Luetteko lapselle/lapsille joka päivä esim. iltasadun?

mamma
Tietysti!!! Meillä myöskin askarrellaan joka päivä ja ratkotaan yhdessä matemaattisia ongelmia. Meillä on myös soitto-ja lauluhetki ja tarinatuokio, jolloin lapset kertovat myös itsekeksimiään tarinoita. Ulkoilemme vähintään kaksi kertaa päivässä ja syömme oman maan luomuruokaa :)! Oi kuinka rakastankaan tätä elämää ja noita lapsosia!!!
 
Meillä ei lapset rauhoitu sänkyihinsä, jos ei iltasatua lueta, koitettu on, eli joka ilta satu luetaan ja on luettu jo ihan vauvasta saakka. Ja satu luetaan myös päivällä, ku pienempi menee päikkäreille.
 
Joka ilta luetaan useampi satu, riippuu siitä kuinka reippaasti iltahommat on tehty, monesti menee 45-60min lukuhetkeen, minusta se on tosi tärkeä juttu molemmille muksuille (5 ja 7v.) parhaiten tulee uni sillä tavalla.
 
lady of the lake
Iltasatu kuuluu meillä "iltarutiineihin" ja vapaapäivänä lueskellaan muutenkin.Tykkään itse lukemisesta ja minusta ihan kiva harrastus ja tapa päättää päivä.Minä en sitte taas jaksa esim.askarrella ja piirrellä niinkään...
 
Tulee luettua iltasatu (tai iltasatuja, kun joskus tytöt haluaa itse VALITA sadun, niin pitää lukea kaksi) ...

Päivisinkin luetaan, lasten täti varsinkin tykkää noille mukeloille lueskella!


Mummot muuten lueskelee myös, kun lapset on hoidossa...
Itsekin muistan äidin iltasadun lukemiset isoista kirjoista ja kun satu oli loppu lähti äiti huoneesta ja tuoli jäi natisemaan...
 
ollaan nyt ruettu lukemaan joka ilta.. tyttö reilut 1v. aiemmin ei jaksanu oikein kuunnella. nukahtaakin sitten helpommin, kun ensin istuttu sylikkäin lukemassa.

päivisin luetaan harvemmin. tyttö selaa itse kirjojaan ja saattaa pyytää lukemaan, silloin tietty luen =)
 
Joka ilta luen esikoiselle iltasadun, joskus pienempikin on jo mukana kuuntelemassa, näyttää tykkäävän siitä =) Mutta menee aiemmin kuin siskonsa yöunille niin useimmiten jää hältä vielä välistä. Joskus luen isommalle myös esim. pikkuveljen päiväunien aikaan.
 
Jep joka ilta luetaan ja luetaan vielä tuolle koululaisellekkin vaikka osaa jo itse lukea... Se on jo semmonen rutiini ja kuuluu meitin iltatoimiin ja kivahan se on jotakin lukasta ja sitte hetki pötkötellä vierekkäin ja jutella päivän tapahtumista ennen hyviä öitä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tietysti!!! Meillä myöskin askarrellaan joka päivä ja ratkotaan yhdessä matemaattisia ongelmia. Meillä on myös soitto-ja lauluhetki ja tarinatuokio, jolloin lapset kertovat myös itsekeksimiään tarinoita. Ulkoilemme vähintään kaksi kertaa päivässä ja syömme oman maan luomuruokaa :)! Oi kuinka rakastankaan tätä elämää ja noita lapsosia!!!
*reps* Ihana :D
 
Kyllä meillä luetaan joka ilta tuolle 4 vuotiaalle.
Se on isän ja pojan juttu jos isä kotona. Mies lukee sadun pari ja laulaa jokusen laulunkin. Mies jos ei kotona, niin minä luen yhden sadun ja laulan pari laulua. Isommat sisarukset taitavat lukea yhden kaksi satua ja tyttö laulaakin :D .
 

Yhteistyössä