Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Moi taas! Tässä iltapistoksen aikaa taas odotellaan. Joo, annosta tosiaan kasvatettiin ekasta kerrasta, jotta saataisiin tällä kerralla parempi saalis. Tänään saan laittaa pienemmän annoksen, 200 iu ja huomisesta jatkuu sitten 150. Toivottavasti saan ens yön nukuttua ilman pahoinvointia ja pääsen aamulla töihin. Miten muut, ootteko töissä kertoneet näistä hoidoista esimiehellenne ja mikä on ollut suhtautuminen asiaan? Katjuzka, tervetuloa mukaan jännittämään viikon 49 tienoilla sit... =) Onks täällä ketään urheilun harrastajia? Ootteko jatkaneet urheilemista läpi hoitojen?
 
Suurkiitos Dreamerille tuosta listan päivityksestä. Ajattelin vain kommentoida että eikös Amelie80 ilmoittanut jo joku aika sitten että pp 11 tuli nega ja kertoi poistuvansa pinosta.

Omaa napaa sen verran että tuo etominen ja väsymys jatkuu, mutta en tiedä onko se Huuru-Mara vai ehkäpä sittenkin tuo sikaflunssavirus. Häpeäkseni tunnustan että tein tuon klassisen sormustestin ja poikaa näytti, hohhoijaa, pahaksi on tämä piinailu päässyt!!! Lauantaina teen varmaankin tuon tieteellisen pp11 herkän testin.
 
Moi! Mahtuuko uusi jäsen tähän porukkaan?

Tänään sain 1. IVF:n kyytiläisen, kun siirrettiin yksi top-alkio. Takana on yksi keskeytetty hoito, jonka vuoksí en halunnut liian aikaisin kirjoitella tänne. Taustaillut olen kyllä ahkerasti. Nyt tuntuu siltä, että kaipaan ajatusten vaihtoa samassa tilanteessa olevien kanssa.
Tässä hoidossa oli lääke-coktail Puregon, Orgalutran ja Pregnyl. Nyt tukihoitona Lugesteron. Pistokset sujuivat ihan ok, vaikka ensimmäinen piikki hieman jännittikin. Nyt vaan mietityttää, kuinka muistan laittaa Lugesteronit kolme kertaa päivässä.
Kokeneimmilta kyselisin, että millaisia ohjeita saitte alkion siirron jälkeen? Tai miten muuten olette edesauttaneet kiinnittymistä jne?

Valtavasti onnea plussanneille ja voimia kaikille!
 
Henille hurjasti paljon onnea plussasta :heart:
cateye minä urheilin edellisen IVF hoidon aikana ja nytkin aina ehtiessäni. En siis antanut hoitojen vaikuttaa asiaan, teki vaan hyvää päästä liikkumaan. Itse asiassa olin vielä golfaamassa kaksi päivää ennen pojan syntymää :D
Nytkin liikun aina, kun siihen vaan on aikaa ja mahdollisuus. On zumejen kanssa tuo raitis ilma tullut tarpeeseen, sen verta on huono olo ollut - tosin nyt alkaa jo helpottamaan.
katjuzka palstailin aikas paljonkin silloin odotusaikana, muistaakseni oli ihan oma pinonsa hoidoista raskautuneille. Inssipinossa en itsekään ollut, kun siirryttiin ekan yrityksen jälkeen IVF:ään.

Nyt kauniita unia ja huomenna sitten jatketaan tarinointia ultran jälkeen |O (haukotus)

Sannis
 
*huokaus* Huomenta kaikille. Ei oikein tämä hikoilu ja palelu anna nukkua. Siinä tais mennä se ICSI. Eilen kun tulin töistä kotio iski kuumeen päälle. Kaikki hyperi oireet hävis kun seinään ja nyt on ihan normi olo kuumetta lukuun ottamatta. täytyy tietty toivoo ettei tämä asiaan vaikuttais mutta tuskinpa tämä kuumeilu hyvästäkään on. Tietty jos positiivisia puolia etitään niin pakkaseen jäi nenukkeja eikä koko rumbaa tarvii käydä uusiks läpi.. toivottavasti. oonks mä vähän dingelidongeli kun pp3 jo oon näin positiivinen :LOL:
 
lillimyy: tervetuloa jännäilemään.
kyllä pari päivää kuulemma kannattaa ottaa varovaisemmin vielä, ihan vaan sen punktion sekä turvonneiden munasarjojen takia. alkion olemiseen tuskin liikkuminen vaikuttaa: ite olin keilaamassa siirtopäivänä ja seuraavat päivät meni töissä(aika fyysistä ). voi olla että jos tästä ei raskautta tule, niin syytän sitten tuota keilausta ja työntekoa siitä ettei alkio kiinnittynyt.. :headwall: :saint:

(.) ei mitään raskauteen viittaavaa. :LOL:
 
Pelkkää omaa napaa, ennen kuin ehdin lukea muiden viestit, sori!

