Löytyykö Taaperoimettäjiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Merika

Vieras
Meillä syödään vielä rintaa. neuvolassakin täti sanoi et 2v. on suositus. jos hyvältä tuntuu niin miksikäs sitä ei jatkais. Tyttö rakastaa tisua yli kaiken, et ei hentoo lopettaa. tyttö 1,1 v

Meillä on myös 13 kk vanha tyttö, joka saa rintamaitoa aterioiden jälkeen 4 kertaa päivässä. Hupi-imetyksiä ruoka-ajan ulkopuolella ei meillä harrasteta, kun ei tuo tunnu niitä kaipaavan. Tavallista kevytmaitoakin maistellaan aina silloin tällöin, mutta se valuu äkkiä rinnuksille komean irvistyksen saattelemana. :x

En ole keksinyt vielä yhtään syytä lopettaa imetystä (olen hoitovapaalla). Maailman suloisin näky on, kun taaperoa naurattaa rinta suussa :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2005 klo 23:54 Merika kirjoitti:
Meillä syödään vielä rintaa. neuvolassakin täti sanoi et 2v. on suositus. jos hyvältä tuntuu niin miksikäs sitä ei jatkais. Tyttö rakastaa tisua yli kaiken, et ei hentoo lopettaa. tyttö 1,1 v

Jaa. Meidän hammaslääkäri taas sanoi, että pitäisi jo vuoden iässä lopettaa. Hampaiden vuoksi. Mutta tiesiköhän tuo mistä puhui...

Meillä lopetettiin nyt 1-vuotispäivän aikoihin. Toistaalta olisin halunnut imettää pidempää mutta näin sain yöt rauhoitettua. Meillä kun se tisu maistui varsinkin yöllä!! Kyllä neiti vielä aamuisin repii multa paitaa päältä ja katsoo syyttävän näköisenä että miksi ei enää saa!!!

Meillä syödään tissiä, tyttö täytti juuri vuoden :wave: Tarkoitus olisi kyllä syksyyn mennessä vierottaa kun menen takas kouluun. Ongelmana vaan nuo allergiat, kokeilin jugurttia vähän maistatella, niin sai puolesta lusikallisesta jo nokkosihottumat :(

Meillä täytti tyttö just vuoden ja saa vieläkin unitissiä. Muu imetys on jäänyt ja katsotaan nyt kuinka pitkään jatketaan tällä linjalla. Tarkotus olisi ns pehmeä vierottaminen. Niin että tissi jäisi koko ajan vähemmälle ja yhtenä kauniina päivänä (okei yökin käy) vain jäisi konaan pois.

Minä vähän kateellisena lueskelen. Olisin halunnut vielä jatkaa, mutta nyt kun odotan toista, ei maitoa enää oikein tullut kunnolla. Muutenkin olin tosi väsy ja loppuivat voimat. No, sai tuo tisumaitoa kuitenkin vuoden ajan.

Minä en enää imetä, kun jouduin sen lopettamaan lääkitykseni takia.
vauva oli silloin vasta 8 kk.

Mut tosi iso hali :hug: teille joilla on onnistunut ja yhä jatkuu. On se jännä miten kovasti imetys nostattaa toisilla karvoja pystyyn. Jos imetys kerta sujuu ja se on sekä äidistä että taaperosta mukavaa, niin miksi sitä pitää taivastella?

Kateudesta vihreänä, mut ihan iloisesti :flower:

Poju täyttää ensi viikolla 1½vuotta ja edelleen saa tissimaitoa ainakin 2x päivässä. Yöimetystä ei ole enää ollut joulukuun lopun jälkeen, jolloin palasin työelämään. Ja hyvin menee ja maitoa riittää. Syö tavallista ruokaa ja ruokailujen yhteydessä juo kevytmaitoa ja janojuomana saa laimeaa mehua tai vettä. Aamulla herätessä saa tissimaitoa ja illalla nukkumaan mennessä ja joskus päikkäreille mennessäkin. B)

täälläkin imetetään, lapsi 1v 2kk ja hyvin menee. aion lopettaa imetyksen sitten kun lapsi itse siitä vieroittuu! 1v neuvolassa täti kehotti siirtymään korvikkeesta lehmänmaitoon. en viitsinyt edes korjata, että ei meillä mitään korvikkeita juoda...
jännä miten arka aihe tämä on!! kumman suvaitsemattomia ihmisiä, kun luulisi asian olevan jokaisen oma. itse imetän avoimesti ja en sitä häpeile! sukumme mummot ihmettelevät tissittelyämme, heille olen vain todennut että kerran maitoa tulee, niin antaapa lapsen juoda!

