja ku alan kuoria porkkanoita tai pilkkoa paprikaa niin kolme karvakuonoa kerjää. Yksi rakastaa kurkkua ja toinen minitomaatteja. Tilli sen sijaan saa jokaisen näyttämään pettyneeltä ja puhisemaan paheksuvasti.
Sen mitä luonnosta syövät niin ok, mutta silti valitsevat AINA lihan, mielellään läskisenä ja verisenä!

Mites talvella, silloinkin syövät puskista.;)
Koira on täysin ihmisen armoilla mitä tulee ravinnon saantiin. Koira on lihansyöjä.
 
Sen mitä luonnosta syövät niin ok, mutta silti valitsevat AINA lihan, mielellään läskisenä ja verisenä!

Mites talvella, silloinkin syövät puskista.;)
Koira on täysin ihmisen armoilla mitä tulee ravinnon saantiin. Koira on lihansyöjä.
Niinno. Ku mä pilkon lihaa ni ei noita suuremmin kiinnosta. Siitä ei kai tule ääntä samoin ku vaikka kurkusta.

Mut joo, koira on pääasiassa lihansyöjä. Mutta ne todella napsivat sitä sun tätä vihannespuoleltakin ohimennen suuhunsa.
 
Niinno. Ku mä pilkon lihaa ni ei noita suuremmin kiinnosta. Siitä ei kai tule ääntä samoin ku vaikka kurkusta.

Mut joo, koira on pääasiassa lihansyöjä. Mutta ne todella napsivat sitä sun tätä vihannespuoleltakin ohimennen suuhunsa.
Vain jos eivät saa lihaa.
Koira ei kykene hyödyntämään rehuista mitään. Koira ei ole kasvissyöjä, eikä se tarvitse hiilihydraatteja.

Välillä on hyvä antaa koiralle lihan lisäks myös eläimen nahkaa, jänteitä, sisäelimiä, luita jne. Ellei koko elukkaa sille heitä syötäväks.
Silloin on terve koira terveessä koirakehossa.❤
 
Mikset syö ultraprossesoitua ruokaa?
Ravinneköyhää ja epäterveellistä, epäbalansoivaa sekä sisältöönsä nähden äärimmäisen KALLISTA!
On lisäaineita ja hormooneja sekottavia kemikaaleja, you name it - ultraprosessoitu (yliprosessoitu) have it. Jopa puupurua työntävät paikkoihin mistä kuluttaja ei tätä näe. Hesari tekee sitten juttua yrityksen kiinnijäätyä puupurusta, että itseasiassa puunpuru ei ole vaarallista vaan ihan normaali täyteaine elintarvikkeissa!😱😂😱😂😱😂

joku voi kaivaa jutun, (tai esitän tämän myöhemmin) nyt on lähdettävä katsomaan futista.
 
vierailija
Lainaus oli väärennetty. En ole koskaan myöskään puhunut vuorisuolasta noin. En ole väittänyt suolan parantavan mitään. Mutta, on ihan yleinen käytäntö esim helteellä ottaa muutama suolarae kielen päälle.
Olen kyllä keskustellut että meillä ei käytetä yliprosessoituja suoloja vaan rikkaampia suoloja.
Lainaus ei todellakaan ollut väärennetty:


Sen sijaan se omin sanoin tehty pohdinta saattoi sisältää jonkin verran vapauksia, mutta sitäpä ei kyllä lainausmerkein ollut merkittykään. Suurempi väärennös on sinun viestissä #58 esittämäsi, jossa kuitenkin olet editoinut lainauksen sisällä. Mutta minä luotan ihmisten nettilukutaitoon ja ohitan tuollaiset normaalisti sen kummemmin niihin puuttumatta.
 
vierailija
Kyllä kuitupellava kasvaa ihqn hyvin mut täytyy älytä kylvää se tarpeeksi ajoissa ja sekaan voi kerätä Tupasvillaa
Kyse on siitä yliprosessoimisesta!!1!, joka siis on selkokielellä ihan vain prosessoimista, joka tarkoittaa jonkun asian käsittelemistä prosessissa. Esimerkiksi kun se kuitupellava muutetaan langaksi ja sitten kankaaksi, se prosessoidaan moneen kertaan ja lopputuloksena on - mikäli tätä lissulaista logiikkaa käytetään - hirveän yliprosessoitu!!1! lopputuote, joka ilmeisesti tuhoaa maailman ja tappaa kantajansa. Ihan siis vaan sen takia, että yliprosessointi!!1!
 