Eli tänään oli 9. pistospäivän ultra, jossa lääkäri totesi, että oikealla puolella kaikki hyvin, mutta vasemmalla ei yhtään isoa rakkulaa. Siis vain liuta pieniä, jotka tuskin ehtivät kypsyä. :headwall: Lisäksi miehen sairaus sai lääkäriltä monta voivotusta, koska voi todella olla, että se alkuviikon kuume on vienyt mennessään ne viimeisetkin siittiöt. :headwall:

Eikä siinä vielä kaikki: tuo vasen munasarja on harvinaisen hankalassa paikassa (ihan liian ylhäällä ja vielä täysin kohdun takana) ja on siksi aiheuttanut aiemminkin ongelmia ultran kanssa. Nyt voi sitten kuulemma tulla ongelmia punktiossa, tarkoittaen että toimenpide tulee kestämään kauemmin ja olemaan lääkärille hankalampi hoitaa. Siksi minulle suositeltiinkin anestesiaa, minkä tietysti mielelläni otan ja maksan, koska se kipu hirvittää muutenkin.

Mutta sitten tuli mutta. Punktio on jo ensi tiistaina ja anestesialääkäriä ei välttämättä ehditä saamaan siiheksi! :eek: Vähän kiukuttaa, koska jos sitä nukutusta olisi suositeltu jo heti alusta asti ja se olisi jo saatu varattuakin, kaikki hyvin. Mutta näin lyhyellä varoitusajalla saatan hyvinkin jäädä pelkkien kipulääkkeiden varaan! :headwall:

Nyt odottelen sitten sydän syrjällään puhelua, että saatiinko se lääkäri varattua ensi tiistaille, ja pelkään niin pirusti...
 
Ripperi :hug: Älä suotta pelkää vaikket kerkeis nukutusta saada. Mullakin oli just vasen puoli vaikeesti kohdun takana mutta niimpä vaa lääkäri sieltä onki ne muutaman solun joka siellä oli. Eikä koko toimenpide sattunu olleskaa. pudutus vähän nipisti ja siinä kaikki. Rauhottavakin vaikutti ennen ku houtaja oli koko määrää suoneen laittanu. Hyvin se menee kun et liikaa panikoi, sitten sattuu varmasti jos niin kokoajan ajattelet :)
 
Voi, Piiuli, luin juuri, että tauti iski sinuunkin! Toivottavasti kyytiläinen nyt kuitenkin on kunnossa! :)

Sanoit tuossa aiemmin, että sinulla on korkea kipukynnys - minä taas itken hammaslääkärissäkin! Eli sikälikin ottaisin kovin mielelläni sen nukutuksen, koska tiedän alkavani täristä pelosta jo ennen kuin edes sattuu eikä se varmasti ainakaan auta lääkäriparan muutenkin vaikeaa työtä tuon minun typerän munasarjani kanssa!

Oikeasti olen vihainen koko tuolle vasurille. Kehtaa tunkea itsensä sellaiseen nurkkaan, ettei mikään piikki sinne yllä, eikä sitten edes vaivaudu tuottamaan niitä rakkuloita! Se oli kuule viimeinen kerta, kun minä vasemmistoa äänestän! :LOL:
 
Hyvää perjantaita kaikille =)

Katjuzka mukavaa, että on kanssapiinailijoita ja jännittäjiä!

Cateye Mun työpaikalla varmaan arvelevat, mutta en ole suoraan kertonut mistä on kyse. Onneksi riittää vaan ilmoittaa, että olen silloin ja silloin mahdollsesti kolme päivää sairaslomalla.

