Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Dreamer ihanko tosi?? Eli ehkä mulla ei vielä ole hätää...? En tiedä onko mun rinnat enää niin turvoksissa kuin aikaisemmin ja nyt on tullut ihan hirveitä hikikohtauksia. Voisin kuvitella että vaihdevuosien aikaan on tollasia kuumia-aaltoja. Ei taida tietää nuo mun oireet nyt ihan hyvää... :'(
 
Onnea sebu :flower:

ON: vika piikki ennen huomista ultraa. Kauheemmin ei toivoa ole kun ei ole ollut juurikaan mitään tuntemuksia. Tuskin siel on tälläkään kertaa mitään kasvanut. Vasen puoli kun on pois laskuista ja nyt tuijotetaan vaan oikeaa ja viimeksi tuotti peräti yhden follin :( Pitäisi mennä ultran jälkeen suoraan viel töihin mut jos uutiset on huonoja niin mitenhän sinne kykenee ollenkaan menemään :ashamed:

kysymys: Onko teil muil ollut aluksi oireilua kun olette odotelleet muniksien kasvua???Jotenkin tuntuu et ei siel mitään tapahdu kun ei juuri miltään tunnu...
 
Viimeisetkin toivonrippeet katosivat tänään: tein testin (nyt on pp14) eikä tullut edes haaleaa viivaa. :'( Niin nopeaan hormonitason nousuun en usko, että sunnuntaina (jolloin minun alunperin käskettiin vasta testata) testi näyttäisi plussaa.
Kauheista alavatsakivuista kärsin edelleen, vuotoa ei ole tullut, mutta ilmeisesti tämä vuotamattomuus johtuu täysin lugeista??

Pääseekö julkisella puolella mitenkään veritestiin? Meille puhuttiin OYSissa ainoastaan itsetehtävistä raskaustesteistä, tosin en kyllä osannut veritestistä mitään kysyäkkään.
 
Voi Saarax ja Cateye, olen niin pahoillani! :hug: Mutta uusi vuosi ja uusi yritys, niin yritän itsekin koko ajan ajatella.

(.) Täällä PP0 eli siirto saatiin kuin saatiinkin tehtyä! Ei ollut mikää huippuyksilö, 2-luokkaa, mutta sentään 4-soluinen. Yksi noista neljästä hedelmöittyneestä oli heitetty menemään (oli muuten merkitty luokkaan 5 - en edes tiennyt, että luokkia on niin pitkälle!). Jäljelle jääneet kaksi melkoisen heikkoa (luokat muistaakseni 2-3 ja 4) menivät samassa oljessa pakkaseen. Eli yksi PAS-yritys voitaisiin joskus helmikuussa tehdä.

Ai niin, ja minulla on tuolla oikealla puolella ainakin yksi "kookospähkinä" eli niin hemmetin kokoinen munarakkula! Pitää ottaa nyt tosi iisisti, munasarjat vielä aika kipiät, auts.

Mutta nyt sitten olisi kaksi viikkoa aikaa unohtaa, että tuolla sisällä lilluu jotain! Ihmeitä en jaksa toivoa tämän kaiken jälkeen, mutta yllättyisin iloisesti ihan hirveän mielelläni :)
 
Saanko liittyä mukaan? En kyllä hirveästi ymmärrä näistä lyhenteistä / tämän palstan omasta slangista liittyen hoitoihin...mutta:

Mulla huomenna iltapäivällä eka pakastetun alkion siirto. Tuoresiirtoa ei voitu tehdä, koska sain punktiosta niin kovan tulehduksen (vietin Naistenklinikalla pari yötä antib.-tiputuksessa n 8 viikkoa sitten). Jännittää aivan kamalasti!!!
 
Äititär: :hug: Meillä muuten määrättiin naistenklinikalla kaikki veritestiin 14 pv punktiosta.Carex: tervetuloa joukkoon, mullakin huomenna siirto, tosin tuoresiirto, mutta samoissa mennään. Ripperi: onnittelut kyytipojasta / tytöstä, mahtavaa että saitte pakkaseenkin! Helmiina: pidetään vielä toivonkipinää yllä. ON: ei ole mitään kuulunut NKL lta joten huomenna sitten siirtoon, toivottavasti siellä on sitkeitä sissejä odottamassa, olis niiiiiiiiin kiva saada jotain pakkaseenkin.
 
