onko täällä ihmisiä jotka ottaneet yksin asuntolainan? ei puolison tai kenenkään kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntovelka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuntovelka

Vieras
millaisessa talossa / asunnossa asutte, minkä hintainen asunto oli ja millaiset tulot omaat?

itse teen eroa miehestäni ja laskeskelin eri pankkien lainalaskureilla mahdollisuuksiani, niin voisin saada max.100000 euron lainan laskureiden mukaan.
kuitenkin mun kaveri osti juuri saman kokoisilla tuloilla kun mulla 160000 euron asunnon..? ei ollut säästöjä, suoraan vuokralta...

miten on mahdollista..?

olen katsellut 190000 euron pientä omakotitaloa isolla tontilla täältäpäin (itsellä suuria ulkokoiria tällä hetkellä tässä miehen talossa..) mutta taitaa olla aivan utopistinen haave...
tuntuu vaan et se talo on kun kohtaloa ;D sen paikan nimi on sama kun mun sukunimi ja se on juuri prikulleen sellainen minkä itse olen piirtänyt aikanaan tulevalle ex-miehelleni kun aloimme talosta haaveilla.. kuolen jos menee tilaisuus ohi :D mä en enää pystyis asumaan kerros- enkä rivitalossa.. :/

[QUOTE="viima";22560245]meil mies omistaa tän torpan. 50 000 otti lainaa janormi duunarin palkka hikinen 2000€. nyt opiskelee ja saa tukea 1200€. ja helposti tuon maksaa pois.[/QUOTE]

hui mistä saa sunnon 50000 eurolla?! :D
ainahan on eroa asuuko pääkaupunkiseudulla vai jossain "perähikiällä". mut esim.ite asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja kaksion täältä voi saada 90000 eurolla..

Se riippuu niin sun tuloista ja takauksista minkä verran lainaa saat. Me saatiin miehen tuloilla yksistään 100 000 ja voi sanoa, että ei yhtään sen enempään oltais pystyttykkään. Nyt tuloja jo molemmilta ja ihanaa kun ei joka penniä tarvitse laskea! Eli älä ainakaan liian tiukalle vedä.

Mä sain reilun 115000 euron lainan reilun 1000 euron nettotuloilla. Tosin tässä oli se tilanne, että mä lunastin miehen osuuden lainasta itselleni, en varmaan olisi lainaa saanut, jos en olisi jo valmiiksi tässä asunut.

mä kun ostin ekan asuntoni niin se maksoi 90000 ja oli 60 m2 kolmio... joskin vuosi oli 2002. olin ollut työelämässä vasta muutaman kuukauden enkä ollut vielä valmistunut ja sain palkkaa jonkun 1300 euroa bruttona... lainaa otin 73000... mut kun valmistuin niin palkka tietty pompsahti melki tuplaan ja hyvin pärjäsin kunnes myin kämpän kun muutin miehen nurkkiin...

hui mistä saa sunnon 50000 eurolla?! :D
ainahan on eroa asuuko pääkaupunkiseudulla vai jossain "perähikiällä". mut esim.ite asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja kaksion täältä voi saada 90000 eurolla..

länsirannikko, 1.5 hehtaaria tonttia ja 1932 rakennettu talo. osuttiin hyvään saumaan. merenrantaan 300 metria, uimarannalle 500m. kolme kaupunkia 25km säteellä.

mulla on kaksi vaihtoehtoa: löytää näiltä nurkilta halpa omakotitalo jossa pystyy vielä asumaankin tai jäädä paskaan suhteeseen miehen taloon.

ei hyvää päivää oikeesti... mä oon niin väsyny tähän tilanteeseen... joutuisin elään ihan kädestä suuhun jos ostaisin oma omakotitalon.. mut en voi enää muuttaa kerros- tai rivitaloonkaan noiden koirien ja oman mielenterveyteni takia! apua... :((((((

Osta aluksi remppakuntoinen rivari ja remontoi se pikkuhiljaa varojen mukaan. Myyt sen sitten voitolla ja ostat omakotitalon... Onnistuisko?

Tai eihän se rivariasuminen välttämättä niin hirveää ole. Jos sattuu hyvät naapurit niin saattaa olla ihan hyväkin ratkaisu. Onhan siinä pihaa koirille!

[QUOTE="Minnie";22560355]Osta aluksi remppakuntoinen rivari ja remontoi se pikkuhiljaa varojen mukaan. Myyt sen sitten voitolla ja ostat omakotitalon... Onnistuisko?

Tai eihän se rivariasuminen välttämättä niin hirveää ole. Jos sattuu hyvät naapurit niin saattaa olla ihan hyväkin ratkaisu. Onhan siinä pihaa koirille![/QUOTE]

noi koirat vaan haukkuu niin et naapurit tulis hulluiks.. enkä millään haluais niistä luopua kun ne on ainoat asiat lapsen lisäksi jotka pitää mut järjissäni.... tuntuu et oon umpikujassa..

kotkassa asun. paritalon puolikas maksoi 76000€ aika keskeisellä paikalla. vuokratontti kylläkin, mutta mun puolikas n.1000m2.
mul kyl omaa rahaa 40 000€ mut tulot oli reilun tonnin luokkaa ja nyt työtön.maksan 200/kk ja "yhtiövastiketta" 200/kk.
on tietty aika originaali kunnossa, mutta pikku hiljaa hyvä tulee ja ompahan lapsilla tilaa ja koulu lähellä ja ihania naapureita..mahtavaa kerrostalon jälkeen.

Itse aikoinani ostin asunnon(kaksio) Hgin lähiöstä 480 000 markalla. Olin kuitenkin jo säästellyt aikani ja otin lainaa noin 250 000mk. Nyt asun edelleen omassa, kolmiossa, paremmalla paikalla ja lainan olen jo melkein maksellut pois. Olkoonkin, että mieskin tänne on jo nyt muuttanut, mutta ihan itse olen lainani pois maksellut, kun aikoinani asunnon itse ostinkin. Kannattaa kuitenkin tarkkaan laskeskella, mihin on varaa ja mihin ei. Paras olisi, jos olisi jotain säästettynä ettei tarvitse lainaa ottaa ihan koko summaa. Tsemppiä päätöksen tekoon!

Yhteistyössä