Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

On tää vaan niin #¤%&%¤ että nyt pidän tämän jutun jälkeen taukoa ensi vuoteen ihan mielelläni!
Onneksi edellinen kerta oli vielä niin hyvin muistissa että osasin tähän varautua..mutta ei se pettymys silti ikinä iloisena uutisena tule! Tein testin..taitaa taas olla kemiallinen koska näyttää haaleaa plussaa.. tuhrua ei ole enää tullut mutta huomista odotellessa. Minska - Samaa mieltä Katjuzkan kanssa - tuo sä se plussa tähän pinoon, jooko?!? :D Katjuzka - mitkä ne clomit on? Mulla ei oo ikinä sellaisia ollut. Mä puhallan teille jo valmiiksi sen plussatrombin seuraavaan hoitoon! Mä tulen sitten perässä ja täräytän lisää plussaa..heh heh. On tää vaan niin outoa.. mussa ei pitäis olla mitään vialla! Miehen huonojen siittiöiden takia hoitoon päädyttiin ja mulla oli kaikki aivan mielettömän hyvin! Limiksenkin paksuus oli 12,5. Mutta mutta.. ei näistä koskaan tiedä!! Hyvää viikonloppua nyt kaikesta huolimatta, ei vaivuta synkkyyteen vaan haetaan elämäniloa joistain muista asioista! Mulla vasta toinen hoito takana joten vielä jaksan etsiä positiivista ajattelua..
 
Sunflover Josn kuitenki näyttää haaleaa viivaa, onkos se peli välttämättä vielä menetetty...ennenku on varma...Kysyit clomeista. clomit avustaa munasolun kasvua ja jotain positiivista vaikutusta niillä kai on ovulaatioonkin. Korjatkaa joku jos meni ihan pieleen..en mää tiiä tarkemmin, mä vaan heitan niitä napaan :LOL:
Sain clomit ekan kerran silloin kun vajaan kahden vuoden jälkeen lähettiin tutkimuksiin tuota esikkoa yrittäessä. kysyttiin et haluatko clomit kokeilulle siihen saakka kunnes syksyllä aloitetaan hoidot, ellei oo tärppiä tullu.vikaa ei löytynyt kummastakaan niillä tutkimuksilla. no heti sit kuitenkin toisesta clomi + terolut kierrosta tärppäsi :hug: toki oli just tehty myös munatorvien aukiolotutkimus..
Nyt lähettiin kesällä taas niiden avulla kun ei muuten ottanu onnistuakseen, eikä niistä nyt tällä kertaa ollu tehoa. Pari ekaa inssiä tehtiin myös niiden tehostamana. niitä kun tuonne jäi, niin ajattelin tähän väliin käyttää pois...Huono puoli niissä on et toisilla ohentaa limakalvoa, mut mulla ei sitä ongelmaa ole ollut.
 
Katjuzka ja Sunflower kiitos puhalluksista ja tsempeistä =) Minä vaan luulen, että tuskimpa minulle niin suurta onnea suodaan... Vaan toiveissa niin kauan kuin mahdollista. Älä sinäkään sunflower vielä luovuta!
 
Katjuzka ja Sunflower kiitos puhalluksista ja tsempeistä =) Minä vaan luulen, että tuskimpa minulle niin suurta onnea suodaan... Vaan toiveissa niin kauan kuin mahdollista. Älä sinäkään sunflower vielä luovuta!
 
Kiitos vaan Katjuzka tsempeistä!! Ja onnea jatkoon kaikille ensi vuoteen siirtyville..
On tää piinailu vaan niin ahdistavaa, ja mieletön kropan tarkkailu turhauttavaa. Itselläni tällä hetkellä hirveä väsymys päällä, nippailuja alavatsassa, välillä vihlaisee häpyluutakin tosi pahasti ja tissit niin kipeät, ettei vatsallaan tarvitse kuvitellakaan nukkua. Mutta samalla eilen alkoi jo tasaisen menkkamainen kolotus, ja paineen tunne. Tiedä sitten mistään mitään.. Kropan tarkkailu on kyllä käynyt tutuksi näiden 3,5 vuoden aikana.
Ja kun on ensimmäinen IVF ja tuoresiirto siitä, niin ei ole hajuakaan milloin sitä vuotoa voisi odotella saapuvaksi.

