Lotto: arvatkaa meidän skidin syntymäpäivä ja -mitat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juhannus voisi kyllä sopia kuvioon siinä mielessä, että juuri silloin meillä ei oikein olisi lapsenvahtia isommille :headwall:

Tai siis on, muttei vaihtoehto A:ta. Plan B ja plan C on toki olemassa.

Mä tähtään klo 8-16 välille, mutta tähän asti oon osannut synnyttää vain yöllä (klo 02:13 ja 02:45).

Onko se NeoPilot-juttu tasan 48 h iässä, siis se verikoe?

Pitää olla vähintään 48 tunnin ikäinen, enintään 4vrk. Eli jos vaikka haluaa lähteä kotiin ennen kuin vauva on 48 tunnin ikäinen mutta haluaa silti osallistua NeoPilotiin, sen näytteen voi mennä antamaan sitten sinne U-labraan ennen kuin syntymästä on kulunut 96 tuntia.

Venaa, katon pallosta... Juuh, nyt näkyy: Juhannuksen yli menee, ja koska sä sunnuntaina hermostut odotteluun ja alat raivona imuroida kämppää, 70-luvun discon tahdissa villisti tanssahdellen, lapsi ymmärtää yskän ja syntyy su ja ma välisenä yönä, just ja just maanantain puolella (25.6.) n. vartin yli puolen yön. Ja mitat on... *puhdistaa palloa lasten tahmaisista sormenjäljistä*... 3,2 kg ja 51 cm.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Pitää olla vähintään 48 tunnin ikäinen, enintään 4vrk. Eli jos vaikka haluaa lähteä kotiin ennen kuin vauva on 48 tunnin ikäinen mutta haluaa silti osallistua NeoPilotiin, sen näytteen voi mennä antamaan sitten sinne U-labraan ennen kuin syntymästä on kulunut 96 tuntia.
Oorrait. Kaikki varmaan luki niissä esitteissäkin, mutta enhän mää muista sellaisia...:D
Voinksmää päättää kuka sen näytteen ottaa? :whistle: Tilata labrasta passelin tädin tai jotain.

Venaa, katon pallosta... Juuh, nyt näkyy: Juhannuksen yli menee, ja koska sä sunnuntaina hermostut odotteluun ja alat raivona imuroida kämppää, 70-luvun discon tahdissa villisti tanssahdellen, lapsi ymmärtää yskän ja syntyy su ja ma välisenä yönä, just ja just maanantain puolella (25.6.) n. vartin yli puolen yön. Ja mitat on... *puhdistaa palloa lasten tahmaisista sormenjäljistä*... 3,2 kg ja 51 cm.
Kuulostaa minulta :laugh: paitsi 70-luvun diskon tilalla on todennäköisemmin 80-luvun poppi.

Tämänhetkisen kuopuksen sain ulos, kun uudenvuodenaattona jorasin esikoisen kanssa apinan raivolla Smurffien tahtiin, erittäin hermostuneena odotteluun.

Kuulostaa minulta :laugh: paitsi 70-luvun diskon tilalla on todennäköisemmin 80-luvun poppi.

Tämänhetkisen kuopuksen sain ulos, kun uudenvuodenaattona jorasin esikoisen kanssa apinan raivolla Smurffien tahtiin, erittäin hermostuneena odotteluun.

Jep, ihan omista kokemuksista kirjotin. :) Toi 70-luvun disco tuli siitä, että mä näytin (rv:lla 41) teineille, miten sitä kuuluu tanssia ja ne vaan silmät kauhusta pyöreinä tuijotti mun mahaa. Esikoinen synty samana yönä...

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Koska muuten pidätte ristiäiset, kuukauden vai 2 kk iässä? Joko kummit on mietitty?
Ei me pidetä ristiäisiä ikinä. Nimiäiskaffet tarjotaan ehkä elokuussa, jos jaksetaan...ei jotenkaan innostaisi, vaikka kahdelle ekalle lapselle on nimiäiset kyllä pidetty. Ehkä jotain pienimuotoista vaan.

