Kummi-asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typeerä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typeerä

Vieras
Meidän vauva kellottelee vielä masussa, mutta kummijutut ovat alkaneet mietityttämään. Olen parhaan ystäväni kanssa joskus aikoja sitten "sopinut" että hänestä tulee lapseni kummi - ja päinvastoin. Olimme sillon nuorempia, enkä tainnut ymmärtää mitä ominaisuuksia kummilla täytyy olla. Tiedän, oli tyhmää sopia sillon tällasia isoja juttuja, mutta myöhäistä... Olen siis alkanut epäröidä, haluanko häntä lapseni kummiksi. Minulle hän on hyvä ystävä ja pidän hänestä todella, mutta! Lastenhoito + ystäväni = ei yhtään mitään. En siis tarkoita että kummit ovat vain lastenhoitoa varten, mutta tuntuisi typerältä ottaa kummiksi ihminen, joka ei osaa olla lapsen kanssa yhtään.

Edelleenkin hän olettaa pääsevänsä kummiksi, joten kuinka kertoisin että en haluaisikaan? Vai onko minun otettava hänet kummiksi koska olemme teinivuosina niin "sopineet"?!

Miksi hänen pitäisi etukäteen osata olla lapsen kanssa, siinä hän oppii kuin lapsen vanhemmatkin, jos kummiksi oikeasti haluaa? Mutta kerro rehellisesti, mikset häntä kelpuuta, jos siihen päädyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Miksi hänen pitäisi etukäteen osata olla lapsen kanssa, siinä hän oppii kuin lapsen vanhemmatkin, jos kummiksi oikeasti haluaa? Mutta kerro rehellisesti, mikset häntä kelpuuta, jos siihen päädyt.

Ei välttämättä tarvitsisikaan. Mutta kun ympärilläni on paljon sellaisia ihmisiä jotka tykkäävät kovasti olla lasten kanssa ja ennen kaikkea osaavat olla, niin mieluummin kysyisin heitä lapseni kummiksi kuin tätä bilettävää hulttiota. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Ei välttämättä tarvitsisikaan. Mutta kun ympärilläni on paljon sellaisia ihmisiä jotka tykkäävät kovasti olla lasten kanssa ja ennen kaikkea osaavat olla, niin mieluummin kysyisin heitä lapseni kummiksi kuin tätä bilettävää hulttiota. :D

No kerro se sitten hänelle. Tuskin hän sitten enää haluaakaan.

Lapsellahan voi olla kummeja vaikka kuinka monta (ylärajaa ei ole), joten miksi et ottaisi tätä, joka kuitenkin on ystäväsi ja muut sitten valitset miten haluat?

Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:
Lapsellahan voi olla kummeja vaikka kuinka monta (ylärajaa ei ole), joten miksi et ottaisi tätä, joka kuitenkin on ystäväsi ja muut sitten valitset miten haluat?

Olen käsittänyt että raja menee kuudessa? Mutta jos rajaa tosiaan ei ole niin kyllä ystäväni sitten on kummilistalla :)

Yhteistyössä