Mutta tänään pikkujouluihin, niin saa ajatukset muualle hetkeksi (niin varmaan), ja ihan kuski olen.. :xmas:
 
Neganneille :hug: Oikein rentouttavaa joulua ja parempaa onnea ensi vuodelle!

Sunflower ei saa luovuttaa ennen, kuin on tulva tai selkeä nega.

Doris ja Minska saatte kyllä nyt näyttää plussamallia meille jonon hännille! ;)

ON: Tämä väsymys on välillä aivan kaameaa. |O Nyt menkkajuilinnat ovat liittyneet tähän oirekuvaan mukaan. Eli ei kovinkaan lupaavalta vaikuta. Kaikesta huolimatta sitä toivoo niin, että pettymyksen tullessa saa taas porata silmät päästään. :(
 
Hei, tulen nyt tänne, kun tuo syksyn pino hiljenee. Taustatietoa sen verran, että raskas 1,5 vuotta ja 3 keskenmenoa (tai 2 + 1 ku, ei tarkkaa tietoa) takana. Nyt kyydissä 1. IVF:n omaan kiertoon tehdystä 1. pasista yksinäinen matkustaja. Menossa PP10. Testipäivä on 17.12.l

Minulla ei noissa kolmessa edellisessä plussassa ollut juuri mitään oireita kuin vasta plussauksen jälkeen. Nyt minulla on ollut jo usean päivän ajan ikävää pistävää ja jomottavaa kipua vasemmalla alavatsassa, munasarjan tienoilla tuntuisi olevan. Epäilin jo ruoansulatusvaivoja, mutta ei kai sitäkään. Olisiko tämä nyt sitä keltarauhasen toimintaa? Onko muilla kokemuksia?

Kohdunulkoinen pelottaa tietysti, kun se ensimmäinenkin siirretty alkio taisi ajautua väärään paikkaa. Vaikka sitä ei kyllä nähty ultrassa missään vaiheessa.
:(
 
Onkos meillä listan päivittäjää koska ei ole listaa tullut näkyviin enää pitkään aikaan? Mä en itse sitä osaa tehdä..tai no varmasti osaisin jos jaksaisin asiaan paneutua sen enemmän.

Doris - Tsemppiä piinapäiviin. Tuo kropan tarkkailu on kyllä masentavaa! Itse päätin jo viime kerralla että en enää oireita tarkkaile koska ensimmäisen viikon aikana näytti kaikki johtuvan lääkkeistä. Kuitenkin sitä nyt toisella kerralla teki saman virheen, mutta taas vaikuttivat lääkkeet n. viikon verran. Ehkä kolmannella kerralla uskon että ei kannata niitä oireita tarkkailla.. helpommin sanottu kuin tehty!!

AKH - :hug: Voimia!!!

Viiva - Olen ymmärtänyt että menkkajuilinnat kuuluu TODELLA USEIN alkuraskauteen eli äläs nyt siellä masennu;) Toivotaan että sulla ne tarkoittavat vaan positiivista tulosta! Tosin oon tullut siihen tulokseen että näissä hoidoissa on hyvä olla välillä vähän skeptinenkin.. ei putoa sitten niin korkealta jos ei tulos ole toivottua...

Puskatäti - Tervetuloa!! Onpas elämä teitäkin koetellut!!:( :hug: . Toivotaan että kaikki menee nyt tällä kertaa hyvin loppuun asti!! Tsemppiä!!

Katjuzka - Oletko tehnyt testin? Mikä muuten tilanne nyt? Vieläkö tulee verta?