Ns. kunniakummit on valmiina, mun veli & hänen vaimonsa (veli on kahden ekan lapsenkin kummisetä). Mietin vielä, että pyytäisinkö lisäksi yhtä ystävääni kummiksi myös.

Oorrait. Kaikki varmaan luki niissä esitteissäkin, mutta enhän mää muista sellaisia...:D
Voinksmää päättää kuka sen näytteen ottaa? :whistle: Tilata labrasta passelin tädin tai jotain.

:D Mut saa vaan tuurilla, mua ei voi tilata etukäteen :D. Ja jos en lähde osastolle sitä ottamaan, mua on aika epätodennäköistä sieltä bongata, olen meinaan aika syvällä sen paikan uumenissa suurimman osan päivää :).

Pakko tulla messiin; 18.6.2012 3900g & 52 cm!

Hei nyt kun kolmas tulossa niin jännittääkö vielä tuo synnyttäminen? Onkos teillä pitkä matka sairaalaan?
Juu tiedän, ihan diipadaapa kysymyksiä mutta heitinpä huvikseni :)

[QUOTE="Miira";26484032]Pakko tulla messiin; 18.6.2012 3900g & 52 cm!

Hei nyt kun kolmas tulossa niin jännittääkö vielä tuo synnyttäminen? Onkos teillä pitkä matka sairaalaan?
Juu tiedän, ihan diipadaapa kysymyksiä mutta heitinpä huvikseni :)[/QUOTE]
Ei synnyttäminen oo jännittänyt koskaan...ts. kieltäydyn ajattelemasta liikaa :). Menee omalla painollaan sitten. Mahdollista sektiota pelkään/jännitän kyllä kovasti, mutta toivon etten sellaiseen koskaan joudu.

Sairaalaan on jotain 4-5 kilsaa ehkä. Ihan kävelymatka, joskaan en varmaan kävellen mene :D

:D Mut saa vaan tuurilla, mua ei voi tilata etukäteen :D. Ja jos en lähde osastolle sitä ottamaan, mua on aika epätodennäköistä sieltä bongata, olen meinaan aika syvällä sen paikan uumenissa suurimman osan päivää :).
Mutku mä haluun sut :kieh:

Tai sit tuun muuten vaan moikkaamaan...kaffelle :xmas:. Kyselen sua nimeltä. Huudan SARALDOOOOO niin että koko mesta raikaa.

Suosittelen muuten vaikka soittaessa korostamaan sitä, että tosiaan vastasyntyneen näytteestä on kyse (vaikka tietty ne sen tietääki). Meillä nimittäin kävi jomman kumman tytön kanssa, jonkun verinäytteen yhteydessä, joskus ihan ekoina kuukausina (hei, sama pää kesät, talvet - ja sama toosakin muuten, näin asian vierestä) niin, että näytettä otti ihminen, joka heti alkuun ilmotti, että on ihan hermona, kun ei ole koskaan (vai oliko se pitkään aikaan) ottanu näytettä niin pieneltä. Hienonen paniikki iski äitiinkin, ja vaikka loppujen lopuks se näytteenotto meni ihan hyvin, niin seuraavilla kerroilla kysyin aina ystävällisesti, josko vois saada sellaisen ihmisen, joka on tottunut vauvojen pistelyyn.

Suosittelen muuten vaikka soittaessa korostamaan sitä, että tosiaan vastasyntyneen näytteestä on kyse (vaikka tietty ne sen tietääki). Meillä nimittäin kävi jomman kumman tytön kanssa, jonkun verinäytteen yhteydessä, joskus ihan ekoina kuukausina (hei, sama pää kesät, talvet - ja sama toosakin muuten, näin asian vierestä) niin, että näytettä otti ihminen, joka heti alkuun ilmotti, että on ihan hermona, kun ei ole koskaan (vai oliko se pitkään aikaan) ottanu näytettä niin pieneltä. Hienonen paniikki iski äitiinkin, ja vaikka loppujen lopuks se näytteenotto meni ihan hyvin, niin seuraavilla kerroilla kysyin aina ystävällisesti, josko vois saada sellaisen ihmisen, joka on tottunut vauvojen pistelyyn.