Taustaani hieman: ikää mittarissa jo 39, yritystä keväästä 2005. Yksi kohdunulkoinen, jota en edes ehtinyt huomata ennen kuin meni kesken. Hoidoissa nyt ekaa kertaa. Punktiosta (joka tehtiin pyynnöstäni nukutuksessa - luojan kiitos!!) saatiin 6 munasolua, joista 4 lähti jakaantumaan. Yksi pakastettiin vasta kolmantena päivänä, joten se on jo 8-soluinen ja kestää kuulemma sulatusta muita huonommin.

Lapsettomuuteen ei mitään syytä ole löytynyt.
 
carex tervetuloa ja onnea siirron johdosta, toivotaan et kyytiläinen pysyy.
Äititär mä kans julkisella eikä mulle tule verikokeita. Se on kai yksityisten hoidoissa tavallista.
No me yritellään ensvuoden puolella uudestaan, pakkasesta löytyy vielä 4 alkiota. Jos jotain positiivistä voi ajatella niin voipahan ottaa muutaman lasillisen terästettyä glögiä jouluna
 
Nyt on mullakin kyytiläinen mukana =) 16 oli lähteny jakautuu, ja näin ollen yks siirrettiin ja 15 pakkaseen! huoh, nyt voi ottaa iisisti, ei tarvii ihan heti olla uudestaan punktiossa (joka oli kylläkin tosi iisi juttu). Mut nyt sit vaan odotellaan. Piinaviikot.
 
Carex: ekalla kerralla tuntui tosi ikävältä, sillä punktio oli ollut tosi kivulias ja olin siitä tosi kipeä. PAS siirto oli helppo samoin nyt viimeinen tuoresiirto oli todella helppo: ei tuntunut missään ja kysyinkin että joko se nyt on ohi... =)
 
Tervetuloa porukkaan mukaan Carex. Ei tartte jännätä alkionsiirtoa. Se ei tunnu ollenkaan. Ehkä sama tuntemus kuin ultrassa yleensä.

Iicallapa oli huikea saalis =)

Äititär :hug:

Mulla huomenna viimeinen ultra ja sitten selviää minä päivänä ens viikolla punktio. Viimeksi jännitin sitä yli paljon, mutta nyt olen päättänyt ottaa kaiken lugnisti. Otan kaikki humautukset vastaan mitä antavat ja mies saa raahata sitten minut autoon =) Tuskin se punktio edes kovin kauaa kestää, kun saaliini on mitä on.
 
Eipäs oo muutamaan päivään tullu käytyä ku pikaseen lueksimassa. Mitään ihmeellsitä kun ei oo tapahtunu, pelkkää piinailua joka on ollu ihmeen helppoo.
Paljon onnea kaikille plussanneille :flower: :heart:
kuin myös onnittelut saaliin ja pakkasukon saajille :heart:
mukavaa piinailuaikaa kyytiläisen saaneille
ja
:hug: huonoja uutisia saaneille.

ON: Mitään kummallista. Menkkajuiluja edelleen sillon tällön. Eilen ei kertaakaan ja tänään pari kertaa. Tissit kipeet :eek: jota mulla ei yleensä oo koskaan, ei edes menkkojen aikaan. Lugejen piikkiin siis tämä ja kirves yli puoliksi kaivossa. ei näiden ei tuntemuksien kans voi plussata :D
 
Muutama päivä taas taukoa kirjoittamisessa. Ollu iltaisin niin väsyny duunin jälkeen, et kun on saanu kotihommat tehtyä on sohvaperunaisuus kutsunut allekirjoittanutta. =) Hyvään vauhtiin on plussaamisessa päästy. Onnea paljon plussan saneille vielä. :heart: Paljon tukea ja :hug: pettymyksen karvaan kalkin taas kerran kokeneille. Suomalaisella Sisulla nyt vaan eteenpäin, täällä ei luovuteta. :)

Piiuli me mennään samoissa aikatauluissa sun kanssa. Millon meinasit uskaltautua testaa? Mulla viime tuore siirrosta näkyi selvä plussa jo pp9. Se kun meni kesken, niin jotenkin nyt pelottaa testaaminen, ja siksi en uskalla tehdä kyl ku ehkä vasta keskiviikkona, mikä on oikea testi päivä. Siis jos vain maltan. Oireita ei juuri ole muuta, ku et lämpö on koholla (johtuu lugeista varmaan) ja su- ma välisenä yönä heräsin kaks kertaa hetken kestävään kovaan vatsakipuun. Tänään on tuntunut sellaista hentoa pientä nipistely/kihelmöintiä mahassa, mutta loogisia selityksiä siihenkin löytyy. Että näin meillä tänään. =)
 
Äititär: pahoittelut!

iica:onnittelut mahtavasta alkiosaaliista! Tuohan on ihan mahtavaa!