Ja sitten ON: Edelleen mennään samaa rataa kuin viimeksi. Nyt ruskea tuhru on muuttunut vereksi mutta ei sitä paljoa tule. Ainoastaan kun pyyhin..ei siis valu valtoimenaan. Tosin viime kerrallakin alkoi kunnon vuoto hyytymineen pp12 eli mulla huomenna. Saas nähdä. Toivon olen heittänyt mäkeen koska en jaksa sitä pitää yllä. Näin on parempi! Jos tulos olis muka positiivinen niin sitten se olis vaan maailman ihanin yllätys! Enää en tee testiä ennen pp14.. tänään siskon tytön (mun kummitytön) 5 v. synttärit ja en malttais odottaa että pääsen häntä halailemaan!! Mun elämässä on hurjasti rakkaita lapsia joille annan "ylimääräisen" rakkauteni.. raskaana olevia en sen sijaan eteeni haluaisi. Sydäntä riipaisee kun näkee jonkun kävelevän maha pystyssä..NO KUN MINÄKIN HALUAN!! :ashamed:
 
puskatäti mulla on nyt kanssa ollut oikealla puolella ärsyttävää nippailua ja maha vieläkin turvonnut (ma 7.12punktio ke 9.12siirto)!
sun sama mulla"kyllä vähän kateex käy kun näkee maha pystyssä olevia" meilläkin riittää noita siskojen lapsia ja kummilapsia ketä hemmotella sit ku ei ole omia. ja meillä kissa mitä lellin kans :D
olipa mukava lumipyry aikasemmin tänään...tykkään ku lunta sataa ja on vähän pakkasta :p
pukeutukaahan huomenna (ma) kunnolla..kovaa pakkasta luvassa!!
 
Heips kaikille!

Kerronpa ensin omasta tilanteesta. Siirryn tuolta syksyn IVF-pinosta, siellä olin itse asiassa enemmän alkusyksystä. 3 inssiä ja 2. IVF-hoitoa takana, ei plussan plussaa, vaikkei meissä mitään kummempaa vikaa taida ollakaan. Lääkkeillä munikset kypsyy ja hedelmöittyy melko hyvin. Alkioita ei tule montaa, mutta sinänsä kai ne voisivat kiinnittyä tai olla kiinnittymättä, ei siis siinäkään vikaa.

Ongelma on siinä, että siirrot ei vaan onnistu. Ne on ihan kamalia, kestää yli tunnin jne. Koskaan ei ole sattunut niin paljon kun viime siirrossa hiljattain.Ja tietäähän sen miten niille alkioparoille käy moisessa ronkkimisessa, eivät kiinnity.

Ollaan todella kypsiä ja toivottomia miehen kanssa, koska tuntuu jotenkin mahdottomalta, että asiantuntevat lääkärit eivät vaan löydä sellaista katetria, jolla meikäläisen anatomian läpi saisi alkion kohtuun. Lääkärikin myöntää, että hankala siirto vaikuttaa selvästi siihen, että alkiot ei kiinnity - mutta joka kerralla ollaan samassa jamassa.

Kysymys siis: Millaisia siirtoja teillä muilla mutkaisella kohdunkaulalla varustetuilla on ollut? Voisiko joku suositella klinikkaa, jossa joku haltsaa nämä tilanteet? Olemme yksityisellä Tampereella, mutta pakko vaihtaa seuraavaan kertaan, koska nämä siirrot eivät ole paljon antaneen toivoa :( Olisin todella iloinen, jos joku osaisi kertoa onnistuneensa hankalasta siirtovaiheesta huolimatta!

Toivotan onnea kaikille piinailijoille ja plussanneille! Ehkä minäkin joskus... :snotty:
 
Sunflower :hug: Mulla sama, siskon lasten halailu auttaa edes vähän... Ne on kuitenkin siskon eli edes jotain sukua! ;)

StellaR Kuulostaapa kamalalta! Toivottavasti ratkaisu löytyy pian!

Puskatäti Melkein samoissa mennään! Mulla tänään pp10. Kovasti toivon tärppiä sulle noiden koettelemusten jälkeen!!!

ON: Nousin näin vapaapäivän kunniaksi klo 6 laskemaan, että monesko kierronpäivä menossa. Tänään tai huomenna täti tulee kylään, jos on tullakseen. En sitten tiedä, kuinka tuo pregnyl vaikuttaa. Luget ei ainakaan siirtäneet viimeksi mihinkään suuntaan vaan jääräpää vain saapui tuhruna kutsumatta!!! :LOL:
Selkää jomottaa, menkkafinni on noussut leukaan ja vatsaa juilii... sitten kun tarkemmin yritän kuunnella kroppaa, ei taas tunnu miltään. Voi tätä pää parkaa, mitä se mulle tekee. Missä se narikka on, mihin näitä aivoja nostellaan jäähylle?! Savu nousee jo korvista kun rattaat lyö tyhjää!!! :kieh:

:hug: neganneille ja :flower: plussanneille sekä peukkuja pitelen kanssapiinailijoile!!!
 
