Loukkaantuisitteko tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa olen tuntenut lapsesta asti, oltiin yhdessä koulussa ja sitä ennenkin oltiin hyviä kavereita. Olen pitänyt häntä parhaimpana ystävänäni, ja olen olettanut olevani myös hänen parhaita ystäviään.
Pari vuotta sitten sain vauvan, ja ennen vauvan tuloa tämä ystävä sanoi jo, että jos minä joskus saan lapsen, hän haluaa ehdottomasti kummiksi. Ja hän pääsikin kummiksi.
Vuosi sitten tämä ystävä löysi miehen, muutti toiselle puolelle Suomea tämän miehen kanssa, ja tuli pian raskaaksi. Tuli kaksoset.
Olisin halunnut päästä kummiksi, ja vähän odotinkin hänen pyytävän minua kummiksi, mutta ei pyytänyt. Nyt sitten hän on taas täällä kotikonnuillaan miehensä ja lastensa kanssa, tulivat tänne jouluksi. Ja nyt hänen Facebook-päivityksistään voi päätellä, että lasten ristiäiset ovat huomenna. Minua ei kutsunut, eikä minulle edes asiasta mitään maininnut..
Loukkaantuisitteko te tällaisesta?

En. En jaksaisi loukkaantua pikku asioista. Johan sitä sais olla koko ajan loukkaantuntu jollekin, jos pää hajoaa joka kerta kun kaikki ei mene suunitellusti tai oman mielen mukaan. Mielestäni tuo kummeus ei nyt muutenkaan ole niin ihmeellinen juttu.

Minua ihmetyttää ja harmittaa se, että kun tuli kaksoset, ja kuulemma molemmille pyytävät 3 kummia, miten minä en sopinut sinne joukkoon.. Olen kuvitellut että oltiin tosi hyviä ystäviä, kun hänkin halusi ehdottomasti minun lapsen kummiksi. Olisi vielä halunnut sylikummiksi. Kun muuttivat pois, niin tuntuu että entiset ystävät on unohtuneet kun on löytynyt uusia tilalle.

Jos minun läheisin ystäväni jättäisi minut kokonaan ulkopuolelle noin merkitävästä tapahtumasta, olisin todella surullinen. Siis ulkopuolelle sillä tavalla(kin), ettei edes puhuisi kanssani aiheesta, esim lapsen nimestä tms. Ristiäisiin ei tarvitse kutsua, eikä kummiksi pyytää, mutta pitäisin tärkeänä jakaa edes jotenkin ystäväni tärkeimmät asiat hänen kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22699014:
Minua ihmetyttää ja harmittaa se, että kun tuli kaksoset, ja kuulemma molemmille pyytävät 3 kummia, miten minä en sopinut sinne joukkoon.. Olen kuvitellut että oltiin tosi hyviä ystäviä, kun hänkin halusi ehdottomasti minun lapsen kummiksi. Olisi vielä halunnut sylikummiksi. Kun muuttivat pois, niin tuntuu että entiset ystävät on unohtuneet kun on löytynyt uusia tilalle.

Niin, on kyllä harmillista.
Meillä kaveripiirissä oli yksi tyttönen, joka unohti meidät kaverit joka kerran kun alkoi seurustelemaan, ja taas kelvattiin kun meni välit poikki. Uudet kaveri tuli sitten aina kulloisen poikaystävän ja nyt aviomiehen piiristä. Me kavereiden kanssa sitten "ollaan annettu mennä". Eli sen pituinen kaverisuhde se.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22699014:

minun parasystäväni?! jätti minut ulkopuolelle oman esikoisen ristiäisistä viime kesänä totaalisesti ja sanoi vaan, että sori, ei kutsuta kun sukulaisia, en mitenkään tarkoituksellisesti loukkaantunut, vaan minulle tuli oikeasti todella paha mieli. :( ymmärrän tunteesi täysin. ja minä pyysin häntä kummiksi, ja hän tulikin mielellään, oli jo ostamassa ristiäisiin vaatteita itselleen, vaikka en vielä ollut pyytänyt. Jotenkin luulin virheellisesti, että minutkin pyydetään ja etsin jo sopivia vaatteita itsellenikin heidän tilaisuuteen, mutta sitten lätty päin kasvoja puhelimessa. Asiasta on nyt n. puoli vuotta, edelleen mietin asiaa.