Harmi Piiuli että just nyt pitää sairastua :|
 
Heippa kaikki ja tervetuloa lillimyy.Piiuli, pikaista paranemista. Tsemppiä Ripperille, taidat olla ihan samassa aikataulussa kuin minä. Muut, sorry mutta tää kaksplus jostain syystä on täällä töissä aivan törkeen hidas enkä pysty käymään lunttaamassa mitä on kaikille tapahtunut. Hurjat tsempitykset kuitenkin kaikille piinailijoille ja tietty muillekin hoidon päällä oleville ja muillekin, eihän tää helppoa ole tauon aikanakaan. ON: Äsken ultra NKL:lla, superhyvä tulos meille, 15 hyvänkokoista follia tulossa. Vasen puoli mullakin hankalassa paikassa, ultrakin jo tuntui vähän kipeältä. 3 kertaa enemmän folleja tulollaan kuin lyhyellä kaavalla Felicitaksessa! Mulle voi päivittää punktio 24.11. ja siirto 27.11. yrittävät kolmen päivän viljelyä jotta parhaat alkiot valikoituvat. Jos ei tarpeeksi hyviä tule niin siirretään jo torstaina. Että kun sais jopa jotain pakkaseen ekan kerran. Ihanaa että lääke on toiminut, eivät ainakaan voi väittää ettei ole vastetta. Vielä toki monta mutkaa matkassa mutta tässä vaiheessa menee paljon paremmin kuin kahdessa edellisessä hoidossa. JES!
 
Jei, sain anestesialääkärin! :) Mutta sitten heti perään tuli varoitus, että verikokeen arvot oli olleet koholla ja että pitää muistaa nyt juoda runsaasti. Mutta kun minä jo juon! :eek: Oikeasti vedän reilut kaksi litraa vettä päivässä ja silti hyperi uhkaa???

On tässä kyllä TODELLA monta mutkaa matkalla!!!

Hienoa, että hoito sen kun paranee, toivorikas! Minulle ei noita määriä kerrottu (enkä tietty tajunnut kysyä), mutta vain yhdellä toimivalla munasarjalla tuskin yllän ihan noin komeisiin lukuihin.
 
Yritän uudelleen mukaan! :wave:
Eli siis meillä IVF-hoidon jäljiltä jäi 3 alkiota pakkaseen. Sulatuksesta selvisi vain 1 ja se oli 9-soluisena.

Nyt on kyytiläinen laitettu matkaan. Fiilikset ei kovin korkealla ole. En ota ressiä, olen päättänyt niin. :whistle:

Haalistunut
 
Täällä depistä pukkaa... ihan selvää PMS-ahdistusta.. Alan olla ihan varma negasta. Samanlainen olo kuin aina negakierroissa.. Mistä sitä saa voimia lähteä uudelle hoitokierrokselle?! :'(
Ärsyttää nuo luget kun pitävät vuodon poissa eikä voi ottaa edes punkkua murheeseen.
Nyt olis jo normaalisti tiputellut pari päivää ja huomenna alkais niagara. Enkä uskalla testata ku vasta ensi viikolla. Torstaina virallinen testipäivä mutta oon päättänyt testata tiistaina pp14, silloin jo varma tulos.
Tervetuloa joukkoon Haalistunut ja Lillimyy! Voimia piinailuun. Tään on ihan paskaa mut onneksi on paikka mihin vuodattaa olojaan...
 
ripperi: vai on se toinen munasarja piilottanut muniksensa sinne jonnekin. pöh. no, onneksi saivat sen anestesialekurin sulle tiistaiksi. hei, muistahan juoda jotain kivennäisvettä: se voi tehota paremmin eikä ainakaan huuhdo kaikkia kivennäisaineita mennessään.
 
hhhmmm... ihan ku mulla olis olo "tukaloitunut" tänään. kauheen täysinäinen olo tosta ylävatsalta: kuin punktion jälkeisinä päivinä. lisäksi taas pistää kylkeen ja olkapäähän. :eek: jospa tää nyt olis alkaneesta .. piip .. johtuvaa... en mä mitään hyperiä kaipaa, mutta mikä ihmeen olo tää voi olla? söin pussin salmiakkia tossa 15 aikaan... siitä vai? muuten en oo ainakaan itseäni täyteen syönyt. .. tai sit se on sikalunssa ja keuhkot repee kohta... :x
voi kun maanantaina olis plussaa... :whistle: joo-o. aattelin testata jo pp10. - ai niin, mut pitää sitten vissiin hankkia niitä testejäkin.. B)
sit mulla on kummallisesti (taas) alkanut seksihalut heräileen, ja saan yksinäni yöllä. :p joo, olkaa hyvät vaan siitäkin tiedosta - ja miestä harmittaa... :heart: tää on kummallista, kun ei kyllä yleensä tee mieli loppukierrossa. tai sit en vaan muista, kun tässä tätä hormooni- ja hoitorumbaa on ollut jo liiiian kauan. : :LOL:
joka tapauksessa mulla on sit joulukuun alussa soittoaika hoitavalle lääkärille, ja jos tästä ei tulosta synny pyydän pari resaptiä. toinen on ehkäisyrenkaat ja toinen metformiini. semmoinen on suunnitelma. aattelin että tasaisin hormooneita 3-4kk renkailla, ja sitten ottaisin pois ja koitettais 2-3 kiertoa luomuna, samalla kun oon syönyt niitä metuja. voi olla silti että jos sinne pakastimeen onkin saatu jotain, että haluankin ne heti tammi-helmikuussa siirtää. mut mä en kyl haluis tämmöstä kauheeta hormooni-rääkkiä enää vähään aikaan. :headwall: :headwall: :/ et jos sit ens syksynä uudelleen hoitoihin, jos tää ei tuota tulosta. (joo, joo... täällä mä kuitenkin roikun... :ashamed: )
 