Tiltalitti: juu ainakin näillä näkymin minäkin otan joulukuussa vielä terästettyä glögiä!!!

Carex39: tervetuloa! On täällä muitakin joilla ikää mittarissa, minulla 43 vuotta! Tsemppiä! Saimme esikoisen, kun minä olin 41 v, näillä hoidoilla.
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




perjantai 27.11. VKO 48




Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP14

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP11

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP9

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP9

lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP8

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP7

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11. PP4

sartsa-70 ICSI, siirto 24.11. PP3

ripperi77 1. IVF, punktio 24.11., siirto 26.11. pp1

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11. pp1

iica83 1.IVF, puktio 24.11., siirto 26.11. pp1

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11. pp0

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11. pp0

Carex39 IVF PAS, siirto 27.11. pp0

Firefox 2.IVF 3.PAS, siirto 30.11.

AKH 2. IVF, punktio 27.11.

Sunflower79 2. ICSI, punktio 30.11.

katjuzka 1. IVF/ICSI, punktio 30.11., siirto 2.12.

Minska 2.ICSI, vko49, punktio 1./2.12

Sarma 2.ICSI

turilainen 2.IVF marraskuussa

Pirppa75 2. IVF

SaaraX 2.IVF:n 2. PAS




~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: Heni 2. IVF siirto 6.11.

:heart: pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11.

:heart: dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11.



:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11.

Äititär 1.IVF, siirto 12.11.

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11.


 
Ihan hirveästi tsemppiä toivorikkaalle tämän päivän siirtoon! Kunpa sinä saisit sieltä oikein priimayksilön mukaasi! :heart: Tulet sitten heti kertomaan, miten meni!

Carex: Minulla oli siirto eilen eikä tuntunut missään! Varoittelin vähän lääkäriä, että inssissä oli ollut ongelmia saada katedri kohtuun (meni varmaan 20 min ja veri vaan roiskui, vaikka olisi pitänyt olla ihan pikku juttu!). Nyt käytettiin sitten jotain vähän suurempaa katedria - ja kaikki meni loistavasti! En oikeasti tuntenut oikeastaan mitään muuta kuin sen levittimen. Sanoi, että ehkä silloin inssissä rakko oli ollut tyhjempi ja siksi oli ollut vaikeampaa. Että juo vaan kauheasti eläkä pelkää!

Iica: Jestas, mikä saalis! Onnittelut :) Saako kysyä, mikä teillä mahtaa olla lapsettomuuden syynä? Koska hedelmöittyminen tai jakautuminen se ei näköjään ole!

).( Munasarjat vielä aika kipeät, sairausloma jatkuu, mutta eiköhän se tästä. Jos tänään vaikka uskaltaisi jo kävelläkin vähän enemmän, eilen kun hädin tuskin pääsin ratikkapysäkille ja takaisin (ja voi luoja, että se ratikan jyttyytys oli tuskaa!).

Mies on nyt aloittanut vitamiinikuurin seuraavaa hoitoa silmällä pitäen. Koska ne luvut olivat nyt NIIN huonot, että jotain täytyy tapahtua, jotta toista ICSIä kannattaa edes ajatella. Lääkäri kertoi eilen, että miehen KAHDESTA näytteestä oli YHTEENSÄ saatu vain 30 siittiötä! :eek: Eivätkä nekään mitään valioyksilöitä, pääosin sitä C- ja D-sarjaa. Että kyllä se ihme on, että saatiin edes tämä siirto tehtyä.

Minun on siis pakko pitää ajatukset tulevassa. Ei voi pistää itseään täysin likoon tämän ensimmäisen hoidon kanssa tai minusta ei jää mitään jäljelle. :ashamed:
 
Huomenta ja kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille! Nyt ei pelota enää yhtään!! (tai no ehkä ihan pikkuisen...)

Kumma kyllä sain nukutuksi viime yönä; olin aivan 100varma, että uni ei tule.

Toi pissaamattomuus ottaa koville. Ramppaan normaalisti pari kertaa tunnissa vessassa. Otin herättyäni pari antibioottia (jotten saisi taas tulehdusta) ja ne tuntuvat sekoittavan masua.
 

Yhteistyössä