hyviä imetyksiä! ;)

Meillä imetys loppui pari kuukautta sitten pojan ollessa 1v 2kk ja vähän päälle. Aloitin työt ja halusin(?) lopettaa imetyksen ennen sitä. Haikein mielin lopetin kertarysäyksellä. Mutta se sujui paremmin kuin odotin. Päivisin syötiin tissiä useamman kerran ja yötkin olivat melko risaisia, poika sai ja söi öisin tissiä useamman kerran. Yöt rauhoittuivat imetyksen loputtua, mutta ei meillä vieläkään nukuta koko yötä putkeen, on tuo poika vaan niin levoton nukkuja.

:flower: ja aurinkoista kesää taaperoimettäjille! Imettäkää vain niin kauan kun maitoa ja halua riittää, se on hieno asia! Sanokoon muut mitä tahansa.

meillä loppui tisuttelu just viikko sitten. poika 1v. 4kk. sai lopetella omaan tahtiin. annoin silloin kun pyysi,enimmäkseen aamulla joskus päivälläkin. ilta tisut jäi jo pari kuukautta sitten.

Poika vuoden eikä minulla ole aikomustakaan lopettaa lähikuukausina, jollei sitten itse vieroitu. En ole minäkään keksinyt yhtään syytä miksi lopettaisin, tisun jälkeen pojan ilme on ikionnellinen, kuin uudestisyntynyt ja maitoahan lapsi tarvitsee joka tapauksessa. Ja saahan siitä vasta-aineitakin vielä, monen muun edun lisäksi.
Hampaista: ei maidon sokeri aiheuta kariesta, vanhentunutta juttua vieläkin monilla hammaslääkäreillä.

Ja sitä minäkin vain ihmettelen, miten joitakin äitejä voi ärsyttää taaperon imetys, sitä minä en ymmärrä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2005 klo 00:44 xenit kirjoitti:
ei millään pahalla, mutta en ymmärrä tuota että pitkälti yli vuoden vanhoja lapsia imetetään. Tietty jokainen omalla tavallaan.

Ja miksei imetettäisi? Mikäs sinua siinä ärsyttää? Lapseni rakastaa sitä, niin miksi en sitä iloa hänelle tarjoaisi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 00:40 Jaana kirjoitti:
Poika vuoden eikä minulla ole aikomustakaan lopettaa lähikuukausina, jollei sitten itse vieroitu. En ole minäkään keksinyt yhtään syytä miksi lopettaisin, tisun jälkeen pojan ilme on ikionnellinen, kuin uudestisyntynyt ja maitoahan lapsi tarvitsee joka tapauksessa. Ja saahan siitä vasta-aineitakin vielä, monen muun edun lisäksi.
Hampaista: ei maidon sokeri aiheuta kariesta, vanhentunutta juttua vieläkin monilla hammaslääkäreillä.

Ja sitä minäkin vain ihmettelen, miten joitakin äitejä voi ärsyttää taaperon imetys, sitä minä en ymmärrä.

vasta-ainejuttu on myytti, joka ei pidä paikkaansa. Varsinkaan imetyksen jatkuessa noin kauan. :whistle: :whistle:

Mulle ihan sama kuinka kauan kukin imettää,omaansahan imettää,mut tuolla joku toivoi että hänen muksunsa lopettaisi aikanaan ihan itsestään lussuttamisen...Ei tule tapahtumaan!!!Kuka nyt niin hullu olisi et maailman ihanimmasta asiasta vapaaehtoisesti luopuisi?Mä en ole imettänyt lapsiani pitkään,mut vieroitus oli silti rankkaa,joten miksi ihmeessä todella pitkään tissiä nauttinut muksu lopettaisi itse,sanoisi et kiitti mutsi,nyt alankin juoda lehmänmaitoa lasista vai?Järki käteen tossa asiassa.

