Löytyykö Taaperoimettäjiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 20:56 Pantteri 73 kirjoitti:
Hampaista: ei maidon sokeri aiheuta kariesta, vanhentunutta juttua vieläkin monilla hammaslääkäreillä.

käsittääkseni kyse ei ole karieksesta miksei imetystä suositella hampaiden vuoksi vaan purentavioista, joita imeminen voi aiheuttaa. Eli myös tutit ovat pannassa tissin lisäksi, jos hampaita ajatellaan. Lopetin kuopuksen imettämisen 9,5 kuukautisena. tyttö puri tissit rikki, joten ei todellakaan haluja jatkaa. Työkavereissa on monta entistä taaperoimettäjää. Minusta vaan ei olisi. Molemmat lapset ovat siirtyneet tissistä nokkamukiin, joten eipä tarvitse enää mistään pullosta vierottaa.

Ja höpö höpö, luin juuri luotettavasta lähteestä ihan päinvastaista, ei se mitään purentavirheitä aiheuta, ei tissi ole sama kuin tutti tai pullo, jotka molemmat huonoja purennalle. Tuttia näkee yhden jos toisen suussa, mutta sitä ei paheksu kukaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 18:45 anne-68 kirjoitti:
Mulle ihan sama kuinka kauan kukin imettää,omaansahan imettää,mut tuolla joku toivoi että hänen muksunsa lopettaisi aikanaan ihan itsestään lussuttamisen...Ei tule tapahtumaan!!!Kuka nyt niin hullu olisi et maailman ihanimmasta asiasta vapaaehtoisesti luopuisi?Mä en ole imettänyt lapsiani pitkään,mut vieroitus oli silti rankkaa,joten miksi ihmeessä todella pitkään tissiä nauttinut muksu lopettaisi itse,sanoisi et kiitti mutsi,nyt alankin juoda lehmänmaitoa lasista vai?Järki käteen tossa asiassa.

Sinulta taitaa puuttua kokemusta, ekalta lapseltani kiinnostus tissiin katosi ihan itsekseen, toinen ei olisi luopunut millään. Enkä ole ainoa näillä kokemuksilla. Lapset ovat erilaisia. Älä yleistä, kun et asiasta näköjään mitään tiedä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 14:17 imettänyt minäkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 00:40 Jaana kirjoitti:
Poika vuoden eikä minulla ole aikomustakaan lopettaa lähikuukausina, jollei sitten itse vieroitu. En ole minäkään keksinyt yhtään syytä miksi lopettaisin, tisun jälkeen pojan ilme on ikionnellinen, kuin uudestisyntynyt ja maitoahan lapsi tarvitsee joka tapauksessa. Ja saahan siitä vasta-aineitakin vielä, monen muun edun lisäksi.
Hampaista: ei maidon sokeri aiheuta kariesta, vanhentunutta juttua vieläkin monilla hammaslääkäreillä.

Ja sitä minäkin vain ihmettelen, miten joitakin äitejä voi ärsyttää taaperon imetys, sitä minä en ymmärrä.

vasta-ainejuttu on myytti, joka ei pidä paikkaansa. Varsinkaan imetyksen jatkuessa noin kauan. :whistle: :whistle:

Ei se mikään myytti ole, luepa vähän vaikka WHO:n matskua. Vastauksesi kuulostaa siltä, ettei mielestäsi se alussakaan taida pitää paikkaansa. Mihin perustat tietosi? Odotan muuta lähdettä kuin tämä palsta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 20:04 marsu kirjoitti:
:wave: Hei vaan "sielunsisko"!
Aatteesi ovat kuin omasta päästäni. Mä myös ihmettelen miksi imetystä pidetään jotenkin outona. Usein tuntuu että joudun jotenkin selittelemään imetystäni. "En ole lopettanut imetystä, koska..."

Me ollaan jouduttu olemaan paljon sairaalassa ja siellä (miten sen nyt sanoisi??)imetys on ollut erityisen hyvä juttu! Sairas lapsi kun ei ole muuta suostunut/jaksanut syödä. Monen monelta nestetipalta ollaan imetyksen takia vältytty!
=)

:wave: No hei!!!! Mukava kuulla, että muitakin samoin ajattelevia. :hug:

Niinpä, imetys on kätevää ihan arjessakin ja verratonta kun lapsi on kipeä.