Päivittelen omalta osalta että punktio ma 23.11. ja siirto to 26.11.

Tänään ultrassa 14 rakkulaa, joka lääkärin mielestä ihan sopiva määrä. Tavoitellaan laatua määrän sijaan. Noissa oli 5 pienempää ja 4 isompaa, loput siltä väliltä.

Huomenna viimeinen Orgalutran aamulla, ei enää Pergoveristä. Ja huomenna illalla Pregnyl 10000 IU annos. Rauhallisin mielin, tositoimet sitten maanantaina... ja sitten se piina taas alkaa. Piinaavat parisen viikkoa..

 
Nuhanenille pikaista paranemista ja tarraliimaa myös. Toivotaan, ettei kuumeet ja flunssapöpöt vaikuta kiinnittymiseen millään tavoin.

Pirpanalle ja dreamerille nyt kovasti paljon positiivista energiaa täältä ja aurinkoa ja tsemiä ja ja ja :hug:

Voi Riipperi - hurjia tarinoita, mutta onneksi anestesialääkäri löytyi ja tulee paikalla. Peukut pystyyn, että kaikki menee ok!

).( Tänään oli aamulla ultra ja lääkkeiden voimalla limis on kehittynyt hienosti. Lääkäri totesi mun munasarjojen elävän ihan omaa elämäänsä ja kierrotkin tuntuvat vaihtelevan. Epäili edellisessä kierrossa pienen kystan olleen kylässä mun vasemalla puolella. Nooh - sehän vaan tasaisi, kun oikealta on jo kerran/kaksi puhjennut moinen.
No, joka tapauksessa menen siis jo maanantaina alkion siirtoon ja pääsen kanssanne piinailemaan. Mennään Lindan kanssa siis aika samoissa :)
Jos sulatuksen kanssa tulee mutkia matkaan, niin sitten yritetään uudelleen tiistaina. Meillä siis ne 5 kaveria siellä pakkasessa köllöttelee.
Ja nyt siis jo jänskättää, hui :p Huomenna aloittelen sitten tuon ihanaisen lugeilla leikkimisen eli tänään pitää peittoa heiluttaa, kun sen voi vielä tehdä siististi :LOL:

Viikonloppuja & aurinkoa & positiivista mieltä!
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




lauantai 21.11. VKO 47



pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11. PP11

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11. PP11

Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP9

dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11. PP8

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11. PP8

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP8

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP5

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP3

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP3

lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP2

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP1

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11.

ripperi77 1. IVF, vko 48

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11.

Firefox 2.IVF 3.PAS, vko48

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11.

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11.

Minska 2.ICSI, vko49

Sarma 2.ICSI

Cateye 2.ICSI, vko 49

turilainen 2.IVF marraskuussa

sartsa-70 ICSI vk 47-48

katjuzka 1. IVF/ICSI, vko49

Pirppa75 2. IVF

Plastex 2.IVF, tammikuussa?

shenda81 2.IVF tammikuussa?, tutkimukset meneillään?



~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: Heni 2. IVF siirto 6.11.



:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.





 
mitä kuuluu pirpanalle ja Saaralle?

*aa.. muoks. pirpana olikin jo aiemmin valitellut nega -oloaan. höh. eikö ole hyvä ettei vuotoa näy! tsemppiä nyt vaan! =)
ja toinen muoks. ja Saara on aatellut testaavansa huomenna. plussa onnee, todellakin!!