vierailija
Todellisuudessa ei ole olemassa yhtä ja ainoaa ihmiselle sopivaa ihanneruokavaliota. Ihminen oli alun perin omnivori eli sekasyöjä. Se elinympäristö johon lajimme geenit alun pitäen sopeutuivat, sitä ei enää ole. Ruoan luonnollisuus pitäisi pitää erillään sen terveellisyydestä. Mikä kelpasi kivikauden ihmiselle ei sovi urbaanille kaupunkilaiselle.
Ennen kukaan ei elänyt niin vanhaksi, että millään ruokavaliolla olisi ollut merkitystä ja että se olisi vaikuttanut terveydentilaan. Nyt ihmiset elävät vanhoiksi ja sen myötä erilaisten sairauksien kirjo lisääntyy.
Se mikä on kullekin terveellistä ravintoa riippuu suolistobakteereista eli tarvitaan sopiville bakteereille sopiva ruokavalio. Jokaisen suolistofloora on erilainen kuten sormenjälki. On tutkittu että suurimmalla osalla ihmisistä suolistobakteeristo muistuttaa kuitenkin enemmän kasvissyöjän bakteerikantaa. Fiksuinta olisi siis ruokkia ja ylläpitää sellaisia bakteereja, jotka eivät tuota terveydelle haitallisia aineita.
American Journal of Clinical Nutrition lehti kirjoitti jo 2011 että vähähiilihydraattinen ruokavalio aiheuttaa jo muutamassa viikossa elimistöä syöviltä suojaavien aineiden laskun ja haitallisten nousun. VHH+ mukaan täysjyväviljaa niin tilanne korjaantuu tai haitta-aineiden määrä vähenee olennaisesti.
 
Joskus kysyin tätä palstalla, mutta mikä ero prosessoinnissa on....

-ostan vaikka eineshyllystä tehtaan broilerikiusauksen
vai
-kokkaan sen itse kotona samoista raaka-aineista ja samoilla työvaiheilla

...ekaa pidetään pahana, toista hyvänä. Loikkaako Saarioisten äitien tehtaalla sinne ruokaan joku ilkeä prosessointipöpö joka muuttaa ruuan kelpaamattomaksi?
 
vierailija
Kyse on siitä yliprosessoimisesta!!1!, joka siis on selkokielellä ihan vain prosessoimista, joka tarkoittaa jonkun asian käsittelemistä prosessissa. Esimerkiksi kun se kuitupellava muutetaan langaksi ja sitten kankaaksi, se prosessoidaan moneen kertaan ja lopputuloksena on - mikäli tätä lissulaista logiikkaa käytetään - hirveän yliprosessoitu!!1! lopputuote, joka ilmeisesti tuhoaa maailman ja tappaa kantajansa. Ihan siis vaan sen takia, että yliprosessointi!!1!
Yliprosessointi on kai sama kuin ultraprosessoitu joka on sanansa mukaisesti liikaa prosessoitu. Vaikka joku kananugetti tai lihapulla mitä ei enää erota edes lihan tai kanan näköiseksi.
Prosessointi on sitä kun vaikka kanat suikaloidaan rasiaan tai salaatti pilkitaan annospusseihin.
 
vierailija
Joskus kysyin tätä palstalla, mutta mikä ero prosessoinnissa on....

-ostan vaikka eineshyllystä tehtaan broilerikiusauksen
vai
-kokkaan sen itse kotona samoista raaka-aineista ja samoilla työvaiheilla

...ekaa pidetään pahana, toista hyvänä. Loikkaako Saarioisten äitien tehtaalla sinne ruokaan joku ilkeä prosessointipöpö joka muuttaa ruuan kelpaamattomaksi?
Onko sulla maustehyllyssä joku oma lokero e-koodimausteille😀
En tiedä onko Saarioisilla, mutta monissa ultraprosessoiduissa ruuissa löytyy mm E 412, E 450, E 451, nostatusaineet E 500, E 450, E 341.
 
Onko sulla maustehyllyssä joku oma lokero e-koodimausteille😀
En tiedä onko Saarioisilla, mutta monissa ultraprosessoiduissa ruuissa löytyy mm E 412, E 450, E 451, nostatusaineet E 500, E 450, E 341.
Meinasin lisätä, että nykyisin monissa eineksissäkin on luonnonmukaisia lisäaineita joita löytyy luonnosta - en tosin muista sitä listaa niistä. Ei ne aina ole joitain kemikaalicocktaileja ä.
 

Yhteistyössä