Taidan kuohahtaa aika helposti, kun tästä aiheesta on kyse. Sen verran outoja kommentteja sai kuulla imetysaikana ja myöheminkin, että yhä kiukuttaa ne kommentit.
Tsemppiä vain kaikille taaperoimettäjille! Jättäkää ikävät kommentit omaan arvoonsa.

imetin lastani 1v 8kk ikäiseksi, kunnes päätin alkaa vieroittamaan, seuraava kun oli jo mielessä... itse hän olisi halunnut vielä jatkaa imemistä. Imetys loppuaikoina oli lähinnä öisin. Päivisin ei malttanut. Molemmille jäi ihana muisto imetyksestä, koska niin hellävaraisesti sen lopetimme...onnistui siis hyvin, vaikka alku olikin melkoista huutoa öisin, mutta tyyntyi yllättävän nopeasti silittelyyn ym..
IMETTÄKÄÄ ÄIDIT NIIN PITKÄÄN KUIN HYVÄLTÄ TUNTUU, KERRAN VAIN KYSEISTÄ LASTA IMETÄTTE! EIPÄ SITÄ SITTEN 40-V. ENÄÄ IMETETÄ, JOTEN AINUTLAATUISTA AIKAA SE ON, NAUTITAAN!!! :heart:

meiläkin vielä imetellään typy täytti tänään 1vuotta.eikä kiirettä ole imetyksen lopettamiseen.kun ei muutenkaan pullot ja tutit kelpaa eikä tavan maito.palaruokaakin huonosti syö,mössöt kyllä kelpaa.

Kiva kun tuli näin paljon vastauksia. Mietin tässä niitä, jotka pitävät yli vuoden ikäisen imetystä outona, että onko heillä imetys epäonnistunut tai siitä ei ole mieluisaa kuvaa. Ensin puhutaan että 6kk ja pelkkää maitoa, niin sen pitää mennä ja sitten jossain vaiheessa pari kk siitä pitäs alkaa lopettelee. Miks ihmees, jos maitoo kerran tulee kunnolla. Eipä tarvii sit antaa välis korviketta vaan voi suoraa siirtyy tavalliseen maitoon. Meillä ollaan päästy nyt yö tissistä pois, hyvä niin ja syksyyn mennessä lopetetaan, koska joudun olee öitä, päiviä poissa kotoa- ja tulee lapselle liian rankaksi et äiti sekä se ihana tissi on poissa. Mäkin odotan et lapsi luopuis itse, niin voi käydä - lapsentahtinen imetys on meillä toiminut tosi hyvin. tyttö 13kk

Mitä nautittavaa siinä on, kun yli vuoden ikäinen lapsi kävelee äitinsä luo, nostaa paidan ja "hyökkää" hampaineen tissin kimppuun.. Eikö tölkkimaito olisi jo siinä vaiheessa oikea ratkaisu..
:whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2005 klo 00:26 8kk imettänyt kirjoitti:
Mitä nautittavaa siinä on, kun yli vuoden ikäinen lapsi kävelee äitinsä luo, nostaa paidan ja "hyökkää" hampaineen tissin kimppuun.. Eikö tölkkimaito olisi jo siinä vaiheessa oikea ratkaisu..
:whistle:

Tuota, jos kerta yli vuosikkaan imetys sujuu hyvin, niin se tuskin on tuollaista =)

imetin poikaani puolitoistavuotiaaksi asti, koska se oli meistä molemmista mukavaa. Lopetin kun lapsi aloitti päivähoidon. Vieroitus sujui kivuttomasti. tuttia ei käytetty koskaan. Jäi hyvä mieli ! eli anna mennä vaan !!!!!

Joku tuolla sanoi, että imettää niin kauan kuin maitoa riittää...
Eikös sitä maitoa tule niin kauan kuin sille on tilausta eli ei lopu ellei lopeta imetystä. Tähänhän perustuu lehmienkin päivittäinen lypsäminen..

Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut, en ole nimittäin ketään vertaamassa lehmään, enkä myöskään esitä kysymystä paheksuvassa mielessä.

Niinhän se periaatteessa on, että maitoa tulee niinkauan kun imettää, ei se mihinkään lopu. Kysynnän ja tarjonnan laki. Ja mun mielestä se oli vaan hellyyttävää kun vuodenikäinen tuli kesken leikkien ja nosti äidin paidan helmaa ja halusi maitoa. Tiesi poika itse koska on jano. Eikä siinä tosiaankan hampaita käytetty.

1v 2kk imettänyt
p.s. ja vieläkin tulee tippa maitoa, jos tissiä puristaa, 2 1/2 kk imetyksen lopettamisesta.

Yhteistyössä