Sitä ei ehkä kannata sanoa ääneen, jos on hermona, siinä se täti kyllä teki virheen. Mutta nytkin meillä on kesäsijaisia, jotka eivät välttämättä ole vauvoista koskaan näytteitä ottaneet, mutta pakko heidänkin se on oppia, jos meinaavat saada jatkosopimuksen. Eikä sitä voi millään nukellakaan harjoitella : /. Mä ymmärrän, että pienen vauvan vanhempana sitä katsoo kauhulla vierestö, jos joku sellainen ottaa näytteen jonka kyltissä lukee "määräaikainen" tai "sijainen". Mutta hei, meillä "ammattilaisillakin" menee näytteenotto joskus ihan penkin alle! Syitä siihen voi olla monia ja se voi johtua vauvasta tai näytteenottajasta tai molemmista. Mutta sellaista se vaan on, aina ei voi kaikki mennä putkeen, ei edes niillä jotka ovat niitä lapsia piikittäneet 40 vuotta.

No ei muuta ku synnytät kiltisti virka-aikaan ;). Enkä mä kyllä sillonkaan pysty takaamaan, että pääsen tulemaan. Mulla on aika kiirusta aina siihen aikaan, voi olla että sieltä tuleekin joku kesähessu :D.
Kesähessu kertoo sitten kaffehuoneessa, että "kävin ottamassa yhdeltä vauvalta näytteet, ja jösses sillä oli rasittava äiti...se kyseli kaikkea mun koulutuksesta, oonko jo valmistunut, missä vaiheessa opinnot on, montako vauvaa oon piikittänyt, jne ja vahtasi vieressä kuin haukka ja karjui että KONTAMINAATIO....ja lopulta se käski sanoo terkkuja jollekin Saraldolle!" :saint:

Sitä ei ehkä kannata sanoa ääneen, jos on hermona, siinä se täti kyllä teki virheen. Mutta nytkin meillä on kesäsijaisia, jotka eivät välttämättä ole vauvoista koskaan näytteitä ottaneet, mutta pakko heidänkin se on oppia, jos meinaavat saada jatkosopimuksen. Eikä sitä voi millään nukellakaan harjoitella : /. Mä ymmärrän, että pienen vauvan vanhempana sitä katsoo kauhulla vierestö, jos joku sellainen ottaa näytteen jonka kyltissä lukee "määräaikainen" tai "sijainen". Mutta hei, meillä "ammattilaisillakin" menee näytteenotto joskus ihan penkin alle! Syitä siihen voi olla monia ja se voi johtua vauvasta tai näytteenottajasta tai molemmista. Mutta sellaista se vaan on, aina ei voi kaikki mennä putkeen, ei edes niillä jotka ovat niitä lapsia piikittäneet 40 vuotta.

Mä niiiin tiedän, että kokeneellakin näytteenottajalla voi joskus mennä pieleen. Vanhempi tyttö on DIPP-tutkimuksessa mukana ja ne naiset siellä, jos ketkä on tottuneet pieniltä sitä verta ottamaan. Silti kerran ei vaan suonta löytyny (muuten on aina löytyny hyvin) ja kun en halunnu tyttöä tuoda viikon päästä uudestaan, niin annoin luvan koittaa toisesta kädestä ja sitten taas siitä ekasta (josta sitte lopulta ne tipat saatiin talteen). Ja niin siinä vaan kävi, että vaikka oli Emlat ja kaikki (eikä siis varmaankaan sattunu), niin tämän tapauksen jälkeen tyttö vieläkin (monen vuoden päästä) kammoaa kaikkia piikkejä ja sitä näytteenottoa erityisesti.

Mutta toi TYKSlabin tilanne oli musta ikävä juurikin siksi, että tämä hoitaja sekä sanoin, että olemuksellaan kertoi selvän hermostumisensa. (taisi siinä päivitellä vielä käsien vapinaakin jännityksestä). Eli sai mutkin jännittämään tilannetta. Kait se tietty pitää joskus opetella se pientenkin pistäminen, mut tosiaan ehkä sitä kokemattomuutta ei kannattais ihan ääneen mainostaa.

Yhteistyössä