[QUOTE="minä";22699182]minun parasystäväni?! jätti minut ulkopuolelle oman esikoisen ristiäisistä viime kesänä totaalisesti ja sanoi vaan, että sori, ei kutsuta kun sukulaisia, en mitenkään tarkoituksellisesti loukkaantunut, vaan minulle tuli oikeasti todella paha mieli. :( ymmärrän tunteesi täysin. ja minä pyysin häntä kummiksi, ja hän tulikin mielellään, oli jo ostamassa ristiäisiin vaatteita itselleen, vaikka en vielä ollut pyytänyt. Jotenkin luulin virheellisesti, että minutkin pyydetään ja etsin jo sopivia vaatteita itsellenikin heidän tilaisuuteen, mutta sitten lätty päin kasvoja puhelimessa. Asiasta on nyt n. puoli vuotta, edelleen mietin asiaa.[/QUOTE]

Tällä minun ystävällä on lähiaikoina tulossa häätkin, nyt tuntuu siltä että eipä sinnekään välttämättä kutsua tule, saa nähdä. Olen kyllä utelias tietämään ketkä sitten kummeiksi pääsivät, jos ne on näitä muuton myötä tulleita uusia ystäviä (jotka tuntenut vajaan vuoden), niin kyllä tuntuu pahalta että menivät minun ohi. Ollaan sentään oltu ystäviä 30 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22699262:
Olen kyllä utelias tietämään ketkä sitten kummeiksi pääsivät, jos ne on näitä muuton myötä tulleita uusia ystäviä (jotka tuntenut vajaan vuoden), niin kyllä tuntuu pahalta että menivät minun ohi.
Todennäköisimmin ovat vauvan vanhempien sisaruksia puolisoineen tai muita läheiseksi tuntuneita sukulaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22699262:
Tällä minun ystävällä on lähiaikoina tulossa häätkin, nyt tuntuu siltä että eipä sinnekään välttämättä kutsua tule, saa nähdä. Olen kyllä utelias tietämään ketkä sitten kummeiksi pääsivät, jos ne on näitä muuton myötä tulleita uusia ystäviä (jotka tuntenut vajaan vuoden), niin kyllä tuntuu pahalta että menivät minun ohi. Ollaan sentään oltu ystäviä 30 vuotta.

Uskon. Omalla ystävällä on kai jonkun vuosien päästä tulossa häät, ja hän oli kaasoni omissani, mutta en edes enää odota kaason virkaa. Ei sille minkään voi, että koko kuva hänestä ihmisenä muuttui tämän kummi asian myötä. En sitten kelvannutkaan hänen lapselleen kummiksi. Valitsivat vain tärkeämmät ja läheisemmät?! = esimerkiksi veljen vuoden kestänyt tyttöystävä/avopuoliso....

Laittoi vaan kevyesti tekstarin lapsen nimen sitten jälkeen päin. Oli suoraan sanottuna vähän semmonen fiilis, että joo, ihan sama mulle.

Kysyin kaverilta, tänään on kuulemma ollut ristiäiset. Ja kysyin ketkä on päässeet kummeiksi. Hänellä on toinen kaveri jonka on tuntenut muutaman vuoden, sanotaanko vaikka Tiina. Hän sanoi minulle aiemmin, että miehensä ei halua tätä Tiinaa kummiksi, minut mies hyväksyisi. No nyt tämä Tiina on kuitenkin päässyt kummiksi ja minä en. Ja selitti etteivät halunneet hirveää määrää kummeja, toisella lapsella 4 ja toisella 3. Miksei myös toinen voinut saada neljättä kummia, että minäkin olisin päässyt kummiksi? No paljastuipahan ainakin missä tilassa meidän ystävyys on..

