Luetteko lapselle/lapsille joka päivä esim. iltasadun?

Mä myönnän että, en lue (huono omatuntoa). Ennen vauvaa tuli esikoiselle luettua päivittäin, mutta nyt on jäänyt vähemmälle, ehkä n. 4 kertaa viikossa luetaan. Tosin hän kyllä viihtyy kirjojen parissa itsekseenkin tosi paljon.
 
vieras
vauvasta asti luettu joka ilta ja lukisin vieläkin mutta nyt 2vee likalla joku vaihe että "lukee" itse,siis katselee kuvia itse ja rauhassa haluaa sängyssä pötkötellä,eikä siis huoli mua edes viereen..nyyh...no joski toi vielä joskus antais äidinkin lukea=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Pyrin lukemaan joka ilta, mutta aina ei kerkiä tai joskus jopa laiskuus :ashamed: Tosin seurauksena olen huomannut, että nukkumaan asettuminen on hankalampaa vaikka itsekseenkin kattelis jotain kirjaa.
Mä luen jos poika tuo kirjan ja pyytää lukemaan, en muuten:) Ja illalla lapsi menee aina 9 petiin, nukutti tai ei, siellä se kattelee ite valkkaamiaan kirjoja ja sen jälkeen käy nukkumaan.. Kamala äiti:):)
 
Ihan joka ilta luetaan iltasatu, ja päivällä tietysti myös paljon =) lapset on aina tykänneet kuunnella, vaikka ovatkin vilkkaan sorttisia! :D ehkä esikoinen pelkääkin lukemaanoppimisessa eniten sitä, että jos ei hänelle sitten enää lueta ääneen.. kun lukee kyllä sanoja hienosti ja tavuja, mutta ei jaksa keskittyä niin, että alkaisi vaan lukea pidempiä lauseita....
 
joka ilta luetaan. joskus aikoinaan alotin tommosen tavan ku aattelin että kiva pötkötellä sitte siinä vieressä. nyt olen yrittäny pyristellä siitä irti ku joka ilta pitää samaa kirjaa hämmästellä mut ei auta enää :D
 
Fleur de la Cour
Pyrin lukemaan aina kun ehdin, toki olin paljon iltavuoroissa ja yövuoroissa joten en ollut kotona nukkumaanmenoaikana, mutta aina kun ehdin niin koitin lukea.. Nykyään ei enää tarvitse lukea kun lapsi oppi itse lukemaan, hetkellisen pientä se on näköjään tuokin aika kun lapselle luetaan :'(
 
Mie luen lapsil joka päivä. Isommatki kuuntelee vieressä mielellän (siis nuo 12 ja 14v). 3v on oiee lukutoukka "lukee" mielellään itsekseenki, sarjiksia ja kuva kirjoja. Ja vauva 6kk tykkää kans lukemisesta tai no kirjojen pureskelusta, mut viihtyy sylis katselemas kuvia. Kuulutaa kirjakerhoon ja sitte vielä käydään pari kertaa kuussa kirjastossa lisä lukemistoa haalimassa.
Tykkään itseki lukea niin se on kai siks joka päiväistä. Mut meillä isäki lukee lapsille mielellää.
Kiva pötkötellä sängys tai sohvalla ja lukee, lapset rauhottuu päivälläki kivasti kun kaivetaa kirjat hyllystä =)
 
Tytön kanssa luettiin suunnilleen joka ilta ensimmäiset 3v, muta sitte tuli noita pikkuveljiä ja on pikkuhiljaa loppunu kokonaan.. Mulla on illalla aina niin väsy ettei jaksa käyttää enää ääntään... :/

No mutta, aivan uusi villitys on että isosisko lukee 2,5v pikkuveikalle ihan omalla tavallaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Pyrin lukemaan aina kun ehdin, toki olin paljon iltavuoroissa ja yövuoroissa joten en ollut kotona nukkumaanmenoaikana, mutta aina kun ehdin niin koitin lukea.. Nykyään ei enää tarvitse lukea kun lapsi oppi itse lukemaan, hetkellisen pientä se on näköjään tuokin aika kun lapselle luetaan :'(
Ei sen siihen tarvi ollenkaan loppua =)
 

Yhteistyössä