StellaR oli pakko tulla kommentoimaa.. Mun kohdalla siirrot ollut kanssa tosi vaikeita!! Ja tosiaan ei mikään kiinnity kun kohtu joutuu koville ja sit rupeaa supistelemaa. Viime kerran sain lääkettä mitä piti ottaa ennen ja jälkeen siirron, estää ettei kohtu rupee supistelee, koska silloin se hylkii alkiota. Me olemme käyneet monta hoitoa ja nyt vasta yksityisellä kerrottiin moisesta lääkkeestä. Katotaan nytten miten käypi, piinailu kesken ja tähän sitten päättyvät meidän hoidot, näin olen ainakin päättänyt. Kannattaa ottaa lääkärin kanssa puheeks että jotain asialle on tehtävä koska kohtu hylkii alkiota kun supistelee ja tollasen ronkkimisen jälkeen varsinkin.

Onnea hoitoihin :flower:
 
Minäkin pääsen vielä viimetingassa palailemaan tähän ketjuun, limakalvo näytti tämän päivän ultrassa hyvältä joten eka PAS tehdään ylihuomenna. Joulu menee sitten piinaillessa ja testipäiväkin osunee sopivasti uudenvuoden tienoille, jee...
 
Minäkin voisin tänne vielä ilmottautua eli miekin kerkisin vielä ennen joulutaukoa PAS:iin :D . Huomenna ois siirto. EKan ICSIN eka pas siis tulossa ja lääkkelinen semmoinen.

Kifa: Päästäänkin sitten samoihin aikoih piinailemaan :D
 
2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~


Maanantaina 14.12.2009 VKO 51


sartsa-70 ICSI, siirto 23.11. TESTI???

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11. TESTI???

Sunflower79 2. ICSI, punktio 30.11. siirto 2.12 PP12

katjuzka 1. IVF/ICSI, punktio 30.11., siirto 2.12. PP12

Doris-79 siirto 3.12. PP11

Puskatäti 1.IVF 1.PAS PP11

Minska 2.ICSI, vko49, punktio 2.12, siirto 4.12. PP10

Elenia 1.IVF 1.PAS PP10

Viiva 1.IVF 1.PAS, siirto 7.12. PP7

nainen83 IVF, punktio 7.12., siirto 9.12. PP5

SaaraX 2.IVF:n 2. PAS, siirto 11.12. PP3

Sarma 2.ICSI

Pirppa75 2. IVF

PP2009

StellaR

Rosetta 1.ICSI 1.PAS, siirto 15.12.

Kifa 1. ICSI 1.PAS, siirto 16.12.




~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11.

:heart: dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11.

:heart: Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11.

:heart: Memma77 PAS, siirto 18.11.

:heart: lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11.

:heart: Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11.

:heart: Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11.

:heart: ripperi77 1. IVF, punktio 24.11., siirto 26.11.

:heart: Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11.

:heart: Katriina77: 2.IVF/ICSI, siirto 25.11.

:heart: iica83 1.IVF, puktio 24.11., siirto 26.11.





:flower: Uusi PAS/IVF/ICSI 2009-2010 :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.

Heni 2. IVF siirto 6.11.

SaaraX2.IVF:n PAS, siirto 10.11.

Äititär1.IVF, siirto 12.11.

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11.

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11.

turilainen 2.IVF marraskuussa

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11.

nehma ICSI, siirto 25.11.

Carex39 IVF PAS, siirto 27.11.

Firefox 2.IVF 3.PAS, siirto 30.11.

AKH 2. IVF, punktio 27.11., siirto 30.11.
 
Maanantaita kaikille ja tervetuloa uusille! Paljon voimia & :hug: neganneille.