Kukin ruokkikoon omansa omalla tyylillään. Mutta älkää tulko minulle kertomaan, että imetyksen lopettaminen "ajoissa" olisi jotenkin hienoa ja tavoiteltava asia. En minäkään halua syyllistää ketään, joka imettää vain vähän aikaa, kukin tyylillään ja jokaisella on erilaiset olosuhteet.

Sitä minä en kyllä ymmärrä, miksi imetystä pidetään jotenkin huonona tapana, joka pitäisi lopettaa ajoissa. Tai epäluonnollisena. siis HÄH???
Haluaisin muistuttaa, että äidinmaito on sitä AITOA lapsen ravintoa ja tuttelit ym. on KORVIKKEITA. Tissi on ihan oikea luonnontuote ilman lisäaineita, tuttipullo on muovia. Tissistä imiessä leukojen asento ja leukalihasten liike on hyvä, tuttien kanssa on vähän niin ja näin (joissain tosi huono, joissain JÄLJITELLÄÄN TISSIÄ!).

Ja lkuperäiseen kysymykseen: Valitettavasti olin niin tyhmä, että lopetin imetyksen lapsen ollessa 1v3kk. Seuraavalle jatkan kyllä niin pitkään kuin lapsi haluaa, ellen sitten joudu tarkistamaan tätä aietta kouluiän alkaessa. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 09:39 Me3 kirjoitti:
Kukin ruokkikoon omansa omalla tyylillään. Mutta älkää tulko minulle kertomaan, että imetyksen lopettaminen "ajoissa" olisi jotenkin hienoa ja tavoiteltava asia. En minäkään halua syyllistää ketään, joka imettää vain vähän aikaa, kukin tyylillään ja jokaisella on erilaiset olosuhteet.

Sitä minä en kyllä ymmärrä, miksi imetystä pidetään jotenkin huonona tapana, joka pitäisi lopettaa ajoissa. Tai epäluonnollisena. siis HÄH???
Haluaisin muistuttaa, että äidinmaito on sitä AITOA lapsen ravintoa ja tuttelit ym. on KORVIKKEITA. Tissi on ihan oikea luonnontuote ilman lisäaineita, tuttipullo on muovia. Tissistä imiessä leukojen asento ja leukalihasten liike on hyvä, tuttien kanssa on vähän niin ja näin (joissain tosi huono, joissain JÄLJITELLÄÄN TISSIÄ!).

:wave: Hei vaan "sielunsisko"!
Aatteesi ovat kuin omasta päästäni. Mä myös ihmettelen miksi imetystä pidetään jotenkin outona. Usein tuntuu että joudun jotenkin selittelemään imetystäni. "En ole lopettanut imetystä, koska..."

Me ollaan jouduttu olemaan paljon sairaalassa ja siellä (miten sen nyt sanoisi??)imetys on ollut erityisen hyvä juttu! Sairas lapsi kun ei ole muuta suostunut/jaksanut syödä. Monen monelta nestetipalta ollaan imetyksen takia vältytty!
=)

käsittääkseni kyse ei ole karieksesta miksei imetystä suositella hampaiden vuoksi vaan purentavioista, joita imeminen voi aiheuttaa. Eli myös tutit ovat pannassa tissin lisäksi, jos hampaita ajatellaan. Lopetin kuopuksen imettämisen 9,5 kuukautisena. tyttö puri tissit rikki, joten ei todellakaan haluja jatkaa. Työkavereissa on monta entistä taaperoimettäjää. Minusta vaan ei olisi. Molemmat lapset ovat siirtyneet tissistä nokkamukiin, joten eipä tarvitse enää mistään pullosta vierottaa.

Kyllä löytyy. poika 1v2kk ja imetän vielä joitain kertoja päivässä. Sama juttu, kuin yhdessä aikaisemmassa viestissä. Aina joudun kovin selittelemään varsinkin anopille miksi imetän vielä. Sen ei luulisi olevan häneltä pois millään lailla ja tuntuu välillä aika ikävältä ne kommentit. Tosin, kaipa nekin ihmiset saa selitellä valintaansa, jotka imettävät vain vähän aikaa. Kummastelijoita tässä maailmassa riittää asiaan kuin asiaan.

Yhteistyössä