(.) mähän nyt voisin jatkaa tätä yksin puhelua mun oireista, joita on taas "lisää". eli mulla ei ainakaan oo oireeton piinailu.. se on joko tai sit ei...
 
eevi-antero ilmoittautuu taas mukaan peliin, terve tutuille ja tuntemattomille :wave:
Tuntemattomille tiedoksi ja tutuille muistin virkistykseksi: toista IVF:ää tässä mennään, yritystä takana kaikkiaan jo yli 3,5 vuotta joista tutkimuksissa/hoidoissa nyt 2,5 vuotta. Toistaiseksi tuloksena yksi luomuplussa 07/08, josta km viikoilla 6+4. Tätä hoitokiertoa on tässä menty taustaillessa jo niin, että äsken tuikkasin 10:n Puregon-piikin nahkaan, ja punktio pitäisi olla ensi keskiviikkona, siis 25.11. ja siirto sit ilmeisesti pe 27. päivä.
Meil piti alunperin olla punktio jo olikohan se nyt viikolla 46, mut niinku Sannis osuvasti sanoi, niin mullakin munasarjat elää ihan omaa elämäänsä eikä Synarela tehonnut aluksi lainkaan, ja sitä olen nyt suihkutellut jo kohta kolme pullollista. Kiitos että olet olemassa KELA!!! :kieh: Puregoniakin kuluu tällä kertaa enemmän kuin ekalla kerralla, nyt mennään huikealla 150 annoksella - tuloksena 5+5 munarakkulaa... Toivottavasti keskiviikkoon mennessä niitä ilmaantuisi vielä jostain lisää. Tosin nyt jo on niin turpea olo, että töissä on vaikea istua koko päivä paikallaan - tuntuu että koko alavatsa ja yläreidet puutuu kun ei pääse veri kiertämään...
No tässä tätä omaa napaa ihan tarpeeksi yhdelle kertaa, myöhemmin lisää :LOL:
 
Täällä taas fiilikset kaukana positiivisesta... :attn: Koko päivän on ollut tunne, että aivan kohta tulee tulva, niin menkkaolo kuin vaan voi olla. :( Vuotoa ei vielä ole, mutta kai noi luget pitää sen aisoissa. Miehelleni olen koittanut sanoa, että valmistautuu nyt sit siihen, et testi on nega. Kauhulla täällä odotan päivää, kun testi pitää tehdä, teen sen viikon päästä lauantaina en päivääkään aiemmin. Kävi kyllä mielessä, josko jättäsin sillonki tekemättä ja kattosin, et miten tässä käy, mut voip olla, et heräittäis miehessä ihmetystä. :LOL: Ei vaan todellakaan edes haluta tehdä testiä.. Täällä ollaan täysin varmoja jo negasta, pieninkin toivonkipinä sammunu, en kylläkään tiedä miksi. :ashamed:

Nyt sitten todella todella tyhmä kysymys: mistä sen tietää, vaikka alkiot olis tulleet jo samana päivänä tai seuraavana päivänä siirron jälkeen ulos? Ei kai niitä näe ts. ei kai sieltä välttämättä verta tule..
Päivän olen tätä pohtinut ja miettinyt, kuinka tyhmiä kysymyksiä ihminen edes voi miettiä... :ashamed:
 
Ihanaa, täällä on tullut plussia sen parin päivän aikana kun olen ollut poissa koneelta! isosti onnea Kristiina76 ja Heni! :heart:

Täällä jännäily jatkuu, rinnat ovat edelleen tosi arat ilmeisesti Lugeista johtuen mutta olo on muuten jokseenkin normaali. Liekö tuo nyt sitten hyvä vaiko huono asia...

Lillimyy: minun käskettiin punktion ja alkionsiirron jälkeen välttää kaikkea liikuntaa paitsi rauhallista kävelyä sinne raskaustestipäivään asti eli 2 viikkoa (ja tämä kielto astui voimaan jo reilu viikko ennen punktiota eli yhteensä urheilutaukoa tulee yli 3 viikkoa). Kuulemma munasarjat ovat niin valtavan suuret vielä punktion jälkeenkin ja toisaalta hyperin riski iso (minulta punktoitiin yht. 32 follikkelia) että kaikenlainen rasitus ja etenkin hyppiminen ja kiertoliikkeet (joita harrastamani laji ikävä kyllä sisältää runsaasti) olisi liian riskialtista. Edes imuroida ei saa ;) Ei ole kyllä tehnyt vielä mielikään salille vaikka normaalisti treenaan mielelläni ja ahdistun jos kuluu viikko ilman että pääsee kunnolla hikoilemaan.
 

Yhteistyössä