[QUOTE="vieras";22698955]Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa olen tuntenut lapsesta asti, oltiin yhdessä koulussa ja sitä ennenkin oltiin hyviä kavereita. Olen pitänyt häntä parhaimpana ystävänäni, ja olen olettanut olevani myös hänen parhaita ystäviään.
Pari vuotta sitten sain vauvan, ja ennen vauvan tuloa tämä ystävä sanoi jo, että jos minä joskus saan lapsen, hän haluaa ehdottomasti kummiksi. Ja hän pääsikin kummiksi.
Vuosi sitten tämä ystävä löysi miehen, muutti toiselle puolelle Suomea tämän miehen kanssa, ja tuli pian raskaaksi. Tuli kaksoset.
Olisin halunnut päästä kummiksi, ja vähän odotinkin hänen pyytävän minua kummiksi, mutta ei pyytänyt. Nyt sitten hän on taas täällä kotikonnuillaan miehensä ja lastensa kanssa, tulivat tänne jouluksi. Ja nyt hänen Facebook-päivityksistään voi päätellä, että lasten ristiäiset ovat huomenna. Minua ei kutsunut, eikä minulle edes asiasta mitään maininnut..
Loukkaantuisitteko te tällaisesta?[/QUOTE]

no en todellakaan. en näe tuossa mitään syytä loukkaantua. vai oletitko että se, että pyysitte hänet kummiksi, olis joku vaihtokauppa että nyt teistä tulis sit kummeja? Me ei ainakaa olla kummeja sillä perustella valittu.

Ei kannata loukkaantua. Voihan olla, että ovat valinneet kummeiksi sukulaisia tai kavereita asuinpaikkansa läheltä? Ehkä lapsia tulee lisää ja sitten on sinun vuorosi.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22706304:
Kysyin kaverilta, tänään on kuulemma ollut ristiäiset. Ja kysyin ketkä on päässeet kummeiksi. Hänellä on toinen kaveri jonka on tuntenut muutaman vuoden, sanotaanko vaikka Tiina. Hän sanoi minulle aiemmin, että miehensä ei halua tätä Tiinaa kummiksi, minut mies hyväksyisi. No nyt tämä Tiina on kuitenkin päässyt kummiksi ja minä en. Ja selitti etteivät halunneet hirveää määrää kummeja, toisella lapsella 4 ja toisella 3. Miksei myös toinen voinut saada neljättä kummia, että minäkin olisin päässyt kummiksi? No paljastuipahan ainakin missä tilassa meidän ystävyys on..

En voi käsittää, miksi ei sinua voitu pyytää. Naurettava selitys ainankin, "ei haluttu montaa kummia". Samaa mun kaveri syötti minulle. ja siitä lähtien on meidänkin ystävyys ja välit kylmentyneet kovaa kyytiä. Ennen vanhaan ollut lämmin, tiivis, toisiaan arvostava hyvä ystävyys on muuttunut jonkunlaiseksi kaveruudeksi....??!

loukkaantuisin. kun kerta on tuonkin verran tuttu ihminen ja lapsesi kummi, niin ei sitten omien lastensa ristiäisiin pyydä vaikket olisikaan kummiehdokas.
voisi sentään ristiäisiin pyytää... tuskin sinä nyt heidät vararikkoon kaadat jos olisit yksi vieras lisää.

[QUOTE="vastaus";22699332]Uskon. Omalla ystävällä on kai jonkun vuosien päästä tulossa häät, ja hän oli kaasoni omissani, mutta en edes enää odota kaason virkaa. [/QUOTE]

Mulla kävi niin, ettei kaasoni kutsunut minua häihinsä lainkaan. Kieltämättä tuli paha mieli. :(

Ap:lle :hug:

Yhteistyössä