Löytyi asunto,mutta talossa ei hissiä.Kannattaako edes harkita (2.-3.kerros) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaaaaaaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me asuttiin kolmannessa kerroksessa kun vauva syntyi ja vaunut piti viedä yhdet portaat alas varastoon eli periaatteessa roudasin vauvan ja kauppakassit neljänteen kerrokseen. Olihan se työlästä mutta kyllä niinkin pärjää. Ja nopeesti karis raskauskilot pois. Nykyään vauva on jo parivuotias ja asutaan toisessa kerroksessa mutta edelleen pahimpien uhmakohtausten aikana joutuu lapsen kantamaan vaikka ois kuinka kasseja myös. Ja edelleen pärjätään hyvin. Jos asunto muuten ihana niin muuttaisin kyllä vaikka yhteen aikaan kirosin hissittömyyttä :D

ja tosiaan, vastaus sitten kysymykseen.
eli todellakin muuttaisin! jos vain olisi vaunuille fiksu säilytyspaikka ettei niitä tarvittisi roudailla eestaas rappusissa.
me asuttiin esikoisen vauva-aika hissittömässä talossa ja hyvin meni. Joskus se tietty vitutti, kun oli hiki ja kassit paino ja mukula karjui, mutta ei se koskaan kasvanut suurimmaksi ongelmaksi tai ärsytykseksi mitenkään.
Poismuutettiin, koska asunto jäi sitten pieneksi.
JOTEN go for it!

Me asuttiin hissittömän talon toisessa kerroksessa kun esikoinen syntyi ja mä kyllä koin sen kamalan vaivaloiseksi kun vaunujen kanssa liikkui. Varsinkin kun raahasin vaunut joka ulkoilun jälkeen yläkertaan, ei tullut siinä talossa mieleenkään jättää vaunuja mihinkään alas. Joka ikinen kerta jumalaton sirkus, ulos lähtiessä eka vauva kopassa alas, sitten vaunut ja ylös tullessa mahdollisesti vielä kauppakassit päälle.

Nyt ei enää olisi niin väliä onko hissi vai ei kun kuopuskaan ei ole enää vauva.

no me asutaan kolmannessa kerroksessa,koko kylässä ole kuin muutama talo joissa on hissi,ja meidän talo ei ole yksi niistä. Kolmanteen juoksee helposti ja saapahan samalla hyötyliikuntaa. ensin se tuntuu kamalalta mutta äkkiä siihen tottuu,nyt käytä hissiä edes taloissa joissa siihen on mahdollisuus. ei se rappusten kävely sinua tapa. isompi lapsi juoksee ne itse,sinä ja mies taatusti jaksatte kävellä ja vauva on sylissä.kaukalon voi jättää myös autoon ja liikuttaa pelkkää vauvaa,vaunut saa ainakin meillä olla ihan rauhassa alhaalla,rappukäytävässä.

Me asutaan 3krs. Vauvan ja kahden alle kouluikäisen kanssa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Vauva kannetaan kaukalossa/sylissä. Vaunut jätetään alas/varastoon.
On mennyt kummalliseksi tämä nyky touhu,ettikö lasten kanssa muka voi asua hissitömässä talossa.

Ei meilläkään mitään ongelmaa rappusten kanssa, en ole edes ajatellut asiaa. Kunto pysyy kohdillaan kun ravaa niitä edestakaisin. Ja vauva on vauva vain hetken, reilun vuoden päästä tulee jo omin jaloin.

Kiitos tsemppauksesta kaikille:)

tässä uudessa talossa helpottaisi tuon isomman lapsen kanssa..olisi meinaan kaverit lähellä,pääsisi itse kulkemaan.

eli taidanpa hyväksyä hissittömyyden.

EI kai tuo juuri eroa meidän 3-kerroksisesta omakotitalosta? Meillä ei ole vessaa yläkerrassa, joten yölläkin pitää käydä välillä alakerrassa oli raskaana tai ei. Myös viimeisillään raskaana ja taaperoa kantaen sitä on eräätkin kerrat kuljettu ylös tai alas portaita.

Olen myös kotoisin talosta, jossa lähes kaikki ruokatavara säilytettiin kellarissa, joten äiti juoksi portaita ylös ja alas kolmen kerroksen väliä varmaan kymmeniä kertoja päivässä, välillä raskaana tai vauvan kanssa.

Raskainta portaikossa on varmaan se, että siellä ponnistellaan lämpimässä tilassa ulkovaatteissa.

Me asutaan nyt hissitömän talon toisessa kerroksessa taaperon kanssa. Itse olen raskaana viikolla 33. Olen ihan rikki rappusissa ramppaamiseen, siis kauppakassien kantamiseen, väsymykseen joka johtuu raskaudesta ja siihen, että taapero saa ihania kiukkukohtauksia yleensä aina rappusissa.

Me etsimme myös uutta asuntoa, ja aika mahtava lukaali täytyy olla, että suostun hissittömyyteen uudessakin asunnossa. Tämä nykyinen on kaksio, ja olen aika kypsä tilanpuutteeseen, että se osaltaan vaikuttaa tähän vastaukseen kyllä.

Mutta jos sinusta asunto on ihana, ja isommalla kaverit lähellä ym, niin kyllä sen jaksaa varmasti. Taidankin olla uusavuton :D

Jos siellä on pyörävarasto niin sitten, vaunuja ei todellakaan saa jättää mihinkään portaikon alle taikka käytäville. Siinä tapauksessa ne on kannettava sisälle.

Yhteistyössä