Yritin päivitellä listaa ajan tasalle, mutta piinapäivät on listassa sekaisin. Yritän saada myöhemmin fiksattua kuntoon.

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Lievää huonovointisuutta on esiintynyt, mutta liekö huurulaisesta vai zumeista ja lugeista johtuvaa, tiedä häntä.
Aika monella on ollut luget 3x200, kun minä vetelen 2 ja 2 päivässä... Siihen lisäksi sitten tosiaan vielä zumet 1 + 2 päivässä. Ei ihme, että olo on ihmeellinen.

Tsemppistä uudelleen yrittäville tähän vuoteen ja seuraavaan. Seurailen täällä taustalla kuulumisia ja yritän pitää listaa kunnossa ainakin joulun yli tuonne 29. päivään jahka näkyy, sykkiikö vaiko eikö.

Sannis ja huurulainen
 
Kiitos Sannikselle listasta!! Ja pahoittelut neganneille..

Täällä kovat menkkajuilinnat päällä, ja alaselkä kivut. Haukotellessa vihlaisee välillä tosi pahasti kylkiin, mikä on ihan uutta (kivaa tarkkailua..). Lauantaina aamulla tuli pyyhkiessä jotain rusehtavaa, mutta sen jälkeen ei mitään. Aika skeptinen fiilis jokatapauksessa, torstaina sitten testaillaan. Tää ei sorru aiemmin, kun kolmen vuoden takainen plussakin pärähti vasta Rv 5+1, se meni sitten kyllä kesken..

Tsemppiä piinailijoille!!
 
Kiitos Sannis, kun päivitit listaa!

Tervetuloa kaikille tähän pinoon tulijoille =)

Doris Minä kans mietin tuota torstaita. Mulla ei oo tullut mitään vuotoja. Menkkajuilintoja on ollut yksittäisiä kouraisuja. En tiedä kuvittelenko, mutta vähän on huono olo. Jotenkin olen tosi toiveissa sen plussan suhteen, mutta ei vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa - ja korkealta :LOL:
 
Kiitos kaikille kommenteista.
Tosi hienoa muuten lukea tuota plussalistaa. :)

ON: Päätä särkee nyt toista päivää. Pakko oli ottaa äsken panadolia kun ei kestä enää. Tämä on minulle tyypilllinen PMS-oire joten aika pahalta tuntuu siksikin. KP on nyt 25/26-28 eli ihan ajallaan oireilee. :(
 
Kiitos tiedosta pp2009 - en ole kuullutkaan, että tuollaista lääkettä voisi käyttää. Vaikka loogiseltahan se kuulostaa, kaikkeen löytyy lääkkeensä! En tajua miksi mulle ei sellaista ole annettu, koska jo 6 (!) horror-kokemusta takana.

Me vaihdetaan klinikkaa ja tämä piinailu taitaa olla piinailtu :(

Tulethan kertomaan miten käy nyt kun käytit lääkettä!!Mikä muuten sen lääkkeen nimi on?
 
Kiitos Sannis! :)

Tämän oma massu on taas lähes oireeton. Pienen pientä kipua ja outoa oloa alavatsalla, siinä se. Eilen illalla oli vielä kovaakin vihlontaa, mutta se loppui kuin seinään. Sorrun testiin ehkä jo lauantaina, mutta en ennen. Viimeksi testailin jo pp10 ja negasin, sitten pp11 haamusin, joka sitten vahvistui plussaksi. En tainnut sen jälkeen testaamatta pissillä enää käydäkään. :LOL:
Nyt lupasin miehelle ottaa vähän rauhallisemmin. :whistle: varmaan niin...
Lauantaina
 
StellaR Katotaa miten käy, toivottavasti hyvin, odotukset eivät ole kovin korkealla, kun noita pettymyksiä on jo niin paljon...

Lääkkeen nimi on Bricanyli. Toivotaa että siintä ois hyötyä sulle ja mullekin =)
Onnea sulle ja toivotaan että jossain lääkärissä tajuavat antaa sulle tota tai jotain vastaavaa lääkettä.

Tulen kertomaa sitten miten meidän kohdilla kävi..

pp2009
 

Yhteistyössä